Gymnázium x průmysl. škola informační technologie
Kterou školu doporučíte? Syn se dostal na obě dvě a musí se rozhodnout, zatím si není jist kterou, na vysokou chce jít, dobře se učí, ale na jakou taky ještě neví. Rozhodnutí je na něm, ale uvítám i osobní zkušenosti, děkuji.
FOTKU MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Celkem 16 komentářů
Ivana K. (Ashoka) ID 463935 (27.4.2016, 17:50)
Pokud chce na VŠ technického typu, více je připraven na technické předměty z technického lycea (např. Brno - Sokolská) méně z průmyslovky. Z rodiny klouček na gymplu suverén jedničkář, na VŠ strojní v tech. předmětech plave, navíc nemá techniku v genech, zkrátka - technika se nedá nabiflovat, ta se musí pochopit.....gympl je dobrý tak na studium humanitních věd - což je dnes dost na nic. Je nedostatek techniků. A samozřejmě učitelů, ale kdo z mladých chce dnes pracovat za mizerný peníz a ještě se otravovat s nevychovanýma děckama....

ODPOVĚDĚT
Anita Š. (NITA33) ID 48137 (27.4.2016, 14:45)
Pokud chce pak na práva nebo na medicínu, tak gympl, jinak je to v dnešní době jedno.

ODPOVĚDĚT
Jana P. (projani) ID 221034 (27.4.2016, 10:00)
pokud si není jistý, tak doporučuji gymnázium, jako příprava na Vš je to nejlepší (F) názory, že je to prodloužená základka atd. jsou dost scestné, možná dřív tomu tak bylo... dcera chodí na osmileté gym. a teď potřebovala vysvětlit matiku, její kluk chodí na IT průmku v Praze a vůbec to nechápal, že to ještě nebrali, další starší kamarád z obchodky jí řekl, že tohle vůbec nedělali. A ve srovnání s její nej kamarádkou, která chodí na cestovní ruch - v angličtině se moje dcera poměrně slušně domluví, čte knihy v AJ a dívá se na filmy v Aj, zatímco její kamarádka neumí pomalu ani správně poskládat větu, byla s námi na dovolené, tak to vím. A to moje dcera patří ve třídě mezi trojkaře, protože je lenoch a učí se, až když jí teče do bot. Ale ve srovnání s ostatními kamarády z jiných sš má opravdu větší přehled (F)

ODPOVĚDĚT
Klára S. (íouš) ID 3376, mimibazar.cz/ious (27.4.2016, 19:56)
Dcera chodila také na cestovní ruch a angličtina pro ní není problém (také čte i sleduje filmy v Aj) na rozdíl od některých kamarádek z jiných škol i gymnázií. Tím chci jenom říci, že někdy vůbec nezáleží na škole. Každá škola má naprosto jinou kvalitu výuky, také každému "sedne" víc to, jinému ono.

ODPOVĚDĚT
Lucie V. (Lucie-Anna) ID 94955, mimibazar.cz/lucie-anna (27.4.2016, 9:34)
Přesně toto jsme řešili vloni u dcery - velký rozdíl byl pouze v tom, že gymnázium bylo daleko (vybrala prestižní mimo bydliště), takže internát, a IT má v místě bydliště. Navíc, na IT přijali i jednu její spolužačku (holek je 5 ve třídě) - nechali jsme volbu čistě na dceři a vybrala si IT v místě bydliště. Je tam spokojená, vidí, že hned po škole, pokud by se nedostala na VŠ, najde i v oboru hned uplatnění (jinak z této školy se na VŠ dostává dost uchazečů, kolik jich vydrží až do konce, nevím). Myslím, že vítá i to, že učení je tam méně než na gymnáziu, takže trochu polevila. Já osobně její volbu vítám i z finančního hlediska, gymnázium s internátem by dost zatížilo náš rodinný rozpočet.

ODPOVĚDĚT
Lucia H. (tajpa) ID 335642, mimibazar.cz/tajpa (27.4.2016, 7:43)
pokud chce jít dál, tak určitě gymnázium.

ODPOVĚDĚT
Marcela K. (marcela) ID 278, mimibazar.cz/marcela1 (26.4.2016, 23:40)
Pokud "neví", pak bych volila rozhodně gymnázium. Nejvyšší šance dostat se na jakoukoli VŠ, největší přehled...

ODPOVĚDĚT
Markéta Š. (Auško) ID 323262 (26.4.2016, 23:17)
Vzala bych v úvahu co ho baví, na gymplu to budou spíš jazyky a human. vědy, na průmce hodně matiky, co se týče VŠ tak z gymlu bude mít sice všeobecný přehled ale dohonit technické předměty by mohl být problém, když na VŠ nebude chtít, tak gyml je z mého pohledu taková rozšířená ZŠ, prostě umí od všeho něco, což průmka má větší specifikaci, pokud již teď chodí na IT kroužek, tak bych volila průmku, myslím, že ho to tam bude i víc bavit ...

ODPOVĚDĚT
Marcela K. (marcela) ID 278, mimibazar.cz/marcela1 (27.4.2016, 10:03)
na průmce hodně matiky,ale na gymplu víc ,-) A všeho je na gymplu víc, problém na VŠ mají vždycky spíš ty jiný střední školy,gympl je prostě nejlepší příprava na jakoukoli VŠ.

ODPOVĚDĚT
Markéta Š. (Auško) ID 323262 (27.4.2016, 14:22)
myslela jsem včetně technických oborů ... :) jinak ano, matiky je na gymlu víc .)

jinak nemyslím, že mají problém SŠ, pokud pokračuji v oboru jaký mám SŠ, tak si myslím, že je to naopak, pokud měním obor, tak gyml je nej ..

ODPOVĚDĚT
Marcela K. (marcela) ID 278, mimibazar.cz/marcela1 (27.4.2016, 19:48)
jo, pokud pokračujou v tom svým, pak jo..Jenže většina fakt neví, co bude chtít dělat, jakou VŠ zvolí.
Vyhranění šťastlivci můžou volit jinak ,-)

ODPOVĚDĚT
Vlasta Z. (vlastaz) ID 11528 (27.4.2016, 8:06)
Dotace hodin matematiky na gymnáziu je větší než na průmyslovce. Například na VUT na strojní fakultě měly děti z průmyslovky s matikou na začátku velký problém, oproti gymplákům... Průmyslovka má větší specializaci pouze na odborné předměty, na úkor přírodních věd a humanitních oborů ( matematika, fyzika, biologie, zeměpis, jazyky...). Pokud ví, že chce jít na vysokou, pak určitě gympl, nebude pak muset dohánět k přijímačkám a ke studiu další vědomosti. Zvlášť dnes, když je vysokých škol nepřeberné množství a může se podat libovolný počet přihlášek, není tak těžké se na některou dostat, pokud je studijní typ.

ODPOVĚDĚT
Markéta Š. (Auško) ID 323262 (27.4.2016, 14:22)
špatně jsem to napsala, pod matikou jsem myslela i odborné technické předměty, ale jinak nesouhlasím, na VŠ měli gymlaři obrovský problém se statikou, kterou já měla na stavárně celé 4 roky ... není těžké se dostat, ale udržet se :)

ODPOVĚDĚT
Vlasta Z. (vlastaz) ID 11528 (28.4.2016, 11:54)
Manžel z průmyslovky na VŠ vydržel a dodělal ji,dělal i doktorát, a zůstal v oboru, ale svoje dítě rozhodně poslal na gympl - právě proto, aby si mohlo vybrat, jaký obor bude chtít studovat po střední a nebylo determinováno.

ODPOVĚDĚT
Markéta Š. (Auško) ID 323262 (28.4.2016, 13:54)
co když ale dítko nebude chtít jít na VŠ, níže píšte, že dítě neví v 15 co bude dělat ... neví ale ani to jestli půjde na VŠ, co když nepůjde? pokud bude mít gyml bez VŠ s uplatněním to bude horší než z odborné školy ... co jsem měla na základce kluky, kteří se věnovali IT tak všichni šli na průmku, ti co šli dál, zůstali v oboru, ale i ti co nešli dál a věnují se IT mají práci která je baví a velmi dobře živí ... :)

ODPOVĚDĚT
Vlasta Z. (vlastaz) ID 11528 (29.4.2016, 9:19)
Píšu, že neví, co chce dělat - myslím tím obor. JInak od začátku píšu o tom, že je gympl přípravka na vysokou. Já jsem na gympl šla, tehdy byly jen čtyřletý a celou dobu studia mě ani nenapadla varianta, že bych na VŠ nešla. Jen jsem později začala řešit, jaký obor a tak jsme na tom byli skoro všichni. Možná jeden- dva ze třídy měli od prváku představu, kam by chtěli, víc opravdu ne.

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Nikola Ř. (Nikuska18) ID 279466 (26.4.2016, 22:43)
Dobrý den, já jsem absolvovala gymnázium v roce 2011. Na VŠ od nás ze třídy nešlo asi 5 lidí, z toho dva mají teď dobrou práci, ti tři dělají průvodce ve vlacích a nebo v obchodě.
Já vybírala jazykové gymnázium, protože mě jazyky bavily, měla jsem angličtinu 8 hodin týdně, francouzštinu 4. Matematika, fyzika a chemie mě teda nebavila vůbec, takže rozhodování bylo vcelku jasné.
Myslím, že výhody jsou, že se syn může teprve rozhodnout, na jakou VŠ jít. Od nás spolužáci šli na právnickou fakultu, medicínu, ale i na pajdák, ekonomku nebo právě IT.
Nevýhoda určitě je, pokud by nešel studovat dále.
Já tedy určitě nelituji, obzvláště z důvodu naučení jazyků (L) (F) Přeji, ať se rozhodnete co nejlépe.

ODPOVĚDĚT
Amanda P. (amandapalm) ID 424205 (26.4.2016, 22:08)
Na informatice bude ve třídě málo holek. Což může být jak plus, tak mínus, ale je to něco, co stojí za to, aby to vzal v úvahu.

Z hlediska budoucnosti a šance uplatnění je to vcelku šumák. Pokud by vyloženě chtěl dělat IT technologie, tak by volba byla jasná, ale pokud je všestranější, než jen nadšenec do počítačů, tak gymnázium a jeho všeobecné zaměření může být zajímavější, než se už od "malička" specializovat.

Statisticky absolventi gymnázií co nejdou na VŠ mají významně nižší nezaměstanost, než jiní středoškoláci.

ODPOVĚDĚT
Martina V. (VMarťa) ID 235808, mimibazar.cz/vmarta (26.4.2016, 22:26)
Na informatice budou dvě slečny, na průmce jich je o něco více. Na gymlu zase asi opačně, bude méně kluků. To ale není pro něj důvod, kvůli kterého by se rozhodoval. Chodí do IT kroužku, ale bere to tak, že si na průmce zavře dveře před dalšími obory. S tou statistikou děkuji, teď mně napadlo, že můžu ještě zavolat na úřad práce a poptat se i na příp. nezaměstnanost u nás (F)

ODPOVĚDĚT
Marcela Š. (Macek70) ID 15624, mimibazar.cz/macek70 (26.4.2016, 21:46)
Vašeho syna neznám,takže je těžké radit,ale co třeba zajít za výchovnou poradkyní ve škole kde se učí teď.
Moje dcera šla sice už na osmileté gymnázium,teď je na Vš,ale říká že znovu by na gympl nešla.

ODPOVĚDĚT
Martina V. (VMarťa) ID 235808, mimibazar.cz/vmarta (26.4.2016, 22:03)
Marcelo, děkuji, můžu se ještě zeptat, proč by už Vaše dcera na gymnázium nešla? Ve škole nám jeho třídní a zástupce ředitele radí gymnázium, jako jediný kluk ze třídy se tam dostal, my by jsme ho raději viděli na té průmce. On váhá, viděl by se tam i tam, rozhodnout se musí sám, my můžeme jen poradit (F)

ODPOVĚDĚT
Marcela Š. (Macek70) ID 15624, mimibazar.cz/macek70 (26.4.2016, 22:14)
Přesně nevím,ale možná tam bylo i to,že šla od šesté třídy....do té doby měla samé a nikdy se nemusela učit a to ani na písemky. Na gymplu ležela v knihách pořád. Přechod mezi základním a středním vzděláním chtěla někam přestoupit,ale nemohla se rozhodnou jaký obor chce v budoucnu na Vš studovat a tak zůstala.

Zítra jí zkusím písnout,nebo zavolat :-)

ODPOVĚDĚT
Martina V. (VMarťa) ID 235808, mimibazar.cz/vmarta (26.4.2016, 22:21)
Děkuji, budete hodná (F). Jen se ještě zeptám, jakou VŠ studuje?

ODPOVĚDĚT
Marcela Š. (Macek70) ID 15624, mimibazar.cz/macek70 (26.4.2016, 22:23)
Dcera teď studuje biologii a ekologii,rozhodovala se mezi tímto oborem a psychologií (F)

ODPOVĚDĚT
Marcela Š. (Macek70) ID 15624, mimibazar.cz/macek70 (28.4.2016, 22:55)
Martinko,tak ta nechuť ke gymplu,byla spíš o těch 4 letech místo Zš....holky co zůstaly na Zš neměly tolik učení ,-).

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Kristina R. (Krůžička) ID 103532 (26.4.2016, 21:45)
já bych gymnázium nevolila. Pokud by nakonec dál nešel, nebude "umět" nic.

ODPOVĚDĚT
Lenka R. (lenkac) ID 464, mimibazar.cz/lenkac (27.4.2016, 8:42)
přesně, prodloužená základka...

ODPOVĚDĚT
Vlasta Z. (vlastaz) ID 11528 (27.4.2016, 12:39)
No, tak to bude přesně ten důvod, proč bereme děti ze základek na osmileté gymply už po pětce :-D Abychom jim tu základku vlastně prodloužili...

ODPOVĚDĚT
Lenka R. (lenkac) ID 464, mimibazar.cz/lenkac (27.4.2016, 12:51)
Díky Ani, ano takto sem to přesně myslela.
ad Martina, v dnešní době kluk "pouze" s gymplem opravdu nic moc..., pokud je studijní typ, tak volte gympl a pak samozřejmě dál na VŠ, to už uplatnění najde. Hezký den

ODPOVĚDĚT
Anna L. (Lanna1) ID 177468 (27.4.2016, 12:46)
Takhle to přece, ale paní nemyslela a vy to víte ,-)
Pokud bude mít dítě gympl a nepůjde dál, bude to opravdu jen takové "prodloužení" základky. Bude mít sice maturitu, zřejmě lepší znalosti, ale "nic víc" . Nebude umět žádný obor, nevím v jakém oboru potom tihle žáci nachází uplatnění. Pro gympl prostě stále platí, že je to hlavně příprava na vysokou.

ODPOVĚDĚT
Vlasta Z. (vlastaz) ID 11528 (27.4.2016, 13:05)
Samozřejmě, že je to příprava na vysokou, to je přece úloha gymplu- hlavně ale - na všechny typy vysokých škol. A jak jsem psala výš, pokud je někdo studijní typ, je dnes spíš problém se na vysokou nedostat, než dostat - je jich nepřeberné množství. A nebude mít zřejmě lepší znalosti, jak píšete - bude je mít velmi hluboké, zejména co se týká VŠECH přírodovědných a humanitních oborů. Ale pokud dítě ví, že chce jít na VŠ, pak není omezeno do budoucna volbou. Např. z průmyslovky se špatně hlásí na medicínu apod... A myslím, že mezi absolventem základky a absolentem gymplu je DOST velký rozdíl.
Znám jen velmi málo dětí, které v deváté třídě ví, co by chtěli v životě dělat. Spousta z nich to neví ani před maturitou A co se týká uplatnění - mám švagra vedoucího konstrukce, který nad absolventy průmky láme hůl - říká, že po odborné stránce je to hrůza, ani jedničkáři nic neumějí. Takže se

ODPOVĚDĚT
Taťána E. (peggybundova) ID 140003, mimibazar.cz/peggybundova (27.4.2016, 7:38)
Přesně! (Y)

ODPOVĚDĚT