Jak u vás probíhá Štědrý den?
FOTKU MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Celkem 20 komentářů
Jana D. (jaspinn) ID 130617 (23.12.2013, 14:36)
Už nemáme malé děti, takže několik let ráno posnídáme kafe a pár kousků cukroví, já dám vařit hrachovku a jinak se jenom tak blonckáme u televize, kolem 11 hod si dáme talíř polévky, jdeme k manželově mamince popřát a na čaj, tam jsme nejvýš hodinku, pak procházkou do hospůdky na grog, kolem 3 jsme doma, manžel zmožen procházkou usíná u televize a já obalím kapra a řízky, prostřu stůl, vystřídáme se v koupelně a v půl 6 zasedáme ke stolu. Dospělý syn je zalezlý v pokojíku a vyleze jenom ulovit něco k jídlu a na večeři. Vloni dostal seřváno sotva vykoukl ze dveří - hodlal jít na večeři v teplákách a tričku, myslela jsem, že padnu. 23 let se ke stolu slavnostně oblíkáme, a on to pojal opravdu "netradičně". Tak snad letos už má víc rozumu ,-) ,-)

Klára B. (kakunka) ID 1199 (21.12.2013, 9:44)
Celý den ležíme v pyžamu, jíme cukroví a koukáme na pohádky. Před polednem jede manžel pro čerstvou rybu a mezitím ozdobím stromeček, pak se staví moje maminka a donese nám salát. Jinak neděláme vůbec nic. Když se setmí, šoupneme rybu do trouby, nazdobím stůl, oblékneme společenský oděv a jdeme večeřet. Jediná naše specialita je, že dárky rozbalujeme strašně dlouho, tak do půlnoci ,-) (L)

Iveta U. (Sofie2010) ID 278557 (20.12.2013, 22:33)
U nás to je podobné, akorát dopoledne jedeme do psího útulku s nějakým papáníčkem pro pejsky, nic moc nejíme, nadlábnem se až večer. Dle počasí bude snad procházka s kočárkem, máme 6,5 měsíční dcerku a ta přes den skoro nespí a večer v 7 chce být už v posteli. Takže večeře bude brzo, abychom stihli rozbalit dárky (L) (L) (L)

Iveta L. (johnynka) ID 58604 (20.12.2013, 19:08)
v rychlosti posnídáme co kdo chce, pak už syn nevydrží a musíme ozdobit stromeček, na oběd jedeme k mojí mamce, po obědě jedeme na hřbitovy, pak rychle k babičce, kde se vidím s tátou a celou jeho rodinou a v 17hodin už doma smažíme kapra. Je to hektické, ale vyhovuje mi to, muž už svou mamku nemá a jeho táta je 140km daleko, takže tam proběhne jen telefon či sms (banky)

Markéta H. (Tailor) ID 7761 (20.12.2013, 14:05)
Když se nám podaří a trávíme vánoce u rodičů,tak ráno ke snídani vánočka.Pak obléknout a vyrazit ven,maminka s tátou na hřbitov zapálit svíčku,zastaví se u strejdů s vánočkou,cukrovím a přáním.My jdeme s dětmi vždy do lesa,podle počasí dojdeme až ke krmelci s jablky a mrkví.Maminka doma mezi tím dá péct vinnou klobásu,obalí řízky..Po obědě jde naše malé dítě spát,já chystám slavnostní stůl,kluci koukají na pohádky a maminka nachystá nějaké chlebíčky.Mezitím různě sprcha,a telefonická přání s rodinou.Večeře podle toho,jak stíháme,většinou jen krájíme jablka,někdy máme svíčky ve skořápkách ořechů,,posloucháme koledy............ a pak jedná velká komedie: :-D děti s babičkou za okny pokoje vyhlíží jiskření saní,stejda rozsvěcí malou ohňovou fontánu,ostatní běhaj s dárky pod stromek a pak už konečně někdo zvoní a běžíme ke stromku.A po půl hodině to nechtějte u nás vidět. :-D :-

Ramona N. (Ramca) ID 210607 (20.12.2013, 13:17)
Já ráno vstanu první, obalím si řízky apod., pak se nasnídáme, děti si pohrají, jedeme na hřbitov zapálit svíčky a většinou se tam potkáme i s mými rodiči, babičkou a sestrou. Pak obvykle jedeme ještě k nim, kde my jim nenápadně předáme dárky na večer, oni popřejí k svátku synovi - je Adam -, dáme si tam polévku a jdeme popřát a předat dárky k manželovým rodičům. Pak už jsme doma, děti po obědě spí nebo koukají na telku. Pak připravíme stůl a jdou se pomalu chystat na večer. Vykoupat, aby večer nemusely, obléknout a já do toho začínám smažit maso. Kolem 17. už jíme, po večeři jdou děti s tatínkem vyhlížet Ježíška. Zatím byli v ždy jen doma, ale letos už bych je chtěla vyhnat na kratší procházku omrknout, kde už byl Ježíšek :-). A pak už jen rozbalování a radost..... [A]

Nikola B. (nikibureska) ID 316965, mimibazar.cz/nikibureska (20.12.2013, 13:04)
My ráno posnídáme vánočku s kakaem, kterou peču 23 večer ,-) Pak buď čučíme na pohádky nebo se jdeme projít (podle počasí), na oběd dělám jen polívku a odpoledne už je klid (pohádky) a pak se chystáme na večer, manžel obalí a osmaží řízky, večeříme tak v 16.30, pak dárečky a pak ještě jdeme tady kousek k manželovým rodičům, jsou tam i jeho sestry s rodinou.. Letos s námi bude poprvé 8 měsíční dcera, tak jsem sama zvědavá, jak to bude probíhat (spí ještě 3x denně), ale doufám, že stejně ,-) (Y) (stromecek) (andel)

Martina J. (bobes74) ID 262785, mimibazar.cz/bobes74 (20.12.2013, 20:14)
No my máme 9měsíční dcerku a podle toho jak už řádí a všude leze se bojím,že stromeček moc dlouho stát nebude ,-) ,-) ,-) a ta si teda přes den hodí každý dvě hodiny 30min šlofíka ,-)

Nikola B. (nikibureska) ID 316965, mimibazar.cz/nikibureska (20.12.2013, 20:51)
,-) Marti, tak ta naše má sice 8 měs. kalendářně, ale narodila se o 2 měsíce dříve, tak gestační věk má 6 měsíců, tudíž ještě ani nesedí, ani neleze.. A spí tak 1,5 - 2 hoďky dopoledne, to samé odpoledne venku, v kočáře a na večer si dáchne tak 20min., jenže pak jde na noc spát hrozně pozdě, to mě štve :-|

Jana S. (JanaSL.) ID 208674, mimibazar.cz/janasl02 (20.12.2013, 13:19)
,-)u nás to probíhá stejně, krom toho, že k rodičům chodíme až druhý den (F)

Nikola B. (nikibureska) ID 316965, mimibazar.cz/nikibureska (20.12.2013, 13:29)
Jani, to zase jedeme k mým rodičům a od nich všichni společně ještě k mojí babičce ,-)

Hanka B. (Hanka_Bohmova) ID 272761, mimibazar.cz/hanka-bohmova (upraveno 16.11.2018, 16:14)

lenka p. (Lenulii) ID 416891 (20.12.2013, 18:52)
Hani, takže taky nechystáte dárky tajně kdy děti vyhlížejí? už je tam máte nachystané?

Katka K. (katka78) ID 42810, mimibazar.cz/katka78 (20.12.2013, 13:00)
snídaně,pak si hrajeme nebo koukáme na pohádky,k obídku polévka,manžel obalí řízky,zase čučíme na pohádky,pak manža osmaží řízečky,jde se baštit a pak hurá ke stromku,po rozbalšní dárečků se jede k mým rodičům na další dárečky..jinak polévku,salát a úklid dělám 23,aby byl klid,vždy jsem to honila na 24 a pak neviděla ani jednu pohádku,takže od loňska to dělám den předem

Radomíra R. (Brůs) ID 146328, mimibazar.cz/Rakuska (20.12.2013, 11:53)
posnídáme, zajedu na hřbitov, mezi tím ostatní koukaj na telku, pak obalím kapra, klobásu a nachystám stůl. Jinak nedělám nic, koukám na pohádky. Jen se průběžně lítá ke psům, páč soudruzi z polska a ndr něustále hážou petardy a pejsani se můžou zbláznit. Takže to je taková naše tradice ,-). Po večeři dárky, a pak necháme bordel bordelem a čučíme a hrajeme si,.... žádné krájení jablka, lití olova,... nic

Helena P. (Helisek45) ID 209028, mimibazar.cz/helisek45 (20.12.2013, 11:47)
my ráno posnídáme vánočku a pak jedem k rodičům a po obědě jedem domu a tchýně který bydlí pod náma uělá večeři apak se sejdem u nás doma ,kolem 17 hodiny večeříme pak jdem na dárky,letos k nám přibil Davídek kterému už je 6 měsíců tak jsem zvědavá jak to buem zvládat,koupání,jídlo s ním,no uvidíme ,-)

Lenka D. (Lencika) ID 284124 (20.12.2013, 11:31)
Dopoledne oslavíme svátek našeho nejmladšího, před polednem jezdíme na Staroměstské náměstí, doma pak už jen osmažíme kapra a řízky. Pak čekáme na Ježíška. Děti mám tři a mám ráda klid. Takže žadný shon a uklízení. No a večer většinou hrajeme nějaké společenské hry (stromecek)

Dagmar Z. (dojinek) ID 83260, mimibazar.cz/dojinek (20.12.2013, 11:22)
Nemáme žádné zvláštní tradice. Ráno vstaneme dáme si vánočku nějakou pěknou pohádku na oběd jen polévku. Když je pěkně tak se jdeme projít. Potom se začne chystat večeře. Během přípravy jde dcera s babičkou pustit prskavku ven, aby nás ježíšek našel a my s manželem rychle dáme dárky pod stromek. Pak se vrátí dáme večeři, dárky a pohádku a spát ,-)

Michaela G. (galiska) ID 17273 (20.12.2013, 22:03)
U nás je to úplně stejné :-D

Martina M. (Etoile) ID 8070, mimibazar.cz/Etoile (20.12.2013, 11:14)
To jsem sama zvědavá :-)) Mám dvě holky, 6 a 8 let, štědrý večer u nás probíhal vždy víc než klasicky, ovšem letos na jaře nás opustil můj manžel, štědré dny máme obrok, letos mi holky přiveze 24/12 ráno a budeme trávit štědrý den s mým novým přítelem a jeho dětmi 10 a 21 let ...to bude fičák :-)) Naštěstí mají stejnou tradici jako jsme měli my, a to celé odpoledne se courat pražskými hospůdkami, tak si letos asi dám i do třetí nohy na kuráž (D)