10 tipů, jak si s dětmi udržet štíhlou linii Móda a krása

Udržet se fit, nebo hubnout není „zadarmo“ pro nikoho. Pro zaneprázdněné mámy je to ale obvykle nadlidský výkon. Není divu! Přinášíme proto článek pro všechny, kdo bojují s časem, a přitom se svojí postavou opravdu chtějí něco dělat. Z našich 10 tipů si rozhodně vyberete to svoje – ať už nějaké cvičení, nebo ověřené rady ohledně jídelníčku.

1. Vše je v hlavě

Přijde vám to už jako ohraná písnička? Ano, tahle poučka už vás možná potkala stokrát. Ale nic naplat, vaše hlava je místo, kde se rodí myšlenky na změnu, kde vznikají rozhodnutí, ale také pochybnosti. A především – vaše hlava bude stále hlídat co děláte a jak se držíte svého rozhodnutí. V hlavě budete chovat svoji vizi lepší postavy, nebo lepšího pocitu ze svého života. Takže nezapomeňte – cokoliv chcete změnit, začněte rozhodnutím a soustředěním se na výsledek.

 

2. Zbavte se zbytečných konceptů

Volně navazujeme na předchozí bod. Nedostatek času vyžaduje inovace a často nevšední přístup. Může vám hodně pomoci, když zahodíte utkvělé představy o tom, jak se má cvičit, nebo jaké recepty a suroviny používáte v kuchyni. Nebojte se dělat změny!

 

3. Vylaďte váš jídelníček

Léty ověřené pravidlo říká: „80 % hubnutí tvoří jídelníček, jen 20 % dělá cvičení a sport.“ I když se nesnažíte hubnout, ale jen udržet se fit, platí to jakbysmet. Tahle rada by klidně vydala na celou knížku, takže není snadné ji vtěsnat do jednoho odstavce. Hlavní body jsou ale následující: 

  • vynechejte cukry (pozor, číhají skoro všude)
  • silně omezte sacharidy (pečivo, těstoviny, rýže, sladké nápoje, brambory)
  • vybírejte si potraviny s vysokým obsahem kvalitních proteinů
  • dopřávejte si jen zdravé tuky (panenské oleje, avokáda, olivy, ryby, semínka)
  • jezte hodně zeleniny (syrové i zpracované, zejména listové – obsahuje plno vlákniny, prospívá trávení a zasytí vás)
  • pijte čistou vodu

 

4. Pohlídejte si stravovací návyky

Nedostatek času při péči o rodinu nahrává nezdravým stravovacím návykům. Místo pořádného jídla často jen „uzobáváte“ jídlo s dětmi, a nakonec nemáte přehled, co jste všechno snědli. Další velký nešvar rodin představují fast foody. Je jasné, že jídelníček na hubnutí musí vypadat jinak. Dopřejte si 5 plnohodnotných jídel denně, naložte si je pěkně na talíř, nebo misku, a kromě toho nic dalšího nejezte. Víme, že to není vždy možné. Jako záložní řešení zvolte třeba kvalitní proteinový koktejl místo svačiny – můžete jej namíchat skoro všude.

 

5. Zkuste ketodietu

Když už se bavíme o štíhlé postavě, ketonová dieta nesmí chybět v našem seznamu. V posledních letech se ketodieta stala nejoblíbenější cestou ke spolehlivému hubnutí, rýsování svalů a zlepšení celkové kondice. Vše spočívá ve striktním omezení sacharidů a využití tzv. ketózy. To je stav metabolismu, kdy vaše tělo díky absenci sacharidů začne využívat jako palivo tuky. Je to přirozený a tím pádem i bezpečný proces. Výhodou ketodiety je, že se nemusíte trápit hlady, ani intenzivním cvičením.

 

6. Hýbejte se…kdekoliv a kdykoliv

Jedna americká maminka se proslavila svými videi, kde dává tipy na cvičení na dětském hřišti. Samozřejmě mezitím, co si její děti hrají. Ano, nemusíte na hřišti sedět a koukat do mobilu, nebo se bavit s ostatními rodiči o každodenních starostech. Zajděte tam v pohodném oblečení a dejte si pár dřepů, nebo využijte dětské prolézačky na jednoduché cviky. Vezměte s sebou expandér (gumu na cvičení), nebo trx a k tomu vám už stačí jen trocha odvahy a odhodlání.

 

7. Cvičení s dětmi

Cvičení s dětmi může mít mnoho podob. Pokud máte kojence, při nošení na rukou a uspávání můžete dělat dřepy. Funguje to často lépe, než houpání. Nebo kojence položte na jóga matku – můžete nad ním cvičit a máte stále přehled. Váš drobek vás někdy vydrží nečekaně dlouho pozorovat bez pláče. Odrostlejší děti budou nadšené, když je zkusíte použít jako závaží při nejrůznějším cvičeních, ale ještě radši s vámi pojedou v sedačce na kole. Někteří rodiče běhají, zatímco jejich ratolesti zkouší první rozjezdy na trojkolce, nebo odrážedle. Pěší tůry s nosítkem, jsou další možnost.

 


8. Používejte nosítko místo kočárku

Speciální nosítka můžete používat už po šestinedělí. Výhoda nosítka oproti kočárku je, že vám otevírá nové možnosti. Už nejste odkázáni na zpevněné cesty a můžete vyrazit do zajímavějších terénů a kopců. Navíc v nosítku děti většinou spí lépe a déle než v kočárku a slouží jako přídavná zátěž pro váš trénink. Vzhůru do terénu!

 

9. Využijte čas na miximum

Časová tíseň je vděčným doprovodem rodičů s dětmi. A proto se vyplatí čas využít co nejlépe. O cvičení už byla řeč – nečekejte na svých 30 minu slávy, abyste si mohli v klidu zacvičit, nebo vyběhnout ven. Hýbat se a cvičit můžete i po pětiminutových úsecích, které se ve výsledku nasčítají.

Ušetřete čas při vaření – naučte se používat chytré suroviny pro ketodietu a zabijete dvě mouchy jednou ranou. Kromě úspory času získáte dietní poteinové jídlo, které stačí doplnit čerstvou zeleninou. Zkuste třeba proteinovou omeletu, kaše, nebo polévky. Do terénu se vám budou hodit proteinové tyčinky, které jsou mimochodem skvělé i pro dietní mlsání.

 

10. Mějte se rádi

Dělejte to všechno s dobrým pocitem, že tím prospíváte sami sobě. A když se nedaří, neobviňujte se – tím nic nezlepšíte. Přiznejte si v klidu chybu a jděte dál. Vzpomínáte ještě na bod 1? 

Udržovat se fit při péči o děti může být zábava a vše je ve vašich rukou. Přejeme vám mnoho sil, trpělivosti a úspěchů!

 

Publikováno



ČLÁNKY MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Registraci provedete ZDE
© 2004-2020 CZECH NEWS CENTER a.s. | Reklama | Podmínky serveru | Ceník členství | Návod pro inzerci | Desatero | Ochrana kupujících | Dobrý prodejce | Osobní údaje | Kontakt