Zobrazit přihlášovací formulář

Jak hubnout a moc se nenadřít

  • Publikováno:
Jak hubnout a moc se nenadřít

Spousta z nás se nechá tolik propagovaným zdravým životním stylem prostě a jednoduše zastrašit. Bojíme se, že nemáme dostatečně pevnou vůli a smysl pro disciplínu na to, abychom změnili od základů svůj život, chodili každý den cvičit, vyhýbali se nezdravému jídlu a zamilovali se do potu a salátu. Jenomže... ono každé zlepšení se počítá. A i malinká změna je velký krok. A nebojte se. Nebudeme vás nutit cvičit.

Můžete totiž hubnout i bez toho aniž byste byli na dietě, dokonce i bez toho, abyste se nějak extra hýbali. Zní vám to nezdravě? A tak nějak... nevhodně? Samozřejmě, protože ze „zdravého“ těla se udělal svatý grál našich životů, ale nikdo zatím moc nepoukázal na to, že obrovským úspěchem ji i jenom „zdravější“ tělo. Takže. Jaké maličkosti můžeme udělat pro to, abychom nějaké to kilo shodili?

Jezte pomalu a žvýkejte dlouho. To už jsme slýchávali od našich maminek a babiček, prostě čím pomaleji budeme jíst a poctivěji žvýkat, tím méně toho sníme, než si naše tělo uvědomí, že je syté. A nejen to, dokonce eliminujeme také takovéto „uždibování“ mezi jídly, které si myslíme, že se nepočítá, ale často nám pár stovek kalorií denně nahoru hodí. Ale ono žvýkání je celá věda. O tom, co všechno může být dobré nebo naopak špatné, jsme psali v speciálním článku.

Naložte si na menší talíř. I vrchovatě naložený malý talíř obsahuje méně jídla než průměrně naložený velký (pokud teda nejsme extrémně zdatní ve vrstvení, skládání a rovnováze). Je to taková iluze, habaďúra, kterou ušijeme sami na sebe, ale i tak to funguje. Náš mozek totiž bude dostávat vizuální signály, že máme naloženo vrchovatě.

Voda, voda, voda. Sklenice vody před jídlem bude znamenat méně místa v žaludku a dřívější pocit sytosti. A ještě k tomu zkvalitníme pitný režim, což je pro správné fungování těla a tím pádem také pro správné spalování nezbytné. A jaké panují mýty o hydrataci? To si můžete přečíst tady. A třeba si i malinko poupravit názor na sklenici vody před jídlem.

Vymalujte stěny. Žlutá a červená a jejich odstíny jsou barvy, které nám mohou ovlivnit apetit a přimět nás jíst rychleji (a teď si v hlavě projděte barevné kombinace interiérů a log známých fast foodů). Opačně na nás údajně působí barva modrá. Ale nemusíme rovnou malovat, navíc většinou stejně nejíme na jednom místě. Ale co třeba modré talíře...?

Osvětlení. Když už jsme u toho přebudovávání interiérů. V měkkém, teplém a mírném světle mají lidé tendenci jíst kaloričtější jídla, méně zdravá, jíst jich víc a sahat po dezertech a „něčem na zobání“. Zatímco pořádně osvětlené prostory nás podvědomě ponoukají ke zdravějším volbám. A většinou nejen v jídle.

Deníček. Jer to podobné, jako když si vedete deníček s informacemi, kolik peněz a za co jste utratili. Na konci dne se můžete docela podivovat a na konci měsíce i třeba spadnout ze židle. S jídlem se to má podobně. Protože tam nezapomenete napsat tu sladkou tyčinku ke kávě, dvě koblihy po cestě z práce domů a tak dále. No a pak máme před sebou jídelníček jako malovaný. A třeba začneme šetřit.

Vždycky se pořádně vyspěte. Je to naprosto nutné pro správnou hladinu našich hormonů. A hormony řídí v našem těle všechno, včetně metabolismu. O tom, jak poznáme, že málo nebo špatně spíme, se můžete dočíst tady. No a tady jsme pro vás připravili další neobvyklé příčiny přibírání. Třeba i to, že jste single.

Sejde z očí, sejde z mysli. Pokud máme tu čokoládu po ruce, tak ji prostě sníme. Že ano. Takže je dobré prostě dát všechny nezdravé, ale o to víc lákavé pochutiny někam, kde je nevidíme. Nemusíme je nutně vyhazovat, abychom nebyli v nebezpečí, že náhlá touha po něčem na zub nebude moc být ukojena, ale ať nás to nenapadá častěji, než by bylo nutné. Často totiž po nějaké té mňamce sáhneme jenom proto, že se tak trošku nudíme.

  • Seznam dalších extrémně jednoduchých tipů pro hubnutí najdete tady. Dozvíte se, jak nám hubnutí sabotují velké kabelky nebo proč potřebujeme rtěnku a neplatit kartou.

Líbil se vám článek? Podělte se o něj s přáteli

Články mohou komentovat pouze přihlášení uživatelé

Komentáře k článku