MAGAZÍN - Jídlo

Švestky – modrý odstín podzimuPublikováno 2.10.2017, 12:19
Milovníci jablečných a hruškových koláčů už pravděpodobně toužebně očekávali podzim. Aby ne. Právě v tomto období nakoupí své oblíbené ovoce z českých zdrojů, čerstvé, voňavé a za velmi výhodné ceny. Podzim ale nehraje jenom zlatavými barvami. Je pestrý a pestrá je i jeho škála chutí. Vpusťte si tentokrát do kuchyně trochu modré a vyzkoušejte úžasné a všestranné švestky.
Dejte si řeřichuPublikováno 19.9.2017, 15:14
Na tuhle mrňavoučkou bylinku pravidelně zapomínáme, i když si to nezaslouží. Je to jedna z mála bylinek, která nám doma vyroste vždy a za všech okolností, v zimě, v létě, na slunci i ve stínu. A na rozdíl od listových salátů má poměrně výraznou a příjemnou chuť podobnou ředkvičkám, která ozvláštní nejen saláty, ale třeba taky paštiky, polévky, omáčky nebo maso.
Jak dodat koktejlům protein?Publikováno 6.9.2017, 9:29
Fenoménům ranních smoothie propadl celý svět. Koktejl z ovoce, zeleniny a dalších ingrediencí nám dovoluje zkonzumovat v přijatelné konzistenci i době tolik užitečných a prospěšných látek, které bychom jinak do sebe těžko dostávali celý den. Jedna věc ale ranním smoothies velmi často chybí – je jí dostatek bílkovin. Jak do mixérů dodat protein, aniž bychom do něj museli sypat proteinový prášek?
Sezóna červené řepyPublikováno 5.9.2017, 11:23
Beta vulgaris neboli červená řepa je u nás velmi populární kořenová zelenina. Kdo by si je nepamatoval ze školních jídelen, kdy jsme ji dostávali jako ne zrovna oblíbenou přílohu k hlavním jídlům. Ale ať už na ni vzpomínáme v dobrém, zlém nebo ji máme rádi, měli bychom pro ni ve svém jídelníčku udělat místo. Protože její léčivé účinky jsou známé už z dob antiky a do dnešních dní se nijak nezmenšily.
Maličké těstoviny orzoPublikováno 28.8.2017, 0:34
Už jste o nich slyšeli? Malinké těstoviny, často o nich mluvíme také jako o těstovinové rýži, jsou nezaslouženě opomíjenou potravinou, která je ideální jak k běžnému stravování, tak při dietním režimu. Jak to? Dodá totiž bílkoviny, sacharidy a vlákninu, kterou nemají běžné těstoviny ani bílá rýže. A to celé ještě v celkem zajímavé a zábavné formě, která je extrémně variabilní.
Ovoce a zelenina, které můžete skladovat měsícePublikováno 3.8.2017, 17:19
Určitě se všem už stalo (a ne jednou), že jsme krásné a čerstvé ovoce nebo zeleninu po pár dnech museli vyhodit, protože nám prostě shnila, zplesnivěla nebo se prostě dostala do takového stavu, v jakém už jsme ji konzumovat prostě nechtěli. Vždycky si vyčítáme ty peníze, které vlastně do odpadkového koše vyhazujeme jenom proto, že jsme zrovna neměli chuť. Ale proč si místo čerstvého špenátu, který zvadne, ještě než přijdeme z obchodu domů, nekoupíme hlávku zelí, která vydrží v lednici měsíce? Proč místo hroznového vína a kiwi, které do pár dní zhnědnou, nekoupíme třeba jablka? Ta totiž při teplotě lehce nad nulou vydrží měsíce taky!
Nebezpečí skryté v rebarbořePublikováno 16.7.2017, 16:59
Ačkoliv se konzumace zeleniny (co reveň kadeřavá neboli rebarbora je) nedá než doporučit a měla by tvořit významnou složku naší stravy, u některých druhů bychom si měli dát pozor. I zdravý člověk by si tuto jarně letní nakyslou pochoutku měl dopřávat jen zřídka, a to ještě tepelně upravenou a ne ve velkém množství. Proč? A jak rebarbora společně s některou další zeleninou ohrožuje naše zdraví?
Tento olej pomůže při špatném zažívání i závislostechPublikováno 12.7.2017, 22:29
V posledních letech zažívá návrat k přírodním lékům a podpůrným prostředkům obrovský úspěch. Díky všem médiím, která rozšiřují popularitu některých potravin a koření, už víme, že například kurkuma, avokáda, brusinky, zázvor nebo ořechy a semínka jsou pro nás mnohdy větším požehnáním než hrst léků. Ve stínu svých slavných kolegů superpotravin se ale často nezaslouženě krčí méně známé poklady. A jedním z nich je i olej z černého pepře.
14 potravin s maximálním obsahem živin (a minimálním kalorií)Publikováno 10.7.2017, 11:33
Všichni víme, že na kaloriích nestojí a nepadá náš dietní svět. Naopak, jsou vlastně irelevantní, protože to, o co nám jde, jsou živiny. Výživové hodnoty, jako je podíl cukrů, tuků, bílkovin, vitamínů a minerálů, je to, co nás na potravinách zajímá. Ale přece jen... asi bychom se nezlobili, kdyby to šlo všechno pěkně skloubit. A proto pro vás máme seznam potravin (ano, je to ovoce a zelenina), které mají minimum kalorií, ale zato maximum „toho dobrého“.
Třicetidenní výzva – čistá voda!Publikováno 7.7.2017, 16:07
Všichni jsme už od dětství slýchali, že tělo je vlastně z většiny voda. Když jí nepřijímáme dostatek, nejen, že nefungujeme správně, ale máme také například okoralé rty, bolí nás hlava, točí se nám a jsme unavení. Jenomže pitný režim zdaleka netvoří jen čistá voda. Počítáme do něj čaje, minerálky, džusy, šťávy a všechno ostatní, co vypijeme. Co by se ale stalo, kdybychom jako tekutinu přijímali jenom vodu? Byli bychom zdravější, než bychom čekali.
Celkem: 121 (zobrazuje se 1-10)1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10,.,13 další >>
© 2004-2017 Affectio s.r.o. | Reklama | Podmínky serveru | Ceník členství | Návod pro inzerci | Desatero | Ochrana kupujících | Dobrý prodejce | Kontakt | Facebook