Epilepsie
Jaké máte zkušenosti ze školkou. Pokud vaše dítě má potvrzenou tuto nemoc a má malé záchvat.
FOTKU MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Celkem 3 komentáře
Blanka S. (BlankaSch) ID 381499 (23.9.2015, 21:59)
Tak já si vzpomínám, že semnou chodil do školy kluk s touto nemocí....jednou při matice dostal velký zachvat.....pěna u pusy, křeče....celá třída byla jako opařená. Učitel přiběhl šoupnul mu do pusy penál a zařval Honzo jdi do vrátnice ať zavolají záchranku. (mobil ještě nebyl) ..... učitelky musí být poučeny co a jak a volají záchranku.

ODPOVĚDĚT
Eliška S. (mojevyrobky) ID 433257 (23.9.2015, 19:11)
Já jsem měla v minulém školním roce 2 děti s epilepsií. Oba už jsou ve škole (k mému klidu). U obou fungovali celkem dobře léky, jeden bez záchvatu (tedy toho "velkého" celou docházku - 2 roky, druhý 2 záchvaty na 4 roky. K mému štěstí jsem tam ani jednou nebyla. Byly jsme proškoleny jak postupovat. U jednoho to bylo vždy rovnou volat sanitu a následně maminku. Jinak malé záchvaty měl jeden celkem často. Většinou byly "varováním" před velkým.

ODPOVĚDĚT
Eliška S. (mojevyrobky) ID 433257 (24.9.2015, 19:34)
Ani jedno dítě nemělo na asistenta (prý není ani nárok při epilepsii). Tak jsem na třídu byla v některých časech i sama.

ODPOVĚDĚT
Lucie O. (teluo) ID 302535, mimibazar.cz/teluo (24.9.2015, 8:27)
To jste ucitelka MS ??? Ufff

ODPOVĚDĚT
Eliška S. (mojevyrobky) ID 433257 (24.9.2015, 19:25)
Ano, je to myšleno v tom, že jsem měla to "štěstí" a po celou dobu jejich docházky jsem neměla "velký" záchvat. Jinak ani jedno z děti mi nevadilo. Ve mám ve třídě 14 dětí a každé má "něco". Ono když máte v jedné třídě dítě s epilepsií, kterému vadí blikající světla a druhého autistu, který miluje vypínače na světla je to celkem honička. To pak chvílemi nevíte, co dělat dříve. Dělala jsem i v sociální oblasti - pobytové zařízení pro děti s mentálním postižení a kombinovaným postižením. Měla jsem tam několik epileptiků. Jedna dívka třeba i 30 malých záchvatů za 24 hodin a tak jednou za 14 velký záchvat. Protože vím, jak to vypadá, jsem ráda, že "velký" záchvat neměli ani děti s epilepsií, nemuseli u toho být ostatní děti a já nemusela "zasahovat", tedy jestli to jde u epilepsie tak nazvat. Nevím, co děláte Vy či jaké máte zkušenosti. Omlouvám se, že Vás

ODPOVĚDĚT
Stanislava B. (stanule) ID 21846, mimibazar.cz/0 (24.9.2015, 10:48)
Panejo, nechápu co Vás na tom komentáři tak rozčiluje? ufff...

Paní učitelka si evidentně oddechla, že již nemá ve třídě děti, na které musí zvlášť dbát a více je hlídat. Nebylo to určitě mysleno zle. Věřím tomu, že o svěřené děti dbala s největší opatrností a věděla by jak zakročit v případě záchvatu a dítěti by pomohla. Její úleva je naprosto pochopitelná....

ODPOVĚDĚT
Dominika V. (NikaV) ID 48057, mimibazar.cz/nikav (24.9.2015, 8:21)
"K mému klidu, k mému štěstí ... " Chápu dobře, že děláte učitelku v MŠ? No těpic. 8-|

ODPOVĚDĚT
Eliška S. (mojevyrobky) ID 433257 (24.9.2015, 19:31)
Není to myšleno zle. Vím, jak vypadá "velký" epileptický záchvat. Jsem ráda, že za jejich docházku neměli děti záchvat, ostatní děti nemusely u toho být (nevím, zda jste někdy záchvat viděla, já ano a opravdu si myslím, že to není pohled pro malé děti). Epilepsii nevím jako problém při zařazení do školky, naopak. Při dobrém léčení u některých dětí není epilepsie vůbec obtěžující.

ODPOVĚDĚT
Dominika V. (NikaV) ID 48057, mimibazar.cz/nikav (25.9.2015, 8:00)
Eliško, ano, vím jak vypadá epileptický záchvat, viděla jsem ho jako mladší školní dítě několikrát. Je fakt, že jsem nikdy nebyla sama ve třídě, plné mrňat. ,-) Z diskuze tady na MMB jsem se dozvěděla, že obrovská většina ženských má stejný názor jako Vy, byly by rády, že zrovna ony tomu nebyly přítomné. Nechci se tu rozepisovat, ale prostě mne zarazila Vaše dvojí zmínka o vlastním klidu, stejně jako Vy bych se vyjádřila, jenom pokud bych věděla, že ty kolegyně, které u toho byly, jsou zdravotnice. Tak, jak jste situaci popsala teď, už to taky vidím v jiném světle. (F)

ODPOVĚDĚT
Eliška S. (mojevyrobky) ID 433257 (26.9.2015, 14:02)
Jo, chápu, že to podle předčtení mohlo v některých vyvolat pohoršení. Proto jsem měla potřebu to upřesnit. Měla jsem na těch dětech oči téměř stále. Ale čím více s nimi člověk trávil času, tím jsem mohla být v některých činnostech jistější, naučila jsem se poznat, kdy může být problém a kdy ne. Ano, ten klid byl myšlený v tom názoru, že se nic za jejich docházku nestalo, nemusela jsem volat 155, uklidňovat děti, že vše bude v pořádku, když jejich kamarád je vedle nich v křečích a v záchvatu. U dětí fungovala celkem dobře léčba. Za dva roky jejich docházky bylo i vědět jak "rozkvétají". Bylo to hodně o spolupráci škola-rodina-lékaři. Jedno dítě z těch dvou bylo cca ve 4 školkách odmítnuté, druhé šlo přímo na doporučení první maminky k nám. Z osobní zkušenosti vím, že jsou problémovější děti než onemocnění epilepsií.

ODPOVĚDĚT
Eliška S. (mojevyrobky) ID 433257 (26.9.2015, 14:10)
Obě děti v MŠ byly i na odpolední odpočinek. Muselo být hlídáno jak dlouho dítě spalo, jestli klidně nebo ne, jestli neměla v průběhu náznaky záchvatu. Mělo danou dobu spánku, problém byl když dítě nemohlo usnout a nebo naopak bylo hůře probuditelné, jestli v průběhu dne neprožilo dítě silný emoční zážitek, atd. Ale nebyla snad žádná situace, kdy by dítě kvůli epilepsii nešlo na nějakou akci jen pro jeho onemocnění, vždy jsme se jen předem museli informovat o průběhu akce. Ani jedno dítě nemělo asistenta. Jediné "zvýhodnění" bylo snížení počtu ve třídě. Možná jsem to původně špatně popsala.

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
KATEŘINA B. (KAČKA LUCKA KAČENKA) ID 38379, mimibazar.cz/kackaluckaberuska (24.9.2015, 10:44)
nevím, nad čím jste tak pobouřená *-) já osobně úlevu chápu

ODPOVĚDĚT
Eva N. (evánek1) ID 86572 (24.9.2015, 9:38)
To co píše (a jak to píše) paní Eliška zcela chápu, ale nechápu Váš komentář. Co Vás na tom tolik pobuřuje?

ODPOVĚDĚT
Martina Š. (Marsenka) ID 241278 (23.9.2015, 16:09)
Jindřiško, po mě chtěli ve školce, abych si vyřidila asistentku pedagoga. V poradně mi bylo řečeno, že epilepsie není důvod na asistenta. My teda máme i lehkou formu DMO, takže nakonec nám napsali doporučení. Taky p. učitelka chtěla napsat a podepsat postup první pomoci při epi záchvatu.

ODPOVĚDĚT