Zobrazit přihlášovací formulář

Děti s ADHD a autismem

Založit nové diskusní téma
Výchozí avatar
Lennule 4. 5. 2018, 16:12
JAK DÍTĚTI SDĚLIT, ŽE JDE NA VYŠETŘENÍ A DOSTANE ZŘEJMĚ NĚJAKOU DIAGNOZU??? Prosím o rady, jak jste postupovali. Naše dvě děti (10,13 let) od malička velmi jasné znaky adhd, ale v rodině zvládáme tak nějak v rámci možností, chodila jsem s nimi i na podpůrné skupiny a hlavně, měli jsme doposud ve škole nesmírné štěstí na chápající a schopné vyučující. Tomu je však konec. Obě děti mají nové učitele a už to jede,každý týden min. jedna poznámka "nedává pozor, roztěkaný, zlobí, nedává spolužákům, nevhodné chování v hodině...", telefonáty učitelů, schůzky ve škole. Myslím, že obě děti už to dost deptá. Syn si doma stěžuje, že cokoliv, co se ve třídě stane, padá na jeho hlavu, protože on je přece ten, kdo "zlobí". Učitelka už sama chce vyšetření v ped.psych.poradně. U starší dcery pozoruji ale i já velké zhoršení zřejmě v souvislosti s pubertou. Vzhledem k tomu, že děti už jsou velké, docela tápu, jak jim to sdělit, že budou muset jít na neurologické vyšetření, že adhd bude jejich nálepka... že jsou trochu jiné než ostatní. Děkuji moc za každou radu.
(ZUZA) 5. 5. 2018, 23:32
@Lennule cituji Vás : nesmírné štěstí na chápající a schopné vyučující ????? Myslíte , že schopnost vyučující se měří dle toho , že přehlíží prvky ADHD...??, které vy sama jste jak píšete odhalila již v raném dětství vašich dětí ....chudáci děti to jim opravdu tedy pomohlo ...v tomto věku zjišťovat diagnozu , která se rozlišuje cca mezi 3-8 rokem ... 8-|
evajka 6. 5. 2018, 9:41
@(ZUZA) Chápající a schopný vyučující nepřehlíží prvky ADHD, ale umí s takovými dětmi pracovat a opravdu takovým dětem pomůže... Myslím, že jste si svůj komentář mohla odpustit, zjevně o tom moc nevíte +o(
Lennule 6. 5. 2018, 9:57
@evajka ... také by mě zajímalo, jestli se paní Zuzana domnívá, že vyučující v oblasti základního vzdělávání umějí všichni pracovat s dětmi s adhd a dalšími poruchami učení. Jestli je opravdu tak naivní? Nebo má tak neskutečně štěstí? Mám v okruhu známých x rodin, které pečují o děti s určitým znevýhodněním a velmi, velmi narážejí na české školství. Musí hledat jako jehlu v kupce sena vyučující, kt. jsou tak zkušení, že to zvládnou. Vystudovala jsem obor na Masaryk.univerzitě, mohla bych teoreticky učit na základním stupni, a mohu Vám opravdu říct, že praktická připravenost na výuku byla velmi nízká, titul jsem dostala, ale na skutečnou práci jsem připravena nebyla. Ještě vzpomínám na kvanta skript z psychologie a pedagogiky, definice počitků a vnímání :-D :-D, místo toho, aby budoucí pedagogy připravili na práci s problémovým žákem... Je to tedy už x let zpět, budu jen doufat, že současné studium je už více orientované do praxe...ale jsem spektická...
evajka 6. 5. 2018, 10:18
@Lennule Leni, učím 25 let, ale i přes tu dlouhou dobu si pamatuju, na co mě připravila fakulta +o(. Současné školství chce po učitelích především individuální práci s "problémovými" žáky, ale jak to zvládnout při počtu 28 dětí ve třídě, mezi kterými jsou 3 žáci mimořádně nadaní, 2 s ADHD, 2 s poruchami chování a 5 prostě slabých a nestíhajících, to už vám nikdo neukáže. Takže o to víc je to potom o lidském přístupu, na který ani moc nepotřebujete odborné zprávy, ale prostě pomůžete dítěti, které to potřebuje a ano - někdy přehlédnete, někdy slevíte, někdy mávnete rukou... Mám syna s ADHD ve 3.tř., na neurologii jsme byli na začátku šk. roku, bojovala jsem stejně jako vy, kdybyste chtěla, napište mi zprávu. (F)
Lennule 6. 5. 2018, 13:18
@evajka Evi, děkuji moc za Vaši nabídku. Jste hodná! (L) Kdybych si nevěděla rady, dovolím si Vás kontaktovat. Jinak naprosto situaci učitelů chápu, při dnešním počtu žáků ve třídě, tak požadavek individuálního přístupu se těžce naplňuje. Na druhou stranu bohužel zase vidím tu nechuť, neochotu, rigidní učitele, kt. si odučí svých 5-6hodin, tím pro ně práce končí a nehnou prstem, aby udělali pro dítě něco navíc. S tím bohužel těžce bojujeme na naší místní škole. Vždy se z třídnických hodin vracím domů s těžkou depresí..."jak se může v dnešní době někdo takto chovat???". Bohužel zrovna nejstarší dcera a prostřední syn jsou nesmírně konzervativní, těžce nesou změny, brání se změny školy, pro kterou já bych byla všemi deseti.
Lennule 6. 5. 2018, 9:33
@(ZUZA) Zuzano, máte dítě s adhd, že sledujete tuto diskuzi? Nechce se mi tomu věřit! Zřejmě máte nějaký svůj problém, že reagujete, jak reagujete. Když nemáte dobrou vůli pomoci, ale urážet, mlčeti je zlato!
(ZUZA) 6. 5. 2018, 10:35
@Lennule Dobrý den nikoliv dítě s ADHD nemám ... nicméně se s nimi potkávám denně z titulu mé práce ..reagovala jsem na to , že hledáte pomoc u takto ,,starých dětí,, a píšete , že jste si myslela , že vše zvládnete sama? ...dnes by každý pedagog měl rozpoznat u dětí problém a do poradny..atd. poslat daleko dříve ( kde je určena opravdová diagnoza ! )..jestliže tomu tak není ..je to smůla a škoda pro děti ...i pro Vás (rodiče , ale i okolí dětí)...denně vidím jak je důležité přijít včas ... moje reakce jestli jste si dobře přečetla byla ..jestli hodnotíte dobrého učitele dle toho , že Vás nikam neodeslal již daleko dříve ..to je vše ..diskuze jsou veřejné( sledovat je může každý ) a věřte , že diskutuji pouze na zdravotní téma a školství do kterého ,,vidím,, ... (F)
Lennule 6. 5. 2018, 15:03
@(ZUZA) Vidíte do problematiky?? Tak velmi krátkozrace a černobíle! A čtete špatně. Nemá cenu s Vámi vůbec diskutovat, žádný konstruktivní názor, jen dokážete urážet. O co Vám jde? Pracujete ve školství?? Úzko je mi, jestli mám takové "kolegy/kolegyně" ...
mildík 6. 5. 2018, 15:10
@Lennule Ja myslim, ze Zuzana zas tolik nerekla. Pouze to, ze je dulezity resit tenhle problem zavcasu a s tim souhlasim. Navic, Vy ani jeste nevite, jestli je to tim ADHD, treba zrovna ne. (F)
Lennule 6. 5. 2018, 15:18
@mildík Nemáme "papírově" diagnozu potvrzenou, nemáme neurologické vyšetření. Jak jsem psala, se synem jsem chodila do různých skupinek s odborným psycholog.vedením, konzultovala jsem se třemi psychology, všichni se shodli. Projevy máme velmi učebnicové. Nepotřebuji k tomu papír, výchovu doma dokážeme zvládat, tedy doufám [A], ve škole také až do změny učitele u syna nikdo nikdy papír nechtěl. Vždy stačila dohoda. Až nyní nová paní učitelka doporučila, že by to bylo dobré mit potvzeno od ppp. Opět narážím na přístup učitelů. Jak je možné, že tři roky jsme řekněme s nadsázkou nevědli, že syn chodí do školy... přejde k jiné třídní učitelce a ta si neustále stěžuje na nesoustředěnost, že vykřikuje ve vyučování, konfliktní chování. Já u něj doma změnu nepozoruji, jedeme stále ve stejném modu :-) :-), změny chování ani lepší, ani horší...tak nějak stabilně podobné.
e-sladkyspanek.cz 6. 5. 2018, 15:48
@Lennule adhd určuje psychiatr s neurologem. věkem se to různě mění a tyto děti jsou jiné doma a jiné v kolektivu. doma změnu opravdu pozorovat nemusíte a pro dobro dítěte bych to řešila
yva 6. 5. 2018, 15:42
@Lennule V útlém věku se hromada projevů dá s přivřenýma očima přičítat právě tomu věku a doufat, že to přejde. Ve čtvrté třídě už však řadu věcí přehlížet nejde, "problémy" vyvěrají na povrch. Ve čtvrté třídě - po třech letech ve vedeném školním kolektivu - už je nesoustředěnost, vykřikování a konfliktní chování znakem "pravděpodobné diagnozy", kterou učitel od určité hranice potřebuje mít odborně povrzenu, aby mohl zařadit modifikace a mohl adekvátně s dítětem pracovat. Mohl nestandardní chování tolerovat (někdy i na úkor kolektivu ostatních dětí). Učitel je učitel, ne diagnostik. Nemá na to vzdělání...
mildík 6. 5. 2018, 15:36
@Lennule Takze Vy chcete papir pouze kvuli tridni ucitelce? Chapu to dobre?. Jinak teda asi takhle, moje dite ADHD nema a sem tam jsou na neho stiznosti taky. (smich)...zrovna v patek si " hral " se sedmakem a plazili se po skole, byli zelvicky (smich)....nic....nechci to zlehcovat, ale rozhodne nesedi s rukama za zady, iluze si nedelam. (F)
anib 6. 5. 2018, 15:20
@Lennule No máte pravdu, opravdu máte projevy velmi učebnicové ( všichni tři )
Brůs 6. 5. 2018, 17:55
@anib (smich)
slunisluni 6. 5. 2018, 9:42
@Lennule prominte, ale vy to sama tak prezentujete.... (smich) že problém s tím máte vy, těm dětem stačí říct většinou dvě věty
Lennule 6. 5. 2018, 9:46
@slunisluni Dani, přesně tak, napsala jste do přesně. Souhlasím. Problém s tím mám já. Zbytečně si tentokrát dělám starosti...Děkuji (F)
slunisluni 6. 5. 2018, 10:13
@Lennule dospělí si kolikrát dělají starosti s věcma, který ty děti přijmou úplně v pohodě, děti nemají žádné předsudky - co vy-nebo já- jim dáte do hlavy - to tam budou mít, prostě jim to oznámit pozitivně, krátce a oni se zeptají rodiče sami (no stejně to většinou probírají s kamarádama a ty je poučí kolikrát víc jak rodiče (smich)
Lennule 6. 5. 2018, 10:32
@slunisluni ...jen SLOVO má někdy velkou moc. Proto toto moje tápání... Jen takový příklad - u dětí na škole pracovník PPD nabízel jednou týdně seminář/kroužek pro děti poruchami učení... tedy specialista na tuto problematiku školený! Dceru jsem už přesvědčila, nechtělo se jí, ale souhlasila, že by to mohlo být přínosné. Souhlasila do chvíle,než jsem vyplňovaly spolu přihlášku. Pan specialista totiž kroužek nazval "Kroužek pro NEKLIDNÉ DĚTI" :-D :-D. Dcera se zhrozila, že není žádné "psycho", že tam rozhodně chodit nebude, že by se jí celá třída smála. Už jsem ji nepřemluvila... Do kroužku se z celé školy nepřihlásil nikdo! přitom adeptů by bylo... Jen u syna ve třídě je údajně 8 dětí s poruchami učení... Nechtěl tam chodit nikdo. Až po mé korespondenci s panem psychologem změnil název na Relaxační techniky.. leč pozdě...Jak to že ho taková banální nenapadla dříve??? (L). Slovo má velkou moc.
Zrušený účet 5. 5. 2018, 23:53
@(ZUZA) po bitvě každý generál? 8-|
jarla 5. 5. 2018, 22:07
@Lennule tak jsem to pročetla a mám pocit,že vy se bojíte "nálepky" jenže vyšetření v PPP nwní jen o nálepkách,je to o tom,že zjednodušeně řečeno,dejme tomu adhd potvrdí a napíšou škole,že dítě má tento problém a je třeba s ním jinak pracovat-to je úleva pro vaše dítě/děti,takže já bych jim úplně v klidu řekla,že půjdou protože je tenhle problém a ještě tento a tento a že půjdou k odborníkům,hlavně tyhle problémy,které probíhají formou vyšetření probrat,abychom je mohli řešit,já myslím,že to jako vysvětlení stačí,na otázky typu...jak to bude probíhat a co tam budou dělat ...bych jim v klidu odpověděla,že nevím,jsou velcí a určitě už chápou,že nemůžete vědět všechno,to že tohle vyšetření žádá škola,bych vůbec nebrala zle,i oni potřebují vědět,jestli je to adhd,nebo nevýchova
Lennule 6. 5. 2018, 9:35
@jarla nejde mi to prioritně o PPP, ale nevěděla jsem, jak jim sdělit to neurologické vyšetření *-) Máte pravdu, že si asi zbytečně dělám starosti, stačí stručně, neutrálně, nedělat z toho nějakou vědu...
Zmolda 6. 5. 2018, 9:46
@Lennule Přesně jak píšete, je lepší nedělat z toho vědu, normálně prostě půjdete na vyšetření. Mám taky dítko ADHD, zvládl i to neurologické vyšetření bez problémů. Určitě je lepší vědět jestli je to ADHD, určitě to ve škole pomůže (Y) jak vyučujícím, tak dětem.
mildík 6. 5. 2018, 9:44
@Lennule Ja jsem se znovu musela kouknout na jejich vek. Myslim, ze se toho bojite hlavne vy. Vzdyt je to vysetreni, jako kazde jine a deti mate uz dost velke. Jednejte s nima na rovinu.
mildík 5. 5. 2018, 22:17
@jarla Presne tak. Podala bych jim to normalne, jako kdyby sly na jakekoli jine vysetreni. Cim vetsi tabu, tim hur. O nic prece nejde.
slunisluni 5. 5. 2018, 22:10
@jarla ... nevýchova (smich)
Lennule 6. 5. 2018, 9:43
@slunisluni nevýchova je dobrá ,-) ,-) ,-). Sice mám pedagogické vzdělání, v práci mi to funguje, s notnou dávkou egoistické sebechvály :-), téměř 100procentně, jen u vzdělávání/výchovy vlastních dětí občas tápu. Vidím, jak je strašně těžké odlišit tu tenkou hranici, kdy danou situaci dítě řeší způsobem, kt. mu předurčují jeho schopnosti a možnosti, nebo když jedná záměrně, jak jedná.
slunisluni 6. 5. 2018, 10:15
@Lennule no tak to je jasný (smich), ono se stejně radí líp druhým než sobě, protože kolikrát funguje jakási "provozní slepota"
jarla 5. 5. 2018, 22:13
@slunisluni ale,no tak,nechci být zlá ,-)
slunisluni 5. 5. 2018, 22:14
@jarla ...úplně ze mě vypadl žloutek (smich)
jarla 5. 5. 2018, 22:15
@slunisluni ze mně taky ,-)
slunisluni 5. 5. 2018, 22:16
@jarla Dávají úplně prvního Vetřelce, pamatuju jak jsem na tom byla, těhotná.... a jak vyletěl z toho břicha ten vetřelec, jsem se teda smála fakt jen málo :^) (smich)
jarla 5. 5. 2018, 22:18
@slunisluni tady všichni čumí na hokej,kterej mě nebaví,tak rozdávám rozumy na mimáči a i přesto,že mám tak dvojku v žíle,tak se držím hezkých slov ,-)
slunisluni (upraveno) 5. 5. 2018, 22:55
@jarla však jo stejně to prohráváme :^) otočili to (smich)
Cidos86 5. 5. 2018, 11:09
@Lennule http://www.google.cz/search?q=m%C3%A1m+adhd+kniha&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwil8a7Zl-7aAhXEEywKHXe5BjYQ_AUICigB&biw=1366&bih=662#imgrc=VeVGJeTg3P4q3M: docela dobrá kniha pro děti, tu bych jim dala třeba po návštěvě PPP, pokud shledají, že tam ADHD opravdu je. To není tedy odpověď na otázku, jak říct dítěti, že půjde do PPP, ale spíš, jak mu vysvětlit, o čem to ADHD je, že se s tím perou i jiné děti, že i jiní mají třeba podobné pocity jako oni atd....Na PPP bych je připravila s tím, že se tam pokusí zjistit, jak jsou na tom s pozorností, soustředěním a domluvit se, co dělat dále, aby to ve škole lépe fungovalo. Obavy mít děti z ničeho nemusí, udělají s nimi pár testíků, zjistí jejich práceschopnost apod., taky si tam popovídají, jak to vidí ve škole oni, co se jim nelíbí, líbí....Ono z toho něco vyplyne. Hlavně ať to berou jako pomoc, že se tam všichni společně (i paní učitelky, že mají zájem vědět, jak s nimi pracovat, aby to šlo líp) poradíte, co a jak...Určitě ne, že tam jdou "za trest", protože zlobí. (F)
Lennule 5. 5. 2018, 20:49
@Cidos86 Míši, děkuji za příspěvek :_)
Ayra 5. 5. 2018, 8:47
@Lennule Já mám všechny tři děti s ADHD a dvě mají k tomu ještě dg. AS a jedno jen rysy AS a odjakživa jsem s nimi mluvila úplně narovinu (nejstarší dcera dostala dg. až ve 14 letech). Vždy jsem jim vysvětlila, proč a kam jdou, proč se jich tolik všude vyptávají (mezi dětmi se ujal pro psychology a psychiatry výraz "povídací doktorka" ) a že existuje možná příčina (tedy dg.) toho, proč mají pořád tolik potíží v běžném životě - jsou už velké, tak o problémech, které mají, s nimi přece taky už nějak musíte mluvit. Já bych se jim to hlavně snažila podat tak, že na ta vyšetření nejdou, protože to učitelé chtějí (já jsem třeba vůbec nečekala, až to začne řešit někdo jiný, a jednala sama), ale protože tam chceme jít, protože to chceme nějak rozklíčovat, poznat příčinu a něco s tím zkusit udělat (jestli nějaká dg. bude nebo ne, je v tuto chvíli úplně vedlejší). A i kdyby nějaká dg. padla, tak ADHD dnes není žádná nálepka, tuto dg. má ve školách velké množství dětí (popravdě až příliš mnoho). Sama znáte své děti nejlíp a víte lépe než kdo jiný, jak s nimi mluvit - nejvíc to ale bude o vás. Pokud vy na to budete pohlížet jako na nálepku, tak to nálepka bude. Ale o tu nálepku nakonec vůbec nejde - jde přece o to, nějak řešit problém vašich dětí, vytvořit k nim správný přístup, režim...
Lennule 5. 5. 2018, 20:50
@Ayra ...ano, děkuji. Potřebuji si to nejdříve asi nějak ještě urovnat sama v sobě :-))
nanukac 5. 5. 2018, 9:43
@Ayra Odbocim, pripomnela jste mi, jak my chodily k tete na povídaní - logopedka a popovidat si k psycholožce. Syn mel strach z doktoru
danima3 4. 5. 2018, 17:49
@Lennule Já teda nejsem odborník, ale mám dceru adhd. Vím, že se to může projevovat různě. Moje dcera má poruchu soustředění, ale byla vždy moc hodná. Učitelky ji milují. Nemá problém se spolužáky ani teď na střední. Nevím, jestli to, že nadává spolužákům, je adhd, na to vám žádný papír nepomůže. To je spíš blbá výchova nebo povaha *-) . Ale jinak samozřejmě asi ppp nic nezkazíte. Moje dcera o své dg. ví, ale taky ví, že se na ni nemůže vymlouvat. Pochopila to, když si vysnila těžkou střední a dostala se. Ví, že musí makat víc než jiní, a jsem na ni pyšná, že to dává (Y) A souhlasím s N. dole, my byli na vyš. už ve školce, tohle je docela dlouho.
Nikis. 4. 5. 2018, 16:46
@Lennule Uprimne, na vystreni jste meli jit uz davno, urcite se objednejte - vysetreni probiha v PPP a ne na neurologii, objednaci lhuta je dost dlouha a vysetreni neni nijak narocne. Zavirat pred necim oci neni resenim. Mozna se bojite neceho co vubec nenastane. Jinak syn mel problemy ve skole v tech 12-13ti letech, pak se to uklidnilo. Nesouviselo to s ADHD (do PPP chodime), nejspis proste obycejna puberta.
Lennule 5. 5. 2018, 0:22
@Nikis. možná to bude v závislosti na kraji, ale u nás v PPP chtějí nejdříve neurologické vyšetření, někde dokonce i psychiatrický posudek a teprve poté dostanete termín v PPP. Takže postupy se možná budou lišit, každopádně nás na neurologii posílají a tomu se nevyhneme.
Lennule 5. 5. 2018, 0:20
@Nikis. .
Lennule (upraveno) 5. 5. 2018, 1:28
@Nikis. ...Neměla jsem potřebu jít na vyšetření. O specifikách svých dětí vím, zvládali jsme to doposud doma sami někdy lépe, někdy hůře, důsledné vedení, přebytečnou energii děti využít ve sportu, dcera dělala od malička sportovní gymnastiku, syn se našel zase v boxu, poměrně jednoduchý recept. Školka, první stupeň školy díky profesionálním pedagogům šel zcela hladce, tak v tomto ohledu nebylo potřeba nic řešit. Nevím, jestli je to dobře nebo ne, ale zastávala jsem názor, že nálepka adhd může dítětem zneužita jako omluvenka za jeho nevhodné chování. "chovám se špatně? ale já jsem adhd, mám na to papír, tak co po mně chcete..." proto jsem úlevy nechtěla. Ted se to ale změnilo, vidím jasně, jak děti narážejí u nových učitelů na neochotu pomoci, chápat jejich specifika a umět s tím pracovat. Nedávno jsem viděla krásný dokument Nepozorní. Úplně jsem tam viděla dceru - úkol napsat DŮ do seštitu - jde si do pokoje pro sešit - cestou si vzpomene, že má vlastně hlad - jde do kuchyně hledat něco ledničce - ledničce uvidí zeleninu - připomene jí to, že její morčata mají hlad, zeleninu vyndá - ledničku nechá otevřenou - jde k morčatům - otevře klec, zeleininu položí před klec - ale napadne ji, že musí na záchod - klec nechá otevřenou, zelenina se válí na zemi - jde na záchod... a tak to pokračuje a k prvotnímu cíli se vůbec nedostane, úplně zapomene, že měla psát úkol. A to je nyní pořád, téměř jako dráb musím stát nad ní a kontrolovat, jestli dělá to, co měla dělat. Pozornost udrží jen velmi těžce. Hlavní problém je nyní škola. Vůbec se nechce učit, musím ji do jejích povinností velmi tlačit, neustále kontrolovat, hlídat, je to hrozně vyčerpávající. Myslím, že ji samotnou frustruje, že učivo ve škole nestíhá, učitelé ji stále píšou poznámky, že nedává pozor, že nemá nachystané pomůcky, je
Brůs 5. 5. 2018, 13:07
@Lennule Vadi vam nalepka a ulevy a ted presne to chcete. :^)
Lennule 5. 5. 2018, 21:09
@Brůs Radomíro, možná jsem to nenapsala úplně zřejmě, ale vyšetření PPP od nás žádá učitelka syna. Já jsem doposud žádný papír nepotřebovala,a nechtěly to ani žádná skolní zařížení. Hlavně se synem, kt. byl v předškolním věku, jsem chodila snad rok do popůrné skupiny adhd dětí, načerpala jsem dost informací, mohu i srovnat s ostatními dětmi, měla jsem pocit, že to zvládáme a právě "úlevy" jsem nechtěla. Když ale dítěti téměř obden, to je u té starší dcery, učitelka píše poznámky, že nedává pozor, že je roztěkaná, nesoustředěná a vidím, jak to dceru deptá, a vím, že ona si nemůže pomoci, že to rozhodně nedělá schválně, že se svým neklidem dokáže jen do určité míry pracovat, tak je mi jí líto a chci to nějak řešit. A zrovna u ní vidím, jak těžce nese jakoukoliv svou "jinakost", lpí na názorech okolí, bojí se případného výměchu, tak ji chci nějak přijatelně na vyšetření připravit. Určitě mě nasměrovaly konstruktivní připomínky maminek, viz výše. Děkuji!
Brůs 5. 5. 2018, 21:37
@Lennule Jak vite, ze tedy adhd ma? Treba to je jen puberta. Nebo neduslednost. A nebo uz toho maji ucitele proste plny zuby. Proste mi prijde divny, ze jste to roky neresili, byt jste "vedeli" . Kdyz ten papir ziskate, co se zmeni?
slunisluni 5. 5. 2018, 21:34
@Lennule ale vy už se k tomu dopředu stavíte poměrně negativně , už jen to že vám nestačily poznámky učitelky a učitelka sama musela po vás vyžádat vyšetření
Lennule 5. 5. 2018, 0:20
@Lennule Děkuji za reakce. Máte pravdu, že nemá cenu zavírat oči před realitou, že nazvat věci pravým jménem je osvobozující. (F)
Nikis. 5. 5. 2018, 10:22
@Lennule Mam osmnactileteho syna, v PPP jsme byli v prvni tride - na zadost vychovatelky, dostal seznam vsech moznych dg, zmenili jsme skolu na tridu pro deti s poruchami uceni, uprimne - tehdy jsem to dost obrecela. Nicmene, je mu osmnact (zitra (G) ,-) ), je ve tretim rocniku na gymnaziu a vede pomerne normalni zivot. Tedy co se tyce uceni, tak zcela normalni a standardni, v povaze je jiny nez vrstevnici. Urcite pujde na VS, muze si vybirat na jakou. Chci tim rict, ze i deti s nejakou diagnozou s poruchou uceni ci chovani, z toho rozhodne vyrostou, jak mozek postupne dozrava. U nej byla nejproblematictejsi doba v predskolnim a mladsim skolnim veku. Mam jeste jednoho syna, ten co jsem o nem psala, ze ve 12-13 ti letech to bylo opravdu krusne, poznamky a telefonaty do skoly i ze skoly, navstevy a sezeni ve skole i reditelske dutky. Hruza. Taky z toho vyrostl, dikybohu ,-)
kremilek 5. 5. 2018, 7:10
@Lennule Zatím ale nevíte, jestli vůbec nějakou nálepku dostanou. Já bych normálně řekla, že si prostě půjdou popovídat s odborníkem nebo poradcem a ten se bude snažit poradit, jak na všechny ty problémy, jak je řešit. O nálepkování bych určitě nemluvila a o odlišnostech jen, že každý jsme přece jiný, někomu jdou věci lépe a někdo se musí víc snažit, ale to se může jednou otočit a právě ti Vaši můžou být zas šikovnější. Myslím, že s Vaší péčí, kterou popisujete, mají Vaše děti ten nejlepší vklad do budoucna. Hlavu vzhůru, i tak máte úžasné děti. :-$

Vybrali jsme pro vás

Kategorie