Dcera strašně plače v 1. třídě
Dcera nechce chodit do školy. Nic nepomáhá, včera jsem s ní musela zůstat ve třídě, pak jsem musela utéct. Pořád se mě držela. Dnes jsem ji se řvem nacpala babičce do auta a babička se ještě nevrátila. Dcera se bojí nového prostředí a cizích dětí...
FOTKU MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Celkem 124 komentářů
Libuše H. (Kuřátková) ID 84106 (4.9.2014, 11:24)
Zažila jsem s dcerou něco podobného, hodně pomohla holčička kamarádka, která byla s ní ve třídě. Dodnes mají k sobě velmi blízko. Držím palečky (pusa) (hello)

ODPOVĚDĚT
Michaela P. (Jezecek2007) ID 194019 (3.9.2014, 22:44)
Některé komentáře dole nechápu.Není to o špatné výchově.Je to o psychice dítěte.Mám dvojčata,prvňačky,vychovávané stejně.Jedna je extrovert,společenská,druhá od malinka citlivá,plačtivá,nesnáší změny-okamžitě pláče,bolí ji břicho,přestává jíst.První dva dny ve škole těžké-pláč ráno, pláč večer. V jídelně ji např. rozhodil hluk a spousta dětí,pozvracela se.Dělá to před dovolenou, před výletem...Pomáhá mluvit,mluvit,objímat.Chystám se taky na Bachovky.

ODPOVĚDĚT
Hana K. (Hanakub) ID 104705 (4.9.2014, 22:35)
(Y) Děkuji (Y)
Asi taky zkusím ty Bachovy esence.

ODPOVĚDĚT
Olga T. (OlinaT) ID 23783, mimibazar.cz/olinat (3.9.2014, 16:44)
Mě by taky súíš zajímalo - jak to bylo ve školce, co u zápisu, jak se pro nástup do školy vyjádřily učitelky z MŠ (pokud jí tedy navštěvovala)....Dcerka je taky citlivá, teď měla nějaké problémy, tak jsem to vyřešila bachovými esencemi a uvidíme, bere je asi 14 dní a zdá se mi to lepší, tak ty bych taky vyzkoušela (F). U nás to bohužel bude teď ve školce, dcerka chodila od dubna do června, pak prázdniny a teď je nastydlá, tak nám to od příštího týdne začne a to bude taky síla 8-| - do školky nechce. Přeji, a´t to brzy co nejlépe vyřešíte (Y) (Y). Líbí se mi tu i návrhy s kamarádkou, aby na ní paní učitelka čekala třeba před třídou, požádat jí o to a hlavně komunikovat - s dcerou i s paní učitelkou (F)

ODPOVĚDĚT
Hana K. (Hanakub) ID 104705 (3.9.2014, 21:11)
Tak do školky chodila se řvem vždycky na začátku roku, to ji paní učitelky ze mě i strhávaly. U zápisu byla dobrá, šikovná, všechno věděla, řekla, ale to jsem tam byla s ní. Paní učitelka v MŠ mi říkala, že to je ta psychická nezralost, ale koncem roku už byla lepší. Byly jsme i u kinezioložky, ta mi u druhého sezení řekla, že se hodně zlepšila a že na ni musíme pomalu, opatrně, všechno vysvětlovat, ale že by měla být dobrá. Tak uvidíme, jak dlouho to bude trvat. Můžu se zeptat, jaké konkrétně jste měla ty bachovy esence?
Děkuji :-)

ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 276863 (4.9.2014, 7:53)
Hani, někde dole jsem vám dávala odkaz na paní Martinu, která vám namíchá Bachovy esence dle problému. Stačí jí napsat meil a domluvit se.... problém popíšete a ona vám vybere a pošle.... esence se míchají na konkrétního člověka.... je to adresa www.bachovyesence.cz :-$

ODPOVĚDĚT
Hana K. (Hanakub) ID 104705 (4.9.2014, 21:33)
Moc děkuji. (Y)

ODPOVĚDĚT
Andrea G. (švábina) ID 111, mimibazar.cz/svabina (3.9.2014, 16:22)
Starší syn měl to samé, ale my to věděli už dopředu a měl i odklad a absolvoval přípravnou třídu právě kvůli jeho úzkosti z nových věcí. Neměl např. rád hluk dětí. I když sám zrovna tichý nebyl. Plakal i když byla třeba akce v družině a on nevěděl co ho čeká. Dokázal velmi dobře popsat své pocity.tak jsme hodně mluvili a mluvili. Hodně pomohly vychovatelky a paní učitelky. Odváděly jeho pozornost, motivovaly a časem se to zlepšilo. Bylo fajn, když se zkamarádil, ale spíše pomohl čas. Měl i obavy z reakce spolužáků, ale jak sám říkal-když ono mne to mami nějak přepadne a já pak neumím přestat. Trénovali jsme pak i dýchání a relaxaci. Chce to trpělivost a lásku, (C)

ODPOVĚDĚT
Hana K. (Hanakub) ID 104705 (3.9.2014, 21:13)
Děkuji.

ODPOVĚDĚT
Marcela L. (hokovka) ID 655, mimibazar.cz/hokovka (3.9.2014, 15:56)
To ze se boji noveho prostredi a cizich deti jste nekde resila? Jak zvladala skolku? Sla normalne nebo mela odklad? Jak pise Petra nize, musete ted hodne komunikovat vy a ucitelka. Ale je 3.zari jsou to teprve jen 3 dny. (F) jinak ja brecela az do 3 tridy... Nedela jsem nejake velke sceny, ale brecela jsem a hodne. Kazdy jsme jiny a kazdy snasime nove situace jinak. Mam 3 deti. Prostredni je hodne vnimavy a citlivy tvor. Vse si moc nebere a strasne resi, proto jsem taky predem resila k jake ucitelce ho dat.

ODPOVĚDĚT
Hana K. (Hanakub) ID 104705 (3.9.2014, 21:18)
Moje dcery jsou taky každá úplně jiná. S tím strachem jsme byly u kinezioložky. Dala nám různé cviky, myslím, že se to pak zlepšilo, ale poslední dobou jsme vůbec neměly čas cvičit. Školku zvládala ze začátku taky špatně, dlouho plakala. A jakmile byla nějaká změna, tak bylo zle. Do školy šla normálně bez odkladu, v říjnu bude mít 7. Paní učitelce jsem vysvětlila, že je hodně citlivá a že má strach z nových věcí.

ODPOVĚDĚT
Iveta L. (johnynka) ID 58604 (3.9.2014, 15:04)
konkrétní bachovky neporadím, musí to namíchat terapeut na míru (F)

ODPOVĚDĚT
Karina T. (tomanka246) ID 271794 (3.9.2014, 14:22)
a co takhle jí zkusit jen tak mezi řečí vyprávět o tom, jaké to bylo jak jste chodily do školy vy, vzpomenout si hlavně něco pěkného, příjemného...popisovat jaké to bylo s kamarádkama a jaká byla legrace, kam se všude jezdí apod. prostě pozitivní motivace ale je opravdu brzy dělat nějaké závěry. věřím, že brzy bude líp

ODPOVĚDĚT
Hana K. (Hanakub) ID 104705 (3.9.2014, 21:19)
Děkuji, zkusím. Snad to nebude dlouho trvat, jsou to nervy... :-)

ODPOVĚDĚT
David Č. (dawsonka) ID 140934, mimibazar.cz/dawsonka (3.9.2014, 12:43)
co třeba zkusit Bachovy esence? mám s nimi dobrou zkušenost (F)

ODPOVĚDĚT
Hana K. (Hanakub) ID 104705 (3.9.2014, 21:20)
Děkuji, a poradíte mi nějaké konkrétní nebo nechat namíchat namíru?

ODPOVĚDĚT
Marcela K. (Kutim) ID 259100, mimibazar.cz/kutim (3.9.2014, 12:05)
Držím Vám oběma pěstičky - úplně jí chápu... Nenašly byste tam nějakou kamarádku? Moje dcera sedí s kamarádem z MŠ, a je spokojená. Nebýt jeho, jsem na tom možná stejně jako Vy...

ODPOVĚDĚT
Hana K. (Hanakub) ID 104705 (3.9.2014, 21:22)
Ona sedí v lavici s kamarádkou, ale to vůbec nepomáhá. Dokonce už s ní ta kamarádka dneska nechtěla sedět, protože ji asi taky nervovala...

ODPOVĚDĚT
Jitka G. (naty-naty) ID 50205, mimibazar.cz/naty-naty (3.9.2014, 12:04)
Držím palečky přesně vím o čem mluvíte já měla s dcerou půl roku brečela já na nervy,naštěstí se jí ujmula školnice vždycky na ní čekala řekla ahoj princezno vzala za ruku a ona se smuuuutnýma očima odcházela (X) teď šla do čtvrté třídy úplně sama vše si vyřídila oběhla a do školy chodí ráda,jestli mohu doporučit zapojte babičku když vidí vás bude více brečet,hodně štěstí a určitě bude lépe Jitka (X)

ODPOVĚDĚT
Hana K. (Hanakub) ID 104705 (3.9.2014, 21:26)
Když ona se mě drží jako klíště, jak chci odejít, tak mě sevře kolem pasu a nepustí.

ODPOVĚDĚT
Veronika V. (veronika) ID 236199 (3.9.2014, 12:02)
no já neporadím sice to je něco jiného ale třebas..naše holka nechtěla chodit do školky řvala a tak po dohodě s učitelkou chodila mezi prvníma pomáhala sundávat židličky připravovat něco pro děti..svačinkové hrníčky atd prostě důležitou práci a po týdnu to šlo samo prý musí do školky aby to tam připravila no ted je ve druhé třídě a chodí mezi posledníma..
a hlavně ji vadil ten ruch dětí jak švaholí ale jak postupně chodili bylo to ok..
ale nebojte ona to zvládne...není jediná kdo brečí..já když šla do práce taky mi nebylo zrovna do smíchu...

ODPOVĚDĚT
Hana K. (Hanakub) ID 104705 (3.9.2014, 21:26)
Děkuji. :-)

ODPOVĚDĚT
Iveta J. (Ivetka55) ID 53766, mimibazar.cz/ivetka55 (3.9.2014, 11:41)
Víte, myslím si, že by pomohlo, jak už píše maminka zde pode mnou, mít tam nějakou oporu...třeba tu kamarádku...zkuste najít oporu ve třídě (F)

ODPOVĚDĚT
Karolína Š. (Kajda12) ID 6960, mimibazar.cz/kajda12 (3.9.2014, 11:41)
Proč tahat dítě k psychologovi? Dneska se všechno strašně moc řeší. Nás rodiče odvedli do jeslí, školky, školy a bylo. Ale taky s námi rodiče mluvili a všímali se nás, dneska, když je problém, rodiče to hodí na školu a psychologa a "starejte se". Takhle to ale nefunguje! Nebo by tedy nemělo.
Nemůžu Vás, paní Hanko, soudit, ale možná jste s dcerou málo mluvila, možná nechodila nikdy do školky, denně do kolektivu.
Pro příklad - to jak starší dítě přijme mladšího sourozence je věcí rodičů, hlavně matky, jak staršího sourozence na velkou změnu v rodině připraví. Stejně tak je to i jinými změnami v životě dítěte. I nástup do školy, školky.
Promluvte si, podle mě, s dcerou, co se děje a uvidíte. Každopádně, do školy nastoupit prostě musí, ať teď, nebo za rok.
Rodičovskou zodpovědností není jen to, dítě obléknout do značkových hadrů a nakoupit mu hry na PC, ale hlavně s dítětem mluv

ODPOVĚDĚT
Petra S. (petula.s) ID 31907, mimibazar.cz/hnizdecko (3.9.2014, 12:57)
... pravila maminka, která má album plné nextíčku a počítačových her (smich) (smich) (smich)

Pardon, je to odemne ošklivé, ale nemohla jsem si pomoct (kocka) ,-)

ODPOVĚDĚT
Veronika K. (Engalore) ID 374788, mimibazar.cz/engalore (3.9.2014, 14:14)
Vás prostě štve, že jsou tu normální lidé, normální mámy? Že vám tady souhlasně nepřikyvují, když tu melete ty svoje teorie?

ODPOVĚDĚT
Petra S. (petula.s) ID 31907, mimibazar.cz/hnizdecko (3.9.2014, 14:38)
Ne, štve mě, když někdo má pocit, že všechny děti jsou stejné a všechny lze vychovávat stejně jednoduše. "Normální" mámy tu melou svoje teorie, aniž by věděly cokoli o tom konkrétním dítěti, konkrétní rodině.
Paní se zeptá na radu - a dostane se jí povýšeného poučování, že kdyby vychovávala dítě jinak (aniž by kdokoli věděl, jak vlastně ho vychovává), bylo by stejné jako ostatní děti. Což je blbost.

ODPOVĚDĚT
Marcela L. (hokovka) ID 655, mimibazar.cz/hokovka (3.9.2014, 16:03)
Peti, kdo tohle nezazil nepochopi. Pokud ma nekdo bezproblemove deti, pojede si tu svoji teorii. Ja ma deti tri, prostredni je " problemovy" je to hodne citlivy, empaticky a vnimavy tvor. Vic tu psat nechci, protoze by me tu mohl nekdo narknout ze jsem si hned bezela k doktorum pro diagnozu (zip).

ODPOVĚDĚT
Karolína Š. (Kajda12) ID 6960, mimibazar.cz/kajda12 (3.9.2014, 13:28)
Plné???????? Co to plácáte!!!!!! z 38 inzerátů mám 6 věcí Next a 2 inzeráty na synem a manželem dohrané hry :-( Takže smůla!

Ano, taky kupuji dětem oblečení, představte si to! Moje děti neběhají venku nahé, ani si nehrají s klacíky. Zase jedna, co se chytá všeho jako h.v.o košile, která nechápu pointu, áááách jo !!!!!!

Komu není z hůry dáno, v apatice nekoupí!!

ODPOVĚDĚT
Petra S. (petula.s) ID 31907, mimibazar.cz/hnizdecko (3.9.2014, 13:34)
No, nerada to říkám, ale nepíše se z hůry, ale shůry,... A v apatyce - nikoli v apatice (F)

ODPOVĚDĚT
Karolína Š. (Kajda12) ID 6960, mimibazar.cz/kajda12 (3.9.2014, 13:39)
hmmmm vždyť to říkám!

ODPOVĚDĚT
Karolína Š. (Kajda12) ID 6960, mimibazar.cz/kajda12 (3.9.2014, 11:59)
mluvit a připravovat ho na situace, které v jeho životě prostě přijdou. Hodně štěstí! (F)

ODPOVĚDĚT
Alena T. (Smaiilicek) ID 143278 (3.9.2014, 12:42)
Karolínko, přesně tak (clamp) (clamp) Dnes se všechno řeší až moc i věci, které jsou úplně normální...

ODPOVĚDĚT
Nikola B. (nikibureska) ID 316965, mimibazar.cz/nikibureska (3.9.2014, 13:22)
Tak, tak, také souhlasím, možná někdy působím jako "necitlivá" matka, své děti miluju nade vše, ale kolikrát se divím, co všechno se řeší.. Ale taky jsem se to musela "naučit" a ostatní mi museli "otevřít oči"!

ODPOVĚDĚT
Monika P. (BRAVO) ID 113874, mimibazar.cz/bravo (3.9.2014, 11:41)
Radu pro Vás nemám, už si to teda nepamatuji, ale já prý řvala denodenně půl roku, až když prý učitelce došly nervy a řekla, jesli do 14dní nepřestanu, tak mě vrátí do školky, tak asi představa té hanby ve mě něco zlomila a já prý fakt ze dne na den přestala a od té doby jak vyměněná.... jinak přeji ať to brzy přejde a holčička je v pohodě (F)

ODPOVĚDĚT
Petra S. (petula.s) ID 31907, mimibazar.cz/hnizdecko (3.9.2014, 11:06)
Každé dítě je jiné, není to Vaše chyba - a stejně tak pokud dítě do školy chodí v pohodě, není to zásluha jeho rodičů. Kašlete na to, co píšou dokonalé matky dokonalých dětí - oni zas budou mít třeba jiné problémy.
Hlavně se musíte sejít s učitelkou a probrat to, mluvila jste s ní včera? Co doporučila? Necpěte dceru násilím babičce do auta. Ta to nese možná hůř než. Vy, stydí se za vnučku, že dělá scény,... Je potřeba přijít na to, proč přesně dcerka tolik vyvádí a spolu s učitelkou to řešit. Čeho přesně se dcera bojí, co by jí mohlo pomoci,... Určitě to nevyřešíte tak, že ji dovlečete do školy a utečete.
Poradna Vám asi teď aktuálně nepomůže, spíš bych ve škole opravdu hodně komunikovala s učitelkou, případně požádejte o schůzku s výchovnou poradkyní. Dcerka určitě není první ani poslední prvňáček s takovým problémem. Kdyby se to opravdu nepodařilo zlomit, může dostat dod

ODPOVĚDĚT
Petra Č. (PeťulaČad) ID 313467, mimibazar.cz/petulacad (3.9.2014, 17:37)
také souhlasím, se starší si také prožíváme své a už jsem pochopila, že to asi není moje chyba (F), protože mladší dcerka je v tomto úplný opak a to je vychováváme stejně (F)

ODPOVĚDĚT
Olga B. (Michellinka) ID 169408, mimibazar.cz/michellinka (3.9.2014, 14:45)
Souhlasím (F)

ODPOVĚDĚT
Lucie D. (lucijee) ID 4318, mimibazar.cz/lucieda (3.9.2014, 13:21)
(Y)...

ODPOVĚDĚT
Martina V. (Aliga) ID 10256, mimibazar.cz/aliga (3.9.2014, 11:39)
(clamp)

ODPOVĚDĚT
Šárka B. (Brblalka) ID 248206 (3.9.2014, 11:38)
Jasně, že dítě není robot. Ale musely být přece už dopředu nějaké signály, že to nebude jednoduché. Museli být přece u zápisu, nějaký postoj tedy ta dívenka už musela vyjadřovat, ať chováním či řečí. Takže měla být dopředu už připravována na to, že bude škola. Nejsme dokonalé matky. Pomazlit, pohladit, vyslechnout, ale taky říct, že jsou povinnosti, které se musí plnit. Nelitovat. Paní, to řeší dost pozdě. Projevovala se tak už ve školce? Pak musela paní vědět, že to nebude lehké ani teď. To není otázka toho, co je teď, ale celé výchovy.

ODPOVĚDĚT
Petra S. (petula.s) ID 31907, mimibazar.cz/hnizdecko (3.9.2014, 12:30)
S tím souhlasím, ale dneska, 3. září, to mamince ani holčičce moc nepomůže,...

ODPOVĚDĚT
Petra S. (petula.s) ID 31907, mimibazar.cz/hnizdecko (3.9.2014, 11:08)
... Dodatečný odklad. Pak by bylo dobré ji na školu dukladně a dlouhodobě připravovat, navštěvovat hodiny, je to všechno jen o domluvě a úzké spolupráci. DRŽÍM PALCE. (L)

ODPOVĚDĚT
Veronika K. (Engalore) ID 374788, mimibazar.cz/engalore (3.9.2014, 11:14)
Co to je za cinty? Na školu snad dítě připravíte v předškolním věku.

ODPOVĚDĚT
Petra S. (petula.s) ID 31907, mimibazar.cz/hnizdecko (3.9.2014, 11:23)
Víte, dítě není robot. Nemůžete otočit čudlíkem a naprogramovat ho. Ano, drtivá většina dětí je v šesti letech na školu víceméně připravena, ale něktré to mají jinak - a není to ničí chyba , prostě jsou takové. Já nevím, bojíte se třeba pavouků? Kdyby vám někdo vysvětloval, že nekoušou, nic nedělají a je s nimi vlastně celkem zábava - a pak vás zavřel do akvária s tisícem neškodných pavouku - seděla byste tam klidně, jen proto, že vám vysvětlili, že to tak bude a basta? Mně osobně by ro třeba nevadilo, ani mým dětem, ale proto snad nejsem lepší matka, ne?

ODPOVĚDĚT
Veronika K. (Engalore) ID 374788, mimibazar.cz/engalore (3.9.2014, 12:38)
No vidíte, jak jste rychle určila diagnózu (H) Má sociální fóbii. Ale neraďte mi, co si mám nebo nemám číst. Děkuji.

ODPOVĚDĚT
Lenka B. (Brizule) ID 488521 (3.9.2014, 11:48)
Souhlasím s Vámi.

ODPOVĚDĚT
Veronika K. (Engalore) ID 374788, mimibazar.cz/engalore (3.9.2014, 11:27)
Děkuji za poučení, nicméně je to mnoho slov o ničem. Nesrovnávejte to s fobií. I když je možné, že má dítě školofobii, v tom případě šup k psychologovi, dneska už je diagnóza snad na všechno, i na zlobivé děti.

ODPOVĚDĚT
Petra S. (petula.s) ID 31907, mimibazar.cz/hnizdecko (3.9.2014, 12:34)
Možná - když už znáte slovo fóbie - byste si mohla něco přečíst o sociální fóbii?
Je zajímavé, že dítě, které má z něčeho tak veliký strach, je prostě "zlobivé" a co bychom se s ním párali,... Kdežto dospělý, který má z něčeho strach, není "blbá ženská", ale má fóbii, kterou je třeba brát vážně.

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Kamila Č. (Piňďová) ID 94842 (3.9.2014, 11:01)
Moje dcera loni plakala -pomohla paní učitelka jí posadila k holčičce která byla v poho a domluvila s ní že každý den počká na moji dceru u šatny a půjdou společně za ruku do třídy - to jí hooodně pomohla (dcera šla do třídy kde nikoho neznala) teď šla do druhý a včera plakala že musí jí k dr. a nemůže do školy ,-) ,-) ,-) dejte jí čas (F)

ODPOVĚDĚT
Jarka S. (pupuša) ID 91897 (3.9.2014, 10:53)
Kolik je dceři let? Je na školu zralá? Pokud nešla do školy nějak předčasně, pak není co řešit.
Určitě bych s ní nezůstávala ve třídě a určitě bych ji nelitovala. Prostě do školy se musí a hotovo. Tatínkovi se taky nechce do práce, nemá rád svýho šéfa a přesto tam musí. I kdyby se celou noc odkopával tak prostě musí.
A souhlasím s tím co je psáno níž - lítat s každou ptákovinou do poradny je nesmysl.

ODPOVĚDĚT
Marcela K. (Kutim) ID 259100, mimibazar.cz/kutim (3.9.2014, 12:08)
Když se tatínkovi nechce do práce, měl by si najít práci, která ho bude bavit :-) :-)
(Nic ve zlém, ale žít s tím, že všechno se musí vydržet bych pro děti nechtěla...)

ODPOVĚDĚT
Šárka B. (Brblalka) ID 248206 (3.9.2014, 13:37)
Nikde se nepíše, že všechno se musí vydržet. Píše se tu zde o tom, že je potřeba dětem vštípit, že jsou povinnosti, které se dělat musí, že škola je jednou z těch povinností, stejně jako práce ( alespoň pro některé) a že se z toho nevybrečí, ale musí se s tím poprat.

ODPOVĚDĚT
Jarka S. (pupuša) ID 91897 (3.9.2014, 12:59)
Není nic jednoduššího než aby tatínek seknul s prací a jinou nehledal neboť by mu nedělala dobře žádná práce a spokojen může být jen doma u manželky a u plného stolu (H) (H)
Pokud bude Vaše dítko vřískat že nechce do školky - inu, může zůstat doma. Pokud to bude opakovat ve škole, bude krapánek problém, protože škola je jaksi povinná (H) Ale aby dítko neplakalo, můžete mu najmout soukromou učitelku. A kdyby ani to nepomohlo, inu tak bude o jednoho negramota na světě víc. Hlavně že se bude krásně usmívat a bude spokojený (H) (H) (H)

ODPOVĚDĚT
Nikola B. (nikibureska) ID 316965, mimibazar.cz/nikibureska (3.9.2014, 13:16)
,-) (Y)

ODPOVĚDĚT
Lada V. (LadaVac) ID 30183, mimibazar.cz/ladavac (3.9.2014, 10:40)
Já bych teda taky hned neběžela do poradny.Dcera prošla přijetím do školy,tudíž by měla být na školu zralá.Spíš bych se domluvila s učitelkou,jak pomoc a malou hodně motivovala.Chvíli to potrvá,ale dle mého takových zkoušek ještě přijde.I u malého dítěte je dobré zvykat na to,že život s sebou nese překážky,které musíme zvládat.

ODPOVĚDĚT
Simona E. (borstice) ID 73296, mimibazar.cz/borstice (3.9.2014, 10:33)
Hani, dokáži si představit, že je to nepříjemné, ale myslím, že to chce čas, zkuste dceři prostě vysvětlit, o co jde. Co se od ní očekává a hlavně bych se snažila úplně klidně dcery zeptat, z čeho má strach, proč brečí. Hlavně nepotlačujte strach tím, že jí řeknete, že nesmí brečet. To nemá smysl, je toho třeba na ni moc, nové prostředí, noví kamarádi, učitelka..vlastně úplně nový rytmus, než dosud znala. Jednoduše by jsem s ní chodila až do třídy a vysvětlovala jí, že tam zůstat nemohu, ale ujistit jí, že se pro ni vrátíte, že tam nezůstane, třeba ji nenechávat dlouho v družině..atd. postupně zkracovat ten čas, kdy tam s ní zůstanete..chválit jí a trpělivost..

ODPOVĚDĚT
Zdena K. (zdenakucerova) ID 17869 (3.9.2014, 10:30)
Podobného chlapečka měl ve třídě syn, stále plakal, visel na tatínkovi, byl vrácený do školky, jako předčasně zaškolený. Jak je třeba na školu zralá vaše holčička? Nepomohla by třeba radou PPP?

ODPOVĚDĚT
Celkem: 36 (zobrazuje se 1-20)1, 2 další >>