Zobrazit přihlášovací formulář

Jak překonat bolest bez prášku

  • Publikováno:
Jak překonat bolest bez prášku

Bolest těla je velmi subjektivní věc. Žádný doktor vám nepoví, jak moc velkou bolest cítíte, je to reakce našeho mozku na stimuly, které přijímá od těla. Bolest nás má chránit, upozorňovat na nebezpečí, které našemu tělu hrozí, ale existuje „pouze“ v naší hlavě. I proto stavy jako úzkosti, deprese nebo jiná onemocnění duše bolest vyvolávají nebo zhoršují bolest těla. Bolesti kloubů, páteře, hlavy, žaludku... velmi často je můžeme zmírnit i jinak než jen za pomoci medikamentů.

Samozřejmě, pokud máme zlomenou nohu nebo se hojíme po operaci, bolest cítit musíme. Ale možná ani v těchto případech ne tak velkou.

Trávení času s rodinou a přáteli. Protože vám to dělá radost. A to produkuje endorfiny, které v našem mozku zařídí to, že se cítíme dobře. A překvapivě i bolest ustupuje. Naopak, sociální izolace vede k chátrání těla a různým bolestem, které bychom jinak necítili.

Jen se zasmějte. Další z věcí, za které bychom měli připsat kredit za snižování bolesti endorfinům. Ať už je to ono trávení času s přáteli, nebo třeba dobrá komedie, smích a dobrá nálada k redukci bolesti přispívají. Když trpíte dlouhodobou bolestí, jednoho přejde chuť na komedie, ale je to doopravdy ku prospěchu věci. Vyhledávejte věci, lidi a zážitky, které vás rozesmějí.

Dopřejte si masáž. Masáže umí zmírnit naše vnímání bolesti – a to i když pomineme to, že můžeme například trpět bolestmi, které způsobují zatnuté svaly (často proto bolí klouby, záda nebo hlava). Masáže ale také stimulují naši nervovou soustavu – díky vnímání doteku jiného člověka, kůže na kůži, klesá produkce stresových hormonů (především kortizolu). Podobně na nás může účinkovat akupresura nebo například sex. Ten je vůbec velmi efektivní při odbourávání jak bolesti, tak stresu.

Zapoťte se. Jedna americká studie dokazuje, že 25 minut aerobního cvičení umí snížit vnímání bolesti až o 28 % u lidí s chronickými potížemi bederní páteře. A ne jen díky posilování svalů, ale tím, že cvičení obecně aktivuje opioidní receptory v našem mozku, což uklidní bolest.

Protáhněte se. O protažení a o tom, jaký má vliv na naše tělo i psychiku, si můžete přečíst v našem speciálním článku. Stejně tak už jsme psali o překvapivě častém fenoménu, o kterém se zas až tolik neví – totiž že bolesti beder jsou často způsobeny neprotaženými kyčlemi. Více se můžete dočíst tady (a stejně tak se naučit, jak kyčle správně protahovat). Pokud jste ještě nezkoušeli jógu a trpíte bolestmi, zkuste ji. Jóga kombinuje protažení a posilování těla a uklidnění mysli, což všechno dohromady vede k výrazné redukci bolesti.

Líbil se vám článek? Podělte se o něj s přáteli

Články mohou komentovat pouze přihlášení uživatelé

Komentáře k článku

miminkoA ID 316676 miminkoa
26.5.2017, 17:46
:´( (chripka)
http://zivot-s-me-cfs3.webnode.cz/
Máte-li chviličku čas a pokud Vás hned tak něco nepoloží, můžete nakouknout jak to vypadá (chripka). když máte bolesti a jste unavená, k smrti unavená Jestli máte někoho známého, kdo má nějaké podobné problémy, možná by mu tyto informace pomohli. Můžete odkaz na stránky sdílet na fb a tak bez práce a zdarma někomu ve vašem okolí pomoci (F)