Zobrazit přihlášovací formulář

Aktivity s dětmi

Přidat návod
(návod si oblíbilo 57 návštěvníků)

Hry

0.0
Hry

Postup

Hry na pláž, do lesa nebo zimní ( se sněhem, břečkou a ledem )


Na pláž ( nejen )

Hledání pokladu - z písku udělat několik stejných hromádek a do jedné skrýt malý předmět ( mušli, formičku,... ). Děti kopou a hledají skrytý poklad. Kdo najde poklad první, může ho znovu zakopat a hra začíná od začátku. Hru můžeme stížit ( hrabat jen jednou rukou, kopat pomocí malého klacíku nebo udělat víc hromádek na větší ploše, aby děti musely mezi hromádkami běhat, případně je hledat. Hromádky lze označit malými vlaječkami vyrobenými z klacíku a listu nebo mušlemi ).

Klepy, klep - jeden z hráčů vymyslí úkol - např. 10x přeskočit přes švihadlo nebo zazpívat Prší, prší. Potom se otočí a jiný z hráčů jej poplácá po zádech. První hráč pak musí uhodnout, kdo to byl. Pokud to uhodne, úkol musí splnit ten, kdo plácal po zádech. Pokud to neuhodne, musí svůj vlastní úkol splnit sám. Mezitím se všechny děti utíkají schovat. Ten, koho hráč najde jako prvního, vymýšlí další úkol.

Dětský pétangue - pokud nemáme dětskou sadu koulí koupenou, můžeme improvizovat. Kameny, šišky, planá jablka, ořechy,... Nejdříve hodit jednu kouli do písku před sebou. Děti se jedno po druhém budou snažit hodit svoji "kouli" co nejblíže k té první, aniž by ji posunuly. Mohou však posunout nebo vyhodit kouli soupeře. Vyhrává ten, jehož koule se přiblíží nejvíce k první hozené.

Královna - Děti se postaví do řady a postupně hází na basketbalový koš, malý koš nebo do kbelíku. Pokud netrefí, hází další. Pokud se trefí, musí i hráč po něm následující trefit, jinak vypadne.... Nakonec zůstane jen jeden hráč, který může vybrat, ze kterého místa se bude házet. Různé stupně obtížnosti - při hodu stát na jedné noze, házet přes překážku,....

Hasiči - Dvě sklenice a dvě lžíce. Děti do dvou skupin na startovní čáře asi 10 metrů od sklenic a blízko vodě. Dítě si nabere na lžíci vodu, vloží si opačný konec do úst a přeběhne co nejrychleji ke sklenici, kam vylije obsah lžíce. Běží zpět a předá lžíci dalšímu. Vyhrává tým, který nanosil víc vody.

Rychlejší vyhrává - Každé dítě si připraví na hromádku svoje oblečení. Po startu se každé dítě musí co nejrychlejí obléknout, ale přitom musí společně udržovat míč ve vzduchu. Míč mohou odrážet rukama, nohama, hlavou, ale nesmí se dotknout země. Pokud spadne, rychle zvednout a pokračovat dál.

Osvěžující házená - speciální balonky na vodu ( postačí i obyčejné nafukovací ). Naplnit všechny vodou, dát jen na hromadu. Hrát veselou házenou. Snažit se míč chytat co nejopatrněji. Prohrává ten, komu míč praskne a poleje ho.

Fan-tan - vezměte 12 malých kamínků a rozdělte je do tří řad po čtyřech. Dva hráči střídavě berou libovolný počet kamínků, ale vždy jenom z jedné řady. Prohrává ten, komu zůstane poslední kamínek.

Obsazeno - Do písku nakreslit čtverec asi 5x5 m a čtyřmi podélnými a čtyřmi příčnými čarami ho rozdělit na 25 menších čtverců. Do každého napsat v libovolném pořadí čísla od 1 do 25. Hráči si připraví kamínky, postaví se zády ke čtverci a hodí kamínek za hlavu. Pokud se trefí do některého z políček, označí jej svým jménem nebo značkou. Pokud hodí do již obsazeného políčka, vezme si kamínek zpět a na řadě je další hráč. Hra končí, když jsou všechna políčka obsazena. Na konci si každý spočítá počet bodů podle čísel v políčkách, do kterých se trefil.

Rychlejší vyhrává - K této hře využijte přílivu. Na břehu moře se snažte do písku nakreslit např. tři srdíčka ( nebo jiné jednoduché tvary či písmena ). Vyhrává ten z hráčů, kterému se to podaří dřív, než mu jeho kresbu přicházející vlna smyje.

Hry do lesa


Chyťte zloděje - vhodné pro více hráčů. Děti se posadí do kruhu obličejem k sobě. Jeden z nich je zloděj. Ten chodí z vnější strany kruhu dokola a v ruce nese ukradenou kořist ( šátek, šišku,.. ). Za zády některého ze sedících hráčů nenápadně upustí svoji kořist na zem, snaží se oběhnout celý kruh a dostat se na místo, kde ji nechal. Ten, kdo předmět nahmatá, se musí rychle postavit a běžet za zlodějem. Pokud jej chytí, zloděj začíná znovu. Pokud však zloděj oběhne dokola dřív a sedne si na prázdné místo, stává se zlodějem druhý hráč. Pokud si hráč nevšimne, že kořist leží za ním a zloděj už obešel celý kruh, poplácá nevšímavce po rameni a vymění si úkoly.

Mraky - odpočinková hra - Lehněte si do trávy a vyprávějte si navzájem, co na obloze vidíte, co vám mraky připomínají. Hra je skvělou přestávkou na odpočinek a prostředkem k rozvíjení dětské fantazie a obrazotvornosti.

Popletený velitel - hraje se nejlépe při hudebním doprovodu., ale postačí si vyhradit prostor, ve kterém se budete pohybovat. Nejprve si určítě asi čtyři povely, např. Tleskat, skákat,... atd. Povely však musí být popleteny. Dohodněte se s dětmi, že např. povel skákat bude znamenat, že si všichni sednou a tleskat bude znamenat, že všichni udělají otočku na jedné noze. Kdo se splete, vypadává.

Rybičky, rybičky, rybáři jedou - Jedno dítě se postaví na jednu stranu a ostatní naproti němu. Na povel se všichni rozběhnou. Rybičky se snaží přeběhnout na druhou stranu a rybář se je snaží chytit, ale může se pohybovat pouze dopředu a do stran, nemůže jít zpět. Pokud někoho chytí, stává se polapený rybářem a pomáhá prvnímu chytat. Ten, kdo zůstane jako poslední nepolapený, se stane v následující hře rybářem.

Lesní nákup - Na papírky napsat několik stejných seznamů, které dáme každému dítěti nebo skupině. Seznam obsahuje věci, které děti v lese snadno najdou ( např. 5 květin, 3 listy, 2 šišky, 1 větvičku, 3 kamínky. Vyhrává dítě, které přinese jako první všechny položky ze seznamu.

Krokovaná - Tuto hru může hrát jeden nebo i více hráčů. Ke hře potřebujete míč a silný strom. První hráč se postaví kousek od stromu a hodí o něj míčem. Než se míč odrazí a vrátí zpátky, dokud neudělá 10 kroků dozadu. Potom celý postup zopakuje, ale vrací se dopředu. Když se splete nebo nechytí míč, pokračuje další hráč. Komu se jako prvnímu podaří udělat všech 20 kroků?

Představ si, že jsi.... Navrhněte dítěti:"Představ si, že jsi medvěd." Dítě se pohybem a zvukem snaží napodobit vybrané zvířátko. Takto můžete sehrát všechna lesní zvířátka.

Kam se schovaly tvoje hračky? - Vezměte si na výlet do lesa i několik oblíbených hraček. Dítě si zakryje oči a vy zatím schovejte hračky v nejbližším okolí ( náročnost přizpůsobte věku dítěte ). Zavolejte: "Kam se schovaly tvoje hračky?" - a dítě je musí co nejrychleji najít.

Lesní olympiáda - Na zemi nebo v trávě udělejte terč, např. čtverec z malých větviček. Hráči do něj budou házet kamínky ze vzdálenosti, kterou určíte. Každý má jeden hod, potom se vzdálenost od terče zvětšuje. Vyhrává ten, kdo bude mít nejvíce zásahů ze všech tří vzdáleností.

Když jdeš lesem.... - Během cesty lesem vymýšlejte pro děti různé úkoly - např. přejdi přes spadlý kmen, třikrát oběhni kolem stromu, skákej na jedné noze od jednoho stromu k dalšímu, najdi tři bílé kameny, pojmenuj stromy, květiny,....


Hry se sněhem, břečkou a ledem

Obrázky ve sněhu - jedno dítě vytvoří pomocí nohou obrázek ve sněhu a ostatní musí hádat, co to je - např. pes, dům, auto,... Obrázky můžete namalovat i kusem rampouchu nebo větví.

Klobouk dolů - postavte sněhuláka, nasaďte mu na hlavu klobouk nebo plastový kyblík a pokuste se ho sněhovými koulemi z hlavy shodit.

Trefit cíl - postavte kýbl do určité vzdálenosti a snažte se do něj trefovat sněhovými koulemi. Když nemáte žádný kbelík po ruce, stačí nakreslit kruh klackem.

Skok přes sněhové koule - vytvarujte čtyři různě velké sněhové koule a pokuste se přes ně přeskočit bez toho, abyste je zničili.

Chytání vloček - vložte černou čtvrtku na určitý čas do ledničky, aby byla pořádně studená. Potom položte papír ven, nechte na něj padat sněhové vločky a pozorujte je pod lupou.

Stopy ve sněhu - udělejte otisky míče, košíčku nebo autíčka do sněhu. Děti musí hádat, komu která stopa patří.

Knoflíky pro sněhuláka - kvůli této hře nemusíte sněhuláka stavět, jen ho nakreslete klackem do sněhu. Bude mít dlouhý kabát a místo knoflíků jen dlouhou čáru. Každý hráč dostane stejný počet knoflíků ( mohou to být skutečné knoflíky nebo třeba kamínky ). Hráči se postaví za startovací čáru a pokusí se trefovat knoflíky tak, aby byly na správném místě - tedy na vyznačené čáře na kabátě. Každý správný zásah - 1 bod.

Návody mohou komentovat pouze přihlášení uživatelé

Komentáře k návodu

Podobné návody

Vybrané nabídky

Kategorie