Zobrazit přihlášovací formulář

Cvičení a dieta nejsou jediná možnost.

  • Publikováno:
Cvičení a dieta nejsou jediná možnost.

Všichni tak nějak přirozeně víme, že přibírání nebo naopak shazování váhy je spojené s poměrem kalorií dovnitř/ven. Že budeme hubnout pouze v případě, že náš příjem bude menší než výdej, ale jelikož kalorie jsou spojené s nutným živením těla ostatními látkami, nemůžeme prostě přestat jíst. Takže je třeba i cvičit, čímž zvýšíme svůj výdej. Ale to není všechno, co můžeme pro efektivní snižování váhy udělat. Můžeme totiž trošku obelstít hlavu.

Naše tělo nám totiž klade překážky na cestě, která mu není příjemná. Hlavně ze startu nového režimu, ať už dietního, pohybového nebo kombinovaného. Všechno se totiž snadněji řekne, než udělá! Ale hlavu můžeme ošálit, a to dokonce i vědomě. Jak na to?

  • Spolehněte se na sílu modré barvy. To, že barvy mají vliv na naše chování i náladu, je poměrně známá věc. Modrá barva působí na naše smysly mimo jiné tak, že máme menší chuť k jídlu. Může to být způsobeno tím, že v kombinaci se světlem odraženým od modré barvy, vypadají potraviny více bledě a nemáme na ně takovou chuť. Asi si nebudete doma malovat namodro stěny jen proto, že chcete zhubnout, ale například modrý talíř pomůže taky.
  • Posaďte se před zrcadlo. Je to možná divné, ale pomáhá to. Když budete jíst před zrcadlem nebo v místech, kde na sebe vidíte (může to být i v restauraci naproti baru). Zvyšuje to objektivitu vašeho pohledu na množství i vhodnost výběru jídla. Všechny přínosy poznáte, až to zkusíte. Vážně.
  • Přidejte světlo a vypněte hudbu. Jasné světlo má podobný účinek jako zrcadlo, i když nejlepší je pracovat v kombinaci. V restauracích se často setkáte s tlumeným osvětlením, které vás přiměje jíst více, a hudbou, která zase urychluje pohyb, takže i žvýkání. A z obou těchto důvodů sníme víc, než bychom vlastně chtěli. Zkuste přesně opačné prostředí a budete překvapeni.
  • Neutrální sladká vůně i chuť. Vůně čokolády vám okamžitě vyvolá chuť na jídlo nebo konkrétně na ni. Je ale zvláštní, že neutrální přírodní sladké vůně naopak tlumí chuť na jídlo obecně. Ideální je například vanilková vůně (třeba vonná svíčka). A například jablko nebo banán fungují taky, ideálně také jako zdravá svačina, která vám zažene chutě na nezdravé potraviny.
  • Menší nádobí. Talíře a misky vyměňte za menší. Ačkoliv to zní triviálně, má to velký vliv na množství jídla, které sníte. I když by se na menší talíř vlezlo úplně stejně jídla, jako je vaše obvyklá (a třeba nadhodnocená) porce jídla na velkém talíři, mentálně s tím budete mít problém. Pravděpodobně si porci zmenšíte. A co zjistíte? Že jste sytí úplně stejně, jenom pocit přejedení se nedostaví.
  • Ostrá jídla. Pokud jste doteď nekořenili, začněte. Například kajenský pepř nejen, že vám trošku sníží apetit, ale zároveň zvýší metabolismus. Takže míň sníte a budete víc spalovat. A ještě k tomu budete do úst vkládat menší sousta. Prostě všechno dobře.
  • Starý trik. Je dobré mít s sebou nějakou připomínku toho, že vlastně nechcete tolik jíst. To se hodí zvlášť na oslavách, různých party, večeří s přáteli a akcích, kde člověk ztratí nejen pojem o čase, ale také pojem o tom, kolik toho už snědl. Pokud chcete vsadit na osvědčený, ale možná trošku málo moderní trik, uvozujte si kolem pasu nepružnou stuhu. Jakmile vás bude tlačit, žaludek je plný a máte dost. Ale určitě najdete sami pro sebe i něco méně středověkého.

Líbil se vám článek? Podělte se o něj s přáteli

Články mohou komentovat pouze přihlášení uživatelé

Komentáře k článku