Prosím o radu - KOKTÁNÍ U DVOULeTÉHO DÍTKA
Naše Viktorka 2 a čtvrt roku z ničeho nic začala koktat a včera nás to doslova vyděsilo, např. ptá se "kde je táta" a řekne: "de je de je de je de je táta, to kde je zopakuje třeba 7x :-( U starší dcerky jsem nevěděla, co je vada řeči..více v
FOTKU MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Celkem 19 komentářů
Zdenka Rošerová (feratka) ID 107092, mimibazar.cz/feratka (7.5.2011, 18:16)
Dano to je super.My ted máme vztekání ,ale jak se vzteká hrůza.Zrovna leží v předsíni.Myslím ,že mi brzo odvezou.Zdena (L)

ODPOVĚDĚT
Zdenka Rošerová (feratka) ID 107092, mimibazar.cz/feratka (7.5.2011, 18:16)
Dano to je super.My ted máme vztekání ,ale jak se vzteká hrůza.Zrovna leží v předsíni.Myslím ,že mi brzo odvezou.Zdena (L)

ODPOVĚDĚT
Iva Š. (spachtle) ID 39472, mimibazar.cz/spachtle (7.5.2011, 14:12)
Danuš já myslim, že to nic není..že jen přemýšlí nahlas dopředu..a řeč je rychlejší než mysl.. občas to taky slýchávám.. Sofince je 20 měsíců a kolikrát když mi jakoby chce něco "vysvětlit" honem říct.. tak i tou svojí hatmatilkou mele rychleji než když se snaží mluvit a říct mi něco normálně.. a Karolínka ta v jejím věku už docela i mluvila..a taky se pak občas jakoby předhonila..když mi chtěla něco rychle říct (L) (L)

ODPOVĚDĚT
Dana V. (dája a kája) ID 67117, mimibazar.cz/dajaakaja (7.5.2011, 14:15)
Ivi, (F) (F) (F) (F)
moc moc děkuji!!!!! (L) (L) (L) (L)
Určo máte pravdu, jen napoprvé mě to hrozně vyděsilo, u starší..také Karolínky ,-) jsem to neznala, tak jsem se lekla, ale nyní už to opět přešlo, mluví "normálně" ,-) ,-) ,-) Už nekoktá, takže určo fakt jen přechodné období (L)
Mějte se moc krásně a ať jste s holčičkami zdravé!!!!!!! (L) (L) (L) (L)

ODPOVĚDĚT
Zdenka Rošerová (feratka) ID 107092, mimibazar.cz/feratka (24.4.2011, 9:56)
Ahojky Dano ,Nat měla období kdy to dělala taky .Mudr mi řekla ,at jí na to neupozornuji a nepravuji ,nepomáhám .Přestala to dělat ,trvalo to ,asi dva měsíce.Tak se neboj (L)

ODPOVĚDĚT
Dana V. (dája a kája) ID 67117, mimibazar.cz/dajaakaja (7.5.2011, 14:16)
Jejku, ahoj Zdeni, (F)
teprve dnes jsem našla Tvůj komentík!!! *-) Promíííň!
Moc děkuji za info, určo máš pravdu, už je to v poho :-), tak se mi ulevilo, Mudr. mi radila to stejné a je fakt, že už nekoktáme, tak paráda!
Pa pa a děkuji za podporu (L) (L) (L) (L) (L)

ODPOVĚDĚT
Ilona K. (Ilona417) ID 196979 (18.4.2011, 15:44)
Dobrý den,
syn to měl také. Objevilo se mu koktání mezi 3. 4 . rokem. Intenzita se tak stupňovala, že jsem byla zoufalá. Syn se mi uzavřel do sebe a nechtěl mluvit vůbec. Ihned mě vzala logopedka v Plzni a dojížděla jsem k ní každý týden cca 100 km, ale do dnes toho nelituji. Syn přestal koktat. Třeba by to přešlo samo, ale nyní mám pocit, že jsem pro to něco udělala. Dala nám spoustu úkolů na dýchání, hodně motorického cvičení. Dnes je mu 6 a mluví krásně ř, r. Zajímavé je, že v tomto období maloval jen černou pastelkou. Byli jsme na veškerých vyšetření a nic naštěstí nenašli. Tak držím palce
Ilča

ODPOVĚDĚT
Romana L. (Rozi2) ID 90734, mimibazar.cz/rozi2 (17.4.2011, 22:41)
u nás to měl starší syn, tak ve třech letech a trvalo to asi tak měsíc, ani jsme nikam nešli, spíš mi přišlo, že rychlej myslel než mluvil, tak jsme to řešili tak, že když začal koktat, tak jsem mu řekla, ať to řekne znovu, ale pomalu a u nás to pomohlo, držíme (Y)

ODPOVĚDĚT
Dana V. (dája a kája) ID 67117, mimibazar.cz/dajaakaja (18.4.2011, 8:49)
Romčo, (F)
já v to také doufám, ale zarazilo mě, že to používá hlavně ve větách, které nám říká každý den minimálně 10x, no, jsem trošku klidnější, tak to nebudu tolik řešit a uvidímě za měsíc za dva, dáme tomu čas a tím nic nezkazím, je jí dva a čtvrt, takže ještě určo čas a těmi dvěma měsíci nic nepokazím *-)
Děkuji moooc |:o) |:o) |:o) (L)

ODPOVĚDĚT
Jita R. (koblizecek) ID 56433 (17.4.2011, 20:00)
Taky jsem to u syna mela tak,byli mu 4 roky,koktal takovym zpusobem,ze se lidi otaceli.Logopetka nam rekla,ze je to bez sance,ze kluk bude koktat.Po nekolika mesicich se to upravilo,klukovi je 19 let a mluvi dobre.

ODPOVĚDĚT
Dana V. (dája a kája) ID 67117, mimibazar.cz/dajaakaja (18.4.2011, 8:47)
Jitu, (F)
tak to byla asi lgopedka začátečnice, že? *-) To je v prčicích, jak to hned odsoudí k marnosti *-)
Hlavní je, že jste se nenechali odradit a přešlo to |:o) |:o) |:o) |:o)

ODPOVĚDĚT
Monika Ž. (ZabkaZacka) ID 159695, mimibazar.cz/zabkazacka (17.4.2011, 19:51)
je to běžné období, nemusíte se bát, každé dítko tím projde (u některých je to znatelnější, některé bez větších zádrhelů...) ale je to běžné. Samo odezní. Neopravovat, nenervovat se, říct při každém rozhovoru dítku, že má čas vám všechno povědět, a že nemusí spěchat... a rozhodně netlačit na dítě, a udělejte si na povídání čas. Náš syn to měl také, později trochu (až kolem 4,5 - 5 let) trvalo to asi půl roku, a ted mluví úplně normálně (je mu 6,5 )

ODPOVĚDĚT
Dana V. (dája a kája) ID 67117, mimibazar.cz/dajaakaja (18.4.2011, 8:46)
Moni, (F)
přesně tak, malá se asi snaží říct to rychle, ale mozeček jí to nebere. *-)
Ráda s holčičkama sedím, hrajeme si hry, nebo jen tak povídáme, takže času jim věnuji dost, ale malá bude možná potřebovat toho času ještě trošku více ,-)
Děkuji Vám za komentík |:o) |:o) |:o) (L) (L)

ODPOVĚDĚT
Jana K. (jones) ID 108447 (17.4.2011, 16:08)
Také jsme to měli, opravdu toho chtěl říct tolik, že nevěděl, co dřív. Ale nebylo to třeba 7x za sebou. Pamatuji si ale, že jsem si říkala, že snad bude koktat :-o
Nekoktá :-) :-)

ODPOVĚDĚT
Dana V. (dája a kája) ID 67117, mimibazar.cz/dajaakaja (18.4.2011, 8:43)
Jani, (F)
jj, je to tak, zatím, budeme zkoušet být v klidu, neřešit to a pak se uvidí! |:o) |:o) |:o)

ODPOVĚDĚT
Lenka E. (lenina) ID 1050, mimibazar.cz/elenka (17.4.2011, 16:00)
Dcera to měla jednu dobu taky, prostě chtěla rychle něco říct a mozeček jí to nepobral

ODPOVĚDĚT
Dana V. (dája a kája) ID 67117, mimibazar.cz/dajaakaja (18.4.2011, 8:42)
Leni, (F)
naprosto přesně mi to teď řekla naše paní dr. (F) ,-) tak snad t bude opravdu dobré |:o) |:o) |:o) (L)

ODPOVĚDĚT
Petra S. (Sloníci) ID 210450 (17.4.2011, 12:30)
Známým začala malá koktat poté co spadla ze stoličky, byl to asi šok a do roka se to srovnalo samo. (Y)

ODPOVĚDĚT
Dana V. (dája a kája) ID 67117, mimibazar.cz/dajaakaja (18.4.2011, 8:41)
Tak to je jasný případ šokové reakce, že? *-) Hlavní je, že to přešlo (L)

ODPOVĚDĚT
Petra S. (Sloníci) ID 210450 (18.4.2011, 12:10)
Právě , že to trvalo rok. :-| Stačil takový blbý šok a rok byli starostu. Zkuste zpívat písničky, jim to moc pomáhalo. (Y)

ODPOVĚDĚT
marie M. (mmatuli) ID 35448, mimibazar.cz/mmatuli (17.4.2011, 9:49)
Dcera to taky tak měla, je to poměrně běžný jev.. v období, dky začne rychle vstřebávat informace a neumí všechno pojmout, začne dítě koktat, samo to přejde po pár měsících (2-3). Hlavně na to dítě neupozorňovat.

ODPOVĚDĚT
Dana V. (dája a kája) ID 67117, mimibazar.cz/dajaakaja (18.4.2011, 8:40)
Maruško, (F)
moc moc děkuji, asi to zatím může být jen toto a srovná se to! Děkujiiii (F) (F) (F) (F)

ODPOVĚDĚT
Olga P. (Freya) ID 37220, mimibazar.cz/freya (17.4.2011, 9:20)
syn začal zadrhávat kolem třetího roku, je citlivý a úzkostnější typ, bylo toho v té době moc - školka, cestování atd. - chodili jsme na logopedii, ale ho akorát sledovali, samozřejmě foukání do vody a klidový režim atd....nakonec pomohly homeopatika natrium muriatikum 9Ch dostával jednou týdně dvacet kuliček, za dva měsíce bylo vše ok (Y)

ODPOVĚDĚT
Dana V. (dája a kája) ID 67117, mimibazar.cz/dajaakaja (18.4.2011, 8:40)
Oli, (F)
k homeopatce se chystáme, tak to zkusím také zmínit, děkuji moc za tip |:o) |:o) |:o) |:o)

ODPOVĚDĚT
Petra D. (pedl) ID 5442, mimibazar.cz/pedl (17.4.2011, 8:13)
Přidávám se synovi, kterému byly dva roky taky najednou z ničeho nic a dělal to dva dny potom jsem volala na logopedii řekli mi, že je to normální a že u někoho to zůstane a u někoho to může přijít ve vlnách a taky pár krát přišlo, ale jen pár krát a teď jsou mu tři a nic bez problémů. (L)

ODPOVĚDĚT
Dana V. (dája a kája) ID 67117, mimibazar.cz/dajaakaja (18.4.2011, 8:39)
Peťo, (F)
moc děkuji (F) |:o) |:o) |:o) |:o)
Já teď volala naší paní dr. a říkala mi, že máme zpívat, říkat básničky, neupozorňovat, neopravovat a mělo by se to srovnat, prý je to tak, že nám chce něco rychle říct, ale hlavinka to nezvládá, nestíhá, takže snad to bude opravdu jen přechodné období (F)

ODPOVĚDĚT
Petra D. (pedl) ID 5442, mimibazar.cz/pedl (18.4.2011, 8:52)
přesně to mi také řekla , že mozek myslí rychleji než dítě je schopno mluvit, proto je možné, že to samo odejde, ale stává se, že to někomu zůstane, ale to byste poznala, že něco není v pořádku třeba za třičtvrtě roku tak ať vám to nezůstane (F)

ODPOVĚDĚT
Jana R. (jandula5) ID 138531, mimibazar.cz/jandula5 (17.4.2011, 7:54)
Danuš, my jsme řešili to samé, a není to tak douho(loni v létě) Dcera(ted 4 roky) začala taky koktat, byla sem z toho nešťastná, bylo to hrozný. Byla jsem s ní tedy jen u naší dětské dr. A říkala, že to je v tomto věku normální, že se to stává, ale nemělo by to trvat delší dobu..Pak by byl na řadě logoped. Říkala, že na koktání by se ji nemělo upozorňovat(i když to někdy fakt nešlo ,-)) byla jsem i ve školce, řešila to s učitelkou, jestli ji tam nějaký dítko nezlobí atd... Je to hodně o psychice, chce to vypozorovat. Přešlo to pak za pár měsíců samo. Na logopedii sme nebyly. Dcera taky brzo začala hezky mluvit, umí asi od 3.roku všechna písmenka krásně. (F) Zeptejte se nejdřív své dětské mudr. Uvidíte co Vám na to řekne, ale myslím, že to chce čas, že to přejde brzy samo jako většinu dětí... (F)
P.S. ty riflíky jsou božíííííííííííí!! :-)

ODPOVĚDĚT
Dana V. (dája a kája) ID 67117, mimibazar.cz/dajaakaja (18.4.2011, 8:35)
Jani, (F)
moc moc děkuji za komentík (L)
Jsem už opravdu klidnější, když vidím, že to bývá u dětí takové přechodné období *-) :-)
Já se už snažím neupozorňovat na koktání, ale někdy jí třeba řeknu, ne, takhle ne, řekni "kde je táta" a ona to třeba řekne napoprvé a za to jí moc pochválím, tak z toho má radost.
Tím si říkám, že když to řekne správně po mém upozornění, tak, že to opravdu může být jen v tom, že spěchá, když mi chce něco říct *-)
Kééééž by!
Tak to je stejné jako u nás, naše starší dcerka ve 3 letech také uměla všechna písmenka a to i ve slovech je správně použít, no, mluvila perfektně také :-)
Zkusím prvně naší dětskou dr. a uvidíme :-)
Ještě jednou moc děkuji (L) (L) (L)
Jé a děkujem za pochvalu riflíků ,-) máme je snad ve všech vel. :-D

ODPOVĚDĚT
Jana R. (jandula5) ID 138531, mimibazar.cz/jandula5 (18.4.2011, 8:54)
Taky máme jedny bílé Nextové riflíky ve všech velikostí, tyto...
http://www.mimibazar.cz/rodinne_foto.php?id=3505904
,-) ale tyhle jsou taky teda boží |:o) |:o) |:o) ,-)
jo, určitě vydržte, zatím bych ji po logopedii netahala, zeptejte se své dr. a uvidíte, držím palečky, určitě to brzy přejde (F)hezký den (L)

ODPOVĚDĚT
Jana T. (chali) ID 35678 (17.4.2011, 7:43)
Dani, já sice lklinický opeped nejsem, ale jsem učitelka a učím řečovou výchovu. Kdykoliv mám nějakou otázku ohledně logopedie, obracím se sem a vždy mi super pomůžou a poradí. Paní Mgr. Kredbová je klidnický logoped a má opravdu mnoho zkušeností a je milá a poradí přes online poradnu i přes mail.
http://www.logopedonline.cz/ - nahoře zadan online poradna a zadat dotaz. Odpověď je tak do dvou tří dnů.
(L)

ODPOVĚDĚT
Dana V. (dája a kája) ID 67117, mimibazar.cz/dajaakaja (18.4.2011, 8:26)
Jani, (F)
moc děkuji za Váš komentík (F) (L) a také za odkaz, hned to zkusím :-) |:o)
(hello) (L)

ODPOVĚDĚT
Irena B. (iris.7) ID 26361, mimibazar.cz/iris7 (17.4.2011, 7:41)
Nám logopedka říkala že je to naprosto normální. Syn taky začal po druhém roce (logopedka řkala že často děti začnou koktat kolem 3.roku) trvalo to déle ale srovnalo se to. Měli jsme ho učit básničky, zpívat, tím mu to pomáhá Máme v rodině ogopedku takže jsme se ptali jí, když si ho poslechla tak poznala že nejde o vadu koktání, ale jen takové dětské zadrhávání což se u dětí stává. Ted skoro ve 4 letech syn mluví úplně v pohodě, občas se stane že se "nemůže vymáčknout" ale nic hrozného.

ODPOVĚDĚT
Dana V. (dája a kája) ID 67117, mimibazar.cz/dajaakaja (18.4.2011, 8:24)
Irčo, (F)
moc děkuji za komentík, když to tu pročítám, jsem už trošku klidnější, že to opravdu nemusí nic znamenat, každopádně to nezanedbáme.
Děkujiiiii (F) (F) (F) (F) (L)

ODPOVĚDĚT
Radka V. (hagir) ID 241320, mimibazar.cz/hagir (17.4.2011, 6:30)
Dobrý den, navštivte určitě logopeda. Náš syn začal koktat po tom, co viděl maškary. Člověku by to ani nepřišlo, ale do duše dítěte nevidíme, co jeho může stresovat. :-|

ODPOVĚDĚT
Dana V. (dája a kája) ID 67117, mimibazar.cz/dajaakaja (18.4.2011, 8:13)
Dobrý den,Radu, (F)
určo navštívíme, zeptám se kamarádek na dobrého logopeda někde poblíž, protože logopedii jsme se starší dcerkou nikdy řešit nemuseli, přesně od 3 let mluví naprosto perfektně, nyní v pěti letech je to už normální, ale ve 3 letech to lidi zaráželo, že není slovo, které by špatně vyslovila ,-)
Věřím, že např. ty maškary můžou dítko vyděsit, je to pro ně šok :´(
Pořád marně přemýšlím, co mohlo Viktorku třeba vyděsit, ale možná to bude opravdu jen "rychlý" tok myšlenek a neví, co dřív. *-)

ODPOVĚDĚT
Dana V. (dája a kája) ID 67117, mimibazar.cz/dajaakaja (17.4.2011, 0:14)
Starší dcerka od necelých tří let mluví naprosto perfektně, před 3. narozeninami už krásně vyslovovala "R" i "Ř", i paní dr. nám říkala, že takto mluví malokteté dítko a tak mě nyní toto docela vyděsilo, vím, že se děti nemají srovnávat, ale chtěla bych se, prosím, zeptat, zda měl někdo takový "problém" u dítka, zda to bylo trvalé, či jen přechodné období, co s tím dělat apod.
Předem moc děkuji za odpovědi! (F) (F) (F) (F) (F) (F) (F) (F) (F) (F) (F)

ODPOVĚDĚT
Irena B. (iris.7) ID 26361, mimibazar.cz/iris7 (17.4.2011, 7:42)
Píšu Vám výše,syn měl to samé a logopedka říkala že to kolem 3.roku je běžné protože se jim víc rozvíjí řeč takže rychleji myslí než mluví.

ODPOVĚDĚT
Ivana P. (lakiara) ID 66214, mimibazar.cz/lakiara (17.4.2011, 0:34)
Dani a neprožila teď někdy něco,co jí "vyšokovalo"?Můj manžel,když vypráví příhody z dětství,tak vím,že vždycky když si vzpomene na příhody,které zažil s dětmi venku,často vypráví o tom,jak mu proběhl tchoř pod nohama ,-) a vím,že vzpomíná,že z toho nějaký čas dokonce začal koktat...

ODPOVĚDĚT
Dana V. (dája a kája) ID 67117, mimibazar.cz/dajaakaja (17.4.2011, 0:42)
Ivi, (F) to bylo první, co mě napadlo a nad čím jsem přemýšlela, bohužel na nic jsem nepřišla *-)
Naopak Viktorce se snažím věnovat s řečí více, protože se mi zdá, že začala později mluvit, než Kájinka, nyní už tak nějak mluví, ukecaná je až moc, ale toto nás vyděsilo :´(
Např. právě tu větičku: kde je táta apod., tu prostě nedá, to i 7x opakuje "de je" než to dořekne, nebo třeba, něco nám říkala a povídá "neva neva nevadí" prostě koktá :´( a já nevím, zda jít v pondělí k dr. a poradit se, nebo zda to třeba u dětí bývá *-)

ODPOVĚDĚT
Ivana P. (lakiara) ID 66214, mimibazar.cz/lakiara (17.4.2011, 0:48)
*-) *-)tak to opravdu nevím...ale tím doktorem určitě nic nezkazíte,ale já si myslím,když už mluvila normálně,že to nebude nic vážného (kocka) (kocka) (L) (L) (L)

ODPOVĚDĚT
Dana V. (dája a kája) ID 67117, mimibazar.cz/dajaakaja (17.4.2011, 0:54)
Ivi, (F) moc děkuji (F) V pondělí určo půjdu, ale jediné, co mě napadá, tak nově začíná tvořit delší a delší větičky ale přeci jen to "kde je táta" patří k těm krátkým a začala to "vykoktávat" z ničeho nic, chjo, jen doufám, že to bude přechodné období a bude vše O.K.! (F) (F) (F) (F)

ODPOVĚDĚT
Alena Š. (Ptacice1) ID 73987 (17.4.2011, 7:17)
Danuš muj synovec toto také dělá a to mu budou v létě 3 roky. Všichni v okolí i známá učitelka ze školky nás uklidnují že to není koktání ale že vlastně jakoby přemýšlí nahlas. Že než přijde na další slovo které chce říct tak to první řekne třeba 7x. Malej třeba říka proč proč proč proč proč nemáš bundu?? Nebo Ty si ty si ty si ty si ty si byla venku??..No určitě víte o čem mluvím. My zatím neplašíme,já osobně si myslím,že není důvod ale byla bych ráda,kdybyste mi písla,pokud Vás tím nebudu obtěžovat,co Vám řekla Vaše doktorka. Předem moc děkuji a držím nám pěsti at jsou dětičky v pořádku!!! (F)

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno