GLUKÓZOTOLERANČNÍ TEST KE ZJIŠTĚNÍ TĚHOTENSKÉ
CUKROVKY... vím, že je nutný, ale nedá se třeba udělat jinak, než vypitím glukózového nápoje a následným 2-hod.čekáním? Už teď mám z toho zase hrůzu, vždy mi bylo zle :-(
FOTKU MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Celkem 31 komentářů
Markéta Z. (Makka) ID 15189, mimibazar.cz/makka (14.12.2011, 8:25)
Tak já jsem na něm byla v Prostějově a v Brně. u prvního těhotenství to bylo nechutný, v Prostějově mi dali vypít vlažnou vodu s rozpuštěným cukrem, málem jsem se pozvracela, a musela jsem tam sedět jak idiot. a u druhé těhotenství jsem byla v Brně Řečkovicích a tam jsem z toho měla šílenou hruzu ze mi bude zase zle, a nakonec jsem si pochutnala, protože udělali hooodně hořký čaj a do toho ten cukr a já to vypila a dokonce bych si dala i nášup. ,-) no a nechali nás a mohly jsme si jít ven se projít atd, já jsem tam zůstala, ale ostatní se zvedly a šly pryč. a pak jen na krev a hotovo. Fakt to dělají pokaždé jinak. A tohle teda bylo rozhodně snesitelnější. chutnalo to jako přeslazený čaj. A to já jinak vůbec nesladím, a když už čaj tak jen medem a trošku, a kafe, caro a meltu piju úplně hořké. Tak ať vám to dobře dopadne. Rozhodně tam ale jděte, není to pak žádná sranda, těhotenská cukrovka může být hod

ODPOVĚDĚT
Dana P. (dana.praha) ID 318287 (13.12.2011, 22:56)
Jinak se asi udělat nedá, ale povinný rozhodně není. Moje Dr. ho nepřikazuje každému, jen starším a nebo, kdo má rodinné dispozice.

ODPOVĚDĚT
Šárka Š. (skvorec) ID 110669, mimibazar.cz/skvorec (13.12.2011, 22:37)
Tak jsem asi divná, ale já si na tom celkem pochutnala ,-)Štvalo mě to, že tam musím dřepět a nemůžu jít courat po krámech, domů jsem jela normálně hodinu vlakem a žádný problém. Držím palce, zvládnout se to musí...Je to fakt důležité.

ODPOVĚDĚT
Hana M. (Hají) ID 25204 (13.12.2011, 22:38)
(Y) (Y) (Y) (Y) (Y) (Y) (clamp) (clamp) (clamp) (F) (F)

ODPOVĚDĚT
Petra D. (Petulkova) ID 309599 (13.12.2011, 22:07)
Tak já holky taky přispěju: moc se mi nezdá, jak se tu píše o zbytečnosti testů, příp. o "lobby". To jakože lobbují výrobci glukózy, nebo kdo?? Víte, já sama jsem teď při třetím těhotenství hleděla jak tele, jaký test to po mně sakra chtějí, půl litru hnusu, no fuj. A ejhle. Pozitivní nález, pak na zkoušku dieta+ několikrát denně domácí testování z kapky krve - hodnoty cukru furt šílené, prostě se ukázalo, že ani dieta nestačí, a že si až do porodu musím 4x denně píchat inzulín. Prostě těhu cukrovka jak prase a nevím, jak jinak by na to přišli, než právě díky tomu odpornému koktejlu. Pravdou je, že o žádném jiném způsobu testování těhu cukrovky jsem neslyšela...

ODPOVĚDĚT
Hana M. (Hají) ID 25204 (13.12.2011, 22:19)
Určitě to není zbytečnost, ba naopak, je dobře, že se to sleduje, protože těhotenskou cukrovku může mít žena, která nemá ani nikoho v rodině, kdo cukrovkou trpí. A píchat si potom ještě inzulín, jako Vy, tak to je opravdu potom mazec! Jen je škoda, že to nelze testovat "šetrněji" :-$ Jsme holt každá jiný jedinec a někdo "odpadne", někdo to snese bez problémů. Takže já i přesto, že patřím mezi "odpadavší" ,-) test podstoupím bez řečí a nenapadlo by mě tedy zase odmítnout. Pro miminko je těhot.cukrovka nebezpečná a rizika tu jsou vždy.

ODPOVĚDĚT
Petra D. (Petulkova) ID 309599 (13.12.2011, 22:32)
Nebojte Hani, to zvládnete. A jestli to dobře chápu, nebude to poprvé, že? (F) Je to sice hnus fialový, ale zase když to člověk srovná třeba se samotným porodem... ,-) Tak hodně štěstí, doufám, že test dopadně dobře (hello)

ODPOVĚDĚT
Hana M. (Hají) ID 25204 (13.12.2011, 22:37)
Péti, děkuji (L) určitě to zvládnu, věřím si ,-) holt to nějak dopadne a určitě se to se samotným porodem srovnávat nedá. Já už na to půjdu po čtvrté (prvně to bylo asi v 15-ti letech 2x, a naposledy při těhotenství před 2 lety). Také doufám, že test dopadne dobře (hello)

ODPOVĚDĚT
Radka Š. (rsram) ID 151855, mimibazar.cz/rsram (13.12.2011, 21:58)
Tady u nás v čechách to nejde :-$ :^)ale jinak testy fungují i jinak.Osobně jsem měla těhotenskou cukrovku teď u druhého syna.Poprvé jsem pila klasiku glukózu(tmavý čaj) a teď u druhého chemicky citrónou sladkou vodu.Nejsem citlivka, ale ten stav, který jsem měla 15min. po vypití a asi 30min. po vypití, no děs.Nával, teplo, zima, motání hlavy.Hlavou se mi honilo, půjdu nebo nepůjdu......nešla sem.ale teď podruhé to bylo horší, možná právě proto jsem ji měla, nevím.Byla jsem jen na dietě a měla celé těhu dobré hodnoty.Po porodu jsem test odmítla, byla jsem po císaři a nedovedla si představit, že přijde "ten stav" 8-|Chystám se , ale na něj...budu rok po porodu, tak pro jistotu.Každopádně zažádám o glukozu a ne o tu citonovou chemikálii (N)Bohužel jinak se to u nás fakt nedělá, bylo to první co jsem zjišťovala, teda tady u nás v Lbc.Prý je nejpřesnější takto provedený.

ODPOVĚDĚT
Hana M. (Hají) ID 25204 (13.12.2011, 22:51)
Ano, ano, přesně takové stavy jsem také měla, ač v čekárně byla zima a seděla jsem tam v zimní bundě, po této reakci jsem ze sebe sundavala bundu rychlostí blesku ,-) a pak zase nandavala zpátky a potřebovala jsem kyslík :-$ Tak Vám přeji, ať to tenktokrát zvládnete lépe (L) a hlavně test vyjde dobře (F)

ODPOVĚDĚT
Katka K. (katys21) ID 153302 (13.12.2011, 21:47)
Mě z toho bylo šíleně zle, doslova jsem se jin tam vyblila z podoby, omdlela a měla jsem co dělat dojet zpět domů (autem 13km)... test se samozřejmě musel zopakovat. Už bez té nechutně přeslazené vody. Místo toho jsem musela vypít dvoudecku mléka a sníst jeden rohlík = prý to má stejnou hodnotu... ty dvě hodiny jsem tam musela odsedět. Vezměte si něco pěkného na čtení a odpočívejte...

ODPOVĚDĚT
Alena Z. (Staples) ID 76988 (14.12.2011, 2:25)
Hmm, taky tu příšerně sladkou vodu nemusím, ale představa, že by do mě nalili mlíko.... Brrrr, to bych se osypala 8-| ,-)

ODPOVĚDĚT
Hana M. (Hají) ID 25204 (13.12.2011, 22:24)
(Y) Dvoudecka mléka a jeden rohlík - to je jiná :-$ Já to také vyzvracela a jiný den jsem musela znovu, ale opět na glukózovou vodu. Teď raději budu přemýšlet o odvozu, také chci jet sama autem, před 2 roky jsem byla autobusem a ještě se to se mnou domů parádně "houpalo". Určitě si vezmu něco na čtení, nebo zase osmisměrky a přežiju to, bude to po 4., tak to by nebylo... (F)

ODPOVĚDĚT
Petra M. (petoos) ID 75364, mimibazar.cz/petoos (13.12.2011, 21:17)
Já jsem byla velice mile překvapená. Taky jsem se třásla při pomyšlení na hnusný sladký glukózový nápoj, který jsem musela pozřít před 4 lety u dvojčat. Ale před dvěma lety jsem byla znovu s mimi a ta sladká voda chutnala docela příjemně po citrónu. Ne že bych se po ní utloukla, ale už nechutnala tak odporně a fakt se to dalo vypít bez nadavování. A navíc jsme ji dostali do plastového jednorázového kelímku a ne do hnusných oprýskaných zažloutlých půllitrů. Takže pokrok. Ale kvůli zdraví miminka bych to rozhodně neodmítla, i kdyby to bylo bůhvíco. (L)

ODPOVĚDĚT
Eva V. (E.Evulenka) ID 130743, mimibazar.cz/eevulenka (13.12.2011, 21:09)
Já jsem taky pila "přeslazený čaj" Co to bylo , už nevím, ale teda žádnou hrůzu jsem v tom nespatřila :-$ :-$ :-$ :-$

ODPOVĚDĚT
Zuzana M. (ZuzaM) ID 37334, mimibazar.cz/zuzam (13.12.2011, 21:05)
Musím říct, že taky nechápu ty hysterické reakce.Pokud některé matky nejsou schopny a ochotny podstoupit pro dítě ani vypití pár deci sladkého nápoje, co se dá asi očekávat jiného? Co je to proti porodu, proti nevyspání až se mimčo narodí?

ODPOVĚDĚT
Martina E. (simowa) ID 117213, mimibazar.cz/simowa (13.12.2011, 21:01)
když jsem byla těhotná po 3, tak jsem to prostě odmítla a na testy nešla :-S

ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 308195 (13.12.2011, 20:40)
Bože mě je blbě,jen o tom čtu :-| :-já po prvním loku myslela,že se pozvracím :-(,vždycky jsem musela jakoby zadržet dech a rychle se napít,ale stejně jsem to cítila.Navíc jsem prodělala dva testy,protože jsem u dcerky cukrovku měla.Při druhém ne,a to mi všichni říkali,že jí opět budu mít

ODPOVĚDĚT
Alena K. (YILAN) ID 279703 (13.12.2011, 20:18)
To vam vubec nezavidim :-| Me bylo zle, jen jsem na to pomyslela. Nevypiju nic u ceho si nejsem jista puvodem. Me nepomohla ani citron +o( Dala jsem si hlt, druhej uz procedila mezi zubama a byl konec. Ostatni maminy to tam vypily naraz, proste to do sebe "koply" a sly. Sestricka mi rikala, at si tam dam citron, zapiju to vodou, ale neslo mi to. Tak jsem ji rekla, ze bud ten hlt musi na test stacit, nebo to dopiju, ale obratem ji to vyzvracim do umyvadla. Tak zvolila prvni moznost, hlt na test stacil ,-)

ODPOVĚDĚT
Martina S. (pirozacka) ID 77321, mimibazar.cz/pirozacka (13.12.2011, 20:17)
Já tedy nechápu některé nastávající maminky,proč by měly test odmítat.Je to jediný průkazný test na odhalení těhotenské cukrovky.Když je podle některých tak hrozný pro miminko,co potom neodhalený těhotenský diabetes?Víte co to pro miminko znamená?Dřív asi než něco takového odmítnete,asi by jste si měli přečíst něco o rizicích s tím spojených.Já mám tři děti hodně od sebe a za sebe jsem velice ráda,jak věda za ty roky poskočila dopředu,co vše jsem v 38 letech mohla absolvovat za testy a tím měla větší jistotu,že budu mít zdravé dítě (F) (F) (F) (F) (F)

ODPOVĚDĚT
Hana M. (Hají) ID 25204 (13.12.2011, 20:45)
Já rozhodně neodmítám žádný test, protože je samozřejmě zdraví miminka pro mě nejdůležitější a věkově už také patřím do rizikovější skupiny. A věda opravdu hodně pokročila a jsem za to také ráda. Jen člověk prostě zjišťuje, zda tento test jde udělat lépe, nic víc (F) [A] A jak píše jedna maminka níže, je vidět, že to opravdu jde :-$ (F) :-$ (F) (F)

ODPOVĚDĚT
Radka Š. (rsram) ID 151855, mimibazar.cz/rsram (13.12.2011, 22:06)
Hani , naprosto s váma souhlasím.V dnešní době , kdy věda pokročila a dělá se stále takto....

ODPOVĚDĚT
Martina S. (pirozacka) ID 77321, mimibazar.cz/pirozacka (13.12.2011, 22:03)
Já nemyslela přímo vás,jen mě udivily něktré komentáře pod vaším dotazem.Pokud vím, jsem( biochemická laborantka),zatím se ke zjištění cukrovky,a to nejen těhotenské,kromě jiných vyšetření provádí pouze OGTT tedy Orální glukózo toleranční test,samozřejmě jestli někomu odeberou krev na lačno a má glukózu v normě,není v rizikové skupině tak se dá říci,že cukrovku nemá,ale test který zjistí jak se tělo s cukrem vypořádá(laicky řečeno)je jen tento.Provádí se už víc jak 20let a věřím,že kdyby byla nějaká lepší a šetrnější metoda,tak by se dělala ta.Pochybuju,že by někdo měl zájem zatěžovat matu a dítě nějakou zbytečností. (F) (F) (F) (F) (F) (F)

ODPOVĚDĚT
Hana M. (Hají) ID 25204 (13.12.2011, 22:34)
Já vím, Marti, nemyslela jsem nic ve zlém (F) (F) A děkuji za vysvětlení, jsem zase o něco chytřejší. Prostě, když to musí být, tak to musí být, co bysme pro naše dětičky neudělaly, když je to v jejich i v našem zájmu a potom budeme mít tu největší odměnu (L) (F)

ODPOVĚDĚT
Martina S. (pirozacka) ID 77321, mimibazar.cz/pirozacka (13.12.2011, 22:45)
Tak hlavně ať vám to dobře dopadne (F) (F) (F) (F),já jí měla u třetího,držela jsem dietu ale dalo se to,opravdu,co by člověk pro děti neudělal (F) (F) (F) (F) (F) (F) (F)

ODPOVĚDĚT
Hana M. (Hají) ID 25204 (13.12.2011, 22:47)
Ano, přesně tak (F) (F) (F) (F) jsou to naše zlatíčka. A děkuji moc, jste hodná (L) snad to dopadne dobře, při prvním těhotenství to bylo v pořádku (F) (F) (F)

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 141643 (13.12.2011, 20:07)
Vezměte si s sebou černý čaj a rozpůlený citron. Na místě se zkuste pak domluvit. Glukóza se může zamíchat i do černého čaje, problém je v hygienických předpisech. Čaj vám totiž v laboratoři uvařit nesmí, museli by na to mít hyg. vyhovující kuchyň (pst) :-p
Pár kapek citronu vám vyspraví chuť v pusi a výsledky neovlivní (na to má citron málo cukru).
Mimochodem, já ten citron snědla :-D
Celkově si myslím, že povinné testy tak, jak se provádí, jsou výsledkem něčí šikovné lobby, ne smysluplným vyšetřením. Takže se tím moc netrapte...

ODPOVĚDĚT
Jaroslava H. (kucos) ID 118217, mimibazar.cz/kucos (13.12.2011, 20:04)
Co vím,test se může odmítnout,není povinný.Mě ho doktorka ani nenabídla.Pokud není v rodině někdo s cukrovkou tak bych jej odmítla.Kamarádka tak učinila,doktora to sice rozčílilo,ale nutit nemůžou.

ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 141643 (13.12.2011, 20:12)
Souhlasím, za neabsolvování testu vám žádný postih nehrozí :-D
Já se na něj při prvním těhotenství vy...víte co, měla jsem dost jiných starostí. Při druhém jsem si test vyzkoušela, ať vím, o čem všichni mluví. Nebylo to až zas tak špatné (H)

ODPOVĚDĚT
Lucia H. (tajpa) ID 335642, mimibazar.cz/tajpa (13.12.2011, 19:58)
Já jsem na tom byla dvakrát, naštěstí vždy negativně, bylo mi řečeno, že na to chodím proto, že mi je nad 25 let. Té vody bylo pět deci, ne dvě, na tom posledním testu jsem byla přitom letos v srpnu. Poprvé to nebylo tak strašné, ale teď to udělali nějak sladší, to se mi doslova zvedal žaludek +o( A ty dvě hodiny jsme nemohly pit ani vodu, dokonce jsme musely povinne sedet, jedna holka si chtela zajit koupit noviny, a nedovolili ji to, pry nesmi vyvijet jakykoli pohyb. Je to sice des, na druhe strane jsem pak vedela, ze je vsechno v poradku, ackoli ja jsem si tim byla jista i predtim (F)

ODPOVĚDĚT
Hana M. (Hají) ID 25204 (13.12.2011, 20:04)
Vidíte, já nakonec zapomněla (radši ,-) ), že to bylo pořád velké množství. My jsme také museli sedět, zvenku je na dveřích stejně "koule", ne klika, tak bysme museli zase zvonit. Jeden pán ale stejně chodil i po menší čekárně, protože mu také nebylo dvakrát dobře. Já potřebovala šíleně kyslík, ale jak jsem se pokusila vstát, vzdala jsem to, seklo by to se mnou. Tak už se těším hlavně, až to bude za mnou (F) Potom si budu říkat, že jsem dobrá, že jsem to zase dokázala :-) a hlavně budu v jistotě a vědět, na čem jsem.

ODPOVĚDĚT
Šárka C. (Terinka4444) ID 46838, mimibazar.cz/terinka4444 (13.12.2011, 19:53)
jo, osvícený doktor pošle na diabetologii, tam odeberou dvě ampulky krve a z té zjistí totéž. Jen je to asi dražší nebo co, páč jsem asi jediná, kdo to tak měl. Navíc ten test nárazově zatěžuje i mimíska, no nechápu to.

ODPOVĚDĚT
Hana M. (Hají) ID 25204 (13.12.2011, 20:06)
Tak to je krásné, to jsem chtěla slyšet, že i u nás to jde (L) A teď je to na doktorovi. Nic nedám za to, když se ho na to vyptám, to by byla paráda (Y) Děkuji moc za naději (L)

ODPOVĚDĚT
Zdeňka M. (zmimi70) ID 382255 (13.12.2011, 19:32)
mě to chutnalo jako nosní kapky.Nejlepší je to vypít okamžitě naráz..Dá se to zvládnout.Je to pro zdraví vašeho miminka na to myslete až to budete pít.

ODPOVĚDĚT
Gabriela N. (gabisv) ID 43435 (13.12.2011, 19:13)
u nás se nesměla pít ani voda +o(

ODPOVĚDĚT
Hana M. (Hají) ID 25204 (13.12.2011, 19:15)
U nás také ne |-)

ODPOVĚDĚT
Lenka Prasková (Olynka) ID 52487 (13.12.2011, 19:12)
Tenhle test bych okamžitě zakázala!!!! Jen zbytečně stresuje maminky. Po těch peripetiích, co jsem absolvovala já a nakonec se zjistilo, že jsem naprosto zdravá. Jen jsem se celou dobu stresovala a mrňouska taky 8o|

ODPOVĚDĚT
Hana M. (Hají) ID 25204 (13.12.2011, 19:13)
Přesně tak, sice ať si říká, kdo chce co chce, pro mě už je to teď noční můra a co teprve pro mimíska :-@

ODPOVĚDĚT
Ivana J. (cipofka) ID 105292 (13.12.2011, 19:31)
Chápu pro Vás, ale jaká noční můra to je pro mimíska? ,-)
Hani, za pár měsíců budete rodit, co to je oproti tomu vypít dvě deci sladké vody, abyste měla jistotu, že je vše OK? (F)

ODPOVĚDĚT
Anna K. (Annitta) ID 125391 (13.12.2011, 20:36)
No, ona to noční můra pro mimino je. Ten test není zátěžový jen pro těhotnou, ale cukr jde i do krve k mimču. A když to udělá takový vrtule se mnou, tak co takovej prťous. nic není jednostranné.
Spíš bych se přikláněla jen k jednomu odběru na cukr bez glukózy a pokud to není ok, tak potom podstoupit test. Mě cukr nabírali už ve 12tt spolu s pohlavníma chorobama, krevní skupinou atp. a vše ok
Mě se i po ovocných knedlíkách motá hlava a je mi zle. Sladké prostě nesnesu a to jsem u prvního těhotenství vyšla z testu v pořádku...

ODPOVĚDĚT
Ivana J. (cipofka) ID 105292 (13.12.2011, 20:50)
Nebylo to pro mě taky nadvakrát příjemné, ale prostě opravdu nechápu, proč se kolem toho dělají takové tragédie. Vypití trochu vody... fakt mi to přijde přehnané, prostě na to mám jiný názor, nevidím na tom nic špatného pro mimino (nejsem doktor) a kdyby to bylo tak strašné pro děcka, tak by to asi nebylo součástí těhotenských vyšetření.
Prostě pro mě je to zbytečné přehánění naprosto jednoduchého "zákroku", i když chápu, že ne každý prostě tu sladkou vodu pozře. Sladké si dám, ale v pevné podobě, jinak nesladím tekutiny, ani kávu, ani čaj, vypiju ještě kyselku, ale colu do huby nevezmu. Já bych teda pro zdraví svého dítěte podstoupila cokoliv a konkrétně toto mi přijde opravdu zbytečné dramatizování.
Jo, asi budu za špatnou, ale prostě to tak beru.

ODPOVĚDĚT
Hana M. (Hají) ID 25204 (13.12.2011, 19:58)
Ivanko, já to samozřejmě zvládnu :-) jen jsem si myslela, jestli třeba nááááááhodou není jiná, lepší, možnost :-$ Jistota a zdraví mimíska je na prvním místě (L)

ODPOVĚDĚT
Ivana J. (cipofka) ID 105292 (13.12.2011, 20:02)
(Y) Tak se nestresujte, max to vyletí, no ,-)
Já se teda víc bála jít k zubařovi, abych měla razítko, to bych radši vypila kýbl sladké vody (smich)

ODPOVĚDĚT
Lenka Prasková (Olynka) ID 52487 (13.12.2011, 19:19)
Mě zjistili údajně cukrovku, držela jsem tedy jejich přiblblý diety, po kterých mi bylo zle. Nakonec se přišlo na to, že jsem jen byla vynervovaná z testu, načež mi vylítnul cukr. Mimčo jsem velký neměla, jak mě neustále všichni strašili. ,-) ,-)

ODPOVĚDĚT
Hana M. (Hají) ID 25204 (13.12.2011, 19:22)
Leni, máte pravdu, ze stresu vylítne cukr hodně, vím ze zkušenosti mých blízkých, v rodině cukrovku nemáme a např. stačil stres na pracovišti a hned podezření na cukrovku - poté přemístění na jiné pracoviště a najednou vše v pořádku.

ODPOVĚDĚT
Celkem: 31 (zobrazuje se 1-20)1, 2 další >>