Zobrazit přihlášovací formulář

Ploché bříško už zítra

  • Publikováno:
Ploché bříško už zítra

Máme na výběr z nepřeberného množství potravin, jídla, restaurací, chuťovek, sladkostí, nápojů... a tak není divu, že občas prostě nezvolíme nejlépe. Někdy si myslíme, že pro sebe děláme to nejlepší, a přitom si zaděláváme na problémy různého typu. Pocit nafouklého břicha je v současné době jedním z nejběžnějších problémů, které nás trápí. Jak se ho zbavit?

Už dříve jsme pro vás připravili jednodenní plán pro ploché bříško. Je v něm popsaný rychlý plán na jeden den, který, když ho dodržíte, vám zajistí na druhý den vyloženě „plochý“ pocit. Je to ale vyloženě nouzové řešení, které systémově toho zas až tolik neřeší. Pokud se chcete zbavit pocitu nafouknutého břicha vlastně okamžitě, stačí dodržovat následující zásady.

Košťálová zelenina. Květák, brokolice, kapusta, zelí, kadeřávek, kedluben. Ačkoliv mají málo kalorií a proto jsou často využívány v redukčních dietách, mají také enormní množství vlákniny, která prostě bobtná. Stačí jich malé porce na to, abychom se cítili sytí, ale také na to, abychom se cítili vyloženě nafouknutí.

Slané snacky, jídla bohatá na sůl. Samozřejmě nás napadnou chipsy, pražené a ochucené ořechy a jiné „samožerky“. Pak jsou ale jídla, ve kterých byste vysoký obsah soli nečekali, ale je v nich nenápadně skrytý (a spousta z nich je v povědomí jako zdravá potravina!). Sůl vede k zadržování vody, ale také k nafouknutí břicha jako balónu.

Sodovky. A klidně i minerálky. Prostě perlivé pití. Protože bublinky jsou vzduch, který polykáme, a který nutně musí nějakou dobu setrvat v našem žaludku i střevech (o to, jak se dostává ven, asi mluvit nemusíme). A dočasně tak způsobí nafouknuté břicho.

  • Bublinky také stimulují činnost a prokrvení žaludku, takže rozhodně nejsou vhodné při nebo před jakýmkoliv typem cvičení.

Umělá sladidla. Především aspartam a sorbitol jsou látky, kterým bychom se měli vyhnout. Najdeme je převážně v nápojích, ale také například žvýkačkách bez cukru (žvýkačky obecně nám „pomáhají“ spolykat abnormální množství vzduchu, což taky k plochému bříšku zrovna nepřispívá). Kromě toho, jak už bylo řečeno, umělá sladidla vedou k tomu, že máme mnohem větší chutě (a na sladké a nezdravé především), takže při dietním režimu, ve kterém se snažíme shodit nějaké to kilo, nejsou úplně ideální.

Jídla „light“. Je to s podivem, ale většinou to funguje tak – když odstraníme tuk, přidáme cukr a/nebo sůl. Když odstraníme cukr, musíme dodat umělé sladidlo. Pro zachování chuti musí potraviny obsahovat buď to, co mají, nebo náhražky za to, co z nich potřebujeme odebrat. A kalorie zdaleka nejsou jediný ukazatel, který by nás měl zajímat! Jídla „light“ nám kvůli obvodu pasu vadí především kvůli soli, kterou bychom v nich nečekali.

  • Každý metabolismus je trošku jiný, každý máme vlastní skladbu bakterií a obranných látek. Zdaleka jsme nevyjmenovali všechno, pouze univerzální potraviny, kterým je třeba se vyhnout, když chcete mít ploché břicho, nebo se alespoň necítit jako nafouknutý balón.

Líbil se vám článek? Podělte se o něj s přáteli

Články mohou komentovat pouze přihlášení uživatelé

Komentáře k článku