Prosím o radu nebo se zblázním-záchvaty vzteku
Mám holčičku 2,5 roku a čímdál častěj má hrozné záchvaty vzteku.Jak hned není po jejím,třeba jí něco vezmu co sebrala /třeba nůž/ a začne to....začne se vztekat řvát a všecko rozhazovat,do všeho kope a pak už nejde uklidnit,i kdybych jí tu věc vrátil
FOTKU MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Celkem 34 komentářů
Iveta H. (Charlesska) ID 145992, mimibazar.cz/charlesska (12.9.2011, 15:57)
Ilčo, syn 2,5 r. dělá to samé, donedávna přitom ještě omdlíval. Nepomáhá nic, do sprchy bych ho nedala, takže ho ignoruju, a když začne mlátit věcmi o zem, zamknu ho do pokojíčku a tam se vždycky uklidní. Držím palce, ať to vaši malou brzy přejde, je to o nervy. (flower)

ODPOVĚDĚT
jarmila d. (barulinek) ID 46340 (12.9.2011, 12:18)
ještě dodá,.byla jsem na jedné výchové přednášce a tam pán říkal,že domlouvat dítěti když je v amoku nebo podobném stavu ,že žádné zdlouavé řeči a podobně nedělat dítě vás stejně nevnímá ,prostě dát na zadek a usměrnit ho a nebo ho zavřít někam at se uklidní

ODPOVĚDĚT
Romana P. (losec) ID 214688 (12.9.2011, 11:51)
tO ZNÁM, také dcerka přibližně ve věku 2-2,5 roku byla vzteklina. Kopala nožičkama, řvala, až se z toho pozvracela. Třeba i ve 3 ráno (6)
Zkoušla jsem vše, po zlém, po dobrém, ignorovat, objímat...Ale nikdy jsem jí nedala do sprchy, to by mohla mít trauma, jen jsem jí studenou vodou ptřela obličej
Naučila jsem jí, aby si sedla a z hluboka dýchala. Ona si klekla a hlavu stočila pod hrudník jako kočička a pomalu přestala. Ale asi to možná bylo i časem, prostě vztekací období odeznělo. Dítě si utváří svoji osobnost...
Je mnoho názorů. Držim palce a pevné nervy.

ODPOVĚDĚT
Marie K. (marjanka1) ID 1605, mimibazar.cz/marjanka1 (12.9.2011, 8:34)
taky řeším to samé..kvůli všemu řev a vztekání..jak koukám tak tenhle věk k tomu úplně svádí..prostě ty děti tak ventilují všechny své pocity, které nedokáží říci slovy nebo jinak vyjádřit.....taky nevím co s tím..ale ignorace tady zmíněná je určitě jedna z mnohých metod...

ODPOVĚDĚT
Petra B. (Petluška) ID 180295, mimibazar.cz/petluska (11.9.2011, 23:04)
To je u náš normálka, malé jsou 2 roky a 3 měsíce, u nás funguje jen ignorace (F)

ODPOVĚDĚT
Lenka K. (LenkaKl.) ID 278507, mimibazar.cz/lenkakl (11.9.2011, 22:14)
Malýmu je 14měsíců a začal se nám taky pěkně vztekat. Když mu něco nedám, nedovolím apod... Lehne si na zem a hlavou mlátí do země, když to udělal poprvé, byla jsem z toho v šoku. Teď k tomu přidal i kousání... Nechám ho na zemi, zkontroluju aby si neublížil a pak ho tam nechám a nevšímám si ho... Většinou hned vstane a chce pochovat...Sprchu vyzkoušenou nemám, abych se přiznala, do toho se mi nechce, mám obavy z toho, aby jednou neměl strach z vody...Ale při příští návštěvě u doktorky se zeptám, co ona na to...

ODPOVĚDĚT
Petra Č. (Kotlík1) ID 48617, mimibazar.cz/kotlik1 (11.9.2011, 21:58)
Hodně radí ignorovat (Y) (L)

ODPOVĚDĚT
Markéta N. (dojoo) ID 242818 (11.9.2011, 15:07)
S velkým zájmem sem si přečetla vaše rady, dcera 5,5 to dělá od svých 2let, domlouvání, slibování, výprask, sprcha, zakazování, a jiné věci nepomáhají. Tyto záchvaty má zatím jen doma (na veřejnosti zatím nic) . Dětský Dr. radil vzít dítě do náručí přitisknout k sobě a držet u sebe. Takhle jsme vydrželi i 1hodinu. Ale po pravdě řečeno na tohle nemám čas. Takže doufám, že z toho vyroste.

ODPOVĚDĚT
Andrea C. (AndikC) ID 51609, mimibazar.cz/andikc (11.9.2011, 20:05)
Markét tak naše dcera 6let bude něco podobného...nepomáhá snaad nic,pokud má svou chvilku-jak kdyby ji přecvaklo kolečko v hlavě,a ztropí scénu...pokud za trest zakážeme pohádku večerní třeba,rozlítí ji to ještě víc! 8o| sprcha,zákazy,přes zadek,domlouvání!nic nepomáhá,vzteká se a předvádí scény dál...a také jen doma,ve svém prostředí,dokáže do běla rozčílit nejen mě s manželem,ale i prarodiče...Občas propadám večer beznaději,a přemýšlím,jestli by nestálo za to zajít k nějakému odborníkovi...Když jí za trest vykážu do pokoje,aby nám nedělala divadýlko,musím ji tam většinou téměř násilím odvést,a je schopná ječet a kopat do dveří i se se mnu o ně přetahovat 8o|

ODPOVĚDĚT
Šárka F. (Dárečekčiči) ID 332267 (11.9.2011, 14:28)
Ilčo,malýmu budou teď dva a dělá to od roka.Už jsem s ním i vzteky lomcovala a nic.Už byl i třikrát pod studenou sprchou a taky nic...tak čekám +o(,snad ho to přejde.Jen jsme vypoźorovali,že to dělá hlavně v mojí přítomnosti..jsem zase taková,než aby byl mrzutej a vzteklej,tak mu dám a dovolím radši co chce a on toho asi pak využívá.Nedávno to bylo kvůli zmrzlině,chtěl si ji sám držet a já nechtěla (smich)

ODPOVĚDĚT
Martina Janáčková (Martinaak) ID 54540, mimibazar.cz/Martinaak (11.9.2011, 14:14)
Studenou sprchu a budete mít klid. Mám vyzkoušeno na obou dětech a bylo po vztekání ^o)

ODPOVĚDĚT
marie d. (maječka22) ID 116161, mimibazar.cz/majecka22 (11.9.2011, 14:06)
NÁM PŘÍMO LÉKAŘ ŘEKL-STUDENOU SPRCHU-TAK JAK JE,VE VĚCECH A PŘÍMO DO VANY.PO CESTĚ DOMŮ JSEM SE ZAŘEKLA ŽE K TOMU DOKTOROVI V ŽIVOTĚ NEPŮJDU,ŽE JE TO VARIOT ,-).MĚSÍC MI TRVALO NEŽ MI RUPLY NERVY A VYZKOUŠELA JSEM TO-TO BYLA POMOC!!! OPRAVDU ÚČINNÉ!!!.OD TÉ DOBY JSEM TO PRAKTIKOVALA POKAŽDÉ A VZTEKLOUNSTVÍ USTUPOVALO. :-$

ODPOVĚDĚT
Lenka V. (lenicka16) ID 126980 (upraveno 11.9.2011, 14:42)
Nám to také začala dělat malá kolem třetího roku a všichni mi radili ignorovat to anebo tu sprchu. Jenže ona ingorace nějak nepomáhala a na sprchu jsem neměla povahu. Tak jsem jednou vytáhla vařechu a byl výprask, byl to její první fyzický trest a to já jsem zásadně proti bití. Ale světe div se, od té doby máme nejhodnější dítě na světě, už to nikdy neudělala a je hodná. (F) (F) (F). Od té doby taky jěště nedostala, takže u nás opět fyzické tresty nejsou a byl jen jeden a ten zabral na 100%.

ODPOVĚDĚT
Kateřina B. (cherrycake) ID 81830, mimibazar.cz/cherrycake (11.9.2011, 13:07)
Každá rada drahá, každé dítě je jiné a platí na něj něco jiného. Rady vstřebat a vyzkoušet, přeju pevné nervy.

ODPOVĚDĚT
Larisa V. (ladaalb) ID 233386 (11.9.2011, 12:27)
já bych ji ignorovala, jen po očku hlídat ati si neubliží(kdyby třebě do něčeho kopla moc, nebo může něco rozbít a pořezat se) a jinak bych šla do jiné místnosti nebo se otočila a dělala něco jiného

ODPOVĚDĚT
Jarka S. (pupuša) ID 91897 (11.9.2011, 11:59)
Už to tu bylo několikrát a opět budu za tyranku ,-) - vůbec bych nediskutovala a už vůbec bych neustupovala (pokud jí vezmete něco, protože to brát nesmí, abyste jí to v zájmu klidu vrátila) ale tak jak vztekloun je, strčit pod sprchu. Je to osvědčené, vyzkoušené.......

ODPOVĚDĚT
Alena T. (Smaiilicek) ID 143278 (12.9.2011, 8:36)
Souhlasím s Jarkou S. a s mnoha dalšími - ignorování toho malého vzteklouna a pokud to jinak nejde, sprcha nebo na zadek... Mám citož pocit, že nějaké domlouvání a vysvětlování je v téhle chvíli úplně nanic... Už několikrát jsem venku pozorovala děti, jak se maminkám takhle vztekají, maminky domlouvaly, přemlouvaly a děti je nakonec třeba koply nebo bouchly... No to by si mohly zkusit ty moje!!! Mám už holky velké (17 a 9), ale pokud tohle zkusily, ignorovala jsem to a případně plácla přes zadek a vyhodila je do pokojíčku. Sprcha u nás byla celkem 3x... a je klid...

ODPOVĚDĚT
Dana Š. (danuschka) ID 57467, mimibazar.cz/danuschka (11.9.2011, 17:07)
Plně s vámi souhlasím. Sousedka měla ten stejný problém. Nepomáhalo vůbec nic, tak to jednu v noci její manžel nevydržel, šoupl malýho v pyžámku pod sprchu a od té doby měli klid. A žádné následky to na něm nenechalo. (Y) (Y) (Y) (hello) (hello) (hello) (hello) Dneska se jde na všechno tak vědecky, že se to občas opravdu dost přehání.

ODPOVĚDĚT
Lenka Prasková (Olynka) ID 52487 (12.9.2011, 12:39)
(Y) (Y) (Y) (Y) jste můj člověk

ODPOVĚDĚT
Nada B. (Nadys) ID 192716 (11.9.2011, 12:50)
Ano jste tyranka :-$ ,-),bylo by Vám dobře pokud by Vás manžel ve chvíli vzteku strčil pod sprchu :-$ *-) ? Jako řešení problému to nevidím ,a co na ulici ,hodit do kašny ,-)? U nás fungovalo obejmout a nechat vykřičet a chce to hlavně trpělivost .Vztek v tomto období ,vzdor a prosazování se je přirozený vývoj dítěte ,samozřejmě neustupovat ,ale za mě tedy sprcha ne (N)

ODPOVĚDĚT
Jarka S. (pupuša) ID 91897 (11.9.2011, 13:25)
Ano ano, přirozený vývoj.... a pak člověk jenom žasne nad tím, když dítko na veřejnosti řve jak tur, vzteká se a vyřvává si to co chce. Za nás to byl vzteklej zmetek co potřebuje pár na prdel nebo sprchu - dnes je to přirozený vývoj ,-) ,-) ,-)
A když to sečteme a podtrhneme - tak vřískot a vztekání - dřív to byl ojedinělý jev a dnes takřka běžná věc. Ale ano, necháme dítě vyvíjet.
Podotýkám, že mám děti ve věku 17 a 18 let - v té době byla "osvěta" jiná. ,-)

ODPOVĚDĚT
Barbora M. (kukaka) ID 7123, mimibazar.cz/kukaka (11.9.2011, 14:46)
mám dceru 9 let a ledová sprchy bylo to jediné, co zabralo...ona občas vzteky až modrala a já měla chut jí fakt... (zip) byl to kiompromis pro nás obě dvě ,-) ,-) ,-) ,-) ,-) ,-) ,-)

ODPOVĚDĚT
ROMANA S. (SKARO) ID 192166 (11.9.2011, 22:43)
(clamp) (clamp) (clamp) (clamp)jo jo unás to bylo taky jediný co zafungovalo a následky nemá,je to vodní živel (clamp) (clamp)

ODPOVĚDĚT
Lenka Prasková (Olynka) ID 52487 (11.9.2011, 13:35)
Moc Vám fandím, jste můj člověk (Y) (Y) Nedejte se. Nechápu rodiče, co se bojí rázněji zakročit proti svým dětem, pak vidíme ty rozmazlený sebevědomí arogantní a drzý fracky na ulicích

ODPOVĚDĚT
Lucie K. (Lúcca260) ID 192953, mimibazar.cz/lucca260 (11.9.2011, 18:11)
(clamp) (clamp) (clamp)

ODPOVĚDĚT
Larisa V. (ladaalb) ID 233386 (11.9.2011, 15:50)
(Y) (Y) (Y)

ODPOVĚDĚT
Ivana K. (iwis8) ID 284459 (11.9.2011, 12:09)
Môj svokor tak strčil môjho muža keď mal tri roky a tiež sa hodil o zem. tak ho schmatol a ako bol v zimnom oblečení ho strčil pod studenú sprchu. Dodnes to berie ako zaručený tip na zúrivosť a môj muž sa tak vyhráža aj našej dcére. Žiaľ sa nechváli tým , že trvalo 2 mesiace než sa chlapec prestal zajakávať a to už svokra bola strachom bez seba že sa bude zajakávať navždy. Takže by som to brala fakt ako poslednú možnosť.

ODPOVĚDĚT
Jarka S. (pupuša) ID 91897 (11.9.2011, 12:30)
To je to samé jako když vzteklouna zavřete samotného do pokoje a odejdete - taky by mohl mít potom strach zůstávat sám v pokoji...............

ODPOVĚDĚT
Ivana K. (iwis8) ID 284459 (11.9.2011, 13:15)
Áno je pravda, žeby mohla potom mať strach ostávať sama, kvôli tomu som ju odviedla do spálne, kde sa spolu hrávali, čítali si knižky, aby vedela že ak bude neprávom kričať a zúriť, tak sa s ňou nikto baviť nebude. Ak je hnev právom, že som jej dačo sľúbila a nesplnila, tak to riešime.

Nechcela som povedať, že ste tyran, to by som si nedovolila, len som chcela upozorniť aj na nechcený následok.Ale to má somozrejme každý spôsob.

Skúšala som aj objať, ale u nás to teda nefungovalo, ešte viac to rozdúchalo jej hnev, elbo mala pocit, že jej bránim v danej veci a to doslova, u nás jednoducho platila ignorácia. A to je všetko.

ODPOVĚDĚT
Jarka S. (pupuša) ID 91897 (11.9.2011, 13:30)
Za nás (myslím, když byli naše děti malé) metoda obejmutí známá nebyla - a popravdě si to ani neumím představit. Když jsem viděla jak kamarádka svého vztekajícího syna pevně drží a objímá, měla jsem pocit, že jí chce syn "zakousnout" a rozhodně ho to nezklidnilo. Beru ale, že na každého platí něco jiného.

ODPOVĚDĚT
Nada B. (Nadys) ID 192716 (11.9.2011, 12:51)
Některý vztekloun by Vám taky mohl rozkopat dveře ,-) ,-) (palice)

ODPOVĚDĚT
Andrea C. (AndikC) ID 51609, mimibazar.cz/andikc (11.9.2011, 20:12)
Tak toho se přesně bojím u své dcery6let,když tropí scénu a zavřu ji,řve jak smyslů zbavená a kope do dveří,visí na klice a přetahuje se se mnou!Píšu výš,ani sprcha nic nevyřešila...byla tam jak malá,když nám to vztekací začínalo a já byla už zoufalá a naposledy jsem ji spršila před půl rokem,protože jsem myslela že buď musím utéct co nejdál od ní a nebo nejjemnější trest kteríého jsembyla schopna v tu chvíli byla sprcha...já byla vyšťavená a psychicky "zdrbnutá do večera,ale ona se oklepala a za 2hodiny spustila znovu... +o(

ODPOVĚDĚT
Jarka S. (pupuša) ID 91897 (11.9.2011, 13:30)
,-) ,-) To je fakt

ODPOVĚDĚT
Ivana K. (iwis8) ID 284459 (11.9.2011, 13:16)
,-) ,-)

ODPOVĚDĚT
Ivana K. (iwis8) ID 284459 (11.9.2011, 11:22)
Hlavne jej nevenovať pozornosť preto že kričí, otočiť sa a ísť si robiť svoje a tchýni vysvetliľ aby robila to isté, tým že sa ju snaží nasilu ukľudniť jej vôbec nepomáha, ale ubližuje, dieťa sa musí naučiť ovládať svoj hnev a nie si zvyknúť na to že zarevem a všetko sa bude točiť okolo mňa. Chce to pevné nervy, ale ignorácia je asi najlepšia. Niekedy som ju odniesla do našej spálne, tam nebolo nič s čím by si mohla ublížiť a tam mala zostať až kým sa neukľudní. Ak otvorila dvere a kričala ďalej len som ju otočila späť a dvere zavrela. Prvý krát tam kričala asi pol hodiny, ale pochopila že tadiaľ cesta nevedia. A neskôr stačilo pár minút, aby sa ukľudnila.A po istej dobe mi stačilo sa opýtať, či mám ísť preč aby. Pochopila že tadiaľ cesta nevedie a okolo seba má spoločnosť vtedy keď si ju nevyžaduje násilím

ODPOVĚDĚT
jarmila d. (barulinek) ID 46340 (11.9.2011, 11:18)
ono je to někdy těžé na každé dítě platí něco jiného a na něco jiného je ta reakce lepší.
U nás se počítá do tří a to zvýším hlas,aby to nepřeslechli pokud neposlechnou dostanou na zadek stačí jen plácnutí,ale je to prostě jako trest za to,že neposlechli a oni to vědí.
Tak nevím třeba svuj požadacek opakovat tímto zpusobem a když už dojde ke vztekání jak popisujete tak jí rpostě někam odvést at tam svuj vtek vybije a přijde až nebude vzteklá.Muj syn má dva a 3 měsíce a chápe to.

ODPOVĚDĚT
Iva R. (maty10) ID 291611, mimibazar.cz/maty10 (11.9.2011, 11:14)
Já mám taky 2.5 letého Matyáška a občas se taky začne vztekat,když něco chce a já mu to nedovolím.Řeším to tím,že si ho nevšímám a on přestane.Jen mu řeknu,prostě NE.Nejdřív jsem mu to vysvětlovala,ale pak jsem se dočetla,že prý nemá cenu takhle malým dětem něco sáhodlouze vysvětlovat,a že se má rázně říct,že se to nedělá....A funguje to.Nekřičím na něj,jsem na něj milá ,-) a ono ho to přejde.Já si z vlastní zkušenosti pamatuju,jak na mě moje máma neustále křičela a byla věčně vynervovaná a mám z toho následky do dneška :-S.Proto se toho snažím vyvarovat a nedělám to.Přeju Vám pevné nervy :-) a aby to,co nejdřív přešlo.Nejsem psycholog,ale myslím,že je to třeba jen nějaké dočasné období a,že to přejde. (L) (L) (L) (L)

ODPOVĚDĚT
ILONA H. (ilonka72) ID 186165 (11.9.2011, 11:50)
Já už jsem fakt vyzkoušela všechno a fakt nic nepomáhá,dneska jsem chtěla odejít z pokoje a ona ležela na zemi a chytla mě za kalhoty a řvala ještě víc.........nikdy taková nebyla.Nevím jestli to není tím,že manžel odjel do Německa,už je tam týden a ona je z toho nějaká zmatená....zatím spal každý den doma.Dneska ráno zase řádila,pak se unavila a usnula a jenom jsem šla vynést odpadky a tchýně hned přiletěla,co budeme z malou dělat,že to není normální :-o
Sama jsem z toho dost špatná a toto mě úplně doráží.
Moc děkuju všem ra rady,vím že mi nezbývá nic jiného než to vydržet,snad ji to brzo přejde. (F)

ODPOVĚDĚT
Ivana K. (iwis8) ID 284459 (11.9.2011, 15:06)
Určite je to normálne, u nás tiež manžel odišiel do zahraničia a obdobie vzteku prišlo skôr, u Vás sa to jednoducho stalo naraz. treba iba vydržať a dať si pozor, vysvetlite tchýni, že to že jej venuje zvýšenú pozornosť, keď sa dievča hnevá, jej môže iba ublížiť. Treba to jednoducho vydržať, každé dieťa tým prechádza a prechádzalo.

ODPOVĚDĚT
ILONA H. (ilonka72) ID 186165 (11.9.2011, 11:00)
Bydlíme u tchánů,takže jak tchýně slyší ten hrozný řev už je zvědavá a je nahoře.Jenže to malou ještě víc rozlítí,to chlácholení a leží na zemi a vzteká se.Fakt už nevím co mám dělat,ráno když vztávám tak už z hrůzou kdy to zase vypukne,poslední donou je to několikrát denně,jsem pořád ve stresu,co dělám špatně :´( Už si fakt nevím rady!!!!!

ODPOVĚDĚT
Larisa V. (ladaalb) ID 233386 (11.9.2011, 12:29)
tak s tchýni bych si v klidu promluvila,že v podstatě vam kazí výchovu,když se rozhodnete si ji nevšimat tak ona to musí respektovat

ODPOVĚDĚT
Lenka Prasková (Olynka) ID 52487 (11.9.2011, 12:01)
Musíte tchýně rozumně vysvětlit, že dcerka když se vzteká nepotřebuje diváky a chlácholení v žádným případě, takže budete ráda, když v době, kdy se vzteká nebude k vám chodit. Prostě si malé nevšímejte, čím víc jí budete chlácholit apod., tak jí bude jasné, že se toho dočká znovu a znovu, a bude to zkoušet dokolečka. Prostě má období vzdoru...to přejde, hlavně jí musíte dát najevo, že to co dělá není dobré a prostě se jí nevšímat.

ODPOVĚDĚT
Ivana J. (cipofka) ID 105292 (11.9.2011, 11:31)
Mně to Zuzka začala dělat kolem třetího roku, nejlepší je ignorovat.... časem ji to přešlo. Ale zabedněnost a tvrdohlavost jí zůstala. +o( ,-)

ODPOVĚDĚT