Zobrazit přihlášovací formulář

Blogujeme!

  • Publikováno:
Blogujeme!

Jak víte, před nedávnem jsme pro vás nachystali sekci Blogy, ve které můžete číst příspěvky ostatních uživatelů, ale co především, psát své vlastní! Ať už se chcete podělit o vtipnou historku ze života, dát tip na skvělé restaurace ve vašem okolí nebo třeba říct ostatním svůj názor na jakoukoliv situaci ve společnosti, v módě, kráse, ale třeba i u vás doma. Blog je něco jako deník, u kterého můžete počítat s tím, že ho lidi budou číst! Ale fenomén blogování není zdaleka jen náplní volného času, dá se jím i solidně vydělávat.

Co je to blog

Termín weblog, zkráceně blog, se objevil v roce 1999 a znamená „webový zápisník“. A to je vlastně to nejpodstatnější – cokoliv byste si zapsali na papír, abyste podpořili své tvůrčí ambice, můžete napsat na web. Je to jakási forma deníku, zaznamenávání každodenních zážitků, poznatků a názorů. Dnes se nejčastěji setkáváme s blogy o módě, kráse a vaření, ale najdete i o pivu, vínu, cvičení, ale třeba i o elektronice. Spousta blogů má doopravdy formu deníku, kdy můžete sledovat své oblíbené blogery den po dni, sdílet s nimi jejich zážitky a užívat si třeba skvělou vyprávěcí kondici, vtipné komentáře nebo krásné fotky.

Kdy a kde se vzaly

Blogy jsou starší, než si myslíte. A dokonce ještě starší, než si myslíte teď. Už od roku 1520 se nechával Matthaeus Schwarz portrétovat za jediným účelem – aby zachytil své módní kreace. A tak vzniklo téměř 140 akvarelových obrazů, které bychom dneska označili #ootd (outfit of the day). A taky první kniha o módě vůbec. Ano, není to blog v dnešním slova smyslu, ale na podobném principu jich je dnes založena většina.

Roku 2004 vznikl pravděpodobně první módní blog, jakých teď známe spoustu. Kathryn Finney založila blog Budget Fashionista a dostala se dokonce i do stovky nejvlivnějších Afroameričanů v Americe. Ve stejném roce bylo samotné slovo blog vyhlášeno v Americe slovem roku (stejně jako před nedávnem selfie) a obrovský boom blogů propuknul naplno.

Jak blogy fungují a jak se na nich dá vydělat

Většina úspěšných i méně úspěšných blogerů říká, že si svůj blog založili prostě ze zábavy. Chtěli někde prezentovat svoje objevy, kombinace oblečení, tipy na kosmetiku nebo zajímavé módní úlovky z ulic, tzv. street fashion.

Postupně si kolem sebe každý blog, který funguje pravidelně, vybuduje určitou komunitu příznivců. Čím větší komunita je, tím větší má bloger(ka) vliv. A tím víc se o ně zajímají módní, kosmetické a jiné lifestylové značky. Protože blogeři v komunitě více méně určují názory. Takže dostávají zdarma různé výrobky, poukázky, pozvánky na představení nových kolekcí a akce, zdarma jakékoliv oblečení atd. Prostě za to, že je u sebe na blogu pochválí.

Mít úspěšný blog ovšem není jenom tak, dá se říct, že je to práce na plný úvazek pro blogera a na poloviční pro další profese. Protože na světě existují doslova miliony blogů, je třeba zaujmout, být něčím originální a ještě k tomu se trefit do vkusu publika. Takže minimálně potřebujete dobré fotografie doplněné ideálně o čtivý text.

Pokud se váš blog rozjede ve velkém a publikum naroste, je vaším každodenním chlebem komunikovat s fanoušky, proto potřebujete časem také někoho, kdo se vám postará o marketing a komunikaci na sociálních sítích. I když je samozřejmě nejlepší, když toho co nejvíc zvládnete sami.

Blogy, které jsou in

Pokud se zajímáte o streetfashion a inspiraci, mezi nejznámější blogy na světě patří WhoWhatWear.com nebo TheSartorialist.com. Z opačného soudku můžete zabrousit třeba na nevkusvcesku.cz nebo velmi užitečný a osvětový populární blog modnipeklo.cz.

Z nejvýznamnějších českých blogerek je určitě třeba zmínit AcupOfStyle.com a asi úplně nejznámější českou blogerku Pavlínu Jágrovou (ano, je to neteř).

V České republice se od roku 2013 vyhlašuje také soutěž Blogerka roku, kde se v kategoriích fashion, Beauty, Food, Lifestyle, Video a Objev roku vyhlašují nejúspěšnější blogy, které u nás najdete.

Máte své oblíbené blogy, sledujete je pravidelně? Chodíte si na ně pro inspiraci? A už jste zkusili psát svůj vlastní blog? Máte nápady, které chcete „dát na papír“? Zajímá vás, jak budou na vaše články reagovat ostatní? Nebo se prostě chcete vypsat? Začněte na Mimibazaru!

Články mohou komentovat pouze přihlášení uživatelé

Komentáře k článku

Kategorie