nový zákon o školce
mamči prosím vás nevíte už některá zda bude platit od ledna 2012 ten nový zákon že pokud matka pobírá rodičák ve 4 leté variantě,může dávat 3 leté dítě již na celý den a ne jen na 4 hod denně? jsem z toho už mimo.
FOTKU MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Celkem 5 komentářů
Lenka Š. (matthi) ID 119057 (4.11.2011, 15:10)
no já se právě jen tak ptám,mám rodičák na 4 roky,pokud bude možnost a místo malá kterlá bude mít v dubnu 2012 3 roky půjde od září do školky a já i když budu doma,budu mít možnost chodit na brigádu která by mi bodla,neboď je to síla vyžít se 3800na měsíc.jsem ale pro pokud to schválí aby měli přednost ve školce ty děti jejichž maminky mají 3 letou variantu a musí pak nastoupit zpět do práce,ale pokud budeme mít ve školce místo nevidím na tom nic špatného aby mohli i tyto děti chodit do školky.

ODPOVĚDĚT
Jitka B. (bubli13) ID 248005 (4.11.2011, 17:00)
Já to nemyslím zle, ale já práci mám (smlouva na dobu neurčitou), ale u nás se zohledňuje pouze věk a celodenní docházka. Navíc ve školce (aspoň u nás) se nikdo neptá do kdy máte mateřskou. Je spousta maminek, co školku nedostanou a musí být další rok doma na neplaceném volnu. Maminky s 4letou variantou mají "aspoň" těch 3800,-

ODPOVĚDĚT
Jitka B. (bubli13) ID 248005 (4.11.2011, 11:50)
Možná budu jediná, ale já jsem proti tomuto zákonu. Moje za chvilku 3leté dítě se nedostalo do školky, protože "nemá požadovaný věk". O 4 měsíce starší dítě, na které bere maminka rodičák do 4let věku, se do školky dostalo. V prosinci nastupuji do práce. Hlídat bude ten, kdo bude mít zrovna čas. Maminka dítěte, co se dostalo do školky, "leží" doma a bude moct mít dítě ve školce na celý den a já, která nastoupím do práce na 8hodin + cestu, budu řešit, kam s dítětem. Pokud tento zákon projde, tak bude mít spousta maminek s 3letou variantou problémy, protože už teď je málo míst ve školkách a tímto zákonem jich bude ještě míň.

ODPOVĚDĚT
Kateřina K. (Kacur) ID 34093, mimibazar.cz/kacur (3.11.2011, 23:43)
No a já zase četla článek, že je to kvůli cigánům :-( že prý jsou diskriminováni, že jim dítě nechtějí vzít do školky, že matka nepracuje a pobírá rodičák a tak jsou chudáci diskriminováni a nemůžou se pak adaptovat, protože rovnou jejich děti nastupují do 1. třídy 8o| 8o| 8o| 8o|
No upřímně: ať si cigáni udělají svoji školku, ať je učí vystudovaný cigánský učitel, který bude mít snad u nich autoritu a nebudou mu nadávat do gadžů apod.
PS: už jste se setkali s cigánským doktorem, učitelem, malířem, sochařem, vědcem, vynálezcem, hasičem, ..... ??? A o čem to svědčí!!!!!!!!!!!!! (N)

ODPOVĚDĚT
Hanka B. (Hanka_Bohmova) ID 272761, mimibazar.cz/hanka-bohmova (3.11.2011, 23:56)
Tohle je součást taktiky, tak usnadnit matce návrat do práce (odpadne dilema "stojí mi to za to, chodit do práce, když ztratím rodičák a budu platit školku?" ). Pořád bude záviset na školkách, koho vezmou, a často je zaměstnání matky jedno z důležitých kritérií.

ODPOVĚDĚT
Marcela T. (PPecinka) ID 41019, mimibazar.cz/zvedavaholka (4.11.2011, 0:28)
mám to stejně jako paní, dvojčatům bude v dubnu 3 roky a mám 4letou variantu, půjdeme k zápisu, ale já nejsem momentálně zaměstnanec (smlouva mi vypršela na rodičáku), ale práci budu hledat-musím. Tudíž nevím, jetli mě školka nehodí na vedleší kolej, když nemám práci 100%jistou :-|

ODPOVĚDĚT
Katka H. (mmarch2712) ID 361337 (4.11.2011, 8:19)
ve školkách mají nová kritéria podle čeho vybírat děti do školky a vůbec v tom nehraje roli jestli jste zaměstnaná nebo ne, je tam tolik kritérií a hledisek, že z toho mají učitelky ve školce guláš - prý se chtělo předejít diskriminaci např. nezaměstnaných apod... ale přijde mi to nefér, nic proti vám, ale maminka co má práci tak se dítě do školky nedostane a ona může o práci přijít, protože nebude mít hlídání a maminka co je doma, tak pro dítě školku dostane...

ODPOVĚDĚT
Hana M. (hanic) ID 19299, mimibazar.cz/hanic (4.11.2011, 14:06)
Ale jak si má zase matka hledat zaměstnání,když je doma s dítětem.Je to začarovaný kruh. Syn je třeba narozený v unoru,jsem stále zaměstnaná,mohla bych v jeho 3 letech nastoupit do zaměstnání,ale v unoru mi ho do školky nevezmou. Nemůžou mi prý držet místo ve školce už od září. Takže budu muset ze zaměstnání odejít a starat se o syna a doufat,že mi ho další rok do školky v jeho 3,5 letech vezmou. Což je prý problém,když budu nezaměstnaná. Takže opravdu nevím,jak to udělám.Práci si hledat musím,ze vzduchu se nenajíme.

ODPOVĚDĚT
Katka H. (mmarch2712) ID 361337 (4.11.2011, 14:23)
mamča mi říkala,že už teď neřeší to jestli je maminka zaměstnaná nebo ne, teda řeší to taky, ale je to jedno z mnoha dalších kritérií, že prý to byla diskriminace když dávali přednost zaměstnaným rodičům....takže teď mají nějaké tabulky a body a podle toho berou děti

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Katka H. (mmarch2712) ID 361337 (4.11.2011, 14:21)
jojo máte pravdu, je to začarovaný kruh, to je tak když porušily hromadu školek a teď není kam děti dávat a nejsou ani na to peníze. Hlavně,že chtějí dát romským dětem několik milionů na školství, že prý si nemůžou dovolit školy a školky, protože nemají peníze, protože je nikdo nechce zaměstnat.... a kolik mi dáme peněz za školy a mnohdy na to taky není, to už nikoho nezajímá a to poctivě makáme jak otroci... no škoda mluvit

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Kateřina K. (Kacur) ID 34093, mimibazar.cz/kacur (4.11.2011, 0:03)
Hani, a musí vám pak vzít dítě, když chcete nebo musíte do práce? Nemusí ne? Koho teda pak upřednostní? Cigánskou matku, která do práce nepůjde dalších sto let ? Nebo toho, kdo do práce půjde, protože chce a musí makat?
Si nedokážu představit, že zůstanu doma, jen proto, že mi nevezmou dítě do školky, protože musí vzít romské dítě +o( +o( +o( A já budu pobírat 3800 Kč mateřskou, což nás neuživí, zatímco cigánská rodina s různými přídavky cca 30tisíc, protože mají 7 dětí :-(
Nikdy jsem nebyla rasistka, ale co se děje teď, je síla! No to pardon, ale takovou hodnotu má pak pro stát pracující poctivý člověk? (N)

ODPOVĚDĚT
Marcela T. (PPecinka) ID 41019, mimibazar.cz/zvedavaholka (4.11.2011, 0:38)
Poctivý člověk odvádí daně a po státu nic nechce.
A proto poctivou prací člověk nezbohatne.

Já jsem zvědavá, jak tzv. nepřizpůsobivé donutí jít pracovat na ulici po 2 měs. na pracovním úřadě....Když jsou na sociálce i léta a pohodička.

Bude to tak, že my matky po mateřstké budeme uklízet ulice jak trestanci a "ti" na nás budou z lavičky a s cigárem pokřikovat, protože oni radši nechají děti marodit (aby se o ně starali-nestarali) a tak se vyhnou zametání.

ODPOVĚDĚT
Veronika M. (venezia) ID 224056 (4.11.2011, 7:28)
Marci, tady je právě prý ten háček, jelikož nepřizpůsobivý občan nepobírá podporu v nezaměstnanosti, ale sociální dávky, takže po těch dvou měsících nemusí jít pracovat na ulici. To je bo-del, co? A taky nedávno byl článek s paní z Prostějova, co pracuje na sociálce a říkala, že vydělává 15000měsíčně a za to se nenechá někde za rohem zabít, že jim dávky nedala. Oni tam na ni řvou a ona jim to dá a jde s čistou hlavou domů. Asi se musíme taky naučit pořádně řvát! 8o|

ODPOVĚDĚT
Marcela T. (PPecinka) ID 41019, mimibazar.cz/zvedavaholka (4.11.2011, 10:07)
to znám, mám známou-pracuje na sociálce a je naprosto normální, že za ní tito nepřizpůsobivý jezdí k ní domů otravovat a dělat ostuduu :-@
Už i rozbitý okna měli a pomalovaný barák. :-| Fakt o strach
Má 3 roky do důchodu, tak to nějak doklepe snad

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Kateřina K. (Kacur) ID 34093, mimibazar.cz/kacur (4.11.2011, 0:55)
Jo, Marcel, přesně tak :-@ :-@ :-@ Je to hnus. Nedávno jsem četla článek od sociologa Kellera. Psal o zadlužení. Že se všude píše, kolik každý občan, vč. novorozeněte dluží. A jak je to možné, že člověk, který pracuje, dře se, odvádí daně, sociální a zdravotní, platí DPH, spotřební daň, silniční dań atd., a pořád jen dluží více a více!!! Že ti, kdo to zapinkali (vláda), ti to dluží - ti to rozhodli, ti to schválili, odpovědní lidé nejdou sedět, nechají v klidu bobtnat korupci a každý krade, kde může!!! Tak proč my občané, co nic nekrademe a platíme, dlužíme???!!!!! (6) :-@ 8o|

ODPOVĚDĚT
Lenka Š. (matthi) ID 119057 (3.11.2011, 23:37)
já mám rodičák na 4 roky a malá bude mít v dubnu 2012 3 roky a půjdeme k zápisu.teď je to tak že pokud budu doma na rodičáku tak může od září do školky denně ale jen na 4 hod.tzn.do oběda,že jo?a od ledna 2012 by mělo být že děti již od 3 let můžou chodit do školky celodenne i když matka pobírá rodičák,tak by mě zajímalo jestli to ti hurvínci v té sněmovně schválili ču zamítli,nebo co bude...

ODPOVĚDĚT
Hanka B. (Hanka_Bohmova) ID 272761, mimibazar.cz/hanka-bohmova (3.11.2011, 23:54)
Copak ve sněmovně, tam to schválili, ale čssd senát to zamítnul, takže se to schvaluje ve sněmovně znovu.

ODPOVĚDĚT
Hanka B. (Hanka_Bohmova) ID 272761, mimibazar.cz/hanka-bohmova (3.11.2011, 23:36)
Ano, nebude žádné omezení na školku při pobírání rodičáku pro děti už od 2 let. Pro děti mladší 2 let bude omezena školka, teda spíš jesle, na 46 hodin v měsíci.

Teda jestli to bude od ledna platit a jestli v tom ještě něco nezmění, není to ještě doschvalované do konce.

ODPOVĚDĚT
Martina Š. (martyssimis) ID 129484, mimibazar.cz/martyssimis (4.11.2011, 7:12)
Hani prosím a nevíte bude to taky znamenat, že když jsem čtvrtý rok doma - čerpám po dohodě se zaměstnavatelem neplacené volno, nebudu si muset platit zdravotní poj. a kluk bude moct chodit do školky? Nebo tam to bude stále omezené? Jde mi o to , že zaměstnavatel nemá pro mě práci tak jsme se dohodli, že budu ještě rok doma - zadarmo. Ale kluka mám ve školce, a tam musí chodit papírově na celý den, aby na něj školka dostala dotace, ikdyž chodíme jen na dopoledne. V době kdy mi ho do školky vzali, jsem si ještě myslela, že se do práce normálně vrátím, teď chodíme aspoň na dopolko, abychom o školku nepřišli.. Takže jsem doma bez příjmu a musím si platit zdr. pojištění, Tak by mě zajímalo jestli třeba od ledna by za mě do čtyř let neplatil tu zdravotku stát?

ODPOVĚDĚT
Hanka B. (Hanka_Bohmova) ID 272761, mimibazar.cz/hanka-bohmova (4.11.2011, 9:58)
Toto je záležitost zákona o veřejném zdravotním pojištění - stát platí zdravotní těm, kdo jsou bez příjmu, protože pečují o dítě, s tou péčí je spojeno omezení na školku. Tahle podmínka se určitě měnit nebude, to by to pak celé ztatilo smysl.
S těmi školkami je to blbé, nejste první, od koho slyším, že vyžadují celodenní docházku. Já pořád čekám, kdy se vzedme ta vlna podnikavců a začnou zakládat školky pode živnostenského zákony, když je takový problém s normálními školkami a tak velká poptávka... a ono pořád nic.

ODPOVĚDĚT