prosím o radu.
Jak zvládnout vzdor kluka 12 let. Odmlouvání je to nejmenší. Je zlí . Když není po jeho ztropí hroznou zcénu. Nevím si už s ním rady. Byla jsem moc benevolentní.a teď spolu jenom bojujem. Chtěla bych to zvládnout bez věčných hádek.
FOTKU MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Celkem 8 komentářů
jana j. (jobjana78) ID 594093 (19.6.2017, 10:20)
(hello) Děkuiji. mluvíte jako můj přítel.Důslednost se snažím prosazovat.ale jakmile začne kluk vyšilovat nebo se hádat většinou ustoupím. je to tak že se bojím po něm něco chtít. včera jsme si sedli a řekli si, že dnes přijde domu ze školy. pujde na horu, nebude věci posílat výtahem. převlíkne se nají se. sní kolik bude chtít. a muže jít ven, poslední dobou mi posílal tašku výtahem domu. a šel hned ven.když jsem jednou chtěla aby se nejedl ,bylo zle. pohádali jsme se . já mu zakázala jít ven. nakonec se sebral a odešel. po hodině mi volal ex manžel, že je u něj.takže se dneska klepu jak to dopadne až příjde ze školy. :-(

ODPOVĚDĚT
Eliška Ř. (Rehacka) ID 68274 (19.6.2017, 9:53)
Důslednost, důslednost, důslednost. Nenadávat, nekřičet, dobré je stanovit si nějaká konkrétní pravidla a třeba si je napsat, vyvěsit na ledničku. Pokud dítě něco provede, lepší než vytýkat mu to a sama pojmenovat, co udělalo špatně, je chtít to od něho - ty mi řekni, pojmenuj, co jsi udělal špatně! Ale chce to fakt trpělivost a důslednost. Jste ale na dobré cestě, protože si sama uvědomujete i své chyby a nesnažíte se chování syna nějak omlouvat. Držím palce!

ODPOVĚDĚT
Ivana O. (Artos) ID 145745, mimibazar.cz/artos (16.6.2017, 7:07)
Dobrý den, zkuste kouknout tady :
https://www.nevychova.cz/zdarma/k001/v1/
před několika týdny mi o tom někdo řekl, nevěřila jsem, že to je tak jednoduché, doufám, že Vám videa a příběhy rodičů pomůžou. U nás jsme teprve na začátku, při prvním videu jsem byla hooodně naměkko, u druhého jsem pociťovala trošku změnu k lepšímu a třetí jsem si mohla stáhnout teprve včera a s manželem jsme se shodli, že musíme pustit znovu, trošku se v tom ztrácíme, ale opravdu, je to vždy o komunikaci jakou vedeme s dětmi špatně ač nevědomky, bohužel ...

ODPOVĚDĚT
Nada B. (Nadys) ID 192716 (16.6.2017, 10:35)
jj ,Katka z "nevýchovy" je super a člověk při videích a rozhovorech jasně vidí kde dělá chyby v komunikaci i když třebas nevědomě.

(F)

ODPOVĚDĚT
jana j. (jobjana78) ID 594093 (16.6.2017, 10:33)
dobrý den. pustila jsem si první video a zaujalo mě. jsem od všeho kousek . pustim si další. děkuji vám a přeju ať se vám daří. já na tom chci pracovat a určitě se budu koukat dál. (F) (hello)

ODPOVĚDĚT
Amanda P. (amandapalm) ID 424205 (15.6.2017, 21:40)
Domluvte si pár setkání na videotréning interakcí. Zrovna v těchhle případech je to dost efektivní.

Čím déle budet odkládat to, že se naučíte funovat jako rodič a to efektivni rodič, tím horší to bude.

Neexistuje nějaký trik - musíte velmi do hloubky pochopit v čem v přístupu děláte chyby a z čeho pramení a pak společně hledat cesty které budou fungovat.

http://spin-vti.cz/praxe-vti-v-cr/najdi-si-vti-trenera

ODPOVĚDĚT
jana j. (jobjana78) ID 594093 (16.6.2017, 6:14)
děkuji (F) . (hello)

ODPOVĚDĚT
Marcela W. (marcuska) ID 42299, mimibazar.cz/marcuska (15.6.2017, 17:23)
Taky jsem něco podobného řešili s naším 11letým. Taky se dost často vztekal. Byla jsem na konzultaci s psychologem. Radil nám důslednost, být zajedno ve výchově s manželem, nenechat se vytočit (to je dost těžké). Když se vztekal a přecházelo to do scény, řekla jsem, mně se tvoje chování nelíbí, až se uklidníš, přijď prosím za námi a promluvíme si. Pak jsme si třeba vysvětlili, jak by to vypadalo, kdyby to bylo obráceně, třeba kdybych si před přípravou večeře sedla ke stolu, mlátila do něj a ječela. Řekl, že by se mu to vůbec nelíbilo. Mluvit s ním, v klidu všechno vysvětlovat, a hlavně neřešit všechno příkazem a rozkazem a přenést na něj část odpovědnost za něho samého. Stanovit si pravidla, která bude dodržovat, když je nedodrží, nevyčítat, nenadávat, ale popovídat si o tom. Místo příkazu použít otázku, např. máš nějaký návrh, jak by sis mohl zlepšit známku? Zajímá mě tvůj názor. Nebo M

ODPOVĚDĚT
jana j. (jobjana78) ID 594093 (15.6.2017, 17:42)
děkuji. cením si vašich rad. a budu to skoušet po dobrym. (F) (F) (F)

ODPOVĚDĚT
Iveta L. (johnynka) ID 58604 (15.6.2017, 18:36)
http://www.databazeknih.cz/knihy/jak-mluvit-aby-nas-deti-poslouchaly-49972

a ještě mají jednu něco o učení, tu mám taky, ale tu zatím nepotřebuju číst ,-)

ODPOVĚDĚT
jana j. (jobjana78) ID 594093 (15.6.2017, 18:39)
děkuji. (L)

ODPOVĚDĚT
Marcela W. (marcuska) ID 42299, mimibazar.cz/marcuska (15.6.2017, 17:29)
Nebo Máš v plánu si udělat úkoly teď. Prý ne, až za hodinu. Domluvili jsme se, že je udělá za hodinu bez upomínání. Když udělal, chválili jsme (skoro až na půdu ,-) ), když neudělal a přinesl za to poznámku, promluvili jsme si, že vlastně nedodržel dohodu a svou povinnost a jak si myslí, že by se tomu dalo předejít. Nešlo to ze dne na den, ale asi za měsíc se situace doma zlepšila. Není to teď ideál, občas to taky bouchá. Je to těžké, neustále diskutovat, ale puberťák a předpuberťák se proti příkazu staví do opozice tak nějak automaticky.

ODPOVĚDĚT
jana j. (jobjana78) ID 594093 (15.6.2017, 17:47)
děkuji. psycholožka radí být dusledná. co po něm chci říkat jen jednou,ale to prostě nejde když neposlouchá.přivádí mě to k šílenství. máme s ex manželem střídavou péči a tam si to nedovolí. mě jako autoritu moc nebere. já beru léky na nervy a o to je to horší.bojím se na něj byť promluvit,aby nedošlo k hádce. ale budu se držet vašich rad. rad psychologu a snad to přežijema bude líp. :-$ :-$

ODPOVĚDĚT
Anna L. (Lanna1) ID 177468 (15.6.2017, 17:52)
Přeji vám ať to zvládnete, moc vám držím palce (L)

ODPOVĚDĚT
jana j. (jobjana78) ID 594093 (15.6.2017, 17:56)
děkuji mockrát. (F) (F) (L)

ODPOVĚDĚT
Lucie Z. (Lucy33) ID 221460, mimibazar.cz/lucy33 (15.6.2017, 17:36)
[A] to jste úžasní , smekám.. kéž by naši měli 10% tohoto náhledu ... (F) (flower) (hello)

ODPOVĚDĚT
Lucie Z. (Lucy33) ID 221460, mimibazar.cz/lucy33 (15.6.2017, 17:22)
(F) Jani, držím vám palce, puberta je prubířský kámen... třeba mé máti se tam sečetly bohužel všechny její brutální chyby, v 17 mne v afektu vyhodila (asi ve 950-tém afektu ,-)) (brácha utekl ve 12) a já prostě tehdy už šla, k babičce.. a nikdy se to nenepravilo (je mi 42).. snad to u vás není tak zlé, ale přistupujte k tomu prosím stále S LÁSKOU - to je to hlavní (i když je na zabití ,-)) - hormony, věk a staré křivdy dělají své... myslím, že pokud jste byla schopna toto sebe- reflektivně napsat takto na rovinu SEM, tak máte našlápnuto dobře (F) (hello)

ODPOVĚDĚT
jana j. (jobjana78) ID 594093 (upraveno 15.6.2017, 18:09)
děkuji. cením si vaší podpory.snad se z toho nezblázním ještě víc.sama mám psychické potíže.o to víc mi to dává zabrat. ,-)

ODPOVĚDĚT
Iveta L. (johnynka) ID 58604 (15.6.2017, 18:27)
teď čtu na doporučení tady z diskusí knihu "jak mluvit, aby nás děti poslouchaly" zkuste si ji půjčit v knihovně

ODPOVĚDĚT
jana j. (jobjana78) ID 594093 (15.6.2017, 18:32)
děkuji. napíšete jméno autora. (F) (hello)

ODPOVĚDĚT
Jitka D. (Ayra) ID 3251, mimibazar.cz/ayra (15.6.2017, 15:54)
Chlapec stojí na prahu puberty - vzdor, odmlouvání i tvrdší prosazování je zcela normální a přirozený projev. Taky je to období, kdy se vám zvlášť nepěkně zúčtují chyby, které člověk dřív nadělal - třeba přílišná benevolence, neexistující hranice....
Úplně bez hádek to nejspíš nepůjde - ono zvládat puberťáka bývá často boj, občas to připomíná spíš krocení divé zvěře. Pokud máte opravdu větší a těžce zvladatelné potíže, vyhledejte psychologa nebo spíš psychoterapeuta - univerzální rada, jak zvládnout dítě, opravdu není.

ODPOVĚDĚT
Radomíra R. (Brůs) ID 146328, mimibazar.cz/Rakuska (15.6.2017, 18:15)
Zcela prirozeny jev? No nevim. U kluku jsem tohle nezazila. Nikdy.

ODPOVĚDĚT
Jitka D. (Ayra) ID 3251, mimibazar.cz/ayra (15.6.2017, 18:25)
Tak jistě se najdou i děti, na kterých puberta pomalu není vidět, nicméně ano, většinově je myslím úplně normální a přirozené, že krom bouřlivých hormonálních záležitostí a s tím spojených emocí se děti mění celkově, vyspívají, přehodnocují, tvoří vlastní názory a pozice a taky už se je pokouší prosazovat. A někdo je holt povahy klidnější a někdo ne - a to platí i o rodičích.
Myslím, že puberta je dost známý jev takže asi není nutné polemizovat nad tím, jestli vzdor a odmlouvání v pubertě je nebo není normální - druhá věc je otázka míry, ale to bych už vážně nepitvala. Ono ne vždycky se dá všechno ovlivnit a kdo nezažil nepochopí.

ODPOVĚDĚT
Lenka K. (Lenicka6) ID 93706, mimibazar.cz/lenicka6 (21.6.2017, 15:16)
(Y) naprostá pravda,jen přidám : dva synové,oba stejně vychováváni,oba stvořeni ze mě a mého muže,puberta u každého úúúplně jiná,jeden jakoby ji neměl druhý masakr motorovou pilou,snažím se přežít ,-) [A] a nenadělám nic,těžké období s ním se snažím přebít láskou k němu,je to náročné,ale já to dám,musím (D)

ODPOVĚDĚT
Anna L. (Lanna1) ID 177468 (15.6.2017, 18:22)
Možná protože měli právě ty mantinely a vrátilo se to, že člověk nebyl příliš benevolentní, proto možná člověk takovu pubertu nezažije a tento opravdu přirozený jev, je díky tomu velmi mírný ,-) ,-) (candle) taky doufám v takový mírnější průběh ,-) *-) paní sama píše, že dělala chyby (F)

ODPOVĚDĚT
Radomíra R. (Brůs) ID 146328, mimibazar.cz/Rakuska (15.6.2017, 18:28)
Ano. Meli nantinely od mala. Vedeli, ze pres to vlak nejede. S druhym prisly trable okolo 16-17. Ted mu je 24 a fere me svym klidem. ,-)

ODPOVĚDĚT
Zuzana M. (ZuzaM) ID 37334, mimibazar.cz/zuzam (15.6.2017, 20:46)
Takže jste to vlastně zažila, jen později.

ODPOVĚDĚT
Radomíra R. (Brůs) ID 146328, mimibazar.cz/Rakuska (15.6.2017, 21:01)
Ne. Nikdy nebyl drzy a vztekly. V tom veku honil holky a chodil na diskoteky.

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
jana j. (jobjana78) ID 594093 (upraveno 15.6.2017, 17:19)
Děkuji. tohle všechno si uvědomuji. k psychologovi chodíme.radí nediskutovat .odejít z místnosti když má záchvat vzteku a nechat ho.ale poslední dobou kdykoliv něco řeknu okamžitě se staví do utoku.

ODPOVĚDĚT
Katka B. (kremilek) ID 2451, mimibazar.cz/katkab (15.6.2017, 15:43)
Jani bez hádek to asi teď už úplně nepůjde, ale vše v klidu vysvětlujte a hlavně buďte důsledná i kdybyste únavou lezla po zdi. Určitě se to vyplatí a vězte, že je to boj mnoha dnešních rodičů, ale jen málokteří to dokážou přiznat jako vy. Určitě to dáte.

ODPOVĚDĚT
jana j. (jobjana78) ID 594093 (15.6.2017, 15:47)
děkuji. jsem už bezradná. dokonce se přichytávám, že mám strach něco říct,aby nedošlo na hádku.snažím se být dusledná. Já vím ,že je v podstatě z něčeho neštastný a taky se v tom plácá. a pak vybuchuje.

ODPOVĚDĚT
Katka B. (kremilek) ID 2451, mimibazar.cz/katkab (15.6.2017, 15:52)
Tak se pokuste zjistit z čeho je nešťastný, ona to bude i prepuberta, určitě ví, že ho máte ráda, ale prostě je to i věk a jedno z druhým a je to tady. Nebojte to dáte.

ODPOVĚDĚT
jana j. (jobjana78) ID 594093 (15.6.2017, 17:09)
děkuji. nešťastný je z neopětované lásky. kamarádi jsou asi spíš podvraťaci.je toho víc,ale mluvit o tom moc nechce. budu muset těžce nastavovat mantinely .je mi z toho hrozně uzko.

ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 70336 (15.6.2017, 19:03)
...zkuste najít něco v čem se najde a vybije si zároveň vztek nebo nepřízeň, kluci většinou sport, nějaké bojové umění....posilovna....najde i nové přátelé a nové podněty....hodně štěstí (hello)

ODPOVĚDĚT
jana j. (jobjana78) ID 594093 (15.6.2017, 19:08)
ted jsme mluvily, že by začal hrát fotbal. tak od září se prý do toho dá. tak uvidíme děkuji za podporu moc si všech komentíku vážím. (L) (F) (F) (F)

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno