Prosím je tu někdo kdo bydlí v rodinném domě a ještě jezdí každý víkend na chalupu? Chalupu miluji, je to takový splněný sen, ale zvládat rodinu, dva domy, podnikání a to každotýdenní stěhování je šílené.
Pavlína K. (pavla123) ID 140826 (12.11.2016, 20:54) | Tak na chalupu může jet někdy jen manžel s dětma a Vy si v klidu v sobotu umýt okna a v neděli odpočívat, ne? Nebo naopak, Vy s dětma na chalupu a okna umyje manžel. Nebo se vykašlat na okna. Kamarádka je nemyla 4 roky a bylo pořád přes ně vidět ven. Chalupu chcete využívat až za X let, tak nemusí být hned všechno opravené. My posledních 8 let stíháme víceméně na zahradě jen posekat trávu - malé děti, oprava RD ale všichni sousedi to tak měli, nejde všechno stihnout. Až v důchodu mají zahrady a chaty vzorové. Hlavně se z toho nepo....
ODPOVĚDĚTnahlásit |
|
 | Zuzana Č. (Epikina2) ID 223574, mimibazar.cz/epikina2 (11.11.2016, 23:44) | Děkuji moc všem za komentáře. Musím říct že po chalupě jsme nikdy netoužili, ale byl to prostě osud . Před 20 lety jsme se na dům chodili dívat, už byl opuštěný, stáli jsme v lese za domem a snili ... Jenže dům majitelé prodat nechtěli. Byla to náhoda, že manžel sháněl na netu před 5 lety nějakou součástku a objevil inzerát na prodej "našeho" domu. Chtěli jsme se jen podívat dovnitř a tak jsme si domluvili schůzku. Genius loci toho místa nás chytil a nešlo jinak. Je to dům s víc než 400 let starou historií a my ho v úctě k tomu místu vracíme do života, s tím, že jednou až nebudeme potřebovat využívat vymožeností typu škola, školka, kamarádi, kroužky, ... přestěhujeme se tam nastálo. A dům kde bydlíme bude taková finanční investice, nejspíše k prodeji a na start do života pro děti. Věřím, že pokud občas "vynechám" a udělám si doma co mě štve že přes týden nestíhám, bude dobře 
ODPOVĚDĚTnahlásit |
|
 | Hana V. (Medeia) ID 6304, mimibazar.cz/lahvickycz (11.11.2016, 23:11) | Být Vámi, prodala bych barák ve městě a odstěhovala se na tu krásnou samotu hned 
ODPOVĚDĚTnahlásit |
 |  | Zuzana Č. (Epikina2) ID 223574, mimibazar.cz/epikina2 (11.11.2016, 23:20) |
Díky za názor, neznáte se s mým manželem ? To on by rád taky.
ODPOVĚDĚTnahlásit |
|  |  | Hana V. (Medeia) ID 6304, mimibazar.cz/lahvickycz (11.11.2016, 23:26) |
tak že ho zdravím jinak my už 15 let obýváme jednu ruinu zvanou mlýn a nelitujeme 
ODPOVĚDĚTnahlásit |
| |  |  | Zuzana Č. (Epikina2) ID 223574, mimibazar.cz/epikina2 (11.11.2016, 23:47) |
Vyřídím , my to máme taky v plánu, ale až později. Teď bych to dětem nemohla udělat. Mají tu kamarády, školu, kroužky, ... tam není z tohoto nic. Kdybychom byli sami nebo se tam už děti narodili, bylo by to jiné. Jinak i my zachraňujeme starý mlýn.
ODPOVĚDĚTnahlásit |
|
Eva D. (evinain) ID 502039 (11.11.2016, 19:15) | Máme barák na vesnici u toho zahrádku a druhý barák také na vesnici a pole se zahradou. Bydlí tam ještě manželovi rodiče. Nikomu bych to nepřála, v týdnu práce na zahrádce a úklid doma a o víkendu práce na poli a zahradě. Tchýni úklid nikdy nic neříkal a tak vždy musím alespoň trochu uklidit. V pondělí jsem vždy utahaná jak kůň. Také závidím kamarádce, která o víkendu odpočívá. Eva
ODPOVĚDĚTnahlásit |
 |  | Zuzana Č. (Epikina2) ID 223574, mimibazar.cz/epikina2 (11.11.2016, 23:19) |
Děkuji za názor. Až tak doničená nejsem, na chalupě jsem celkem v klídku. Spíš mně vadí že přes týden nestíhám udělat takové ty věci "navíc" jako umýt okna, uklidit komoru, zbavit se věcí po dětech, ... a pak na to musím přes týden koukat. Jenže o víkendu jsem pryč.
ODPOVĚDĚTnahlásit |
|
Luděk K. (ludas22) ID 168315, mimibazar.cz/ludas22 (11.11.2016, 18:57) | Máme byt a chalupu. Chalupu jsme kdysi vybírali s tím, aby v případě, že ji budeme chtít prodat, byla hned a dobře prodejná. Zhodnocení vkladu je za ty roky minimálně o 400%. Zvládat se to dá, ale spíš to časem omrzí. Až jednou nebudeme zvládat, prodáme ji a bude to výborné přilepšení třeba k důchodu. Celkově to ale byla naše nejlepší investice.
ODPOVĚDĚTnahlásit |
|
 | Eva Š. (-Popelka-) ID 3561, mimibazar.cz/popelka (11.11.2016, 17:42) | My máme rodinný dům a před rokem jsme si pořídili chalupu. Má to smysl a veliký! Není pravda, že to smysl postrádá. Ale člověk z bytu to málokdy pochopí. Dům máme v Praze, takže jezdíme do nádherné přírody. A hlavně - ta změna prostředí je bezvadná a člověk uniká stereotypu. Nebavilo mě jezdit pokaždé jinam a shánět ubytování. Takto je to lepší. Nejezdíme ale každý víkend. Děti dělají sport a tak to nezvládáme. 2x do měsíce ale jedeme. A je to blaho. Já bych neměnila, i když máte pravdu, jakmile jedeme dvakrát po sobě = doma bordel Ale co... hlavně, že je nám tam hezky 
ODPOVĚDĚTnahlásit |
 |  | Zuzana Č. (Epikina2) ID 223574, mimibazar.cz/epikina2 (11.11.2016, 23:16) |
Děkuji za názor, musím říct že velmi blízký mému. Dům máme kus za Prahou, i když je tu hezky, žádný satelit, přeci jen jsou okolo domy, ... a dům je nově postavený. Ale zas užíváme výhod jako škola, školka, kamarádi, kroužky, nákupy,... Chalupa je na samotě u lesa, klid, nikdo nikde, dům je víc než 400 let starý, vracíme ho do života, je to nádherný pocit a takový návrat ke kořenům a přírodě. Myslím že pokud trochu uberu alespoň já s frekvencí cest, bude to v pohodě 
ODPOVĚDĚTnahlásit |
|
 | Hana P. (hanelem) ID 189106, mimibazar.cz/hanelem (11.11.2016, 16:57) | Máme byt a chalupu a je to náročné. Investice za investicí, balení, přesuny, dvě domácnosti. Dva domy ani náhodou za mě nikdy 
ODPOVĚDĚTnahlásit |
|
 | Alena M. (a74) ID 400427 (11.11.2016, 15:46) | Nepisete podrobnosti, tak to beru tak, ze proste chajda je relax a priroda. Mame dum v rodinne zastavbe a dovedla bych si predstavit malou chatu u lesa, v klidu bez lidi... ale to vecne baleni by me urcite brzy odradilo. Jedine ulehceni vidim v tom, mit vse dvakrat a nic nebalit, proste prijedu na chatu, otevru skrin a prevleknu se. to same drogerka a jidlo to je jasne, zakladni veci tam mit a pak nakupovat jako domu. Ale musite sama vedet, jestli se vam to vyplati. Hlavne nechtejte byt dokonala, to si pak neuzijete nic...
ODPOVĚDĚTnahlásit |
|
 | Laďka P. (ladka17) ID 494981, mimibazar.cz/ladka17 (11.11.2016, 15:30) | Přikláním se k názoru většiny. Mít v podstatě dva domy... postrádám v tom jakýkoliv smysl. My máme velký dům, dvě malé děti a podnikání.Přiznám se, že ani teď zvládám doma všechno tak, jak bych si představovala a chtěla. Ovšem je to každého věc. Znám lidi, co si k domu na malém městě ještě pořídili velkou chatu pouhých 5 km od svého domu a prý jsou tak spokojeni. Tak tohle mi hlava nebere už vůbec. 
ODPOVĚDĚTnahlásit |
|
 | Veronika B. (vibri) ID 274273 (11.11.2016, 15:02) | mno, mít dva domy, je nesmysl... my máme byt ve městě a nutnost je mít domeček- chatu se zahradou, kam vypustit děti o víkendu...ale pravda, sedet zadkem na dvou židlích je hrůza!!! investice tam a tady, balit se v pátek, vybalit v neděli, prát, a znova na pátek zabalit... mě to zmáhá a to jsme mladí. Ale mít dva domy je holý nesmysl, proč?
ODPOVĚDĚTnahlásit |
|
 | Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 99576 (11.11.2016, 14:38) | Tak, je to vaše volba. Já bych takový život žít nechtěla. Bydlíme v domě se zahradou, proto nemám puzení mít chalupu. Tady je pořád co dělat, co zvelebovat, čím se kochat. Někde bych být vámi ubrala.
ODPOVĚDĚTnahlásit |
|
 | Hana N. (HankaN) ID 50703 (11.11.2016, 14:16) | My jsme na tom podobně. Koupili jsme chatu, v lese, u vody, nádhera sama. A nedávno jsme si pořídili dům ve městě, s malou zahradou, 100 let starý. Neplánovaně, ale nešlo ho nekoupit A též mám dilema. Úplně vás chápu, že se chaty vzdát nechcete. Ač máme dům, chata v lese je něco jiného, není to stejné. Letos jsme na chatě moc nebyli, rekonstruovali jsme... nechám tomu ještě rok dva a uvidím, jak to budeme zvládat. Též se toho nechci zvdávat, ale je to náročné. Ale říkám si, že na chatě nemusím být přeci každý víken, ne?
ODPOVĚDĚTnahlásit |
 |  | Zuzana Č. (Epikina2) ID 223574, mimibazar.cz/epikina2 (11.11.2016, 23:11) |
Děkuji za názor, i já jsem nakonec dospěla k tomu, že se to zvládnout nedá a pokud občas zůstanu doma a udělám si co je potřeba a zajdeme si třeba do kina, ... bude to v pohodě. Chalupu určitě prodávat nebudeme, to počítáme v budoucnu s prodejem domu. Teď ale zatím užíváme výhod jako škola, školka, kroužky, nákupy a Praha za rohem ...
ODPOVĚDĚTnahlásit |
|
 | Lucie Z. (Lucy33) ID 221460, mimibazar.cz/lucy33 (11.11.2016, 13:32) | my když bydleli v domku, ani by mě nenapadlo ještě někam jezdit na chatu kolem baráku je pořád práce a dá se být venku, tak mi chata přijde nadbytečná .. předtím i nyní jsme na bytě a na léto je chatka ideální máme kde opéct špekáčky, strávit víkend v přírodě a hned za ní je i řeka takže takto je to pro mě ideální přes týden jsme v centru, pár minut do práce i školy, kroužky.. a na víkend je možnost přírody .. ani bych nechtěla velkou chalupu, malá chatička nám úplně stačí 
ODPOVĚDĚTnahlásit |
|
 | Jitka H. (Jessie109) ID 426673 (11.11.2016, 13:22) | Máme dům a měli jsme chalupu, nezvládala jsem pořádně nic, v pátek zabalit, odjet, tam poklidit, v neděli zbalit odjet domů, doma poklidit atd., atd.. Myslím, že zvládnout dvě domácnosti je jen pro otrlé Chalupu jsme nakonec prodali.
ODPOVĚDĚTnahlásit |
|
 | eva p. (evicela) ID 205626 (11.11.2016, 12:53) | jak zvládat? S jazykem na vestě, bez kouska vlastního času. Na co proboha chalupu když vlastníte barák? Jaksi nechápu. Jo kdybych bydlela v maličkém bytě na frekventované ulici ve městě, to pak ano, ale jinak 
ODPOVĚDĚTnahlásit |
 |  | Lenka B. (LENNNA3) ID 109156, mimibazar.cz/lennna3 (11.11.2016, 19:07) |
Zrovna přemýšlím o tom samém, že to nechápu. Bydlet v bytě, tak chalupa má smysl a určitě to bude fajn, mít kam vypadnout. Ale bydlet v baráku a k tomu jezdit na chalupu. To mi smysl nedává a ještě nemít nic ze života, jen se honit a být sedřená.
ODPOVĚDĚTnahlásit |
|  |  | eva p. (evicela) ID 205626 (11.11.2016, 20:30) |
přesně, to mi už připomíná-hamty hamty ať mám víc než tamty 
ODPOVĚDĚTnahlásit |
| |  |  | Zuzana Č. (Epikina2) ID 223574, mimibazar.cz/epikina2 (11.11.2016, 23:08) |
Respektuji Váš názor, ale o tom to není. Chalupu jsme nikdy nechtěli, byla to náhoda když jsme objevili inzerát na prodej domu, po kterém jsme před 20 lety toužili. Dům byl v šíleném stavu, vracíme ho zpátky do života a baví nás to. Současně je to i taková investice do budoucna, rádi bychom se tam jednou odstěhovali a prodejem domu kde bydlíme pomohli do začátku dětem. Nám totiž nikdo nedal ani korunu a moc dobře víme jaké je to začínat od nuly, tak to máme místo stavebního spoření pro děti 
ODPOVĚDĚTnahlásit |
|
 | Hana O. (hadeva) ID 357276, mimibazar.cz/hadeva (11.11.2016, 12:50) | My jsme sice v bytě,který předěláváme,ale chalupu máme už spoustu let a neměnila bych.Máme malé děti, přes týden kroužky, práce,o víkendu chalupa, přes zimu tam nejezdíme.V životě bych jí neprodala.Na chalupě jsme vybavení a když je udělaná(což u nás není,takže tam jezdíme makat),tak je to pohoda.Nestěhujeme nic,jen pobereme nutné oblečení na víkend,některé tam necháváme,jídlo sebou nebo nakoupíme tam jen na ty dva dny.Mě to tedy zase tak náročné nepřipadá,ale jsem zvyklá od mala.Chalupy bych se nevzdala.
ODPOVĚDĚTnahlásit |
 | Magdalena S. (MagdaS) ID 41046 (11.11.2016, 17:47) |
máme to stejně byt+chata,značka ideál 
ODPOVĚDĚTnahlásit |
 | Tereza N. (princepessa) ID 30710, mimibazar.cz/princepessa (11.11.2016, 14:51) |
Máme to úplně stejně- někdy toho teda berem víc i na ten víkend a je pravda že občas nestihnu uklidit doma díky tomu, že jsme o víkendu pryč, ale ono to neuteče 
ODPOVĚDĚTnahlásit |
|  |  | Zuzana Č. (Epikina2) ID 223574, mimibazar.cz/epikina2 (11.11.2016, 23:02) |
Děkuji za názory, já bych taky chalupu nikdy neprodala, je to náš splněný sen a jezdím tam ráda. Jen jsem chtěla vědět jestli je někdo kdo to zvládá i když jezdí každý víkend pryč. Už jsem rozhodnutá občas zůstat doma a dodělat co mě vadí že pořád doma zůstává nevyřízené... Přes týden to prostě nedám a vadí mně že třeba nejsem schopná zbavit se všeho oblečení, bot, hraček po dětech, dost jsem toho rozdala, ale pořád tu je toho dost. Pořád máme doma malá kola, odrážedla, ... ze kterých už kluci vyrostli ... 
ODPOVĚDĚTnahlásit |
|
 | Markéta H. (Zamie) ID 88816 (11.11.2016, 12:49) | Jezdím, ale ne každý týden. Většinou já a děti a "babičky". Manžel tam nemá dostatečný komfort.... Vyrostla jsem tam o víkendech na vesnici (4 domy a nikde nic, nikdo), v pubertě to nesnášela !!! ... a budu jezdit pořád....pořád dřu a miluju to... generace přede mnou jen "vyžívala", já musím rekonstruovat, jinak by to spadlo.... mám tam kořeny, historii, praděda postavil (tvořím rodokmen - i toho domu) ,takže prodej nepřipadá v úvahu.... Taky padám "na hubu" . Přes týden jsem městská "panička" na kramflíčkách a o víkendu strašidlo v montérkách. Ale v klidu, v souladu s přírodou, s myšlenkou, že kdyby se cokoli ve světě "semlelo", tady přežiju, ve městě ne. S přáním, že jednou mi sem budou odkládat vnoučátka 
ODPOVĚDĚTnahlásit |
 |  | Zuzana Č. (Epikina2) ID 223574, mimibazar.cz/epikina2 (11.11.2016, 22:54) |
Děkuji, tomu rozumím. Já jsem sice z Prahy, ale chalupa je náš splněný sen. Přímo po tomto domě jsme toužili už před 20 lety. Byl dlouho neobydlený ,v šíleném stavu když jsme ho kupovali, ale vracíme ho zpátky do života a vzhledem k tomu, že část domu je víc než 400 let stará, si to určitě zaslouží 
ODPOVĚDĚTnahlásit |
|
Václava Š. (belkova) ID 313794 (11.11.2016, 12:31) | My sice v bytě (ale velkém), ale manžel si hrozně přál chalupu.... Já dlouho říkala, že s ním chalupu jen přes mou mrtvolu, ale všichni známí mě přesvědčovali, že s chalupou ho práce kolem ní chytnou a já blbka povolila. Takže náročná práce, opravdu velký byt 2 věčně hladoví synové = denně teplé večeře, o weekendech chalupa se zahradou, o dovolených vždy nějaká rekonstrukce (samozřejmě melouchář + já), ledva kluci trochu odrostli, odmítli s námi jezdit. Po pár letech v důchodu je výsledek tento: velký byt prodán, během několika týdnů se budeme stěhovat do podstatně menšího, v přízemí a se zahrádkou a příští rok půjde chalupa do prodeje. Celá rodina je z toho v šoku (včetně manžela, který s tím nesouhlasí), ale mají smůlu,už je rozhodnuto.
ODPOVĚDĚTnahlásit |
|
Štěpánka M. (pušta) ID 139312 (11.11.2016, 12:22) | My měli nejprve byt v paneláku a chalupu, to ještě šlo, sice mě taky nebavilo věčné stěhování věcí sem a tam, ale vidina víkendu v přírodě to vyvážila. Teď máme RD, není důvod jezdit "ven". Přišlo mi to schizofrenní - balení, zásoby - mám tam olej nebo už dochází... atd. Všechno jsem řešila dvakrát. Chaloupka šla... Doteď je to nostalgie, vzpomínám na to ráda a občas po nějaké chalupě pokukuju, ale pak to velmi rychle zase zavrhnu.
ODPOVĚDĚTnahlásit |
 |  | Zuzana Č. (Epikina2) ID 223574, mimibazar.cz/epikina2 (11.11.2016, 22:48) |
Děkuji za názor. Teď už je to se "stěhováním" celkem v pohodě, na chalupě máme skoro všechno nechané, jen místo abych si třeba o víkendu v pohodě vyprala, dovezu si v neděli ještě další špinavé oblečení domů a nestíhám dodělat to co jsem přes týden nestihla. Už si píšu co je potřeba přivézt, protože pak jsem měla doma 3 oleje a na chalupě 3 cukry 
ODPOVĚDĚTnahlásit |
|
Andrea K. (lomatt) ID 577827 (11.11.2016, 11:46) | Jsem na tom na chlup stejně jako Markéta níže a plně s ní souhlasím 
ODPOVĚDĚTnahlásit |
|