Mrazit vejce, avokádo nebo třeba tofu? Ano! Tipy a triky

O mrazu existuje spousta mýtů, přesvědčení, která prostě neplatí. Uchovávání potravin mrazem zachovává vitamíny a jiné nutrienty, ale také například mění strukturu potravin (což může být jak špatně, tak dobře). Zaměříme se na potraviny, které nejen, že zamražením neztratí na kvalitě, ale některé na ni i získají. I když je to nezvyk, dejte je příště do mrazáku!

Kromě toho, že zamražením zabráníte (nebo velmi, ale velmi zpomalíte) nezvratné zkáze potravin – například ovoce, můžete si uchovávat v mrazáku i takové potraviny, které by vás ani nenapadly. Tak například:

Avokádo. Avokáda jsou extrémně zrádná potravina. Bez upozornění dozrají a my máme jenom zhruba pár hodin na to, abychom je zkonzumovali. Ale zralá avokáda můžeme s klidným srdcem zamrazit. Je pravda, že následná práce s nimi je lepší, když je rozmixujete například do smoothies nebo uděláte čokoládovo avokádovou polevu, protože velmi rychle zhnědnou, ale na chuti ani výživové hodnotě se nic nezmění.

Vařená vejce. Ano, je to tak, vařená vejce vám úplně bez problémů vydrží v mrazáku zhruba měsíc. A když si napečete například vaječné snídaňové mufiiny, quiche nebo cokoliv, co má vaječnou náplň, můžete to dát do mrazáku taky. Navíc – přemrznuté pečivo má méně kalorií!

Jarní cibulka. S jarní cibulkou se to má tak, že ji většinou kupujeme jen kvůli jednomu receptu, a tak máme enormní zbytky. Není třeba ale uměle vymýšlet, co s nimi, nebo je vyhazovat. Když si dáte minutu práce navíc, můžete ji uchovat na dlouho v mrazáku – jen ji nakrájejte na malé kousky a přesypte například do prázdné lahve od vody. Tak nestihne zvadnout a rychle zmrzne.

Čerstvý zázvor. Zázvor je nabitý živinami, které našemu tělu neuvěřitelně prospívají. Rozhodně bychom ho měli mít na jídelníčku. Ale kořeny jsou vesměs velké a poměrně rychle vysychají. Tak proč je nezamrazit? I po vytažení je můžete oloupat a nastrouhat tak, jako zázvor čerstvý.

Čerstvé bylinky. Pokud si je nepěstujete na zahrádce, málokdy asi spotřebujete celou vaničku nebo trs, ve kterém se prodávají. A co se zbytkem? Zamrazit. Bylinky je ovšem vhodné zamrazit ve vodě, olivovém oleji nebo citrónové šťávě, podle toho, na co je pak budeme používat. Využít k tomu můžete obyčejné nádobky na led.

Tofu. Když jsme mluvili o změně textury v dobrém, mluvili jsme především o tofu. Protože malinké kapičky vody v něm obsažené jako led zvětší objem a tedy zajistí i větší pórovitost rozmraženého tofu. To znamená, že se bude nejen lépe žvýkat, ale také více do sebe nasaje marinády, omáčky a podobně. Jen je potřeba tofu před zamrazením osušit a pevně zabalit do potravinové fólie, pak vydrží měsíce.

 

Publikováno



ČLÁNKY MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Registraci provedete ZDE
Reklama | Podmínky serveru | Ceník členství | Návod pro inzerci | Desatero | Ochrana kupujících | Dobrý prodejce | Osobní údaje | Kontakt

© 2004-2021 CZECH NEWS CENTER a.s.