MAGAZÍN - Jídlo

Domácí mandlové mlékoPublikováno 14.5.2017, 11:28
Rostlinná „mléka“ jsou v dnešní době poměrně populární potravinou. Mnoho lidí je využívá jen jako zpestření běžného jídelníčku, do nových receptů nebo prostě jen díky jejich často specifické chuti, jiným zase slouží jako alternativa k mléku z důvodu způsobu stravování (raw, veganství, vitariánství...). A v neposlední řadě jsou jedinou možností pro ty, kdo trpí alergií na laktózu nebo intolerancí k ní. Jak si připravit to mandlové doma?
Rezistentní škrob – cukr, který se chová jako vlákninaPublikováno 2.5.2017, 15:30
...a k tomu všemu se jím dá nahradit mouka. Jak je to možné? Rezistentní škrob je skvělý pomocník při hubnutí a snaze o snížení příjmu sacharidů a kalorií. Existují potraviny, které, když je budeme konzumovat až po zchladnutí (a opětovném ohřátí na vlažnou teplotu), přijmeme tak pouze poloviční kalorie. Jak je to možné? Protože škrob v nich obsažený se promění na rezistentní škrob, který nestrávíme, naopak – bude v našem těle fungovat jako vláknina.
Jídla, po kterých budeme mít ještě větší hladPublikováno 28.4.2017, 15:50
A mnoho z nich je z těch zdravých! Je to úplně jednoduché – čím složitější struktura potravin, tím déle ji rozkládáme, trávíme, máme s ní víc práce a tím pádem vydržíme déle sytí. Jídla, která obsahují převážně sacharidy, což je rychlá energie (rychle v krvi a zase rychle spálená), popřípadě jiná, z vícero živin nenakombinovaná jídla, nám jenom nastartují metabolismus a nedodají nic k jeho dalšímu provozu. A tak máme hlad. Jaká jídla to jsou?
Lépe vařené než čerstvé?Publikováno 24.4.2017, 13:03
Příznivci raw stravy, ale také jen „obyčejné“ čerstvé zeleniny, by měli zpozornět. Ano, konzumace čerstvé zeleniny má své výhody, teplo nezabíjí ty správné „živé“ enzymy ani jiné živiny, neplatí to ale paušálně. Existují totiž některé druhy zeleniny, které v sobě mají vitamíny v takových poměrech a vazbách, že naopak tepelnou úpravou teprve získají pro tělo ty správné benefity – především v podobě lehčí stravitelnosti a tedy také vyšší vstřebatelnosti. Jaká zelenina to je?
Haló kolem řeckého jogurtuPublikováno 21.4.2017, 15:55
Pokud se zajímáte o zdravou výživu, hubnutí nebo prostě jen potraviny, které jsou pro naše tělo o něco přínosnější než ty ostatní, určitě jste nejednou zaznamenali poprask kolem řeckého jogurtu. V čem je lepší než ten obyčejný? A co to vlastně znamená pro naše tělo? Proč je zdravější i přesto, že má vyšší obsah tuku? O historii ale i přínosech a o tom, na co si dát pozor, se dočtete dále.
Poklad ukrytý v melounových slupkáchPublikováno 18.4.2017, 13:11
Sezóna této (překvapivě) zeleniny se blíží a my se už dozajista těšíme na osvěžující chuť a blahodárné hydratační účinky, které na naše tělo má. Sladká červená dužina patří k oblíbeným letním pochoutkám, které jsou jak skvělé, tak zdravé. Ale téměř všichni děláme jednu velikou chybu – melounové slupky nemilosrdně vyhazujeme. Pozor, můžeme je využít mnohem více způsoby, než bychom si mysleli! A tak opomíjený pramen zdraví nemusí končit v koši.
Jaká voda hydratuje nejlépe? Ta kokosová.Publikováno 27.3.2017, 16:16
Snaha o život bez chemie často kolabuje, když dojde na doplňky stravy a výživu při cvičení. I když se naučíme proteinový nápoj nahradit tvarohem, „nakopávač“ kávou nebo zeleným čajem a sacharidové nápoje, „carba“, například silnou vodou se šťávou, když dojde na iontové nápoje, jsme v pasti. Jedinou všeobecně známou alternativou je pivo, a to prostě není tak úplně ono, že ano. Pak ale existuje kokosová voda. Nejen, že nám nahradí iontový nápoj, ale pro naše zdraví je hotový balzám.
Domácí proteinové tyčinkyPublikováno 20.3.2017, 7:21
Pokud jste někdy zabrousili do obchodu se sportovní výživou, posilovny, jiného sportoviště nebo do vybraných řetězců, určitě jste si všimli, že se v jejich nabídce vyskytují také proteinové tyčinky. Tyto malé, hutné a výživné snacky slibují doplnit příjem našich bílkovin zdravě a prakticky. Dobrý nápad, že ano? Teoreticky. První, co vás na nich pravděpodobně překvapí, je jejich cena. Ale to by se dalo překonat – pořád stojí méně než klasický oběd. Druhá zarážející věc je konzistence, ale ta třetí, nejzásadnější, je jejich složení. Jak se vyhnout nezdravým ingrediencím a jak si takovou pochoutku připravit doma?
Netradiční recepty z avokádaPublikováno 17.3.2017, 11:00
Ze všech stran se na nás valí dobré a dobře míněné rady ohledně zdravého stravování. Mezi ty nejčastější patří doporučení, že kvůli zdravým tukům, antioxidantům a dalším živinám, by avokádo mělo být součástí našeho běžného jídelníčku. Ale... když ho chceme konzumovat častěji, tak nám po chvíli dojde fantazie. Jak tedy na avokádo?
Ovesná kaše dva týdny na snídaniPublikováno 28.2.2017, 15:33
Anebo Co se stane, když se přinutíme to vydržet aspoň dva týdny? Spousta z nás ovesné vločky dříve nikdy moc nemusela. Přece jen, ovesná kaše umí nebýt pochoutka. Někomu nemusí vyhovovat konzistence, jinému chuť, ale s obojím se dá pracovat. A je to více než vhodné, protože čím víc článků si přečtete, čím víc rozhovorů poslechnete a čím víc bloggerů a poradců sledujete, tím je jasnější, že bez vlákniny se zdravé stravování prostě neobejde. A ovesná kaše je jedním z nejlepších zdrojů vlákniny i pro ty, co jinak zdravému stravování tolik nehodují.
Celkem: 108 (zobrazuje se 1-10)1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10,.,11 další >>
© 2004-2017 Affectio s.r.o. | Reklama | Podmínky serveru | Ceník členství | Návod pro inzerci | Desatero | Ochrana kupujících | Dobrý prodejce | Černá listina | Kontakt | Facebook