Zobrazit přihlášovací formulář

6 kroků k rychlému metabolismu

  • Publikováno:
6 kroků k rychlému metabolismu

Naučte se, jak změnit pomalý metabolismus v tělo, spalující tuky jedna dvě.

 

1. Doktor radí: Žádné drastické diety

Jak stárnete, váš metabolismus se zpomaluje. Zatímco dříve vám k udržení postavy stačilo

sem a tam vynechat sladký dezert nebo strávit několik minut na běžícím páse, dnes už to

nemusí stačit. To ovšem neznamená, že teď musíte dramaticky snížit příjem kalorií. Pokud

vaše tělo přijme méně než 1200 kalorií denně, váš metabolismus se zpomalí, protože vaše

tělo získá pocit, že si musí udržet všechny své energetické zdroje. A to včetně tuku, kterého

se snažíte zbavit. Chcete snížit svoji váhu? Začněte tím, že snížíte příjem kalorií na 1800

denně. Jakmile se hladina stabilizuje, několik kalorií uberte. Tímto postupem zabráníte

tomu, aby se váš metabolismus opět dostal do pomalého režimu.

 

2. Osobní trenér radí: Zakupte si sadu činek

Svaly přirozeně spalují asi o 20 kalorií více na jedno kilo váhy než tuk, dokonce i při

odpočinku. Přeloženo: Za každých 2,5 kg svalů, které během cvičení naberete (bez ohledu

na to, kolik zhubnete) spálíte navíc 350 kalorií týdně, aniž byste dělali cokoli navíc. A

třešnička na dortu? Silový trénink podnítí váš metabolismus k tomu, aby po cvičení

pracoval rychleji.

 

3. Výživový poradce radí: Jezte celý den stravu bohatou na proteiny

Většina lidí jí protein až k večeři. Ale to je chyba! Strava bohatá na bílkoviny je velmi

výživná a pouze zanedbatelná část se ukládá v podobě tuku. Snažte se proto rozložit příjem

bílkovin do celého dne. Dejte si vajíčka s krůtím masem na snídani, tuňáka se zeleninou na

oběd, posvačte nízkotučný sýr a k večeři si připravte kuřecí prsa.

Vědečtí pracovníci radí: Osvojte si čtyři jednoduché návyky

 

4. Dejte si odpolední kávu

Kofein zajišťuje krátkodobé zvýšení metabolismu. Ráno může šálek kávy nastartovat váš

systém, ale stejně tak zafunguje i odpolední káva, která nabudí váš metabolismus po zbytek

dne. (Pokud je pro vás odpolední káva příliš silná, uvařte si čaj s vyšším obsahem kofeinu.)

5. Vyhněte se nočnímu pojídání

Váš metabolismus se v noci přirozeně zpomaluje. Lidé, kteří ještě po večeři chodí na noční

svačinku, mají vyšší tendence konzumovat kalorická jídla než nemlsající. Kromě toho jsou

tyto „pozdní kalorie“ pro váš metabolismus zátěž navíc.

 

6. Pojídejte pálivé papričky

Kapsaicin, složka v papričkách, která jim dává jejich pikantnost, mírně zvyšuje rychlost

metabolismu. Navíc potraviny, díky kterým budete chrlit oheň, snižují chuť k jídlu, takže

budete jíst méně. Proto přidejte papričky Jalapeños do vaječné omelety nebo je

nastrouhejte na těstoviny.

 

 

Líbil se vám článek? Podělte se o něj s přáteli

Články mohou komentovat pouze přihlášení uživatelé

Komentáře k článku