Zobrazit přihlášovací formulář

Různé vychytávky

Přidat návod
(návod si oblíbilo 6 návštěvníků)

Priznicový obklad / Priessnitzův obklad

0.0
Priznicový obklad / Priessnitzův obklad

Postup

Všechny a všichni známe klasický priznicový / priessnitzův obklad: mokrý obklad, igelit, suchý obklad. A největší problémy jsou s igelitem: jak odhadnout správnou velikost a jak to udělat, aby dobře držel. Oba tyto problémy vyřeší, když místo igelitového sáčku použijete potravinovou fólii: správnou velikost nastavíte přeložením a ustřižením a protože fólie je přilnavá, drží sama. Lze využít opravdu na všechny části těla: krk, koleno, ...

Doufám, že někomu tento drobný nápad pomůže.

Návody mohou komentovat pouze přihlášení uživatelé

Komentáře k návodu

gima (upraveno) 28. 12. 2014, 13:54
...správný Priessnitzův obklad je pouze vlhké a na to suchý ovaz,...to, o čem zde píšete, je zapařovací obklad
limi26 1. 6. 2014, 8:19
(Y)
holka13 14. 1. 2011, 22:49
Super nápad Ivi (clamp) Stále řešíme, že igelitový sáček vůbec nedrží a klouže, různě se hrne. Takže díky za tip (Y) Jen jsem trochu překvapená z těch komentářů tady. Někdo měl asi špatnou náladu, tak si z toho nic nedělejte ,-) Martina
Ivinka_D 15. 1. 2011, 14:17
@holka13 Díky za pozitivní reakci. I kdyby to pomohlo jen jednomu člověku, budu ráda. A to pro mě v každém případě vyváží podobné diskuze o ničem. Iva
jaxa 25. 10. 2010, 13:07
(F) Ivi, děkuji za tip! (F) Obklad často používám, zvláště na krk a dávám sáček a když někde trčí ke krku, tak to hrozně kouše. Dát potravinovou fólii mě fakt nenapadlo - nebude tak nepříjemná jak sáček a navíc bude držet! (clamp) Mně stačí málo k radosti a takové vychytávky miluju!!! ,-) (Y) Děkuji (L)
johy 25. 10. 2010, 8:53
Ivo, děkuji za tip :-) Jak se říká za dobrotu na žebrotu! :-( Myslím, že je to fajn, že je tu někdo, kdo se o svoji zkušenost, v dobré víře podělí s ostatními. (F) (F) Naprosto nechápu ty rejpalky, spíš by se měly stydět! Děkuji.Markéta (jablka) (skolak)
Ivinka_D 25. 10. 2010, 13:00
@johy Díky za podporu. (Y) Vnímám to podobně jako Vy. Já jim v duchu říkám jedule. A navíc si představuji, co by si asi pomyslel nějaký chlap, který by sem náhodou nahlédl. Asi by to bylo něco v tom smyslu: "Drůbež se baví." A měl by pravdu. :-D Iva
LenHav 24. 10. 2010, 13:27
Já jsem Priessnitzův obklad dávala i synovi na bříško, když měl jako miminko koliky. Před jedenácti lety jsem vůbec o existenci nahřívacích polštářků s peckami neměla tuchu, tak se mi tohlo moooc hodilo. Namočila jsem maličký kapesníček do 20°C teplé vody, přiložila na pupíček (ale opravdu jen tam, nedávat na zádíčka, aby nenastydly ledviny), přiložila koušíček mikrotenového sáčku a celé to omotala nahřátou plenkou (z topení nebo mikrovlnky). Nechala jsem tak 10-15 minut maximálně, aby se mu nepodráždila kůžička na bříšku a za hodinku, za dvě zopakovala. Krásně to fungovalo, prdíky odcházely jedna báseň a malý byl spokojený. Poradila mi to jedna moje známá paní doktorka pediatr. Prý je to taková trošku zapomenutá metoda, která se dřív používala skoro na celé tělo, ale lidé si jí dnes spojují právě jen s tím nemocným krkem :-). Dávala jsem malému různé kapičky, Sabsimplex apod., ale nic nezabíralo. Když už si s miminkem nebudete vědět, rady, můžete taky vyzkoušet!!!
Gaaby 24. 10. 2010, 10:59
(Y) :-D (clamp) Nápad je to super! Když napíšete Priessnitz - vím, co je to za obklad. A když napíšete Priznic - taky vím, co je to za obklad, jen to vypadá trochu jinak. *-) Nevím, proč to řešíte. Asi bych si jen řekla, že zřejmě paní Iva nevěděla, jak se to píše. Ostatně já dosud taky ne a myslím, že i bez toho můžu žít. K práci to nepotřebuji a nakonec ten obklad vlasně vůbec nepoužívám. ,-) Když jsem byla malá, "naši" mi jej dávali a já jsem jej nesnášela. :^) Ovšem nápad s potravinovou fólií oceňuji! (Y) (clamp) |:o) (F) (flower) (hello) A běžte od těch počítačů! Jděte si hrát s dětmi! :-$ Já už jdu. (hello)
luccess 23. 10. 2010, 21:44
Když si do vyhledávače zadáte slovo "priznicovy" tak tam toho vyjede několik např. http://www.gely.cz/raselinovy-regeneracni-gel-s-kostivalem-500ml-p-524.html takže podle mě to jde tak i tak. A kolikrát se tu najdou napsané takové hrůzy,že tohle bych fakt neřešila. Navíc podstatu "vychytávky" to nemění.
Pami 24. 10. 2010, 11:48
@luccess No tak i tak to fakt nejde ,-)
Zrušený účet 24. 10. 2010, 11:54
@Pami já se ani nepokoušela hledat, moje dušička patriotky už je vpéééří ( jak říkávala moje babička) jméno v nadpise je opraveno, ať už si tady píší co chtěj (smich)
Ivinka_D 23. 10. 2010, 20:36
Mám pocit, že p. Priessnitzovi nešlo o to, aby někde figurovalo jeho jméno, ale aby se jeho nápad dostal mezi lidi a pomohl jim. O to jde lidem, kteří něco umí. Takže, abych utla žabomyší války o jedno slovíčko, hned opravím. (N)
zlmy 23. 10. 2010, 19:46
*-) *-)priznicový? Jsem myslela, že je to priessnitzův obklad, opravila bych název. Igelit používám prostě pytlík ,-)
tygrova 23. 10. 2010, 18:11
http://cs.wikipedia.org/wiki/Vincenz_Priessnitz já tedy nevím zda ten pán v tuto dobu znal igelit :-$,ale jinak je to úžasný zábal (L)
Zrušený účet 23. 10. 2010, 18:13
@tygrova jasně že neznal, ale to už mne tak nebolelo jako ten název ,-) jsem patriotka a nenechám ho veřejně prznit, prčit, prasit
HunchiBunchi 23. 10. 2010, 19:47
@ priznit ,-) ,-)
tygrova 23. 10. 2010, 18:14
@ ,-)
Majčik 23. 10. 2010, 17:00
kdo by neznal :-$
Zrušený účet 23. 10. 2010, 15:54
Ivo, proč jste sprznila příjmení našeho rodáka 8o| copak je tak těžké si to na netu najít, když už chcete reprodukovat jeho vodoléčebný program :^)
Ivinka_D 23. 10. 2010, 16:35
@ Na netu jsem našla přesně tento výraz. Protože jsem si nebyla jistá, hledala jsem. Ale asi to je běžněji používaný výraz, i když dle jména p. Priessnitze není úplně správný.
Zrušený účet 23. 10. 2010, 16:40
@Ivinka_D tak to už zprasil někdo před váma :-S logicky, když je to podle V. Priessnitze tak to bude priessnitzův obklad (F) spravte to prosím, ať se nemusí převracet v hrobě, díky předem
Zrušený účet 23. 10. 2010, 17:04
@ jak tak pročítám váš komentář, tak spíš byste měla opravit vy ten váš slovník (N) (N)
Anqua737 9. 6. 2014, 13:20
@ Mám dojem,ze paní Dase neslo o pravopisnou chybu,ale o způsob komunikace a vyjadřování...každy máme jiný cit pro česky jazyk (v tomto případe spis cit pro hranice slušného chování) a v tom se spousta lidi proste neshodne...A klidně napište,ze jsem taky utlocitna,ale ja souhlasím s paní Dasou a na svůj názor mám právo :-p ...a teď Cucim jako hrom,ja píšu do 4 roky staré diskuze,tak za to si Výprask zasloužim ;)
karca90 23. 10. 2010, 17:18
@ jste nějak útlocitná,ne? *-)
Zrušený účet 23. 10. 2010, 17:30
@karca90 Přečtěte si názor, na který jsem odpovídala a možná pochopíte :-p
karca90 23. 10. 2010, 17:39
@ ne, to fakt nechápu a neplazte ten jazyk, nejsme v mateřský škole
Zrušený účet 23. 10. 2010, 17:44
@karca90 tak to je bohužel váš problém a smajlíka mohu vložit jakého chci .....
Majčik 23. 10. 2010, 17:40
@karca90 ale tu chybu u pani fakt nevidim *-)
karca90 23. 10. 2010, 17:42
@Majčik paní má zřejmě na mysli slovo "zprasil" *-)
Majčik 23. 10. 2010, 17:47
@karca90 jako špatně napsané a ještě je to sprosté? no nevim. Znám horší výrazy.
karca90 23. 10. 2010, 17:48
@Majčik dyť jí píšu, že je nějaká útlocitná +o(
Majčik 23. 10. 2010, 17:50
@karca90 no jo to se stává i těm nejlepším. Já to mám čas od času taky. Ale raději si sednu na prstíky (smich)
Majčik 23. 10. 2010, 17:37
@ nevím ale asi jsem zcela blbá nic nenacházím :-$
Majčik 23. 10. 2010, 17:17
@ Proč? je dobré aby lidi věděli kdo to byl. Proč to dělat špatně. Opravit to neni nic těžkého.Splést se může každý a je dobré když je to tak jak to má být http://cs.wikipedia.org/wiki/Vincenz_Priessnitz
Zrušený účet 23. 10. 2010, 17:27
@Majčik Zřejmě jste mě nepochopila, samozřejmě s opravou jména souhlasím, jen si myslím, že když paní chce po někom opravu, měla by sama psát správně a hlavně si nechat sprostější výrazy pro sebe . Je to můj názor.
Zrušený účet 23. 10. 2010, 17:49
@ abych neohrozila váš jemnocit Dagmarečko a aby jsme dostáli i názoru okolního světa na náš kokobazárek, tak se opravuji : Ivuško proškám pěkňoučce, jenom se prosím neuražte, já to myslím mocinečky dobře, opravte si nadpiseček, máte v něm trošku více chybiček v jednom slově (L)
AnkaMajka 9. 6. 2014, 7:59
@ Když už jste opravovala, tak taky prosím sama sebe! "Aby jsme" je nespisovné, gramaticky správně je "abychom"!!! Zameťte si před vlastním prahem, než budete okukovat prahy cizí.
chopper Jája 23. 10. 2010, 21:19
@ (Y) :-D
hocina 23. 10. 2010, 19:41
@ (Y) (clamp) (Y) jsem taky domácí a nadpis mě taky dostal, fuj!!
Pami 23. 10. 2010, 19:40
@ Jestli vy Zdeni zase nezávidíte ,-) :-D
marki 23. 10. 2010, 19:11
@ Tak to je trefné :-D :-D :-D
Robodrak 23. 10. 2010, 18:01
@ :-D :-D :-D :-D
Zlatonka 23. 10. 2010, 15:01
(Y) (Y) (Y)určitě vyzkoušíme (Y) (Y) (Y)

Podobné návody

Vybrané nabídky

Kategorie