Přechod do páté třídy ZŠ a zhoršení prospěchu
taky s dětmi tak zamával přechod do páté třídy? Dcera byla 4 roky jedničkářka, nemusela se učit a při přechodu do páté třídy rapidní zhoršení. Na každou hodinu jiný učitel, najednou je na dvojkách, trojkách a výjmečně i čtyřka :-(((
FOTKU MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Celkem 13 komentářů
Monika Č. (medvidek di) ID 317646 (12.11.2013, 17:45)
Tak u nás nastal "zlom" nyní v šesté třídě kluk začal dojíždět (u nás je jen včetně pátého ročníku) no a co vám mám povídat měl samé jedničky na vysvědčení a tedˇ.....trojky, občas čtyřka a i pětka padla a to se fakt učí , no co nadělám taky na to nejsem zvyklá snad se srovná , ale skoro každou hodinu píšou písemku pořád nějaké zkoušení ....jo, jo na vesnické škole tohle nebylo.Naštěstí ho to mrzí víc než mně a snaží se s tím něco dělat , tak se snažím ho podpořit a třeba poradit s matikou (teda co si vzpomenu) ale mají to dneska fakt težké :-o :-o

ODPOVĚDĚT
Monika P. (BRAVO) ID 113874, mimibazar.cz/bravo (12.11.2013, 14:46)
Pátá třída je ještě dobrá, počkejte až bude přecházet do šesté na druhý stupeň, to bude teprve mazec :-o

ODPOVĚDĚT
Eva K. (Sofiny) ID 167269, mimibazar.cz/sofiny (12.11.2013, 14:41)
Ano, zaznamenala jsem velké zhoršení ve chvíli, kdy jsme se přestěhovali a dcera začala navštěvovat 6 třídu někde jinde. Do páté jsme měli samé jedničky, i na výzo. Navštěvovali jsme jazykovku, kde se děti učily na úrovni střední školy. Teď navštěvujeme se zaměřením na matiku. Bohužel asi ve dvou předmětech to máme na 2-3.. Ale já to neřeším, učíme se stále stejně, nehrotím to, hlavně že je zdravá, šikovná a chytrá. Když vidím, že i má neteř, která vylezla z devítky s dvěma 4 a teď studuje vejšku a bude z ní Ing, tak co bych se rozčilovala.Chvíli jsem to těžce nesla, ale teď na to prdím, leckdy mají tu základku těší než střední a já si říkám těžko na cvičišti, lehko v boji... (L)

ODPOVĚDĚT
Kateřina M. (3boys) ID 49148 (12.11.2013, 14:25)
U nás se učitelé střídají už od 1.třídy, tam jsou třeba 2 a později jich přibývá. Dětem to nevadí, když si na to zvyknou, není problém.

ODPOVĚDĚT
Lenka M. (LenkaMateju) ID 40762 (12.11.2013, 13:53)
To střídání učitelů je pro děti podle mého velká změna k horšímu. U nás to začalo ve 3. třídě a do té doby byl kluk také jedničkář a nyní má 2 a 3. :-(

ODPOVĚDĚT
Marcela K. (marcela) ID 278, mimibazar.cz/marcela1 (12.11.2013, 21:49)
naopak, střídání učitelů je pro děti většinou přínosem, musí se naučit přizpůsobovat se, reagovat. Problém nastává,když třeba tři čtyři roky nebo dokonce pět je pořád jeden a ten samý učitel..

ODPOVĚDĚT
Lenka M. (LenkaMateju) ID 40762 (13.11.2013, 8:29)
Já to asi blbě napsala. Mě to přijde nešťastné v té 3. třídě, to jsou na to děcka ještě malá a určitě by pro ně bylo lepší, kdyby měly jednu svoji pani učitelku, která je zná a umí to s nimi. Po tom, co dostaly na každý předmět někoho jiného najednou nad nimi nebyla ta jedna pevná ruka a děcka toho začaly hrozně zneužívat...

ODPOVĚDĚT
Marcela K. (marcela) ID 278, mimibazar.cz/marcela1 (13.11.2013, 8:55)
mně fakt nevadí střídání učitelů každej rok, každej učitel "umí" pak svůj ročník nejlíp, děti jsou nucený přizpůsobovat se, jsou pak pružnější,schopnější. Úplně na každý předmět někoho jinýho, to asi ne, já myslela spíš každý rok jinýho učitele plus někoho jinýho na jazyky,sport, hudebku apod..
Samozřejmě za předpokladu, že se vždycky jedná o kvalitní učitele.

ODPOVĚDĚT
Lenka M. (LenkaMateju) ID 40762 (13.11.2013, 9:35)
No právě děcka mají od 3. třídy svého učitele jen na M, ČJ a TV a ostatní učitelé se jim střídají a to je brutus *-).

ODPOVĚDĚT
Marcela K. (marcela) ID 278, mimibazar.cz/marcela1 (13.11.2013, 9:38)
hmm, tak to je teda dost, to jo...

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Katka N. (KaPeJiN) ID 194117, mimibazar.cz/kapejin (12.11.2013, 13:20)
U nás byl také skok až v 6.tř. v páté je snad nejtěžší čeština, ale ostatní by neměl být problém :-$ uvidíte časem, třeba se ještě nastartujete. A ty učitelé *-) v páté měl snad jen 2 učitele, třídní na všechny předměty a na angličtinu snad jiného. *-) *-) *-)

ODPOVĚDĚT
Alena T. (Smaiilicek) ID 143278 (12.11.2013, 13:24)
záleží jak kde - dcera je také v 5. třídě a svoji třídní mají jen na matiku, výtvarku a na češtinu - na ostatní předměty pak jiné učitele... Na přírodovědu a vlastivědu jednoho, na angličtinu dalšího, na informatiku dalšího, na tělocvik zase jinou učitelku

ODPOVĚDĚT
Petra S. (petula.s) ID 31907, mimibazar.cz/hnizdecko (12.11.2013, 13:00)
Moc normální to není, děti se zhoršují v 6. třídě, mají jiné předměty, učitelé z druhého stupně mají trochu jiné nároky atd. V páté třídě se v podstatě opakuje první stupeň, látka zas tak náročná není. Určitě bych požádala třídní učitelku o schůzku a snažila bych se zjistit, proč přesně se dcera tolik zhoršila, může za tím být třeba nějaký problém, o kterém doma neřekla. Stejně tak bych se snažila hodně mluvit s dcerou, jestli ji něco netrápí.

ODPOVĚDĚT
Dita S. (Didyna) ID 13283, mimibazar.cz/didyna (12.11.2013, 13:18)
oni právě mají učitelé z druhého stupně už *-)

ODPOVĚDĚT
Petra S. (petula.s) ID 31907, mimibazar.cz/hnizdecko (12.11.2013, 14:35)
Píšu - zajděte do školy a snažte se získat co nejvíc informací, v čem se dcera zhoršila a proč.
To, že na jiných školách je to jinak, Vám přece v ničem nepomůže.

ODPOVĚDĚT
Alena T. (Smaiilicek) ID 143278 (upraveno 12.11.2013, 15:06)
Podle mě je to hodně přístupem a hodnocením předchozí učitelky - vedle ve třídě je to také tak - 1. až 4. třída měla kamarádky holčina stále stejnou učitelku - byla hodná, děti ji milovaly, ale podle mě byla moc měkká ,-) protože děti měly vyjímečně 3, 4 nebo 5 snad nikdy nedávala a rodiče i děti tak žili v domění, že jejich děti jsou téměř geniální. Jakmile od 5.třídy dostaly na skoro každý předmět jinou učitelku, tak nastal hukot :-$ protože ostatní učitelé se s dětmi již tolik "nepárali" a sázeli dle zásluh i špatné známky, na což samozřejmě rodiče ani děti nebyli zvyklí [A] Zaplaťpánbůh za učitelku, kterou dcera má (je také v 5.třídě) - je hodná, ale velmi přísná, na pohled trochu "metrnice", ale známkuje dle zásluh - 1 chyba za 2, dvě chyby za 3 atd.

ODPOVĚDĚT
Bohumila H. (kurel) ID 32082 (12.11.2013, 12:37)
Druhý stupeň je až od 6.tř. *-)

ODPOVĚDĚT
Dita S. (Didyna) ID 13283, mimibazar.cz/didyna (12.11.2013, 12:39)
tak pardon ,-)

ODPOVĚDĚT
Jana N. (Aaurinko) ID 346587 (12.11.2013, 12:35)
Ano, také jsem to tak měla. 5 let na malotřídce, na 2. stupeň jsem začala dojíždět na devítiletku. Z jedničkářky jsem spadla na trojky. Nicméně své děti bych taky dala na malotřídku. Nejenom, že by za mé děti musela zbytečně obec platit poplatek té městské škole (což by měla být starost rodičů, když už se tak rozhodli), ale také vím, že se na malotřídce dětem více věnují, protože dětí tam je méně. Zhoršení v 6. třídě není tak tragické, na střední školu se bere prospěch až z osmé a deváté třídy.

ODPOVĚDĚT
Marcela K. (marcela) ID 278, mimibazar.cz/marcela1 (12.11.2013, 21:52)
jakej poplatek? *-) Nemám a neměla jsem ani jedno dítě ve spádový škole a žádnej poplatek obec neplatila, obec to ani nezajímá... *-)

ODPOVĚDĚT
Jana N. (Aaurinko) ID 346587 (12.11.2013, 22:01)
U nás platí obec za každé dítě, které rodiče poslali rovnou na devítiletku do vedlejšího města (přitom u nás je 1. -5. třída), zřizovateli poplatek. Řeší se to u nás každý rok na zastupitelstvu, obci to zbytečně zatěžuje už takhle nízký rozpočet.

ODPOVĚDĚT
Marcela K. (marcela) ID 278, mimibazar.cz/marcela1 (12.11.2013, 22:03)
aha, tak o tom jsem ještě neslyšela, tady si každej dává děti do jaký školy chce, k zápisu si taky jde kam chce, nikod to neřeší...
Ale malotřídku mám ráda, já do ní chodila a nejstarší syn taky, kdyby mladší nechodily do anglický školy, našla bych jim taky malotřídku |:o)

ODPOVĚDĚT
Jana N. (Aaurinko) ID 346587 (12.11.2013, 22:21)
Díky za odpověď

ODPOVĚDĚT
Jana N. (Aaurinko) ID 346587 (12.11.2013, 22:10)
Jsem si říkala, že se to u Vás asi tolik neřeší, když máte hodně možností. U nás je jen malotřídka, a pak buď škola, kam se dá dojet autobusem, nebo rodiče dávají děti do města, kde sami pracují. Ale děti pak nemají v naší vesnici žádné spolužáky a těžko se začleňují, tak to není tak časté.

To mě zaujalo, jestli máte děti v anglické škole, mají možnost se i učit školní češtinu? Jen pro představu jak takové cizojazyčné školy v ČR fungují.

ODPOVĚDĚT
Marcela K. (marcela) ID 278, mimibazar.cz/marcela1 (12.11.2013, 22:12)
fungujou různě, ty čistě zahraniční nemají češtinu třeba vůbec. Naše škola je mezinárodní a mají rovnocenný anglický i český osnovy. Výuka je taky delší. Češtinu jsem rozhodně chtěla, bez tý byhc je tam asi nedala...

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Dita S. (Didyna) ID 13283, mimibazar.cz/didyna (12.11.2013, 12:40)
ona chodila klasicky ne do malotřídky (F)

ODPOVĚDĚT
Jana N. (Aaurinko) ID 346587 (12.11.2013, 12:54)
A do té doby měla celé 4 roky jednoho a toho samého učitele?

ODPOVĚDĚT
Dita S. (Didyna) ID 13283, mimibazar.cz/didyna (12.11.2013, 21:43)
ano

ODPOVĚDĚT
Silvie S. (sieta) ID 247864, mimibazar.cz/sieta (12.11.2013, 12:32)
Druhý stupeň je až od 6.třídy, teď mám v 6.syna a rozdíl je vidět

ODPOVĚDĚT
Tereza Linhartová (rozarka28) ID 202366, mimibazar.cz/rozarka28 (12.11.2013, 12:23)
Přecházela jsem z vesnické malotřídky do 5. třídy do města. Ze samých jedniček jsem v páté třídě byla na trojkách. Pak už zase následovalo vyznamenání, ale ten přechod byl hoooodně težký, takže malou podpořte a držím jí palečky, ať se brzo srovná. Teď také bydlíme na vesnici a díky této zkušenosti půjde prcek rovnou z vesnické školky do městské školy, ačkoliv by mohl 4 roky chodit do vesnické školy. Po zkušenostech mu to neudělám, ačkoliv to bude horší na organizaci apod. :-S

ODPOVĚDĚT
Dita S. (Didyna) ID 13283, mimibazar.cz/didyna (12.11.2013, 12:42)
ona ale nikam nepřešla, nebyla v malotřídce, jen prostě přešla do páté třídy má na každý předmět jinou učitelku a jinou třídní a prospěch šel rapidně dolů :-|

ODPOVĚDĚT
Bohumila H. (kurel) ID 32082 (12.11.2013, 12:44)
Tak my jsme velká škola, 4 třídy jeden ročník a do 5.tř. mají jednu učitelku na všechny předměty, na Angličtinu tedy jinou a vlastně i na Informatiku taky ... jinak zatím u nás OK, zatím stále samé jedničky. Horší to bude příští rok - to chce jít na osmileté gymnázium.

ODPOVĚDĚT
Anita Š. (NITA33) ID 48137 (12.11.2013, 12:20)
Horší je 6tá třída ,-)

ODPOVĚDĚT