FACEBOOK + 13letý - KLADY A ZÁPORY?
prosím o názory, syn pořád otravuje, že chce mít FB, že je poslední ze třídy i kamarádů, co ho nemá, já jsem ale spíš proti, sama ho nemám a nespatřuji v něm nic dobrého, i když chápu, že ho chce i bych mu ho možná povolila, prosím o klady i zápory
FOTKU MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Celkem 18 komentářů
Gabriela M. (mathiaska) ID 90642, mimibazar.cz/mathiaska (18.9.2015, 8:14)
(X) 13 let ho má, ale kdykoli na něj můžu, to byla má podmínka, at je pod kontrlou (F)

ODPOVĚDĚT
Michaela Č. (Čutice) ID 228043, mimibazar.cz/cutice (upraveno 17.9.2015, 13:13)
Dcera 11 fb má, smí na něj jen o víkendu a jelikož znám heslo tak ona ví že se mohu kdykoli podívat co provádí. Co se věku a fb týče nemůže být řeč o soukromí. Jinak klady a zápory to je těžké, jako zápor bude určo takové to "vyřazení" kolektivem. Jako přínos považuji i sama za sebe že se dozvíte věci (nemyslím drby!!!) které byste se nejspíš nedozvěděla neb vás ani nenapadne je hledat...osobně bych dovolila, nastavila mantinely atd

ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 99576 (17.9.2015, 17:54)
To že maj děti svůj FB je nebezpečný jen v tom, že cokoli vyvedou na něm anebo v souvislosti s ním, tak jde na vaše triko, máte za něj odpovědnost. Jinak bych taky dovolila.

ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 99576 (17.9.2015, 11:31)
Vy v tom nemůžete vidět přínos, když ho sama nemáte. Samo, že má přínos, já bych děcko nenechávala stát stranou toho, co tu je, děti v tom žijí ale musí být poučený a využívat FB tak, aby mu sloužil.

ODPOVĚDĚT
Lucie L. (Labouche) ID 20603, mimibazar.cz/krasavice (17.9.2015, 9:14)
Mé děti (child6) 10 let a (child5) 12 taky otravujou a neexistuje. Myslim, ze maji na tohle cas.
Tento tyden meli ve skole i besedu "Jsem online", kde o internetu, FB, atd. besedovali a docela to pro ne melo i prinos (Y) (Y)

Takze za mne NE.

ODPOVĚDĚT
Monika P. (BRAVO) ID 113874, mimibazar.cz/bravo (17.9.2015, 10:09)
(Y) já s Vámi naprosto souhlasím

ODPOVĚDĚT
Kamila P. (megle) ID 269351, mimibazar.cz/megle (17.9.2015, 8:09)
Tak tohle přesně se stalo kamarádce,starší 11letý syn se ptal a kamarádka mu bez váhání řekla ne.Tak si jej založil sám ještě se jménem známé politické osoby ,-) a byl malér :-( Po zjištění že si ho udělal s ním promluvili,smazali zvláštní osoby které už měl v přátelích a přidali si ho do přátel a dostatečně jej poučili.Fb mu nechali z toho důvodu aby jej před kamarády co tam měl ze třídy a z fotbalu neztrapnili pak by se mu mohli kluci posmívat :-$ (přeci v dnešní době je mají i 9 letý děti) a ještě z důvěry..protože příště by to mohlo být něco horšího a zákazy se nic moc nevyřeší.

ODPOVĚDĚT
Monika P. (BRAVO) ID 113874, mimibazar.cz/bravo (17.9.2015, 10:10)
No, to už je na každém dítěti, můj syn naštěstí takový není, přece jenom když něco řeknu, tak mě ještě poslechne... zatím... ,-)

ODPOVĚDĚT
Kristina R. (Krůžička) ID 103532 (17.9.2015, 7:59)
Syn ho má, znám heslo. Fotky tam nesdílí, spíš si občas napíše se spolužáky ohledně domacích úkolů, pobaví se o hrách, co hrají.

Co mě ale dost děsí, jsou různé odkazy, co se tam sdílí-spousta jich je zavirovaných, dotyčný ze zvědavosti klikne a okamžitě sdílí daný odkaz taky-samozřejmě nevědomky. Teď aktuálně koluje "nová infekční nemoc, kterou přinesli uprchlíci" - je u toho obrázek jakéhosi útvaru na ruce či noze. Vvypadá to děsivě, ale je to VIR. Žádná nemoc není, ale sposta lidí ze zvědavosti klikne a pak už se mu to samo sdílí na zeď. A pak hodně často koluje porno. Jeden klikne, a už se veze- denně mu pak na zeď skáče jeden odkaz na porno za druhým-navíc v tom bývá označena spousta dalších z přátel, kterým se to tudíž zobrazí a pokud i ti ze zvědavosti kliknou, aby se koukli, tak už se vezou taky.

Takže fb ano, ale s vaším dohledem. Doporučuju abyste si ho založila a

ODPOVĚDĚT
Monika P. (BRAVO) ID 113874, mimibazar.cz/bravo (17.9.2015, 10:11)
No toho se právě taky bojím, nechci mu bránit být v kontaktu se spolužáky a kamarády, ale když pak čtete tohle, tak máte opravdu strach.. Já fb nemám a ani mít nechci, tak to budeme muset nějak vymyslet...

ODPOVĚDĚT
Kristina R. (Krůžička) ID 103532 (17.9.2015, 19:17)
V dnešní době je to děs! Stejně tak může něco odkliknout v mailu-tam chodí podvodných zpráv taky požehnaně. FB mu dovolte, ale ať neotevírá každou kravinu, co se mu nabídne. Syn zatím v pohodě (je mu 11)

ODPOVĚDĚT
Alena T. (Smaiilicek) ID 143278 (17.9.2015, 7:49)
Tak dceři je 13 a FB zatím nemá - některé děti ze třídy ho mají, ale rozhodně ne všichni. Ona využívá spíš Instagram a po FB zatím ani moc netouží, ale teď si ho chce zařídit ale jen proto, že taneční kroužek kam chodí zrušil svoje stránky a funguje už jen na FB a ona by neměla přehled o změnách tréningu atd. Ale ví, že budu kontrolor :-) a že občas nakouknu na její profil přes ten svůj, abych věděla jestli tam nepíše nebo nedává nějaké chujoviny...

ODPOVĚDĚT
Lucie L. (Labouche) ID 20603, mimibazar.cz/krasavice (17.9.2015, 9:14)
Toto ma dcera taky a diva se pres muj profil...

ODPOVĚDĚT
Dagmar L. (LazeckaDagmar) ID 524090 (17.9.2015, 7:23)
Podle toho, že je mu už 13 a sám si ho nezaložil a čeká na váš souhlas a nezaložil to za vašimi zády tak si myslím, že je rozumný a věděl by co si na FB může dovolit a co ne. Vy si ho založte taky, dejte si ho do přátel a máte kontrolu. Ono radikální zákazy něčeho, můžou způsobit pak více nepříjemností, však to znáte - o zakázaném ovoci. Pokud tam nebude dávat nic osobního, mít nevhodné poznámky k příspěvkům.....atd. tak to není nic z čeho byste měla mít obavy.

ODPOVĚDĚT
pavla zelenková (londra) ID 182997 (17.9.2015, 10:24)
(Y) ano máte pravdu, poučené dítě je lepší než zákazy

ODPOVĚDĚT
Monika P. (BRAVO) ID 113874, mimibazar.cz/bravo (17.9.2015, 10:18)
Máte pravdu, děkuji (F)

ODPOVĚDĚT
Jana D. (jaspinn) ID 130617 (17.9.2015, 7:13)
Naše dvojholky mají fb od 10.......po zkušenostech se staršími dětmi jsem jim ho založila já, společně jsme vybrali heslo, poučila jsem je co a jak
a bylo. Mám je v přátelích, takže pokud se mi něco nezdá, což se naštěstí zatím nestalo, kouknu na profil a je to. Heslo si za ty tři roky nezměnily, takže mám přístup a holky to ví. Já ale respektuji jejich soukromí a nechodím tam často, a vždy jim o tom řeknu - ať si jdou se mnou sednout k PC a já se podívám. Raději takhle, než aby si jako jejich spolužačky zakládaly profily tajné, bez vědomí rodičů, u jedné se už stalo, že si dopisovala s nějakým dospělým chlapem.
Tož tak. Dnes už je jiná doba, lidi se pomalu bez chytrých mobilů, tabletů, notebooků a neustálého připojení k internetu asi neobejdou. Nelíbí se mi to, nepodporuji to, ale vím, že to nezměním. A pokud budu holky nějak striktně omezovat a zakazovat jim to, co je dnes běžné, ničemu tím nepom

ODPOVĚDĚT
Monika P. (BRAVO) ID 113874, mimibazar.cz/bravo (17.9.2015, 10:12)
Máte naprostou pravdu, tak nějak to asi dopadne i u nás (Y)

ODPOVĚDĚT
Radomíra R. (Brůs) ID 146328, mimibazar.cz/Rakuska (17.9.2015, 6:47)
Holka ma 11 a Je ve tride posledni, kdo ho nema. A mit nebude. Hotovo.

ODPOVĚDĚT
Monika P. (BRAVO) ID 113874, mimibazar.cz/bravo (17.9.2015, 10:15)
Souhlasím s Vámi, já bych to nejraději udělala tak jak Vy, ale nejspíš podlehnu, no uvidíme, přece jenom kluk je starší a když se bude hlídat, tak snad nic nevyvede

ODPOVĚDĚT
Anna S. (Ela z Frelu) ID 1311, mimibazar.cz/ElazFrelu (17.9.2015, 5:58)
dcera byla taky za "mimoně", byla poslední ze třídy, ale jsem ráda, že ne za mými zády, máme dohodu, že na požádání můžu kouknout na její profil, fotky atd.

ODPOVĚDĚT
Monika P. (BRAVO) ID 113874, mimibazar.cz/bravo (17.9.2015, 10:15)
(Y)

ODPOVĚDĚT
Lucia H. (tajpa) ID 335642, mimibazar.cz/tajpa (16.9.2015, 22:09)
Dovolte mu ho, už jen kvůli tomu, že si ho nezaložil tajně. Spíše mu poraďte, jaké informace a fotky tam nesmí poskytovat.

ODPOVĚDĚT
Monika P. (BRAVO) ID 113874, mimibazar.cz/bravo (17.9.2015, 10:15)
(Y)

ODPOVĚDĚT
Petra S. (petula.s) ID 31907, mimibazar.cz/hnizdecko (16.9.2015, 21:59)
Klady a zápory neřešte, on Vaše povolení nepotřebuje ,-), může se zaregistrovat třeba ve škole, v knihovně, u kamaráda,... Buďte ráda, že se Vás vůbec ptá na názor.
Jinak nemyslím, že by to bylo něco strašlivého. Nesmí nikomu sdělovat svůj telefon, adresu, nesmí tam vkládat nevhodné fotky. Musí si nastavit zabezpečení - to určitě zvládne sám - a nepotvrzovat si do přátel nikoho, koho nezná.
Doporučuju pustit mu video www.seznamsebezpecne.cz

ODPOVĚDĚT
Monika P. (BRAVO) ID 113874, mimibazar.cz/bravo (16.9.2015, 22:47)
jak že moje dovolení nepotřebuje? My jsme tedy byly bychovávané tak, že co jsme měly zakázané, to jsme prostě neměli a nesměly a já se ho snažím vychovávat ve stejném duchu, takže u nás ano, dovolení potřebuje, aspoň prozatím, dokud to půjde, vím, že to tak nebude navždycky...
Jinak díky za tipy, já fb sama nemám takže nevím, jak to tam chodí, uvítám všechny rady, na video určitě koukneme (F)

ODPOVĚDĚT
Petra S. (petula.s) ID 31907, mimibazar.cz/hnizdecko (16.9.2015, 23:13)
No nepotřebuje Vaše povolení, aby si založil účet. A pokud by si ho založil na nějaké trochu jiné jméno a nový mail, nemáte šanci to zjistit.
V osmé třídě mají FB fakt skoro všichni, nemyslím, že by bylo nutné ho synovi zakazovat.

ODPOVĚDĚT
Monika P. (BRAVO) ID 113874, mimibazar.cz/bravo (17.9.2015, 10:17)
No jak se to vezme, nepotřebuje, ale on ví, že potřebuje, není z těch co by si ho založil potajnu... ale vypadá to, že asi podlehnu a nakonec vyhraje ,-)

ODPOVĚDĚT
Ilona J. (Akimka) ID 184419, mimibazar.cz/tauvec (17.9.2015, 7:07)
Jsem zastáncem toho, že FB vše kazí...vztahy atd...ale potřebuje ho.. Už jenom kvůli tomu,že jejich třída např. si založí skupinu, kde se řeší problémy, které se z "očí do očí" neřeší...studijní problémy... akce atd.. Pokud Vy doma máte už nějaká pravidla...nevěřím tomu,že by se " spoustil" a dělal neplechu na FB.

ODPOVĚDĚT
Amanda P. (amandapalm) ID 424205 (16.9.2015, 21:16)
Pokud mu to zakážete, tak si ho udělá tajně a nebudete mít představu, co se tam děje...

více na http://www.e-bezpeci.cz/index.php/rodice-ucitele-zaci

ODPOVĚDĚT
Monika P. (BRAVO) ID 113874, mimibazar.cz/bravo (16.9.2015, 22:44)
děkuji ráda se podívám (F)

ODPOVĚDĚT
Gabriela K. (GabcaK) ID 6002 (16.9.2015, 21:04)
Moni, přesně jak píšete - buďte ráda, že si ho nezaložil Vám za zády (F) Ve třinácti bych ho nechala, bohužel u nás ho mají i menší děti +o( Kájá také škemrala, ale má smůlu, je mi jedno, jestli ho holky mají...bude jí teprve 12. Promluvte si se synem o nástrahách, na netu je i spousta videí s touto tématikou. Je na Vás jak ho budete korigovat (F) Raději aby ho měl s Vaším souhlasem, než na tajno.

ODPOVĚDĚT
Marcela K. (marcela) ID 278, mimibazar.cz/marcela1 (16.9.2015, 20:56)
FB u nás nemá jen sedmiletá, jsem zvědavá, jak dlouho..
Hlavně teda-nikdo se mě neptal založili si sami, mladšího (11) mám v přátelích a dohlížím, staršího(17) jsem z přátel vykopla, radši..
(smich)
Ale poučení jsou oba...

ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 99576 (17.9.2015, 11:39)
Mladší 13 let by profil neměli mít, tak o to usilovněji dohlížejte, protože jestli na FB nebo v souvislosti s tím vyvede, máte to na triku..

ODPOVĚDĚT
Romana Z. (zonoro) ID 244070 (16.9.2015, 20:53)
On ho ve třinácti ještě nemá? Teda klobouk dolů, že už si ho dávno neudělal....
Možná zjistí, že to nic tak extra není a chodit tam nebude - nebo ho to pohltí, nebo to bude brát jen tak normálně ... uvidíte.

ODPOVĚDĚT
Monika P. (BRAVO) ID 113874, mimibazar.cz/bravo (16.9.2015, 20:56)
Ne, nemá, píšu níž, že se sama divím, že si ho neudělal potajnu...
No právě, když vidím, jak jsou z toho lidi zbláznění a jsou tam každou volnou chvilku, už tak teď pořád sedí u PC a hraje onlinovky se spoustou děcek, co ani neznám...

ODPOVĚDĚT
Jarka S. (pupuša) ID 91897 (16.9.2015, 20:29)
Rozhodně ano! Ve 13 už je dost velký, aby pochopil jak Fb používat. Ponechte si heslo pro možnou kontrolu a víc bych neřešila.
Klady? Kontakt s kamarády, spolužáky, rodinou. Prohlížení fotek, obrázků...
Zápory? Riziko, že tam bude tropit blbiny a zavaří si. To ale dokážete udržet na uzdě, když mu vysvětlíte jak se na Fb chovat.
I mladší mají Fb - je to běžné - a stejně si ho za čas udělá i když mu to teď zakážete. (F)

ODPOVĚDĚT
Monika P. (BRAVO) ID 113874, mimibazar.cz/bravo (16.9.2015, 20:54)
Jaru, ok, ale nemůže si to heslo sám změnit a pak mi ho třeba nebude chtít říct... a jak se na fb chovat? Já vlastně ani nevím, jak to tam pořádně funguje, když ho sama nemám a ani po tom netoužím, no žádný kraviny, to je jasný, ale jestli nemůže něco provést, třeba i nevědomky, když vidím kolem, kolik je na něho i záporných reakcí... no narovinu Vám řeknu, že se sama divím, že si ho natajno neudělal, že mě poslechl ,-)

ODPOVĚDĚT
DENISA C. (denca069) ID 479426 (16.9.2015, 21:50)
ano umenit heslo muze .),ale je fajn,ze si ho neudelal sam ,proskolit a treba si udelejte svuj amnejte ho v pratelich ,mit neverejny profil ,dat treba pravidla podle ceho muze mit lidi v pratelich at treba jen ty ktere ma osobne ,proste to uz jsou male nuance podle vasich pravidel .ale stejne je spousta on line her kde se muze bavit pres mluveni ve hre ,nemluve muze mit skype ,icq atd .proste komunikacnich kanalu je hodne :)

ODPOVĚDĚT
Veronika P. (verpri) ID 44460, mimibazar.cz/verpri (16.9.2015, 21:02)
Tak si ho založte jen kvůli němu. Nastavíte si neveřejný profil. Když bude chtít, založí si FB sám a ani o tom nebudete vědět. To je dobrý, že se ještě ptá. :-)

ODPOVĚDĚT