Zobrazit přihlášovací formulář
Výchozí avatar
bemini 15. 2. 2019, 19:51
trochu to to tady tenhle týden spamuju,ale mám další dotaz :autoimunitní zánět štítné žlázy-Hashimotova thyreoiditida...nemá někdo zkušenost s tím jak se stravovat a podobně...prostě zkouším vše možné (léky pravidelně užívám:dříve Letrox125 a nyní na zkoušku Euthyrox112)...váha se stále plazí nahoru pomalu a nenápadně, únava při větší zátěži: cvičení, chůze už po cca 10 minutách, kdy jsem zpocená jak tele a mám pocit, že je 50 stupnů..svaly jako bych uběhla 100km)...psychické stavy střídavě...prosím Praha, to jsem schopna dojet
Petaku 16. 2. 2019, 19:17
@bemini Hashimota mám už 25 let. Beru Euthyrox 88. S váhou problém nemám, jím co chci, jen mě trápí velká únava, ale protože mám i anemii (občas musím dostat infuzi železa), tak se to svádí na ni. (F)
Jitka-20 16. 2. 2019, 12:53
@bemini Dobrý den Jano, s touto nemocí bojuju 3roky. Než si moje tělo zvyklo na léky, trvalo to půl roku. Přibírám taky pomalu, doktor tvrdí, že to spolu nesouvisí, jíst můžu podle něj všechno. Mám problémy se spánkem,únavou, pocením, v létě na sobě nesnesu skoro žádné oblečení, krémy. přidaly se bolesti kolen. Vyřadila jsem lepek, peču si občas chleba ze semínek. Celkem dobrý bezlepkový chleba mají v Lidlu-tmavý, taky v Albertu, v Kauflandu dokonce i knackebrot, prodávají i zdravé výživy. Omezila jsem mléčné výrobky. Podívejte se na stránky Celostní medecina.cz, tam píší o potravinách, které jsou vhodné a které ne.
yva 16. 2. 2019, 11:14
@bemini Spratečku můj milovanej (L) Nemám diagnostikovanýho přímo "Hashimota", mám to jako "hyporeoitida se subklinickou hypothyreozou", nejdřív sledována kvůli protilátkám, od 1. těhotenství pak léčena, už v souhrnu asi 20 let ,-) Stavy, které popisuješ, jsem měla (kupodivu) naopak, když mi klesla díky zvýšení léků asi po měsíci užívání "laboratorní hladina TSH" pod 2 (komfort mám kolem 3,3). Jakože čím blíž se blížm spodní hranici referenčního intervalu TSH, tedy hyperthyreoze, tím mám větší klinické projevy hypothyreozy ,-) Dost tím lékaře matu. Děsně mě žralo, že se musím denně dopovat Letroxem, hledala jsem alternativu, našla jsem stránky, kde nabízejí místo hormonů nějaký "přírodní produkt", ale pekelně drahej. Kromě toho se tam ale psalo, že poruchy štítné žlázy může způsobovat i špatné držení krku - hlavy a že při kůře těch jejich produktů je dobré si každý den krk zepředu masírovat. Tehdy jsem to nechala být. Ve chvíli, kdy mi ale (tím zřejmě zbytečným) zvednutím síly léků začaly výše popsané problémy a na uz se objevil relativně velký útvar v místě isthmu a dvě cysty v pravém laloku, odmítla jsem biopsii (protože do takových věcí se nevrtá) a domluvila jsem se s doktorkou, že to zkontroluje UZ za tři měsíce, jestli se to hýbe (roste, mění tvar) a pak se budeme bavit dál. Denně večer v koupelně jsem cvičila takové ty cviky z kalanetiky na "rovný krk" a denně jsem si po namydlení ve sprše masírovala krk - mezi palcem a ukazováčkem ruky, směrem dolů. Po třech měsících dr. na UZ nenašla z výše zmíněného vůbec nic a zase byla zmatená ;-) Teď to dělám od konce května, kdy mi zjistili, že mám při své běžné dávce Letroxu TSH 2,3 a zase se začínaly objevovat potící, únavové, srdcebušící atp. problémy, slízaly mi vlasy. Svévo
yva 16. 2. 2019, 11:14
@yva Svévolně jsem si snížila Letrox z 50/den na 50 ve středu a v neděli, TSH jsem si nechala kontrolovat naposled teď po Vánocích (po víc jak 7 měsících svévole) a mám stále 2,8, klinicky nepříjemné projevy žádné. A nepřibírám ani nehubnu. Je to jen moje zkušenost, netvrdím, že to bude fungovat obecně, to fakt nevím. Ale ta denodenní masáž krku a cvičení neublíží a třeba pomůže (L)
bemini 16. 2. 2019, 12:48
@yva já když šla poprvé v srpnu, tak jsem měla TSH 184,69 mU/l, fT4 2,023 pmol/ , ft3 3,6 pmol/l... (opisuji ze zprávy od mudr) ....tu poslední nemám a nepamatuju si kolik mám ted, ale co říkala, tak že to pomalu klesá. Hodíš mi prosím odkaz na ty stránky ? Na netu je jich je plno, ale stále pátrám dál a pak to chci probrat s tím RNDr. Suchánkem (F)
yva 16. 2. 2019, 13:59
@bemini Nedaří se mi to najít, už je to dýl - 2-3 roky? Možná už ta stránka neexistuje :-(
bemini 16. 2. 2019, 19:12
@yva nevadí...i tak děkuju (F)
yva 16. 2. 2019, 19:32
@bemini držím palce, ať je brzo dobře (F)
yva 16. 2. 2019, 13:39
@bemini uložené to nemám, ale zkusím pohledat (F)
kamion 15. 2. 2019, 22:27
@bemini Euthyrox 50 beru cca 25 let, jen půlku prášku, nemám žádné potíže, jen jsem sledovaná, protože mám i studené uzly.
bemini 15. 2. 2019, 22:31
@kamion já mám potíže pořád...mám počkat, až se hodnoty trochu urovnají..jenže to budu řčekat dalšího půl roku 8o| do tý doby budu mít 120kg a v Bohnicích ,-)
Muškovka 15. 2. 2019, 23:29
@bemini Já to mám už dvacet let, každá nemoc mi to zhorší, beru dvoustovku Euthyroxu každý den, plus pátek, sobota, neděle 0.25 navíc. Zbytek ŠŽ mám plný malých cyst, bez prášku umřu únavou...váha jde nahoru celé ty roky, metabolismus k ničemu, nechci to na to svádět, ale příčina přibírání, alespoň mého to zčásti je. Aťsi každý píše a říká co chce, žiju s tímhle onemocněním už fakt dlouho... :-S
Muškovka 15. 2. 2019, 23:34
@Muškovka Někdy se mi zdá, že ty moje prášky se přestaly vyrábět a já ležím a umírám, jako fakt, to je moje noční můra. Nestává se mi, že na ně zapomenu, hlídám si to, zapomněla jsem snad 2x, 3x a bolest hlavy, únava nesnesitelná, není to fakt žádná sranda....
poupe 16. 2. 2019, 9:30
@Muškovka Stalo se mi, že jsem zapomněla a myslela jsem, že fakt umřu. Bylo to děsný.
bemini 16. 2. 2019, 0:43
@Muškovka únava a psychika...je mi pr@ele, že si okolí myslí jak jsem líná, že běžim 10 minut a klepu se vyčerpáním (přitom jsem běžně běhala 45 minut denně na páse)...že jsem věčně unavená....ale nechci spoléhat jen na prášky...předevčírem mi mudr. z vojenské nemocnice poradil, at vysadím lepek, že ten zatěžuje organismus a zvlášt při š.ž a sestra mi doporučila RNDr.Pavla Suchánka což je přes výživu sportovců a dietolog z Ikemu...
Mapol 16. 2. 2019, 6:34
@bemini já nemám problém se šž, ale mám jiné zdravotní problémy a tu únavu chápu, mě pomáhá teď gaps dieta, držím ji s dcerou, ta to má vyloženě zdravotně a mám pocit, že té energie přibylo po vyřazení obilovin. Někomu pomáhá paleo strava, prostě množství sacharidů ve stravě nějak zpomaluje organismus celkově.
danima3 16. 2. 2019, 8:26
@Mapol Nic proti, ale co je zvýšená proustnost střeva???? Ta opravdu nastává např. v šokovych stavech, kdyse dostávají bakterie ze střeva do krevního oběhu a ohrožují pac. na životě velmi akutním způsobem. Ale vyvolávající příčina je vždy nejprve selhání dýchání a oběhu. Není to zas nějaká blbost *-)
Mapol 16. 2. 2019, 17:27
@danima3 asi jste zdravotník že, protože tuto reakci znám. Z vlastní zkušenosti vím, že pokud omezuji lepek ve stravě, tak se mi ekzém lepší, v současné době ho téměř nemám, pokud přidám třeba jedno velkké pivo, tak mě hned svědí hlava a tělo. nejsem celiak, nemám alergii na lepek, nemám žádnou alergii, mám jen mírně zvýšené IGE, tak čím to asi bude, že moje tělo reaguje na lepek tímto způsobem a je to roky prověřená reakce. Můj ekzém se zdál kdysi být lupénkou, po vysazení lepku to byl atopák a teď to není téměř nic, suché ložisko, které časem také zmizí. Doporučuji přečíst knihu o Syndrom psychologie a trávení, tam je to krásně vysvětleno, jak střevo funguje, s čímž se po zkušenostech dost ztotožňuji.
vlastaz 16. 2. 2019, 7:19
@Mapol Koukala jsem natu gaps dietu - hlavně proto, že píšou na ulcerózní kolitidu, Crohnovu chorobu a divertikulitidu.ALE... Manžel má divertikulitidu léta, snaží se ji korigovat dietou, vyzkoušel už leccos, včetně bezlepku, ale vypadá to, že jediné, co ho dokáže udržet na nějakou dobu bez zánětu, je úplně vyřadit maso... ( samozřejmě plus hlídat si stravu, množství, kvalitu, menší porce...a navíc je bez laktózy, ale z jiných důvodů) V práci má kolegu s Crohnovou chorobou a ten právě po letech zkoušení skončil taky bez masa. Tak nevím - chtěla jsem mu Gaps ukázat, ale do tohohle teda určitě nepůjde.... Jinak - pokud je v akutní fázi, tak okamžitě přechází na půst...
Mapol 16. 2. 2019, 17:35
@vlastaz Ono to chce fakt pomalu, dcera má po léčbě lékařů zánět střev, vznikly ji alergie, problémy s histaminem, atopák po celém těle, začala na bezlepkové, bezmléčné, bezvaječné dietě a s dalšími vyřazenými potravinami a se silnými probiotiky (gut pro), ale pořád to nebylo ono. Tak jsem říkala, co dál. Začala jsem vývary, ale ona nedávala delší než hodinové kvůli histaminu. Vše se musí zavádět pomalu a postupně. Crohn se zrovna dá řešit Gapsem. Dcera je po 3 týdnech na plné dietě (dle gaps) výrazně lepší, není zcela v pořádku, reaguje výrazným zhoršením na prohřešky, je vidět, že jí to sedí. Hodně ji i pomohly fermentované jogurty a kefíry, kdy po 36 hodinách tam už není laktoza, ale to do toho střeva jí to zavedlo zase jinou mikrofloru. Já se toho také bála, ale dnes vidím ty výsledky, čímž vám to nenutím, jen s tím mám fakt hodně pozitivní zkušenost a to i u sebe. Držím to s ní kvůli tomu, že jsem měla atopák a boule na uzlinách způsobených zánětem z ekzému.
vlastaz 16. 2. 2019, 19:47
@Mapol Určitě vám věřím, že vám to dělá dobře a asi i spoustě lidí, jen píšu, že manžel s divertikulitidou a jeho kamarád s Crohnovou chorobou po letech zkoušení všech variant prostě naznali, že vynecháním masa se jim problémy výrazně zmenšují. Ani jeden z nich není vegetarián z přesvědčení. Po letech soužití s chorobou si každý vytvoří nějaký protokol, který mu aspoň trošku funguje... Nicméně ohledně vývarů ( které manžel může v jakémkoliv množství) jste mě navedla na myšlenku - staší syn nám už léta tvrdí, že má vývar rád, ale vždycky, když ho jí, tak ho bolí hlava ,-) Přijde nám to spíš jako legrační, teď jste mě tím histaminem zmátla - jak se to projevuje?
Mapol 16. 2. 2019, 20:08
@vlastaz u dcery to bylo tak, ze se ji po par hodinach zhorsil zdravotni stav, v jejim pripade, kdy mela ekzem od hlavy k pate zrudla a vse ji svedilo. Potom se ji plnil ten ´histaminovy kyblik´, musela jist jidlo s nizkym mnozstvim histaminu, pokud se urcita hranice presvihla, tak se opet zdravotne zhorsila, jak se ji hojilo strevo, tak se tolerance histaminu zvysovala, dnes to jiz nezjistuji. Histaminova intolerance se ale projevuje fakt ruzne u kazdeho. K masu jeste-maso se s obilovinami travi hrozne dlouho, me to vzdy lezelo v zaludku jak dlouho. Kdyz ted nejim obiloviny, travi se mi dobre. Muze to byt duvod, ze to v tech strevech lezi.
vlastaz 16. 2. 2019, 20:19
@Mapol Tím to u nás není - manžel držel více než rok i bezlepek, takže obiloviny eliminoval taky - v tu dobu maso ještě jedl, takže máme vyzkoušenou i tuto variantu. Fakt je to čistě masem- u něj. Netvrdím, že to tak musí být u každého. Každopádně jsme zkoušeli odlehčovat střevu všemi možnými cestami. A třeba u něj je problém i vláknina - s ní musí strašně opatrně a třeba celozrnné pečivo, semínka, ořechy apod... jen naprosto vyjímečně Na ten histamin se mrknu.
anib 15. 2. 2019, 23:10
@bemini Mám pro Vás špatnou zprávu. ŠŽ za stoupající váhu nemůže
bemini 15. 2. 2019, 23:45
@anib ano, říkala mi paní doktorka, že ty co nejsou na toto specializovaný mohou mít tyhle informace, ale nemám si z toho nic dělat a Gábi...jak je možné, že vždy, když se problém objevil tak šla váha nahoru a jak se hodilo do normálu tak třeba za měsíc jsem měla ty kila opět dole...a stravou to není
anib 16. 2. 2019, 17:35
@bemini únava ano,ale ostatní........než by se člověk s pacienty dohadoval, tak jim raději všechno odkýve Jo a PS změnila jsem obor,udělala jsem si další atestaci
vlastaz 16. 2. 2019, 19:29
@anib Gábi, tak to gratuluji a klobouk dolů, že jste se do toho vrhla... Do jakého oboru jste se vrhla?
yva 16. 2. 2019, 19:36
@vlastaz Ahojky, sedím nad těma g. a tak nějak mi vychází gml ,-) 168/60 je furt nejlepší ,-)
Brambram 16. 2. 2019, 19:59
@yva pro K?
yva 16. 2. 2019, 20:06
@Brambram chce to jen zkusit, chce zůstat, kde je, a já su pro. Ale potřebuju, aby se tentokrát dostala kvůli sebevědomí ,-)
Brambram 16. 2. 2019, 20:08
@yva jj rozumím
vlastaz 16. 2. 2019, 19:59
@yva jenomže bilingvní... https://www.gml.cz/fr/ucplan.html
yva 16. 2. 2019, 20:06
@vlastaz vím ,-)
bemini 16. 2. 2019, 19:11
@anib odkýve? Mě to Gábi řekla sama doktorka všechny ty příznaky...ptala se, jestli je taky mám ... a oni jsou ty příznaky vypsaný i u ní v čekárně a je tam psáno i to přibírání na váze...a ono to lze i dohledat na netu, každopádně vy máte svou pravdu a já zase vím co se děje s mým tělem a nic příjemnýho to není (F)
U Kubíčka 16. 2. 2019, 19:26
@bemini Jani kdo to nepozná na vlastní kůži, tak to nepochopí. Já dva roky po odebrání jednoho laloku. Teď už stabilizovaná, ale s únavou bojuji pořád. Vzhledem k tomu, že štítná žláza významně ovlivňuje metabolismus všech živin, tak nesprávná funkce se musí projevit i na váze.
kamion 15. 2. 2019, 22:56
@bemini A věříš, že mi doktor říkal, že rostoucí váha není zapřičiněna autoimunitním zánětem? +o(
bemini 15. 2. 2019, 23:58
@kamion jo, mi doktorka říkala taky, že někdo má ještě tenhle názor...prý bohužel...a taky prý někteří i doktoři tvrdí, že únava taky nemůže být, že si to člověk prý jen namlouvá...kdo nezažil nepochopí ...
monka 15. 2. 2019, 21:56
@bemini Tohle postižení štítné žlázy má moje dcera. Brala Euthyrox a když se jí zlepšily po delší dobu krevní výsledky, tak jí ho vysadili a jen jí teď hlídají, na sonu má ovšem nález vždy, ale pokud bude mít teď krev opět v pořádku, tak jí nechají zatím bez medikace.

Vybrali jsme pro vás

Kategorie