Malé změny, díky kterým budeme o hodně zdravější Zdraví

Zdravý životní styl nemusí být nutně změna o sto osmdesát stupňů. Ono stačí, když v našich životech změníme doopravdy jenom maličkosti, něco málo přidáme, něco málo ubereme, skoro si ani nevšimneme, a najednou máme ze sebe mnohem lepší pocit. Jaké změny to mohou být? Úplně jednoduché. Třeba si pořídit domů jablečný ocet.

Výborná zpráva je, že pokud u něčeho vydržíme měsíc, máme šanci, že u toho vydržíme napořád. Protože to je přesně to období, které musíme přežít, abychom si pak nového zvyku ani nevšimli. Ale i tak na nás bude mít neuvěřitelný vliv. A tak teď už konečně konkrétně.

Pijte více vody. Zvýšit svůj příjem tekutin je dobrý nápad skoro vždycky. No a voda je to, co bychom měli pít převážně. Co se stane, když se zapojíte do třicetidenní výzvy, kdy budete pít celý jeden měsíc jenom vodu? Žádný alkohol, žádné džusy, žádné sodovky? To se dozvíte ve speciálním článku.

A zkuste do ní přidat trošku jablečného octa. Pokud si do své vody na pití přidáte zhruba panáka jablečného octa, to se teprve začnou dít zázraky. Jablečný ocet zázračně upraví trávení, posílí imunitu a vůbec, tělo srovná do latě. A o tom, jaký je jablečný ocet zázrak, si můžete přečíst tady. A co teprve jablečný ocet, česnek a med? O této extrémně silné přírodní kombinaci a o tom, jak ji používat, si můžete přečíst tento článek.

Nepijte kalorie. Pokud bojujete s nadváhou, ale vlastně i když ne – kalorie, které přijímáme z pití, jsou většinou vždycky zbytečné a špatné. Protože je dostáváme především v podobě cukru. Sladké limonády, ochucené vody a džusy, to je něco, co prostě nepotřebujeme. A když jsou bez cukru? Light? S náhradními sladidly? No tak to už je teprve peklo. Chcete vědět, jak velké? Přečtete si tady.

Víc se protahujte. To, že bychom měli cvičit, to asi víme všichni. A taky jsme si asi všichni našli nějaký vlastní způsob, jak to udělat. Ale takové protažení po ránu? To je vyloženě skvělý nápad. Má vliv na náš kardiovaskulární systém, na naše vazy, na svaly, na naši energii. Ale neměli bychom protahovat nerozehřáté svaly... co s tím? Dobrá zpráva je, že stačí chvilku přešlapovat na místě. I o ranním protažení jsme psali článek. Jaké má efekty a jak ho provádět se dozvíte tady.

Soustřeďte se na dýchání. Dostatečné zásobení těla kyslíkem je nezbytné. A toho docílíme jenom tak, že budeme správně dýchat (a budeme mít dostatek červených krvinek. Nechybí náhodou vašemu tělu železo? Čtěte tady.). Dýchat je třeba správně když relaxujeme, meditujeme, i když například cvičíme. Nádech nosem, výdech pusou, to je ta správná cesta při větší zátěži – přijmeme dost kyslíku a neohrožujeme se dýcháním moc studeného vzduchu.

Jezte více zeleného. Zelená barva na zelenině je dobrá. A čím tmavší, tím lepší. Saláty, kadeřávky, listový špenát... všechno, co můžeme konzumovat čerstvé a je zelené. Zaplavujeme tělo prospěšnou kyselinou listovou, vitamíny a vlákninou. Pokud vám zelené moc nešmakuje, doporučujeme přidávat hrst do smoothies. Jenom změní barvu, na chuť to nemá skoro vliv!

Cukr pod drobnohledem. Zkusili jste si někdy spočítat, kolik cukru do sebe přes den dostanete? Doporučujeme to udělat alespoň jednou – možná vás výsledek překvapí. Cukry by měly tvořit zhruba 40 % procent našeho denního příjmu potravin, ale mluvíme především o polysacharidech, vláknině (a neopomeňme, že například laktóza je také cukr), jednoduché cukry zase tolik nepotřebujeme. A ve většině případů je záhodno začít cukry omezovat. Protože jsou všude a ve všem.

Dopřejte si odpočinek. Stres, práce, honička, denní aktivity, cvičení, padnout do postele, spát, ráno vstát a nanovo. To není k žití. A rozhodně to není zdravé. Dostali jsme se do fáze, kdy máme z odpočinku špatný pocit, cítíme se provinile, protože je tolik věcí, které bychom dělat mohli, tolik věcí, které bychom dělat měli... a tak dále. To si ale musíme vytlouct z hlavy. Protože odpočinek není jen tak pro nic za nic. Svaly se při regeneraci vbudují, mysl osvěžuje, tělo odpočívá – a my pak máme nejen lepší fyzický stav, ale ten psychický taky. A nesrovnatelně.

  • Soustřeďte se na zvyk, ne na výsledek. Výsledky nám vlastně kazí progres. Pokud se budeme soustředit na to, ať zvyk dodržujeme, je jasné, že bude mít pozitivní efekt. Pokud se ale upneme na výsledek, může se stát, že se třeba nebude dostavovat dostatečně rychle, nebo tak rychle, jak bychom si představovali, a nás to donutí tak nějak zlomit hůl a ani se nesnažit. A to by byla škoda – protože každá změna k lepšímu je dobrá.

Publikováno



ČLÁNKY MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Registraci provedete ZDE
© 2004-2019 CZECH NEWS CENTER a.s. | Reklama | Podmínky serveru | Ceník členství | Návod pro inzerci | Desatero | Ochrana kupujících | Dobrý prodejce | Osobní údaje | Kontakt