Zobrazit přihlášovací formulář

Vyzkoušeno - co se stane, když přestaneme snídat

  • Publikováno:
Vyzkoušeno - co se stane, když přestaneme snídat

Snídaně je základ dne. A to zejména při snaze o redukci hmotnosti. Ačkoliv existují názory, že lepší je nesnídat a nenastartovat si metabolismus, máme pak přes den menší hlad, popřípadě i takové, že snídat či nesnídat není zas až tak zásadní otázka, protože to na tělo nemá takový vliv, většinové přesvědčení (a zkušenost) jsou ve prospěch snídání. Co se stane, když toto jídlo začneme vynechávat?

Nikdo vám nikdy neporadí – nesnídejte. Ale každý metabolismus je jiný, bohužel, univerzálních pravidel je velmi, velmi málo. Takže teoreticky můžete očekávat, že když začnete vynechávat snídani, logicky toho přes den méně sníte, budete se ráno cítit lehčí (zvlášť, jestli jste zastánci vysokoproteinových a výživných snídaní), a začít den svačinkou nebo až obědem bude obecně výhodné. A taky si budete moct přispat. Jenomže... zkušenost je trošku jiná.

Budete mít hlad. Váš metabolismus vás převeze. Zatímco po snídani začnete pociťovat hlad už na svačinku nebo na brzký oběd, bez snídaně a tedy bez ranního impulsu k nastartování metabolismu začnete cítit hlad později. Ale zato s neuvěřitelnou intenzitou. Přijde nečekaně a vy nebudete mít čas si ani zajít na oběd, natož si ho uvařit. Kromě toho pravděpodobně budete dopoledne nepozorní, nevrlí a může vás dokonce i bolet hlava (z nízké hladiny cukru v krvi).

Muka ranního cvičení. Pokud jste zvyklí ráno cvičit, asi víte, že není vhodné se předtím přecpat výživnou snídaní. Ale něco málo do žaludku třeba je. Protože takový ranní běh nalačno není nic příjemného. Kromě toho, že prostě nemáme dostatečnou sílu a výdrž, budeme mít ze cvičení špatný pocit, protože pravděpodobně nezvládneme to, co obvykle.

Budete se cítit neschopně. Kouzlo hladiny cukru v krvi neovlivňuje jen náš fyzický výkon, ale také ten psychický. Pokud potřebujete pracovat hlavou, je možné, že to taky nebude tak úplně ono. Soustředění, paměť a vůbec psychický výkon nebudou při dopoledni nic moc.

Přejíte se na oběd a budete potřebovat spoustu kafe. Tělo se už nebude moct dočkat doslova všeho, co mu na oběd dáte. A možná vás povede přímou cestou do fast foodu. Budete mít chuť na tučná jídla, na jídla bohatá na cukry a salát vás rozhodně neuspokojí. Takže se přejíte. A abyste mohli fungovat dál, budete se muset trošku probrat. Takový nával jídla po hladovění totiž tělo utlumí, což si mnoho z nás nemůže po obědě zrovna dovolit. Odpověď? Asi káva. Nebo energetický nápoj.

Na večeři nebudete mít chuť. Nebo rozhodně ne v obvyklém čase. Najíte se později a pravděpodobně půjdete taky později spát. Máte v sobě moc cukru a kofeinu, na které tělo není tak úplně zvyklé.

Nevyspíte se. Je to samozřejmě i změnou rutiny, ale vynechaná snídaně může způsobit, že nebudete spát tak kvalitně, jak jste zvyklí. Protože tělo se bude vyrovnávat se změnou v příjmu nutrientů, nenechá vás usnout a když už nechá, bude intenzivně pracovat, takže se probudíte neodpočatí. Nebo aspoň ne dost.

Nezhubnete. Ačkoliv sníte prokazatelně méně jídla. Paradox, že? Je to ultimátní důkaz toho, že kalorie samy o sobě nejsou ve výživě (a v té redukční také ne) zase tolik podstatné. Důležité jsou nutriční hodnoty a čas, kdy je konzumujeme!

  • Tyto zkušenosti se týkají těch, kdo jsou zvyklí snídat, ale z nějakého důvodu s tím na chvíli přestanou – chtějí vyzkoušet dietní radu, nemají čas atd. Existuje mezi námi ale spousta lidí, kteří už jsou zvyklí nesnídat. Těm se toho samozřejmě viditelně tolik nestane.

Líbil se vám článek? Podělte se o něj s přáteli

Články mohou komentovat pouze přihlášení uživatelé

Komentáře k článku