O co všechno můžeme požádat v nemocnici personál?
Máme momentálně dědu (88 let) v nemocnici, je po operaci, už na normálním pokoji a dnes jsme ho tam při návštěvě holili. Problém nám to nedělá, ale chci se zeptat, zda ho také na požádání oholí třeba sestry nebo zřízenci. Nebo musí čekat na nás?
FOTKU MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Celkem 23 komentářů
Blažena R. (Beata27) ID 11057, mimibazar.cz/beata27 (4.1.2015, 10:24)
Kolegyně sanitářky pacienty i oholí, nemusí si o to ani říkat, záleží,jak je pacient schopnej, a co taky rodina-jakou má o něj péči....

ODPOVĚDĚT
Adriana B. (ceslo) ID 8786, mimibazar.cz/ceslo (4.1.2015, 9:41)
Pracuji na Jipu a běžně holíme.Naopak ,když požádáme v rámci lepší péče rodinu o lepší vonavější gelové mýdlo/krém .../,občas se rodina kouká divně,co že to po nich chcem.

ODPOVĚDĚT
veronika s. (nufins) ID 231658 (3.1.2015, 21:16)
Veru,jsem zdravotní sestra,naše povinnost to není ba dokonce bysme to ani neměli dělat...ale zrovna včera jsem koupala pána a zrovna ho oholila,protože vím,že na něj rodina kašle a naše holička - paní která nám stříhá a holí pacienty - taky nemusí mít čas a navíc i ona má právo si vybrat koho oholí a ostříhá - takže tak...Je to jen v lidech.Dneska jsou všelijaké vyhlášky,normy a i se dost věci mění a taky každé oddělení to může mít nastavené jinak.Jsem v téhle práci 11 let a dřív jsme normálně holili,teď už to máme "zakázané " ale stejně ,pokud uznáme za vhodné a chceme / jakože náš kolektiv ano / tak to jde. :-)

ODPOVĚDĚT
Ilona Č. (asadka) ID 86656 (3.1.2015, 21:50)
Klobouk dolů před vámi je málo. (F) (F) (F) (F) (F)
Zažili jsem nedávno se synem a byl to pro mě šok "nelidskost" zrovna v nemocnici, kam jde člověk fakt s problémem. S manžou jsme doslova čučeli, když jsme za synem dojeli jednou navečer. Přeložili ho ten den z ARO (tam vše OK) na normální pokoj. Byl tam sám (ležák), na stole měl tvrdý rohlík od snídaně a neměl ani hrnek na pití ...ten obrázek mám doteď před očima :´( :-(

ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 30149 (3.1.2015, 21:23)
(F)tak tak,hlavně tam musí být ta lidskost,spousta věcí je na hlavu postavených a pokud se někdo striktně drží lejster,nařízení,plánů,tak pak to taky mnohdy vypadá,děkuju vám za toho pána (F)

ODPOVĚDĚT
Kamila Vilímková (Trnovka) ID 154399, mimibazar.cz/trnovka (3.1.2015, 20:28)
Myslím, že příbuzní by se měli na téhle péči, která není zdravotnická klidně podílet. Když budete mít dědu doma, tak ho taky budete holit a nebudete k němu volat specialistu. Všude se šetří personálem a instituce nemusí řešit za rodinu pacientů všechno, co by jinak dělali doma. Jak říká paní, H není hotel...A když personál nebude proti, tak bych se na takové péči klidně podílela.

ODPOVĚDĚT
Ilona Č. (asadka) ID 86656 (3.1.2015, 20:22)
Veru, je to jenom o lidech :-$. Zkuste se poptat na oddělení a uvidíte, jak pořídíte... Mám spíše velmi negativní zkušenosti, přesně jak píše Ivet...a to bohužel se synem, který byl dočasně ležák. Také se hluboce klaním "lidským zdravotníkům", ale připadá mi, že je jich čím dál méně... (F)

ODPOVĚDĚT
Petra K. (kpetul) ID 319777 (3.1.2015, 20:06)
V dnešní době je to problém, mam spoustu kamarádek po ruznych odd., na ten počet lidi je jich tam málo, nic nestíhají, ani si dojit na záchod. Všude se šetří i personálem. A hlavně myslete na to, ze sestry jsou taky jen lidi.
Holení a koupání je náplň prace osetrovatelek

ODPOVĚDĚT
Iveta U. (rikejmi) ID 320645 (3.1.2015, 19:16)
Skláním se nad sestrama,co mají ten lidský přístup!!Jak píše níže Žaneta-já dovezla do nemocnice maminku,ženskou co se postarala o sebe sama...domů jsem si vezla uzlíček v plínkách..sestra neměla čas ji nakrmit,neměla čas s ní zajít po vysilujích chemo na záchod,aby od ní měly pokoj rvali ji morfium!! Jídlo na tácku hodily na pokoj na stůl a nezajímalo je,že pacientky nemají sílu vstát a podat si to...na druh= straně-babča na LDN sestra česala,umyla i jogurty ji dávala,co jsem babče přilepšovala...takže asi je to jen o lidech a přístupu

ODPOVĚDĚT
Miroslava F. (fiedli) ID 6803 (3.1.2015, 18:49)
u nás chodí 1x týdně holič - placená služba, ale snažíme se když vyjde chvilka někoho oholit. Druhou stranou si vezměte, že třeba na 30 lidí jsou 2 sestry a sanitářka....A není vyjímkou, že víc jak polovina je nemohoucí, takže není šance udělat vše, co by si rodiny představovaly....takže je i na nich pomoci, myslím, že na tom není vůbec nic špatného a opravdu si uvědomme, že H neznamená hotel, přesto se snažíme krom denní koupele na lůžku, alespoň 1x týdně vzít pacienta do koupelny na vanovém lůžku..... Pokud je pacient, ale na nějakých sociálních lůžkách, LDN ap., tam je to jiné...struktura péče je jiná, není tam akutní léčba, akutní příjmy atd., tak samozřejmě je prioritou právě holení, koupele atd.

ODPOVĚDĚT
Lucie S. (ziza30) ID 44312, mimibazar.cz/ziza30 (3.1.2015, 19:36)
Mirko ,mate pravdu,taky kolikrat není čas na nic,ani na vlastní jidlo....H opravdu není hotel.Jsme rady že zvladneme vše co máme a rodina muže hodně pomoci.Nekdy rodina dojde jen 1x tydně a pak se třeba diví že není to a ono,ale když může pacient domu(když víme,že aspon jeden člen rodiny je doma) tak se škubou,proč nemuze zustat na akutním lužku....Kdyby zustaly poplatky,bylo by vše jiné..... (Y)

ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 30149 (3.1.2015, 21:21)
Lucie,ano pokud rodina funguje,pak je v naprostým pořádku,když spolupracuje i s personálem nem.a podílí se na oš.péči,proč ne,ale pokud rodin nefunguje,pak bez debaty musí nastoupit zařízení,kde se člověk vyskytuje a zajistit adekvátní a důstojnou péči.Nikdy bych si nedovolila soudit,kdo a proč si někoho domů nevezme,upřímně ne každý na to má,at už fyzicky,finančně,nemusím popisovat,že péče o immobilního člověka je náročná v bou směrech,pokud rodina zajistí člověku důstojné podmínky,prostředí,je to také v naprostém pořádku,pokud svého blízkého svěří nějakému zařízení.A já v mnoha ldn,DpS,ÚSP tu nedůstojnost viděla,kdy na lidinikdo nemá čas,kdo by je nakrmil,častěji přebalil,převlékl apod..ano personál není,ale na druhou stranu proč by to mělo být na úkor kvality,to opravdu pacienty,ani klienty nikde zajímat nemusí.

ODPOVĚDĚT
Veronika P. (verpri) ID 44460, mimibazar.cz/verpri (3.1.2015, 19:05)
Že H není hotel, je mi úplně jasné. To ani nechci, naopak bych uvítala kdyby tam ty poplatky byly zpátky zavedené. Tam, kde teď leží je asi jediný skoro nemohoucí. Ale byly svátky, takže je možné, že od pondělí tam bude větší šrumec.

ODPOVĚDĚT
Simona E. (borstice) ID 73296, mimibazar.cz/borstice (3.1.2015, 18:42)
Pracovala jsem v LDN jako sestra a mohu říct, že když přišla rodina za někým, a měli o něj zájem, klidně si pána mohli oholit, ale nebylo to pravidlem, normálně to tam dělá ošetřovatel, když nemůže z nějakého důvodu on, klidně jsem to udělala za něj, nemám s tím problém..asi záleží, jak ochotný personál tam je.
Já jsem prostě nesnesla pohled na zarostené babičky, tak jsem je holila já, u toho hned učesala...ale ne každý to dělá, když to není třeba rodina
Já se vždycky snažila starat se o všechny tak, jako by to byla moje babička

ODPOVĚDĚT
Veronika P. (verpri) ID 44460, mimibazar.cz/verpri (3.1.2015, 19:01)
Děkuji. Na LDN ještě není, ale nevím.... :-( už nemá fyzické síly. Sotva vstane z postele, už moc nechodí. Kéž by se dostal někam, kde by se o něj takto starali jako Vy. My to asi bohužel doma nezvládneme z mnoha důvodů. Bohužel ale jemu by už bylo nejlépe někde úplně jinde, kde by se setkal se svým synem (mým taťkou). [A]

ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 12352 (3.1.2015, 18:27)
Asi jak kde. Když jsem byla za tetou v nemocnici, tak byla ve stavu, kdy nemohla sama ani jíst a sestra, když jí přinesla večeři, tak si k ní sedla na postel a začla jí krmit... naprosto mě to dojalo, řekla jsem jí, že je strašně hodná, ale že tetu nakrmím a at se jde věnovat pacientům, za kterými nikdo nechodí a ona, že i naší tetu ráda nakrmí, že je to její práci a má jí ráda [A]

ODPOVĚDĚT
Simona E. (borstice) ID 73296, mimibazar.cz/borstice (3.1.2015, 18:44)
Ano, tak jsem to dělala i já, a nevidím v tom žádný problém, když mám zrovna chvíli a je to potřeba, tak proč ne

ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 12352 (3.1.2015, 19:15)
my jsme to po personálu nechtěli, uvědomuji si, že je tam více důležitějších okamžiků než někoho 10-15minut krmit, holit, česat atd... Ale zažila jsem i nemocnici, kde se naše rodina musela střídat u bratrance... těžký úraz na lyžích, stal se z něj ležák, dlouho v komatu... A oni ho ani nepřetáčeli na posteli, měl proleženiny, nepřebalený kdykoliv jsme tam přišli... byla to hrůza +o( No a o LDNce ani nemluvit, tak moc jsme se snažili tam tetu nacpat, aby se nám tam o ní postarali... po první návštěva jsme z toho nespali, co se tam dělo... Ona měla hlavu ještě v pořádku, tak vnímala, že jí nechali pročuranou, bez pití, křičela tam na ní sestra, když si řekla o vodu po 24hodinách pobytu... druhý den jsme jí nechali převést pryč

ODPOVĚDĚT
Žaneta T. (Tomek) ID 16768, mimibazar.cz/tomek (3.1.2015, 17:43)
když jsem měla v nemocnici maminku,už nemohoucí a ještě na po mrtvičce a byla na normálním pokoji tak jsem jí musela chodit koupat a popravdě i dávat jíst,nemohla si pořádně sednout. Nikoho tam nezajímala +o(.Ono ale záleží asi jak na kterém oddělení.někde to bylo lepší,jinde katastrofa.

ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 12352 (3.1.2015, 19:17)
máme stejnou zkušenost, museli jsme chodit koupit a přebalovat

ODPOVĚDĚT
Simona E. (borstice) ID 73296, mimibazar.cz/borstice (3.1.2015, 18:45)
No to mi ani neříkejte, že ji ani neumyly :-o :-o, to je strašné, asi jak kde a jaký personál tam je...no :-S

ODPOVĚDĚT
Ilona Č. (asadka) ID 86656 (4.1.2015, 10:00)
Absolutně běžné. Manžel s bráchou jezdili koupat a rozcvičovat po práci svého otce. S manžou jsme chodili koupat nedávno i syna (byl na vozíku - těžce se s ním manipulovalo). U syna jsem dokonce dostala od vrchní "pojeb", jak jsme nechali mokrou koupelnu. Tak jsme vždy nafasovali kýbl a hadr, abychom tu zanedbanou koupelku alespoň setřeli. :-D

ODPOVĚDĚT
Lenka Š. (lačetti) ID 262973 (3.1.2015, 17:18)
Dobrý den, nevím teta jak přímo v nemocnici, ale pracovala jsem na lůžkovém oddělení a na přání klienta jsme klidně i každý den umývaly vlasy, nehty na rukách stříhaly dle potřeby a na nohách se nesmí (pouze pedikérka) nebyl problém chodila každý týden službu si platil klient sám. Holila jsem pacienty jednou týdně většinou o víkendu když byl klid buď břitvou nebo jestli měli svoje holení a na přání jsem i stříhala problém to pro mě nebyl. Co ty lidi už z toho života mají, tak ať je aspoň trochu důstojný a cítí se dobře. Bylo to v Bohnicích. Ale co vím už to není nikde co to bylo. Určitě bych šla a zeptala se. Ale je lepší když to udělá rodina je to přeci blízký člověk.

ODPOVĚDĚT
Simona E. (borstice) ID 73296, mimibazar.cz/borstice (3.1.2015, 18:48)
Přesně tak, já jsem to také tak dělala, vždycky jsem měla hned lepší pocit, když byla paní upravená, oholená, učesaná...jak málo k tomu stačilo, některé sestry se mi divily a asi si i myslely, že jsem praštěná, když to není moje práce, ale mě to nic neudělalo a vnitřně jsem měla pocit uspokojení (Y)

ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 12352 (3.1.2015, 19:22)
Proč moje babička nemohla umřít ve vašich rukách??? proč musela umřít v nemocnici, kde jí nechali trpět, bez důstojnosti, bez lásky, bez pokory 8o| 8o| 8o| 8o|

ODPOVĚDĚT
Šárka P. (Ssara) ID 203308, mimibazar.cz/ssara (4.1.2015, 1:29)
kdyz to tak procitam, hlavou se mi honi totez, co vam... nasi hodili hned ten den, co ji amputovali cukrovkarsky kotnik, na LDN a tam to byl hnus...smrad, ignorance a totalni nedustojnost, z toho mista jsem mela nocni muru a vedet, jak babi pomoct na onen svet, kam bylo jasne, ze brzy odejde (infekce se sirila a do toho mrtvicka), udelala bych to ve vterine :-(
Nehybala se, ale vse vnimala a davala to najevo...srdce mi krvacelo, kdyz jsem ji videla, jak nedustojne doziva...

ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 30149 (3.1.2015, 17:13)
Sestry pacienty neholí,záleží na zvyklostech odd.někde to dělají asistenti nebo sanitáři,není to automatické,ale když požádá pacient,nebo příbuzní neměl by být problém,někdo si o oholení řekne,někdo odmítne a počká si na příbuzenstvo.

ODPOVĚDĚT
Simona E. (borstice) ID 73296, mimibazar.cz/borstice (3.1.2015, 18:45)
Ano, přesně tak (Y)

ODPOVĚDĚT