Zobrazit přihlášovací formulář

Jak se dostat z postele s dobrou náladou?

  • Publikováno:
Jak se dostat z postele s dobrou náladou?

Ideální ráno znamená pro každého něco jiného, ale jeden parametr má společný – vstávat v tolik, v kolik chceme. A to se málokomu podaří i o víkendu, natož nějak běžně. Pokud zrovna nejste středoškolák na letních prázdninách u babičky, je vstávání pro většinu lidí mor. A těm, kteří tvrdí, že rádi brzo vstávají, nikdo nevěří, nebo jim intenzivně závidí. Existuje ale pár triků, jak oklamat sebe sama a vstávat mnohem snadněji. A přitom se neošidit!

Budík, který vás přinutí. První trik je pro ty, kteří mají problém vůbec vstát. Případy, kdy mají nastavený budík na 6.30 a z postele se dostávají běžně kolem deváté, jsou totiž u nich na denním pořádku. Sami víte, že nejhorší na vstávání je asi dvacetivteřinový moment, kdy se odkryjete a změníte polohu z horizontální do vertikální. Pak už to všechno nějak jde. Pořiďte si tedy budík, který vás vstát donutí. Nespoléhejte jen na mobil, ale v dárkových obchodech hledejte budíky na kolečkách, budíky, které musíte zastřelit speciální pistolkou, aby přestaly vyhrávat a podobně. Najděte je, kupte si je a používejte je.

Vypěstujte si zvyk. Některá tvrzení mluví o tom, že nám stačí 14 dnů každodenní rutiny, aby se z něčeho stal zvyk. Zkuste tedy vytrénovat svoje tělo. Hned po probuzení vypijte připravenou sklenici vody. Čím větší, tím lepší. Nejen, že vám to pomůže se zažíváním, ale existuje velká pravděpodobnost, že i když si znovu lehnete, budete muset za chvíli na záchod.

Organizace je základ. Stresuje vás, co všechno musíte ráno stihnout a vymyslet? Eliminujte to. Nachystejte si dopředu oblečení, snídani i svačiny, vše, co se dá obstarat dopředu, obstarejte.

Rozmazlete se. Pokud to podmínky dovolují, zkuste si udělat co nejpříjemnější ráno. Dopřejte si například koupel, díl oblíbeného seriálu, dobrou snídani. I kdyby to mělo znamenat vstát o hodinu dříve, jednou za čas to zkuste. Pomůžete si tak snížit odpor k ránu obecně.

Změňte podmínky pro usínání. Minimálně půl hodiny před usínáním byste se neměli vystavovat záření jakéhokoliv displeje. Ačkoliv je to lákavé, usínání u televize, mobilu nebo počítače vám brání ve správné regeneraci, a i proto se probouzíte ráno více unavení. Rozsviťte lampičku, dejte si šálek horkého čaje a zkuste si třeba číst.

Po ránu trocha pohybu. Není možné jít se ráno projít nebo proběhnout, i kdyby jenom na deset minut, a vrátit se v polospánku. Ranní pohyb nastartuje metabolismus, rozproudí krev a vypustí do těla endorfiny. A když už o nich mluvíme… ranní sex je taky pohyb. A možná lepší než procházka.

Snídaně, na kterou se těšíte. Jídlo je radost, to všichni víme. Pokud se ráno odbýváte instantními kašemi, suchým rohlíkem nebo nedej bože snídani přeskakujete, zkuste to vzít za opačný konec. Naplánujte si a připravte na ráno něco, na co se budete těšit (a nezapomeňte, že by to mohlo být i zdravé!). Po ránu jsou dovoleny skoro všechny nutriční hříchy, a pokud vám k radostnému vstávání pomůže hrnek kakaa a kousek buchty, proč ne.

Mějte v hlavě odměnu. Každý den by vás mělo čekat něco krásného, něco, co děláte rádi. Myslete na to už při vstávání, co na tom, že předtím musíte stihnout kupu povinností, když máte odpoledne sraz s kamarádkou, jdete cvičit nebo vám děti hlídá babička a vy máte jít s partnerem do kina? To se hned den prožívá snadněji a s úsměvem na tváři.

Vystavte se slunci. Ideálně hned po probuzení. Sluneční paprsky stimulují produkci vitaminu D, kterého má až 60 % z nás chronický nedostatek, ale taky nás prostě a jednoduše probudí. Světlo nastartuje v našem organismu všechny potřebné změny, které vedou od ospalosti k čilosti. Ale pokud vstáváte za tmy, nezbývá, než se sluníčku vystavit jak nejdřív to půjde.

Co mají společného dítě a pes? Pokud je ještě nemáte, tak asi nevíte, že jakmile se vaše domácnost rozroste o dalšího člena v podobě malého dítěte nebo rozkošného pejska, máte o vstávání postaráno. Sice se vám pořád asi chtít nebude, ale nestane se, že byste nevstali.

 V noci si odpočiňte. Zní vám to jako samozřejmost? Není to tak úplně pravda. Existuje spousta faktorů, která ovlivňuje kvalitu spánku, který potřebujeme pro odpočinek. Například jakékoliv modré světlo (typicky z monitorů) přidává tělu zhruba půl hodinu navíc, kterou potřebuje k tomu, aby se propracovalo do hlubokého spánku. Ničím nerušený a kvalitní spánek si ale můžete zajistit celkem snadno.

Líbil se vám článek? Podělte se o něj s přáteli

Články mohou komentovat pouze přihlášení uživatelé

Komentáře k článku