Vojtova metoda-prosím o vaše názory a zkušenosti
s tímto cvičením...dnes jsme jely podruhé na rehab. kvůli vtočeným nožičkám a přijely jsme s tím, že to budem cvičit, že se malá (3měsíce) trochu točí k jedné straně....Já mám pocit, že ji tím ubližuju. :-(...
FOTKU MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Celkem 43 komentářů
Jaroslava V. (koubeska) ID 51136, mimibazar.cz/koubeska (22.1.2013, 15:09)
Vydržte, opravdu to funguje (Y). (Y) a tahle jednostrannost je celkem banalita, takže výsledky se dostaví jistě brzy.

ODPOVĚDĚT
Markéta V. (vajnarka) ID 26871, mimibazar.cz/vajnarka (22.1.2013, 14:47)
i když malá brečí, je to pro ní výborné cvičení, strašně moc pomáhá...malá brečí proto,že je jí cvičení nepříjemné (ne bolestivé), jak jí držíte v určité poloze...viděla jsem x nedonošených dětí se špatnou prognozou, jak se díky Vojtovce vyhrabali z nejhoršího, dokonce i začali chodit....také jsem viděla x dětí,s kterými maminka necvičila, protože to mimčo "bolí" a jsou hoooodně pozadu....

ODPOVĚDĚT
Jitka H. (JMyska) ID 12157, mimibazar.cz/jmyska (22.1.2013, 13:08)
Rozhodně jí tím neubližujete. Sama jsem cvičila s oběma dcerami. Se starší od narození (byla nedonošená) a i mě to nebylo příjemné, že pláče, ale měla jsem skvělou rehab.sestru, která mě povzbuzovala a utvrzovala v tom co děláme. Dceři to ohromně pomohlo a i když mě to stálo hodně sil a někdy i slz, tak nelituji - rozhodně to pomůže (Y)

ODPOVĚDĚT
Jana Č. (pupek) ID 23581 (22.1.2013, 6:25)
Také jsme cvičila s Matýskem. Není nic lepšího, není to nic příjemného jak pro dítě tak pro rodiče, ale zvyknete si. Nám to nesmírně pomohlo. Spíš myslete na to, že když cvičit nebudete ubližujete dítěti. Je důležité cvičit pravidelně, vícekrát za den.

ODPOVĚDĚT
Ladislava C. (Ladicer) ID 5965, mimibazar.cz/ladicer (21.1.2013, 22:14)
Také jsem cvičila s nejstarší dcerou,z důvodu vpáčeného chodidla(špatně se srovnalo v bříšku) a nebojte,také jsem to oplakala,cvičit jako prvorodička s nespokojeným kojencem,nic moc :-$,ale jsem za to ráda,dcera se strašně zpravila,dohnala co měla a v 7měs.byla fyzicky napřed...Já si myslím,že dětátko se cítí jen nejisté,hlavně v nepohodlí,vysvlečené-určitě to není o ubližování,takže vydržte! :-) :-) :-) :-) :-) :-)

ODPOVĚDĚT
Zuzana S. (zuzinek1) ID 107554 (21.1.2013, 22:12)
To je jen váš pocit, ale ve skutečnosti ji tím pomáháte. Vím o čem mluvím, sama jsem to zažila s první dcerou i s druhou, která se narodila předčasně a nožičky měla také vtočené ..... Vývoj se nastartuje a vše se srovná, věřte mi. Je to na těch dětech hrozně znát. Nevzdávejte a bojujte. Držím palečky ať se vše srovná (L)

ODPOVĚDĚT
Lenka K. (Leňule.11) ID 400200 (21.1.2013, 21:45)
Jani,my jsme s malým taky cvičili...Od narození do sedmi měsíců.Musím říct,že to bylo náročné.Jak časově,tak pro mě teda hlavně psychicky.Vždycky jsem to obrečela :´(Ale je fakt,že to pomohlo.Malý je teď šikula.Nevím,jestli by to takhle dopadlo,kdyby jsme necvičili.Asi jsem měla strach to nechat náhodě a hlavně...pak si to vyčítat *-)?Přeji hodně sil a trpělivosti. (L)

ODPOVĚDĚT
Šárka Š. (skvorec) ID 110669, mimibazar.cz/skvorec (21.1.2013, 21:18)
Jani, cvicila jsem obe deti poctive a jsem za to opravdu rada. Krik trval vzdy kratce a po cvicu bylo vse ok.Nebojte se toho a vydrzte. Rodina taky nebyla nadsena, ale ja jsem fyzioterapeut a vedela jsem ze to delam pro ne.

ODPOVĚDĚT
Kristýna D. (Krysa.D) ID 271290 (21.1.2013, 20:56)
Nebojte a vydržte ,nenechte se odradit brekem.Syn narozen v 31 týdnu 2 kg ,začalo cvičení -moc plakal,ale musela jsem vydržet a vyplatilo se.V 1 roce na kontrole se nás paní doktorka na neurolog.odd.ptala,, proč jste tady??,,,.Všechno dohnal ba ještě díky cvičení trošku předběhl vrstevníky,chodit začal v 11 měsících.Dnes je mu 21 let a ted když mu to vyprávím,že babička tenkrát plakala-vypadal jak stažený králíček tak se tomu už jen smějem-nebýt fotek neuvěří.Tenkrát ke smíchu bylo daleko.Tak prosím VYDRŽTE opravdu to pomáhá. (Y) (Y) (Y)

ODPOVĚDĚT
Radka N. (Radka22) ID 137723, mimibazar.cz/radka22 (21.1.2013, 20:24)
Z vlastní zkušenosti říkám, že Vojtova metoda pomáhá. Syn se narodil s nehybnou levou rukou. Musela jsem s ním celý jeho první rok cvičit 4x denně-pravidelně. Ruka je dnes prakticky stejně hybná, jako zdravá. Strach z toho, že by syn celý život nepohnul rukou, mi ani nedovolil připustit si, že mu ubližuji. Natož abych se na to snad vykašlala. Hodně jsem o tom přečetla a to mi také pomohlo. A odměnou mi byly pokroky, jaké syn dělal. Nebudu tu soudit, kdy je indikace k vojtování adekvátní, či není, nebo kolik za to mají lékaři bodů. Je to náročné, ale účinné (F)

ODPOVĚDĚT
Radka N. (Radka22) ID 137723, mimibazar.cz/radka22 (21.1.2013, 20:37)
A ještě dodám, že dnes jsou synovi 3 roky. Psychicky je naprosto v pořádku. Je to šťastné dítě. V roce a dvou měsících byl bez plen. Mluvit začal v roce a půl ve větách. Umí vše, co jeho 5 letý bratr, písničky, říkanky, počty. A ten takto bystrý nebyl. Každé dítě je jiné. Vojtovka nám pomohla a rozhodně nepoznamenala.Já nemohu ty názory tady vystát ,-), tedˇ mě mrzí, že jsem tu na váš dotaz narazila. Jsem akorát naštvaná, z toho co tu matky píší. Naopak se buduje výjímečný vztah mezi dítětem a tím, kdo s ním cvičí.

ODPOVĚDĚT
Veronika M. (MiTiMa) ID 9170, mimibazar.cz/mitima (21.1.2013, 20:46)
Radko nemusí to tak být vždycky. Mě syn po Vojtovce odmítal, nechtěl u mě ani být, brečel úplně strašně a ani nakojit nechtěl, aby se uklidnil. Zklidnil se až v náručí u tatínka a až pak byl ochotný být u mě. To bylo naposledy co jsem to s ním cvičila. Ořvala jsem to, bylo mi hrozně. Myslím si, že jde spoustu potíží řešit jemnějšími cviky, polohováním a ne hned dávat na každé mimi Vojtovku, teda aspoň tak to přijde mě. Pokud je závažnější problém tak samozřejmě ano, ale u nás to bylo jen z důvodu špatného držení hlavy a celkově nechtěl pást, což se nakonec opravdu upravilo jemnějším cvičením, když jsem to s rehabilitační probrala a ta uznala, že na něj není Vojtovka až tak potřeba. U nás se teda budoval vyjímečný vztah...kojenec odmítal matku :-(

ODPOVĚDĚT
Marcela N. (Cecilka08) ID 153926 (21.1.2013, 21:11)
My to měli také tak, manžel dříve pracoval s postiženými dětmi, takže věděl, kdy se Vojtovka má nasadit a teprve, když jsme trvali na klasickém cvičení, dr. nerada povolila a za pár týdnů bylo vše OK. Nejde o to zavrhovat Vojtovku, ale znovu opakuji pan Vojta ji nevymyslel pro zdravé děti.

ODPOVĚDĚT
Radka N. (Radka22) ID 137723, mimibazar.cz/radka22 (22.1.2013, 11:09)
ano, dělejte si se svými dětmi co chcete, to je jasné (L)
Těšilo mě, Hrubá (hello)

ODPOVĚDĚT
Marcela N. (Cecilka08) ID 153926 (22.1.2013, 11:33)
krásný den, madam (clamp) (clamp) (clamp)

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Radka N. (Radka22) ID 137723, mimibazar.cz/radka22 (22.1.2013, 9:26)
Omlouvám se, neuvědomila jsem si, že jste tu samé studované ortopedky, neuroložky, pediatričky a psycholožky.
Reflexní lokomoce se předepisuje, protože je zkrátka účinná a pomáhá na širokou škálu poruch, jak tělesných, tak psychických. Bohu díky ji Václav Vojta objevil, dle něj cvičí lidé po celém světě. Prakticky to je jen o tom, že každý člověk má v CNS zakodované vrozené pohybové vzory. A aktivací bodů, které pan Vojta objevil a popsal, se tělo přiměje ke správným pohybům, pozitivně ovlivňuje nervový systém-zlepšuje mentální aktivitu, ovlivňuje tepovou frekvenci, tudíž i dýchání, posiluje svalstvo, cíleně tam, kde je třeba pro správné držení těla..... PROBOHA, DĚTI ANI NEMUSÍ BÝT NIJAK POSTIŽENÉ!!!. Předepisuje se standartně dětem nedonošeným, protože jim zkrátka jen pomůže dohnat vývoj!
MELETE TU KRAVINY A OMLOUVÁTE SI SVOJI NESCHOPNOST, PROTOŽE VÁM ZKRÁTKA TOTO CVIČENÍ NENÍ PO CHUTI

ODPOVĚDĚT
Marcela N. (Cecilka08) ID 153926 (22.1.2013, 10:03)
my možná meleme kraviny, ale je to náš názor, protože jsou to taky naše děti a my jako rodiče máme právo do toho mluvit, Vy jste bohužel hrubá, možná byste si taky měla hodit párkrát Vojtovku a odstranit si bloky. Zkuste neurážet, když někdo nemá stejný názor (N)

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Radka N. (Radka22) ID 137723, mimibazar.cz/radka22 (22.1.2013, 9:34)
MILIONKRÁT JSEM CVIČENÍ OBREČELA ,ALE ROZHODNĚ BYCH SE NA TO NEVYKAŠLALA.
Ano, spousta věcí se časem srovná sama, to je pravda, ale tím,že se tomu pomůže vojtováním, předejde se v pozdějším věku např. problémům s páteří apd.
Omlouvám se, nejsem žádný propagátor Vojtování, ale ty nesmysly co tu píšete, to je smutné :´(

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Iveta J. (Ivetka55) ID 53766, mimibazar.cz/ivetka55 (21.1.2013, 20:16)
Také nám to bylo doporučeno lékařkou, ale po jedné návštěvě při rehabilitaci jsem se rozhodla, že tam více nevkročíme. Myslím si, že se dítko samo srovná a také se mi to u dcerky potvrdilo, že to zvládla i bez Voj. metody. Zajímalo by mě spíše jaký vliv má toto cvičení na psychiku miminka...je to hrůza ! (N)

ODPOVĚDĚT
Nikola B. (nikibureska) ID 316965, mimibazar.cz/nikibureska (21.1.2013, 20:13)
Malej se narodil ve 30tt (takže u nás to nebyla indikace jen tak), tudíž ihned po porodu, ještě v inkubátoru začal tuto Vojtovu metodu cvičit, pak jsem se to musela naučit i já, když jsem za ním jezdila na Jipku. Vůbec jsem to nechápala.. Když jsme přijeli domů, začali jsme jezdit na rehabky 1x týdně a doma cvičit 4x denně! Všechno jsem se nakonec naučila jak já, tak manžel a doma jsme se střídali.. Ze začátku to bylo nepříjemné, malej brečel, ale prý je to nebolí, ale prostě s nimi děláte něco, co se jim nelíbí, nechtějí to.. Nebojte, rozhodně Vaší malé neubližujete, spíš naopak. Nakonec jsme cvičili do 1 roku (kvůli předčasnému porodu jsme to opravdu dodržovali) a jsem za to ráda!!!! (L)

ODPOVĚDĚT
Dana W. (emi3) ID 75756 (21.1.2013, 19:31)
Dcerka nezvedala hlavičku a celkově se stáčela na jednu stranu.Cvičení byl horor :-S Zavírali jsme okna jak plakala,když jsme s ní cvičili.Ale vše se zlepšilo a v 9 měsících dokonce začala chodit :-).Nevím kdyby jsme necvičili....třeby by všechno proběhlo a dcerka by to dohnala.Dodnes se nemůžu na video ,které jsme jednou natočili ani kouknout.Vypadalo to jak by jsme ji mučili,ale myslím si že ji to pomohlo. ,-)Ale je to opravdu hodně těžké,hlavně pro nás mámy.

ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 99576 (21.1.2013, 19:26)
Naopak Jano, moc jí tím pomáháte. A jestli křičí, nebojte. Děti cviky nebolí, jen je nutíte do určitých pozic, které je omezují a které se jim nelíbí. Hodně štěstí! (clamp)

ODPOVĚDĚT
Petra T. (toska) ID 121093, mimibazar.cz/toska (21.1.2013, 19:10)
nebojte, já s dcerou chodila asi půl roku, jako miminko se mi stáčela na jednu stranu (když jsem jí položila na zádíčka, tak se hned skulila na bok) ... na rehábku jsem vždy byla spocená a slzy na krajíčku, jak malá řvala ... cvičení ale pomohlo

ODPOVĚDĚT
Hana O. (hadeva) ID 357276, mimibazar.cz/hadeva (21.1.2013, 18:55)
Mě tedy neposílali i když přišlo doktorce,že je jedna z holčiček trošku pozadu (do roka se to srovnalo),ale ségra chodila se všemi dětmi,cvičení je hrůza,děti u toho opříšerně brečeli,ale moc jim to pomohlo. (F)

ODPOVĚDĚT
Lenka T. (LT805730) ID 415539 (21.1.2013, 18:47)
Něco to má do sebe. Já do dvou let nehnula levou rukou. Díky Vojtově metodě mi ji rozhýbali a já s ní zvládám skoro všechno. Věřte - něvěřte,ale je to tak. Zkuste to a uvidíte. :-) (Y) (Y) (Y)

ODPOVĚDĚT
Vlaďka K. (lalinka81) ID 26030, mimibazar.cz/lalinka81 (21.1.2013, 18:34)
Jani, mam pocit, ze v dnesni dobe posilaji na Vojtovku vsechny deti. S prvni dcerou (6 let) jsem chodila cvicit , poslali nas tam proto, ze jsme byli v 1m v nemocnici a jak byla zeslabla z virozy (dle meho), tak moc nezvedala hlavicku. TAkze jsem museli chodit na Vojtovku. Doma jsem s ni vuuuubec necvicila, nas jen chvalili, jake delame cvicenim pokroky a mala mi i bez cviceni v necelych 7m lozila :))). Ted mame 5m prcka a s ni chodim cvicit taky...a po zkusenosti s prvni dcerou s ni doma taky necvicim :)...Dle meho se kazde dite srovna samo, at uz driv nebo pozdeji :)....navic nemam nervy na to, kdyz mala u cviceni silene place :)

ODPOVĚDĚT
Lucie K. (troublegirl) ID 64870, mimibazar.cz/troublegirl (21.1.2013, 20:38)
:-S

ODPOVĚDĚT
Radka N. (Radka22) ID 137723, mimibazar.cz/radka22 (21.1.2013, 20:00)
A S TÍM SE TADY CHLUBÍTE? TO SNAD NENÍ PRAVDA (facky) (facky) (N) (N) (N) (N) (N)

ODPOVĚDĚT
Vlaďka K. (lalinka81) ID 26030, mimibazar.cz/lalinka81 (21.1.2013, 21:05)
Radko, to jste asi spatne pochopila. Pokud bysme mely velky problem, jako treba vy, tak bysme cvicili urcite poctive. U nas to ale bylo jine..to, ze 1m miminko nepaslo konicky, tak jak se doktorce zdalo (zrovna kdyz mela virozu a lezely jsme s horeckama v nemocnici), tak nas poslali cvicit. Po nekolika cvicenich doma, kdy mi mala neskutecne vyvadela, jsem to vzdala. Dcera nakonec byla naprosto v pohode, lozila pred 7m a u druhe je to v podstate to stejne. :-S. Nekolikrat jsem to konzultovala i s pediatrickou a ta mi rekla, ze vsechny deti se srovnaji, ze jde v podstate jen o to, aby se deti cvicenim jakoby "nakoply" a vedely, ze maji urcite svaly aktivovat.

ODPOVĚDĚT
Marek P. (lussis) ID 193634, mimibazar.cz/lussis (21.1.2013, 20:41)
No ono je asi rozdíl, když má někdo fakt problém, že má třeba nehybnou ruku nebo něco a když je někdo jen mírně např. opožďuje od tabulkového vývoje. Také jsem cvičila se 3 dětmi, ale vše bylo vlastně v pořádku i bez cvičení, což mi řekla i rehabilitační sestra. Dnes vážně cvičí kdekdo, dřív to tak vůbec nebylo, nevím, čím to je...

ODPOVĚDĚT
Marie K. (ME-JA) ID 42212, mimibazar.cz/me-ja (22.1.2013, 8:32)
Máte úplnou pravdu. Je velký rozdíl o jaký problém se u miminka jedná. Každý má jinou zkušenost.
Když byly naší dcerce 4 měsíce tak nás poslaly na dětskou neurologii (přenášela jsem 10dní, 15 hodin porod, poté v inkubátoru, vůbec se jí nechtělo ven na svět ,-).
Jen kvůli tomu, že se nechtěla podle tabulek přetáčet na jednu stranu, jsme musely na Vojtovku. Vydržela jsem 3 měsíce a pak jsme skončily. Strašné nervy. Malá brečela, já brečela a celkově jsme byly dle mého mínění vystresované. Možná to bylo i přístupem rehabilitační sestry....

ODPOVĚDĚT
Marie K. (ME-JA) ID 42212, mimibazar.cz/me-ja (22.1.2013, 8:38)
... , jako mamince prvního a možná také jediného dítěte vám vykládá, že bude třeba postižená, že bude chodit nakřivo atd. :´( Nedalo se to vydržet. Přestaly jsme docházet, brzo začala sedět, maličko lezla a nebyl jí ani rok a chodila. Rovně :-$
V září jde do školy a je to šikulka (X)
Věřím, že Vojtova metoda je prospěšná a mnoha lidem pomůže (dance).
U dcerky se ale myslím bohužel jednalo jen o zaplnění hodin pro rehabilitační sestru.

ODPOVĚDĚT
Jana K. (Jana Str.) ID 275298 (21.1.2013, 18:37)
No přesně, prý je při pasení koníků nestabilní, ale to druhá dcera nechtěla pást vůbec a bylo vše v poho, nikdo to neřešil....Dnes jsme to dělali na rehab. prvně a malá z toho byla tak v transu, že jsem jí vůbec nebyla schopná utišit, ani kojit nechtěla, nic...teď večer zase...Já už měla radost, že už je to s ní konečně trochu v pohodě, že už nepláče a je s ní sranda, a teď tohle *-)

ODPOVĚDĚT
Marcela N. (Cecilka08) ID 153926 (21.1.2013, 19:53)
Jani, Vojtovka má určitě opodstatnění pokud narušena spolupráce mozku a končetin, ale bohužel se dnes cpe Vojtovka absolutně na všechno, mám potvrzeno od rehabilatičních sester, že jsou za to dobré body od pojišťovny, malá nechtěla pást koníky a přetáčet se, okamžitě Vojtovka- přes výrazný nesouhlas dr. jsem tvrdě trvala na svém a požádala pouze o klasické jednoduché cviky, vše se upravilo víceméně samo. Mám známou, kterou nutili s holčičkou cvičit Vojtovku asi od dvou měsíců, prý drží divně hlavu a je moc plačtivá (proč na to Vojtovku, jim ale nikdo nevysvětlil), pak holčičku náhodně vyšetřoval jiný lékař, řekl, že malá má blok na páteři, jeden hmat a holčička srovnala hlavu a přestala plakat. Vojtovka ano, ale pan Vojta ji vymyslel pro děti po mozkové obrně a ne pro zdravé děti.

ODPOVĚDĚT
Marie K. (ME-JA) ID 42212, mimibazar.cz/me-ja (22.1.2013, 8:41)
Naprosto souhlasím (Y) Naše dcerka byla podobný případ. Dlouhý porod, proto neurologie, nepřetáčela se a pak Vojtovka.

ODPOVĚDĚT
Lenka P. (leniclka) ID 37944, mimibazar.cz/leniclka (21.1.2013, 21:47)
Marci přesně jak píšete jak dítě se o týden či dva zpozdí v přetáčení tak podle Dr už musite na rehab. +o(

ODPOVĚDĚT
Ivona P. (aquamarina) ID 340935 (21.1.2013, 21:37)
Marcelko, mám zkušenost úplně stejnou jako vaše známá. Syn byl plačtivý, nepásl správně koně, nezvedal hlavu a preferoval výrazně jednu stranu. Samozřejmě nás poslali cvičit Vojtovu metodu na rehab. HK. K velkému štěstí všechny děti dříve či později procházely vyšetřením u prim. děts. neurologie. Ten zjistil, že syn má blok v krku (zřejmě od porodu). Technikou ROI ho odstranil a v okamžiku to bylo jiné dítě. A to doslova. Předtím, při cvičení, jsem měla pocit, že mu spíš ubližuju, když mu tu hlavičku točím na druhou stranu. Dodnes si to vyčítám. Po tom odblokování jsem s cvičením ihned skončila, protože jsem viděla ten obrovský rozdíl. Včasné vyšetření odborníkem je proto dle mých zkušeností na místě.

ODPOVĚDĚT
Marcela N. (Cecilka08) ID 153926 (21.1.2013, 21:43)
Ivonko, světe div se, bylo to také v Hradci....stacionář na Slezském.

ODPOVĚDĚT
Ivona P. (aquamarina) ID 340935 (21.1.2013, 22:29)
Tak my byli (je to už skoro 8 let :) ) ve FN HK a ten náš zachránce se jmenoval MUDr. Eduard Popper. To jméno nikdy nezapomenu :)
Měl "zlatý" ručičky!!!!

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Vlaďka K. (lalinka81) ID 26030, mimibazar.cz/lalinka81 (21.1.2013, 18:44)
Jani, zrovna dneska jsem byly na rehab. na cviceni a kontrole a ikdyz mala (dle nasi pediatricky) je naprosto v norme a v pohode, tak rehabil . sestra na ni vidi "nedostatky"...pry teda je na 5m tak nejak v norme, ale pry kdybysme prestaly cvicit, tak ma strach, aby se to nezhorsilo....
Ja nevim, ale mam pocit, ze snad nahaneji body.
Navic se mi mala zacala pretacet na brisko pred 4m...takze nechapu, proc nas tam porad honi 8o|...no a o placi a kriku pri cviceni ani nemluvim :-S :-S :-S

ODPOVĚDĚT
Hana R. (hanka.p.) ID 12577, mimibazar.cz/hankap (21.1.2013, 18:58)
Vlaďko to vidíte třeba teď, že je malá šikovná, ale jak jsou na tom svaly bohužel nevidíte vy, ani dětská doktorka. Tomu opravdu rozumí fyzioterapeutka víc než pediatr. A že je podle vás v pořádku teď neznamená, že nemá zaděláno na skoliozu v 10 letech což je vidět právě na svalech u miminek (hello)

ODPOVĚDĚT
denisa n. (rebelka8282) ID 446748 (21.1.2013, 18:32)
http://www.emimino.cz/diskuse/vojtova-metoda-49387/

ODPOVĚDĚT
Jana K. (Jana Str.) ID 275298 (21.1.2013, 18:46)
Děkuji (F)

ODPOVĚDĚT