Holky, dáváte prvňáčkům kornout se sladkostmi?
FOTKU MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Celkem 59 komentářů
Lenka Hečková (Lenče) ID 26682 (28.8.2013, 16:38)
Samozřejmě tradice a zvyky dodržované pouze v určitých krajích je něco jiného než nošení kornoutu, to může každé dítě dostat od svých rodičů, je pouze na jejich uvážení zda dají či ne, nezávisle na kraji.Kamarádka je z Havířova a kornouty tam měly všechny děti a o kousek dál už třeba ne, proto jsem se ptala, zřejmě by synovi bylo líto kdyby spolužáci měli a on ne, myslela jsem to spíše takhle.Je mi celkem jedno jestli se to někomu líbí nebo ne, o tom ten dotaz v podstatě ani nebyl, ale některé tady se dokáží rozhádat i kvůli takové prkotině jako je kornout.Někdo to má třeba jako pěkný zvyk, proč ne, ale tvrdit co je lepší to si tedy netroufnu.Každopádně všem děkuji za odpověď. (F)

ODPOVĚDĚT
Veronika B. (vibri) ID 274273 (28.8.2013, 17:38)
Leni, jak píšete, pokud se to "nosí" proč ne, a já jsem i pro tam, kde se to "nenosí". Mě se to moc líbí, až moje dítko půjde do 1. třídy, tak se jí zeptám, jestli to chce neboj ne...jsem z kutné hory a tady jsem to neviděla. Tady spíše, a jak to většinou bývá při diskuzích, se splácá páté přes deváté, a pak se tu řešilo jen, zda to je ze Západu a zda je to zvyklostí v ČR či ne...pokud nebudete jediní a je to u vás zvykem, tak proč pak ta otázka....?

ODPOVĚDĚT
Lenka Hečková (Lenče) ID 26682 (28.8.2013, 19:44)
Chtěla jsem vědět, zda dáváte svým dětem (prvňáčkům) kornouty, nic víc v tom nehledejte, nemám možnost se zeptat někoho jiného, v podstatě jsem netušila, že je to tak různorodé, kdybych to věděla zeptala bych se zřejmě pouze těch z ostravska.Nějak jsem nabyla dojmu, že je to trend a nosí všichni.

ODPOVĚDĚT
Alena J. (Aaalenkaaa) ID 3645 (28.8.2013, 14:25)
ne, neviděla jsem u nás jediné dítě jít s kornoutem, byl by za exota :-$ a popravdě jsem ráda, mě se tohle hrozně nelíbí a přijde mi to nelogické, takat do školy hromadu sladkostí, když tam jsem 30 minut max....

ODPOVĚDĚT
Jana K. (Jana69) ID 135896, mimibazar.cz/jana69 (28.8.2013, 17:27)
mám stejný názor, sladkosti do školy, proč jako???? *-)

ODPOVĚDĚT
Marcela K. (marcela) ID 278, mimibazar.cz/marcela1 (28.8.2013, 17:31)
a proč si o tom třeba nejdřív něco nepřečtete, proč nechcete vědět, k čemu ten zvyk sloužil,slouží?
Mně je to celkem fuk, moje děti kornout měl y a mít budou, mají krásnou vzpomínku na první školní den a zdaleka tam neměly jen sladkosti, jen nechápu, že to někdo odsoudí,aniž by věděl, o čem ten zvyk je...V pořádku,když nechci,aby ho moje dítě neslo, neponese, ale proč to zatracovat, když jiní se na to těší a mají z toho radost?

ODPOVĚDĚT
Jana K. (Jana69) ID 135896, mimibazar.cz/jana69 (28.8.2013, 19:28)
no však se ptám, sladkosti proč? Aby je ve škole dítě rozdalo, protože všichni mít kornout nebudou? Nebo aby všechny bonbony ve škole snědlo, nebo aby si je odpoledne zase neslo domu? V Praze to zvykem není, nenosí nikdo, dítě by bylo za exota.

ODPOVĚDĚT
Lenka N. (Leňucha7) ID 5671, mimibazar.cz/Lenucha7 (28.8.2013, 23:59)
U nás všechny, já osobně jsem dala i řetízek na památku, jako vstup mezi velkány, školáky, někdo dává i oblečení, školní potřeby..... http://www.mimibazar.cz/rodinne_foto.php?id=3171859

ODPOVĚDĚT
Marcela K. (marcela) ID 278, mimibazar.cz/marcela1 (28.8.2013, 23:32)
a malej důkaz, že fakt nebyl sám ,-)

http://1.bp.blogspot.com/_Gwqg5KGciDo/TIDduYQh1XI/AAAAAAAAAPs/WInDcrZ2EgE/s1600/Gr%C3%B6%C3%9Fen%C3%A4nderung+DSC_0411-2.jpg


Kornoutům nebo aspoň krásným a výjimečným prvním školním dnům zdar |:o) ,-)

ODPOVĚDĚT
Bohdana A. (nina) ID 833, mimibazar.cz/bohdana (28.8.2013, 23:38)
(Y) (Y) (Y) (Y)Malá ho měla také a bylo to supéééééér .
http://www.mimibazar.cz/rodinne_foto.php?id=4164244

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Marcela K. (marcela) ID 278, mimibazar.cz/marcela1 (28.8.2013, 23:26)
čtyři z deset u jednoho, u druhýho tři. Ale kluci si ho nenesli do třídy, dostali by kornout, i kdyby ho tam nikdo neměl, jednak je to rodinná tradice, jejich tatínek je Němec a nedovede si počátek školy bez kornouut představit sám ho měl a dodnes si vybavuje, co v něm měl (smich), měsíce se na něj jako malej těšil a jednak jsem byla ráda, že ten výjimečnej den můžu ještě podtrhnout, dárky,pamětní knížkou, přáníčkama od příbuzných, slavnostním obědem s vybalováním kornoutu...
Je to fuk, chápu, že když to někdo vůbec nezná, případně nechce znát, tak to nedělá. Ale mně se to moc líbí, kluci byli v sedmým nebe, malá se na svůj kornout a svj velký den za rok taky těší a myslím, že když na to má člověk jiný názor, nemusí to aspoň zatracovat (F)

ODPOVĚDĚT
Marcela K. (marcela) ID 278, mimibazar.cz/marcela1 (28.8.2013, 20:58)
Tradice kornoutů do první třídy
Jak se k nám dostaly? Kornout (Schultüte ) je původně saská tradice, která se časem rozšířila do celého Německa a přes hory i do českého pohraničí. Dětem se vyprávělo, že na stromě zvaném kornoutovník v zahradě pana učitele rostou cukrové kornouty a když už jsou děti dost veliké, tak je čas jít do školy.. Ve většině spolkových dostanou děti od rodičů kornout ráno a přinesou si je do školy, kde si je rozbalí, nebo nerozbalí, to závisí na škole. Kornout symbolizuje školní zralost dítěte. Základem této tradice byl zvyk v židovských komunitách v Německu dávat dětem v den, kdy dosáhly zralosti na studium Tóry, sladké pečivo ve tvaru písmen jako upomenuti slov žalmu: (Tvoje slovo je v mých ústech sladké jako med)
Moje děti kornout měly, v Praze, za exoty nebyly, kornout mají schovanej a i díky kornoutu byl pro ně 1. školní den nezapomenutelným zážitkem...

ODPOVĚDĚT
Jana K. (Jana69) ID 135896, mimibazar.cz/jana69 (28.8.2013, 23:12)
kolik dětí ve třídě mělo kornout, jestli se můžu zeptat?

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Hana O. (hadeva) ID 357276, mimibazar.cz/hadeva (28.8.2013, 12:44)
U nás nosí všechny děti bez vyjímky už několik let. (F)

ODPOVĚDĚT
Šárka B. (Brblalka) ID 248206 (28.8.2013, 8:58)
Nechápu, co je vyjimečného na kornoutu? Dcerka šla bez něho a nezdálo se, že by to pro ní byl nevyjimečný obyčejný den, že nemá kornout. Těšila se na školu, bylo nějaké očekávání, dostali pár dárečků, ale že by k tomu musela mít kornout. Místo kornoutu máme tento den zážitkový a rodinný a tím je řekněme vyjimečný. V první třídě jsme jí třeba vzali na jízdu na koních, z toho má zážitek, ale že by měla mít zážitek z bonbonu v kornoutu.... U nás na Trutnovsku se nedává, tedy není to tu žádný zvyk. A co vlastně pak dělají děti s tím kornoutem, to se děti ve škole naládují bonbonama nebo ho zas táhnou domů?

ODPOVĚDĚT
Eva L. (eva567) ID 296603, mimibazar.cz/eva567 (28.8.2013, 12:28)
Šari mluvíte mi z duše!!!! (Y) (Y) (Y) (Y) (clamp) (clamp) (clamp) (clamp) (hello) (hello) (hello) (hello) (hello)

ODPOVĚDĚT
Markéta D. (modřenec) ID 276136, mimibazar.cz/modrenec2 (27.8.2013, 22:47)
Google o kornoutu říká, že je to německý zvyk, rozšířený v Sudetech.

ODPOVĚDĚT
Veronika B. (vibri) ID 274273 (28.8.2013, 8:08)
přesně tak, někdo zde argumentuje tím, že před 40ti lety kornout nesli, ale už třeba neuvedou, že bydlí u hranic. Za totáče nebyly ani ty kornouty u nás k dostání, natož zvyk .... (Y)

ODPOVĚDĚT
Lenka N. (Leňucha7) ID 5671, mimibazar.cz/Lenucha7 (29.8.2013, 0:07)
Já myslím že tím to nebude, sice bydlíme u hranic, cca 50 km ale v životě naše rodiče za hranicemi nakupovat nebyli. A za totáče jsem kornout měla já i má dnes 50 letá sestra i všechny děti z mého okolí. Když někdo něco nezná neznamaná to že to neexistuje. (Y)

ODPOVĚDĚT
Eva L. (eva567) ID 296603, mimibazar.cz/eva567 (28.8.2013, 12:31)
Verčo máte pravdu,já bydlím 40let v Ostravě a nepamatuji si,že by v mém dětství někdo nesl kornout do školy *-) jen jedna holka a ta měla příbuzné v SRN (hello) (hello) (hello) (hello) (hello)

ODPOVĚDĚT
Veronika B. (vibri) ID 274273 (28.8.2013, 14:18)
právě!!!! chtěla jsem tu napsat, zda někdo z Moravy i Slovenska před 30ti lety nesl kornout do školy??? :-), obávám se, že nikoliv

ODPOVĚDĚT
Eva L. (eva567) ID 296603, mimibazar.cz/eva567 (28.8.2013, 17:57)
Verčo já jsem tady také včera napsala svůj názor na kornouty a bylo tady na mě zautočeno,ve smyslu jak jsem si to mohla dovolit napsat,že se mi to nelíbí 8-| člověk aby se obával jestli má v poradně napsat svůj názor na danou otázku.... :-( (hello) (hello) (hello)

ODPOVĚDĚT
Leona K. (Ley) ID 134097 (27.8.2013, 22:36)
Určitě NE (hello)

ODPOVĚDĚT
Katka K. (katka78) ID 42810, mimibazar.cz/katka78 (27.8.2013, 22:29)
Loni šel syn do první třídy,šel s novou aktovkou i kornoutem a bylo to úžasné,nechápu,proč maminy o tohle děti ochuzují,já ho jako malá měla také,takže za mě ANO,je to něco výjimečného :-)

ODPOVĚDĚT
Martina H. (avonamfoh) ID 30897, mimibazar.cz/avonamfoh (27.8.2013, 21:25)
U nás v Mostě jsou kornouty naprosto normální. Mám 35 let starou fotku, kde jsem s krásný velkým kornoutem ( to je jen poznámka,pro ty, které kornouty považují za nějakou novodobou blbost dotaženou ze západu)... :-)

ODPOVĚDĚT
Martina P. (laudom) ID 247437 (28.8.2013, 11:41)
To je pravda, také jsme z Mostu a i já měla v první třídě kornout a ted jde dcera do první třídy a už ho má také připravený a moc se těší , že jde s kornoutem :-)

ODPOVĚDĚT
Veronika B. (vibri) ID 274273 (28.8.2013, 7:15)
jasně, ale Most už je u Německa, tak ten trend asi byl u nás jen "u hranic"...? nehádám se, jen já jsem v Praze, a tam nikdo nic před 30ti lety....?

ODPOVĚDĚT
Martina H. (avonamfoh) ID 30897, mimibazar.cz/avonamfoh (28.8.2013, 12:51)
A o tom to právě je. Nechápu ty časté dotazy maminek na kornouty. Kde je to zvyk, tak ho dítěti dám a kde ne, tak dítě půjde bez kornoutu.My v Mostě také nepečeme frgále a kdybych kluky posadila na koně a vrazila jim do pusy růži, tak si všichni budou myslet, že jsem se zbláznila. Prostě je to o místě, kde žiji a zvycích v dané lokalitě....

ODPOVĚDĚT
Veronika B. (vibri) ID 274273 (28.8.2013, 14:23)
přesně tak, Mari, ale zde to maminky neuvádějí, prostě argumentují, že to je u nás v ČR úplně normální...není, a já budu ráda, když se to rozšíří, mě to příjde hezké, v německu jsem žila a bylo to moc krásné!!!

ODPOVĚDĚT
Andrea F. (xstardust) ID 3579, mimibazar.cz/xstardust (28.8.2013, 6:16)
Jsem na tom stejně také mám fotku ze školy jako malá s kornoutem..a ten byl pomalu větší než já ,-) ,-) ,-)Kubík si také svůj ponese. (F)

ODPOVĚDĚT
Judita M. (katz) ID 108188, mimibazar.cz/katz (27.8.2013, 21:13)
v loni šla dcera do první a celá třída 26 dětí měla,já jsem moc nechtěla ,ale jsem ráda že jsem jí ho dala jen takový menší.

ODPOVĚDĚT
Veronika B. (vibri) ID 274273 (27.8.2013, 20:52)
Přesně tak, je to zvyk v Německu, nevím jak v ostatních zemích, ale u nás se to ještě nenosí, je to novodobý zvyk u nás v ČR, chce to asi čas a nebo se to u nás prostě neujme... je pravda, má přinést dítko do školy x pytlíků bonbonů nebo hezky v Schultüte (K), já bych i klidně ano...

ODPOVĚDĚT
Dana K. (Danusinka) ID 47210 (27.8.2013, 21:41)
Manžel šel do školy před 45 roky a kornout už měl. (F)

ODPOVĚDĚT
Veronika B. (vibri) ID 274273 (28.8.2013, 8:09)
a odkud pochází?

ODPOVĚDĚT
Petra Z. (dvojcata09) ID 264717 (28.8.2013, 8:34)
Novodobý zvyk? To si děláte legraci ne? :-D

ODPOVĚDĚT
Veronika B. (vibri) ID 274273 (28.8.2013, 14:25)
Vy jste nesla před cca 30ti lety kornout do školy?

ODPOVĚDĚT
Petra Z. (dvojcata09) ID 264717 (3.9.2013, 17:41)
Já před dvaceti :)

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
regina m. (gima) ID 422895 (upraveno 28.8.2013, 18:46)
...vnoucek nemel kornout jen naplneny sladkostmi, ale dostal v nem při vyrazeni ze skolky v Mnichove také drobne dárečky, i potrebne skolni pomucky,rad vzpomina na svůj první skolni den,...svůj kornout si tehdy nesl hrde, vcera mu zacal novy skolni rok,ale kornout ma porad v pokojicku, na pamatku ... :-)
myslim si, ze zalezi na kazdem rodici, jak se rozhodne,nemusi to prece byt jen o jakesi ceske tradici,...doba se meni,co drive nebylo je dnes bezne... jde nam o radostne vykroceni nasich nejmenších a o to,aby vzpomínka na začátek skolni docházky byla pro ne co nejpeknejsi...nebo ne?

ODPOVĚDĚT
Šárka B. (Brblalka) ID 248206 (28.8.2013, 14:03)
A to si fakt myslíte, že k tomu je potřeba kornout, něco materiálního? Asi máme jiné hodnoty, které jsou pro nás v životě důležité. :-$

ODPOVĚDĚT
Marcela K. (marcela) ID 278, mimibazar.cz/marcela1 (29.8.2013, 10:58)
a to je pravda, hnus, tyhle materiální věci. O Vánocích si dáme větvičku do vázy a k tomu si nadělíme perníčky a ořechy, , aby si děti moc nezvykaly (smich)

ODPOVĚDĚT
Šárka B. (Brblalka) ID 248206 (29.8.2013, 12:06)
Nevím,co máte za potřebu tady druhým vnucovat svůj názor s vysmívajícími se smajlíky. Vnucujete tu proč je dobré nést do školy kornout. Tak ho dětem dejte, nikdo Vám to nebere, ale nevysmívejte se tu druhým. A už vůbec nerozumím, co je směšného na mé poznámce o materialismu.Zřejmě raději dětem vrazíte kornout s bonbony a myslíte, že to je pro děti životní štěstí a lepší než si s nimi užít pěkný den. Pro nás je důležitější společný zážitek než bonbony v kornoutu. Když už tu kornout ostatním vnucujete jako tradici, tak pochopte prosím, že my máme zase svou tradici a to je den plný zážitků. A pozn.: Větvičku o vánocích si do vázy dávám a perníčky si děláme s dcerou pro zábavu.

ODPOVĚDĚT
Eva L. (eva567) ID 296603, mimibazar.cz/eva567 (29.8.2013, 13:04)
Šárko vůbec se neroštilujte kvůli nějakému papírovému kornoutu,rovnou měla p.Marcela napsat že její manžel je Němec a proto i on v dětství si vykračoval do školy s kornoutem!!!! (Y) Já raději budu dodržovat české zvyka a né nějaké přitáhnuté ze západu!!!! (hello) (hello) (hello) (hello) (hello)

ODPOVĚDĚT
Šárka B. (Brblalka) ID 248206 (29.8.2013, 15:51)
Evo, máte pravdu rozčilovat se nebudu. Už pan Werich říkal, že lidská blbost je věčná, ale je třeba s ní bojovat a to byl člověk s velkým Č. Ne nějaká dáma, která tu směšně a dokola vnucuje ostatním, jak je velkým zvykem nosit kornout a pak se jen tak zmíní, že její muž je Němec. Pak je to samozřejmě pochopitelné. Nikdo jí to nebere, mají-li to tak, je to jejich věc. (hello)

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Marcela K. (marcela) ID 278, mimibazar.cz/marcela1 (29.8.2013, 12:23)
,-)vysmívám se tomu, že prostě neumíte říct-kornout se u nás nenosí, tudíž dětem ho dávat nebudu. A oháníte se tím,že "vy raději zážitek a materiálno k tomu nepotřebujete"...
Vždyť je to hloupý, když chci dítěti udělat radost a z toho společného "zážitku" udělat ještě větší zážitek a užít si krásnej den,tak to neznamená, že podporuju u dětí materialimus ,-)
A kdybyste četla moje další příspěvky, všude jsem psala,že záleží na každým.

ODPOVĚDĚT
Šárka B. (Brblalka) ID 248206 (29.8.2013, 15:46)
Já se ničím neoháním a také jsem napsala, že ho nedáváme resp. že u nás se nenosí. Čtěte pořádně než se budete někomu vysmívat, je to nedospělé a neslušné, pokud při svém chování vůbec chápete, co to znamená.

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Marie T. (Maja T) ID 63264, mimibazar.cz/majat (27.8.2013, 20:20)
ano budu dávat,u nás se kornouty dávají a má ho každé dítě ve třídě (F)

ODPOVĚDĚT
Helena P. (Helisek45) ID 209028, mimibazar.cz/helisek45 (27.8.2013, 19:59)
u nás se nenosí kornout

ODPOVĚDĚT
Martina P. (Lhotap) ID 106984, mimibazar.cz/lhotap (27.8.2013, 19:51)
Na rodičáku před prázdninami jsme hromadně odsouhlasili že ne .... takže NE *-)

ODPOVĚDĚT
mirka k. (Mirča) ID 194198 (27.8.2013, 19:37)
Na mostecku se dával už před 40 lety, byla to prostě tradice a já na ní ráda vzpomínám (F)

ODPOVĚDĚT
Gabriela T. (Milínek) ID 26817, mimibazar.cz/milinek (27.8.2013, 20:56)
Přesně tak, u nás na Teplicku se před 30-ti taky dával, ještě teď ráda vzpomínám, jak jsem sním do první třídy hrdě šla ,-) (Y) (Y) (Y)

ODPOVĚDĚT
Marek P. (lussis) ID 193634, mimibazar.cz/lussis (27.8.2013, 19:34)
Sice už nemám prvňáčka, ale nedávali jsme. Tady u nás nikdo nedává. Přijde mi to jako hloupý zvyk. Mě osobně se nelíbí. Vlastně se to do nedávna vůbec neznalo a myslím, že se to ani neujme. (F)

ODPOVĚDĚT
Šárka N. (Saribaba) ID 237262, mimibazar.cz/saribaba (27.8.2013, 19:32)
Taky nebudu dávat. V září má narozeniny, tak pak dá každému bonbón. :-)

ODPOVĚDĚT
Eva L. (eva567) ID 296603, mimibazar.cz/eva567 (27.8.2013, 19:32)
Ne nedávala jsem dceři a ani se mi to nelíbí,přitáhlo se to tady ze západu 8-| a když vidíte první školní den jak jdou pouze dvě děti s kornoutem tak je to legrační... (smich) (smich) (smich) (hello) (hello) (hello) (hello) (hello)

ODPOVĚDĚT
Marcela K. (marcela) ID 278, mimibazar.cz/marcela1 (27.8.2013, 19:34)
Evo a vánoční stromeček na Vánoce máte? Ten vám nevadí? ,-)

ODPOVĚDĚT
Eva L. (eva567) ID 296603, mimibazar.cz/eva567 (27.8.2013, 19:49)
Nechápu proč se mě ptáte na vánoční stromek????? +o( +o( +o( vy jste jako malá holka nesla do školy kornout??? (smich) (smich) (smich)

ODPOVĚDĚT
Marcela K. (marcela) ID 278, mimibazar.cz/marcela1 (27.8.2013, 19:56)
právě že nechápete, píšete,že kornout je zvyk dotáhnutý ze Západu, přišel k nám z Německa, úplně stejně jako vánoční stromeček a proti tomu zřejmě nic nemáte.
A ano,já sem kornout měla a můj manžel taky..Moje děti samozřejmě taky...
Tím netvrdím,že ho musí mít ty vaše, jen bych tím zvykem takhle neopovrhovala...

ODPOVĚDĚT
Gabriela T. (Milínek) ID 26817, mimibazar.cz/milinek (27.8.2013, 20:58)
taky jsem měla a ráda na to vzpomínám ,-) (Y) ... letos jde náš (Z) taky do první a bude ho mít také, jako jeho (svatba) (L) (L) (L)

ODPOVĚDĚT
Marcela K. (marcela) ID 278, mimibazar.cz/marcela1 (27.8.2013, 21:00)
moji kluci dodnes vzpomínají, jak ho ráno, ozdobenej, našli na stole a vybavujou si přesně i to, co v něm měli ,-)

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Eva L. (eva567) ID 296603, mimibazar.cz/eva567 (27.8.2013, 20:09)
+o( +o( +o( +o( +o( +o(

ODPOVĚDĚT
Zuzana K. (lucasilek) ID 320877, mimibazar.cz/lucasilek (27.8.2013, 19:23)
Ne, u nás by byla za blázna |:o)

ODPOVĚDĚT
Jana K. (Jana69) ID 135896, mimibazar.cz/jana69 (28.8.2013, 22:58)
(Y)

ODPOVĚDĚT
Šárka W. (šarik3) ID 165278 (27.8.2013, 19:22)
Ne (L)

ODPOVĚDĚT
Celkem: 34 (zobrazuje se 1-20)1, 2 další >>