24 hodinová PH metrie u dětí?
...máte, prosím, někdo zkušenost s PH metrií u dětí? Naší 7 letou dcerku čeká gastroskopie, tak bude v narkoze a pak PH metrie, při té se už sonda zavádí normálně při vědomí...máte někdo zkušenost? Jak to děti snášejí apod.? Předem moc děkujiii!
FOTKU MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Celkem 4 komentáře
Alena M. (cudla08) ID 127252, mimibazar.cz/cudla08 (4.3.2015, 15:08)
Dobrý den, dcera jde také na Ph Metrii, můžete mi prosím napsat Váš názor a jak snášela a zda něčemu pomohlo? Děkuji Alena

ODPOVĚDĚT
Dana V. (dája a kája) ID 67117, mimibazar.cz/dajaakaja (11.3.2015, 20:48)
Dobrý večer, Alenko,
omlouvám se za pozdní odpověď, ale všimla jsem si až nyní...Vidím, že máte oblast Pardubice...záleží, kam na PHmetrii jdete...bohužel jsme nevěděli před 2 lety, že PHmetrii se v HK ve FN budou na naší dcerce učit, nebudu popisovat, co si malá zažila, bylo to hrozné, ale stačí, že jsme vše slyšeli na chodbě a s manželem nám oběma tekly slzy a po 20 minutách jsme dali poslední minutu a pak, že to stopneme, podařilo se zavést, ale dcerku nám vrátili od krve, v hrozném stavu...nyní druhá PH metrie byla před Vánoci v Praze v Motole a naprosto úžasné, zaváděla sestřička a zavedeno po 20 vteřinách!
Dávali jsme dcerce pít a tak se tenoučká sondička lépe polykala, absolutně bez stresu, bolesti, fakt paráda!
Jinak PHmetrie je vyšetření, určitě dcerce nijak nepomůže, ale bude vyvrácen nebo diagnostikován reflux a případně jeho míra....kdy jdete, kolik je dcerce a kam jdete na PHmetrii?
P

ODPOVĚDĚT
Dana V. (dája a kája) ID 67117, mimibazar.cz/dajaakaja (11.3.2015, 20:49)
Přeji hezký večer.
Dana.

ODPOVĚDĚT
Jana F. (kanula) ID 8486 (5.5.2013, 22:33)
Dani,
syn ma GER,ma ponamahove astma,mame za sebou 2x PHmetrii a jednou gastroskopii v narkoze,letos kontrolni gastroskopie,Phmetrie uz neni potreba dle vysledku gastra...nerozumim proc nejdrive jdete na gastro a pak Phmetrii,u nas byl opacny postup,nejdrive potvrzeni GER Phmetrii a pak nasledne gastro.
Drzim palecky at to zvladnete co nejlepe (L) (L) (L) (L)

ODPOVĚDĚT
Dana V. (dája a kája) ID 67117, mimibazar.cz/dajaakaja (5.5.2013, 22:53)
Jani, (F)
moc moc děkuji za komentík...u dcerky chtějí udělat gastrskopii i z důvodu rizika vředů, chtějí žaludek raději pořádně zkontrolovat, protože příznaků nejen na GER má hodně :´(
A jakpak to Váš chlapeček zvládá takové vyšetření?
A jak se u Vás GEr projevil? Pomáhají Vám jen léky,?
Dcerka má špatnou imunitu, trpí na průdušky, zápaly plic a laryngitidy a má astma.
Moc moc děkujiii a také držím pěsti, ať je Vašemu synkovi, co nejlépe a je bez potíží!!! (L) (L) (L)

ODPOVĚDĚT
Jana F. (kanula) ID 8486 (5.5.2013, 23:00)
Dani,
tak s GER se leci jiz tri roky..prvni PHmetrie byla v pohode,nevedel do ceho jde a bylo to raz dva ,druha uz vedel,tak trosku plakal,ale zvladl to,pristroj dostal do batuzku a ja zapisovali casy dle ikonek co mate na pristroji,kdy ji,lezi,meni polohu..samo,ze dostal odmenu za statecnost :-) Phmetrii mel silene vysoke vysledky...
GER se u nas projevil silenym kaslem az na daveni vecer nez poradne usnul a pak rano a to jak tuberak,nejdriv sme chodili na alergo,nic bez vysledku,alergo zmenili a ten hned,ze je nutna Phmetrie a bingo...od te doby vyrazna zmena k lepsimu,ma leky na astma a pak na ten GER,ze zacatku bral 2leky,ted bere uz jeden,ale to bude brat dlouhodobe,vysledky z gastra potvrdili zanet zaludku a zanet jicnu,takze beh na dlouho trat,ale my se nedame a zvladnem to a doufam,ze letos vysledky gastra budou lepsi :-)
Tak drzime vse co mame,to date (L)

ODPOVĚDĚT
Dana V. (dája a kája) ID 67117, mimibazar.cz/dajaakaja (6.5.2013, 8:28)
Jani, (F) dobrý den,
já to včera zalomila ,-)
Moc moc děkuji za Váš komentík a Váš čas, jste moc hodná!!! Jsem ráda, že vše mám popsané od maminky, který si s dítkem tímto prošla....Vás malý je šikulka, klobouk dolů (Y) Já u naší dcerky očekávám trošku paniku, ale snad to také zvládne...nyní měla během 4 dní v nemocnici 8 odběrů a jak z nich byla vždy totálně psychicky hotová, tak si tam na ně zvykla a brala to jako rutinu (F)
Karolínka má také astma, mají ho ob holčičky, odmala i trpí na průdušky a vidíte, to mi ani nedošlo, loni byl celkem klid a letos se ten kašel zhoršil, měla ho od ledna skoro pořád, dusila se příšerně a přitom poslech pořád dobrý, jen jednou to bylo na ATB, nyní zase kašle tak "nesmyslně" a možná je to tak jako u Vás...kašle vždy jen ráno, jak se vzbudí, přes den klid, pak večer před usnutím v posteli a v noci opět klid....navíc se jí pořád vrací žaludečn

ODPOVĚDĚT
Dana V. (dája a kája) ID 67117, mimibazar.cz/dajaakaja (6.5.2013, 8:28)
....navíc se jí pořád vrací žaludeční šťávy, hrozně krká - to po každém jídle a pití, bolí jí za hrudní kostí, když jí a říká, že jakoby tam měla kámen, hned po jídle bolí bříško kolem žaludku, bolesti jsou denně, má strach z jídla a dlouhodobě nepřibírá, takže příznaků až až :´(
Teda, ale Váš chlapeček toho má od toho GER fakt hodně, chudák malej :´( Jakpak léčíte ten zánět jícnu a žaludku? Chodíte do školky, nebo do školy?
Moc moc Vám děkuji za podporu a přeji Vám, ať jsou letos nyní ty výsledky jen ty nejlepší...také moc moc držíme pěsti (L)

ODPOVĚDĚT
Jana F. (kanula) ID 8486 (6.5.2013, 10:16)
Dobry den Dani,

kluk uz je skolak,prvnacek ...no na ten GER ma ted uz jen jeden lek a to loseprazol (bohuzel diky jeho vaze v ma 7letech 21kg,si musime leky platit,ale to je fuk,hlavne ze to pomaha)drive bral jeste krom loseprazolu jeste 2x denne motillium.Je na nem znat,ze lecba zabira,ty zachvaty kasle jsou fuc (obcas se objevi,ale to je minimum oproti tem co mel a jak pisete Vy,rano jak vstal nez se tzn.vykaslal a pak pres den uplne v pohode a vecer nez trvde usnul,tak to stejny).Navic ma pod matraci klin(dava se takovy i detem do postylky),aby mel hlavicku stale vys.Omezujem dzusiky,jinak diky lecbe je fakt lepsi,ted uz rok hraje fotbal,lita jak drak,obcas dame ventolin,ale jinak tuk tuk dobry.Na podzim jde zas pod narkozu na gastro,je to chvilicka,byla jsem tam loni s nim,ani zadny problemy po narkoze nemel.

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Jaroslava K. (jarcam) ID 4907, mimibazar.cz/jarcam (5.5.2013, 21:24)
Nebojte, je to strašně tenká sondička, je to sice nepříjemné,ale děti to nebolí,když bude při zavádění pěkně polykat,taj to bude jedna dvě :-)

ODPOVĚDĚT
Dana V. (dája a kája) ID 67117, mimibazar.cz/dajaakaja (5.5.2013, 21:29)
Jarko, (F) (F) (F) moc moc děkuji za podporu, já tajně doufám, že to "nic" nebude, ale pořád nevím, jak to naše holčička dá...díky potížím, které má a také pořádně vyvinutému dávivému reflexu si myslím, že to bude peklo :´(

ODPOVĚDĚT
Jaroslava K. (jarcam) ID 4907, mimibazar.cz/jarcam (5.5.2013, 21:45)
Nebojte, sondička se namaže mesocainem a pak už jde jen o to polykat. Pokud jde vše tak jak má,netrvá to celé ani 2min :-$ Hlavně se Vy před dcerkou netvařte,že je to něco hrozného,není.Je to nepříjemné,ale určitě to zvládne :-) Před mateřskou jsem pracovala na dětském gastru a zvládaly to i menší děti, některé 3x polkly a bylo to,nebojte :-)

ODPOVĚDĚT
Dana V. (dája a kája) ID 67117, mimibazar.cz/dajaakaja (5.5.2013, 21:49)
Jarko, (F) (F) (F) moc moc děkujiii (F) neuvěřitelně jste mi zvedla náladu, ty 2 minuty to prostě dáme, vydržíme...určo nebudu před dcerkou dělat, jaká je to hrůza, zatím o tom ještě nemluvíme...byli jsme na kontrole v pátek a pan doktor nám bude volat, na kdy nás do fakultky objednal (F) (F) (F)
Děkuji Vám moc (L) (L)

ODPOVĚDĚT
Jan B. (bozekjan) ID 426909 (5.5.2013, 21:23)
Dani,já byla na ph metrii v 18ti letech,dělala se při vědomí,jsem po operaci GER,mám "smyčku" "uzlík" mezi jícnem a žaludkem....jsem již bez potíží...PH metrie je nepříjemná,já jsem citlivka na bolest,takže mě to trochu bolelo,ikdyž holčička je maličká,asi to bude snášet ještě hůře,ale nebojte!!!! Držím vám palečky,ať to má princezna vše hladce!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! je to nepříjemné hlavně u toho jídla no :´( 8-|

ODPOVĚDĚT
Dana V. (dája a kája) ID 67117, mimibazar.cz/dajaakaja (5.5.2013, 21:27)
A já čekala, že to třeba "nic" nebude :´( Já se toho hrozně bojím, jak to dcerka zvládne apod....jj, přesně kvůli GER na to jdeme, podle toho se prý pak dál uvidí...buď budou stačit léky a pokud by byl GER velký, tak by se to muselo řešit operativně...u dcerky by vyšetření bylo za hospitalizace, už byla v nemocnici 2x sama, ale nyní budu určo s ní, aby to zvládla berunka, co nejlépe... (L)
Děkuji Vám moc (L) (L) (L)

ODPOVĚDĚT
Jana M. (JanaM77) ID 36775, mimibazar.cz/janam77 (5.5.2013, 21:36)
Taky ted musim dcerku 4 roky objednat na gastro taky se ji stále vraci jidlo ne ze by zvracela ale je schopna hodinu a pul po jidle zvejkat opet obed a doktorka me taky strasi timto vysetrenim ale dost pochybuju ze nas drobek bude spolupracovat a hlavne ze si necha cely den myslim ze ji bude tahat ven :´( a nechce se me ji trapit pul dne aby si to potom stejne vytahla

ODPOVĚDĚT
Dana V. (dája a kája) ID 67117, mimibazar.cz/dajaakaja (5.5.2013, 21:45)
Jani, (F) a to jídlo dcerka jen tak dlouho žvejká a nespolkne, nebo se jí vrací ze žalduku *-) Držím pěsti, ať Vám to dopadne, co nejlépe a také to zvládnete!!! (F) (F) (F)

ODPOVĚDĚT
Jana M. (JanaM77) ID 36775, mimibazar.cz/janam77 (5.5.2013, 21:49)
no právě, že se jí to vrací. Zvláštní je, že jako miminko to neměla nějak zvlášt dramatické. Tj nezvracela jen ublinkávala. A jak se to projevuje u vás?

ODPOVĚDĚT
Dana V. (dája a kája) ID 67117, mimibazar.cz/dajaakaja (upraveno 5.5.2013, 22:44)
Jani, (F) dcerka se narodila s hypotonii díky dlouhému porodu, měla snížené svalové napětí, byla od miminka hodně blinkací, lítaly doslova "šavle" metr daleko, ale to pak kolem roku a půl ustalo, od mala cca od 2 let, když měla virozu se zvracením, tak nikdy se nám nepodařilo zvracení zastavit doma, vždy pomohly až infuze v nemocnici, na kterých po 2 dnech zvracení vždy skončila, nyní přes rok jí bolelo bříško, ležela loni v březnu i v nemocnici, ale na nic nepřišli, teď poslední 3 měsíce už má dcerka bolesti denně, nechce jíst, jí opravdu maličko, večer se i kroutí bolestmi, stěžuje si, že se jí "zvracení" = žaludeční šťávy vrací do pusy a cítí to, při jídle jí bolí za hrudní kostí a jakoby tam cítila kámen, po jídle jí hned bolí bříško kolem žaludku a po každém jídle a pítí hrozně krká, trpí nechutenstvím a nepřibírá. (F)

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Jan B. (bozekjan) ID 426909 (5.5.2013, 21:38)
Jani,prostě byste ji musela pořád hlídat...ono je to vyšetření celkem důležité,věřte mi a určitě bych to nenechávala,jak já trpěla!!!!až lékař mi ptom řekl,že se mi klidně mohla za tu dobu udělat rakovina v jícnu....leprtá se sliznice....já šla na operaci až v 19ti letech,před maturitou....

ODPOVĚDĚT
Jana M. (JanaM77) ID 36775, mimibazar.cz/janam77 (5.5.2013, 21:46)
No já to určitě řešit budu. Ale protože mám holčiny dvě tak dost pochybuju, že se mě podaří ji držet 24 hodin ruce aby to nevytahovala. Super by bylo kdyby jí na to překlenutí třeba toho roku než z toho bude mít trochu rozum mohli dát léky a vyšetření třeba dělat v jejích pěti letech až prostě pochopí, že si to nemá vytahovat. A jak velké problémy jste měla že to bylo na operaci?

ODPOVĚDĚT
Dana V. (dája a kája) ID 67117, mimibazar.cz/dajaakaja (5.5.2013, 22:10)
Jani, zase mi nejde odpovědět níž...píšete, že prý děti s GER mají častou nemocnost dýchacích cest? No, tak to jsem ani nevěděla *-) :´( Dcerka s dýchacími cestami bojuje od mala, je na tom s dýchacími cestami hrozně a letos se to ještě zhoršilo, navíc, nyní opět pokašlává, ale tak nějak divně, že mi to nepřijde ani jako kašel ani jako alergie, prostě z ničeho nic opět a pořád pokašlává :´(

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Jan B. (bozekjan) ID 426909 (5.5.2013, 21:52)
Jani,viz dole...navíc se štávama leptá sliznice jícnu a může dojít nedej bože až k rakovině....

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Dana V. (dája a kája) ID 67117, mimibazar.cz/dajaakaja (5.5.2013, 21:43)
Přesně...nám taky doktor říkal, že je možné, že má dcerka od toho i vředy, tak je lepší to neodkládat (L)

ODPOVĚDĚT
Jan B. (bozekjan) ID 426909 (5.5.2013, 21:35)
ono to nic není,musí pěkně polykat,přes ten nos je to nepříjemné,nebolí to,ale já jsem citlivá a jsem po operaci nosu,takže mě at tam příjde cokoliv,vyvádím,navíc jsem nos měla i zlomený,takže ono,když se to sečte....Víte,já měla ger od děsttví a vyřešil se operativně- videofundoplikací v roce 2007,bylo mi 19let.Po operaci to bylo hrozné,drény dva,5 jizev po břiše,měla jsem stahy v krku,když jsem cokoliv spokla,první jídlo dají snad po 2 dnech a je to jen bujon,stejně si ho nedáte,jak vám není dobře,po každím polknutí se to v krku stahuje,třeba já mám do teď problémy se zvracení,prostě nezvyzvracím se,smyčka se v krku utáhne,mám tlaky do hlavy,to si myslím vždycky,že dostanu mrtvici z toho a stejně nic,prostě to uzel nepustí....jsem 6 let po operaci,žáha mě už nepálí,měl jsem to fakt hodně.

ODPOVĚDĚT
Jan B. (bozekjan) ID 426909 (5.5.2013, 21:36)
pálilo mě v celém hrudníku vždycky,když jsem s epo jídla předklonila,cítila jsem,jak se vše vrací do krku....určitě to nenechávejte,já vím,že to nezanedbáte,ale víte,jak to myslím....znám to dle sebe,...Držím berušce palce,nebojte se!!!! pokud chcete ještě více vědět nebo tak,napiště vzkzaík...držím vám palečky!!!!!

ODPOVĚDĚT
Dana V. (dája a kája) ID 67117, mimibazar.cz/dajaakaja (5.5.2013, 22:12)
Moc moc děkujii, určo písnu, jak jsme dopadly, asi to fakt budu mít také a díky tomu i dcerka, já to mám po mámě a Karolínka asi po mě...myslím, že v tomto hraje role genetika asi dost :´(
Děkuji Vám moc za podporu, dětičky tím fakt trpí asi hodně :-S (L) (L) (L)

ODPOVĚDĚT
Dana V. (dája a kája) ID 67117, mimibazar.cz/dajaakaja (5.5.2013, 21:56)
Nejde mi už odpovědět dolů, je mi to hloupé, nevím, jak Vás oslovovat..jméno nevidím ,-) Jj, přesně, jak píšete, vidím, že to má dcerka stejné, dokonce i s tou váhou, vůbec nepřibírá, dříve přibírala normálně, ale nyní já už rok a půl 23 kg a ani o gram víc, je hubená, samá kost, tak teď máme i týdně vážit, no, zatím nám ještě půl kila zhubla za 14 dní, ale to beru jen jako normální výkyv váhy, pokud to nebude za týden zase více...moje mamka má také GER, já si pamatuju, že když mi bylo cca 8 let a šla jsem si po obědě lehnout, tak jsem nemohla, tehdy jsem to nedokázala popsat, ale nyní vím, že mě děsně pálila žáha, pak jsem měla ve 20 letech žaludešní vředy, takže je možné, že ten GER mám vlastně taky, žáha mě pálí hodně často. *-)

ODPOVĚDĚT
Jan B. (bozekjan) ID 426909 (5.5.2013, 22:04)
Ano,je možné že to máte také...chudinka,mě to moc také trápilo,ale byla už dospělá a prala se s tím celý život,brala jsem to jako nutné zlo....moc si přeji,aby se to Vaší kočičce brzy vyřešilo!!!!!!!!!!!!!

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Dana V. (dája a kája) ID 67117, mimibazar.cz/dajaakaja (5.5.2013, 21:43)
Moc moc děkuji za info o všem, jsem z toho fakt nervozní :´(
Když tak čtu, jak píšete, jaké to je i po té operaci, tak to je tedy taky drsné :-S
Dcerku bolí při jídle za hrudní kosti, hned po jídle kolem žaludku, vrací se jí žaludeční šťávy a veškeré virozy se zvracením jsme nikdy nezastavili doma, vždy zabraly až infuze v nemocnici, navíc po porodu byla hypotonická, od miminka "blinkací", tak je možné, že se to s námi takto táhne...nyní to poslední 3 měsíce hrozně vygradovalo, tak se vyšetřuje kde co, naštěstí ty nejhorší nemoci, které museli vyloučit jsou negativní a nyní už to vypadá, že se dobíráme nějakého "výsledku" a příčin potíží.
Kdybych si na něco vzpomněla, určo písnu, moc moc děkuji za ochotu i nabídku (L) (L) (L) Držím pěsti, ať je Vám jen a jen dobře (L)

ODPOVĚDĚT
Jana M. (JanaM77) ID 36775, mimibazar.cz/janam77 (5.5.2013, 22:04)
No mě už je ted z toho špatně. Právě jsme skončili jedno martirium běhání po doktorech se starší počínaje endokrinologií a genetikou konče. A máme začít se starší ortopedii a s tou mladší gastroenterologii. Nějak se nám to nakupilo. No hlavně aby to dopadlo relativně dobře a stačili jen léky. Kamarádka absolvovala toto vyšetření se synem. Zvládli to v pohodě. A ještě u něj zjistili, že má nějak jinak uložený žaludek tak by z toho teoreticky mohl vyrůst. Naše obvodačka říká, že u těch dětí co mají takhle dlouho ger je vyšší nemocnost dýchací cesty atd. pokašlávání, a že naše malá nic z toho nemá ale je zase dobrá, že řekne že jestli se mě to nezdá tak mě doporučení dá.

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Jan B. (bozekjan) ID 426909 (5.5.2013, 21:48)
Dani,je to opravdu nepříjemné....Měla jsem to stejně jako Vaše láska malá,akorát dlouhých 19 let....měla jsem i helicobactera pilori,věčně záněty,bolesti,až do nosu pálení,nechutenství,byla jsem hubená,nikdy jsem neměla více jak 45kg,sice se mi to líbilo a hoplky mi záviděly,ale pak,když vždycky viděly,jak trpím po jídle,tak je závist přešla....já měla také období,třeba dva nebo tři měsíce "záchvaty" GERu a pak zase třeba tři měsíce klid a znova....a znova....operace je horší no,tedy po té operaci,než se "sžijete" s tím uzlem tam,pak začínáte pomalu jíst atd...ted jsem ale bez potíží,mám ještě tedy brániční kýlu,ale defacto jsem bez potíží,akorát se bevyblinkám +o(.Opravdu Vám držím palce,když si vzpomenete,napiště,jak to proncezna zvládl!

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno