MAGAZÍN - Jídlo

Bazalkové pesto – chuť a vůně ItáliePublikováno 18.1.2017, 14:40
Bazalkové pesto. Pro některé dost možná zprvu neznámá, ale rychle návyková chuť. Třeba vám utkvěla v hlavě po návštěvě italské restaurace, načež jste následně prohledávali internet, abyste zjistili, co to jenom bylo za speciální surovinu. Možná vám drobná sklenička padla do oka v regále supermarketu a rozhodli jste se její obsah vyzkoušet. Nebo jste mohli rovnou patřit mezi ty šťastné, kteří na dovolené v Itálii ochutnali čerstvou domácí variantu této bazalkové dobroty. Ať už bylo vaše první setkání s pestem jakékoli, věříme, že i vy jste záhy rozšířili řady jeho nadšených konzumentů. A pokud jste jej dosud nezkusili, vřele doporučujeme. Věřte, že ochutnat Itálii skrze tento čerstvý bylinkový zázrak, stojí za to.
Koktejl pro správné trávení, spánek i spalováníPublikováno 10.1.2017, 14:50
Nebudeme si nic nalhávat. Naše stravovací návyky a vůbec denní režim velmi často nepatří k těm nejzdravějším. Ze všech stran se na nás valí nepřeberné množství informací o tom, co bychom měli, neměli, jak často, proč – kolik a jak cvičit, jak se stravovat. A vzhledem k tomu, že vlastně víme, jak dělat všechno správně, většinou jsme dospěli k názoru, že je to prostě moc změn najednou a zdravý životní styl probíhá vesměs v takových záchvatech. V té záplavě informací se ztratila jedna velmi důležitá. Počítá se každá změna, i malinký krůček nás posouvá správným směrem.
Jídlo, kůže, vrásky a s čím hned přestatPublikováno 2.1.2017, 10:02
Všichni víme, že „jsme to, co jíme“. Ale to, že naše strava je vidět nejen na našich bocích, stehnech, bříšku nebo třeba na pažích, to už je málo propagovaný fakt. To, co jíme, se totiž neukládá jen do problémových partií, ale také do naší kůže, její kvality, náchylnosti k vráskám a ztrátě pružnosti (A tím pádem i mladistvého vzhledu). Které potraviny nám tedy škodí nejvíce?
Zelený čaj, elixír... všehoPublikováno 28.12.2016, 12:40
Možná existuje něco, co je pro náš organismus ještě o trošku lepší než voda. (I když ji nemůže nahradit.) Je to zelený čaj, nápoj, který při vhodném způsobu a množství konzumace a zvolení správné sorty může přinést tělu tolik benefitů, že si to ani neumíme představit. Jaký je rozdíl mezi černým a zeleným čajem? Kde se zelený čaj vzal? Jak ho vybrat, připravit, pít a proč?
Co dělat se zbylým cukrovím?Publikováno 25.12.2016, 11:18
Asi se tomu nikdo nikdy nevyhneme. Vánoce jsou svátky všeho možného, ale velmi často také nadbytku jídla. A cukroví obzvlášť. Děláme to všichni – pečeme i cukroví, které není až tak populární, protože chceme mít co nejvíc druhů. Nakoupíme moc surovin, tak co už s nimi – upečeme další. Vždycky chceme vyzkoušet nějaký nový recept, na který jsme narazili na internetu, v časopise nebo nám o něm vyprávěla kamarádka. A výsledkem jsou často hromady cukroví, které od konce svátků už nikdo nechce ani vidět. Co s tím?
Dostupné a výživnéPublikováno 18.12.2016, 9:46
V poslední době vládne přesvědčení, že když chceme jíst zdravě, bude nás to stát doopravdy hodně peněz. A času a invence a energie... a vůbec všeho, co se nám prostě občas nechce investovat. Mezi všemi exotickými ingrediencemi, oleji, semínky, masy a zeleninou se ovšem naprosto ztratily potraviny, které jsou neuvěřitelné obyčejné, dostupné a často mají vyšší výživnou hodnotu, než ty, které jsou tolik propagované. S čím nikdy neprohloupíme?
Olivový olej a jako ho nepoužívatPublikováno 14.12.2016, 11:48
Tisíce let prokázaly u všech možných civilizací, na všech myslitelných kontinentech a v generacích a generacích vaření a péče o pleť i vlasy, že olivový olej je jednou z nejnepostradatelnějších věcí vůbec. Jeho univerzální využití při vaření i v kosmetice (a nemalou měrou i v péči o zdraví) naráží ovšem přece jen sem tam na nějaké to „ale“. Kdy bychom olivový olej neměli používat? Jak si z něj vzít jen to nejlepší?
Proteinová snídaně i bez vajíčekPublikováno 8.12.2016, 18:48
To, že bychom měli začínat den s pořádnou dávkou výživy, to víme. A naládovat se hned ráno různými cukry taky není nejzdravější, to už nám nutriční specialisté vtloukli do hlav taky. Ale když chceme ráno rychlou, výživnou a na bílkoviny bohatou snídani, většinou sáhneme po vejcích (na různý způsob) a nějakém tom pečivu. Existují ale nutričně vynikající alternativy, které nám nezaberou vlastně ani tak dlouho, jako ta vaječina. Co si můžeme ráno dopřát k jídlu s přípravou pod pět minut?
Amarant pro všechnyPublikováno 5.12.2016, 14:55
Ano, ano, amarantů je více než šedesát druhů, některé se používají pro výrobu papíru, jiné zase jako krmivo pro hospodářská zvířata. Amarant, který zajímá nás, ale najdeme v regálech obchodů jako nepravou obilovinu (podobně jako třeba pohanka) a naprosto nespravedlivě kolem ní projdeme, aniž bychom si ji vzali s sebou domů. Semena amarantu jsou totiž velmi univerzálně použitelná, ale co víc – extrémně zdravá. Až superzdravá.
Květák jako dezert?Publikováno 2.12.2016, 18:11
Květák je jedním z druhů zeleniny, který je v našich kuchyních víc doma, než jiné. Ať už se vám vybaví květák smažený, květákový mozeček, polévka nebo jeho růžičky jako nedílná součást zeleninové polévky, ať už ho máte rádi, je vám jedno nebo k němu máte naprostý odpor, prostě ho znáte a někdy už jste ho jedli. Ale květák umí pořádně překvapit. Jak můžeme tuto na první pohled fádní a nezajímavou zeleninu využít naprosto netradičně?
Celkem: 92 (zobrazuje se 1-10)1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 další >>
© 2004-2017 Affectio s.r.o. | Reklama | Podmínky serveru | Ceník členství | Návod pro inzerci | Desatero | Ochrana kupujících | Dobrý prodejce | Černá listina | Kontakt | Facebook