Boj s dcerou puberťačkou, jak řešíte vy?
Dcera 14let má večerku ve 22h(ráno vstává v 5:40h),začala jsem jí na nic brát telefon, neboť jsem zjistila, že si na mém mobilu zapne data a Hotspot a paří na mobilu klidně do půlnoci, pokrč.v komentáři
FOTKU MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Fotografie má celkem 18 komentářů
Pavlína K. (pavla123) ID 140826 (27.1.2018, 20:46)
Nechápu, proč někdo kupuje dítěti drahý mobil. Koupila bych obyčejný, jen na volání. My máme jen ty obyčejné. Pak děcka chodí a furt do toho čumí, vráží do lidí, málem je zajede auto....

ODPOVĚDĚT
Lenka K. (matolka) ID 30149, mimibazar.cz/lenkaxx32 (28.1.2018, 7:49)
Není třeba vše a vždy chápat....

ODPOVĚDĚT
Iva V. (macnel) ID 141979 (26.1.2018, 10:55)
Syn má v 15,5 letech večerku nejdéle ve 22 hod. Zpočátku mi také hrál na mobilu, ale když jsem ho 2x načapala, tak toho nechal. Od pondělí do pátku má v noci mobil v kuchyni a o víkendu u sebe. To chodí spát také jak chce, ale musí splnit své povinnosti jak doma tak do školy. Dceři je 12 a ta spí od 20.30 hodin a mobil má vždy dosah. Neláká jí to. Dříve jsem se také rozčilovala, ale teď už vše řeším s klidem, jen když jsou hubatý a drzý, neposlouchají, tak zvedám hlas.

ODPOVĚDĚT
Anna B. (Česťa kuba) ID 353128, mimibazar.cz/cestakuba (26.1.2018, 7:56)
To je dnes děsná doba ... myslím ty mobily a závislost na nich :-| Mám kluky 13, 9, 5 let a jsem ráda, že se po škole vyblbnou venku ... pokud počasí dovolí

ODPOVĚDĚT
Radka H. (radkaaa) ID 95559 (26.1.2018, 12:48)
Dnešní doba přináší mobily, možná by jsme v mládí za ně také byli vděčni. Já zase za svých dětských let slýchala - že je to hrozný, jak pořád děcka vysedávají u TV. Za 20 let bude zas něco jiného .... každá doba má svoje ,-)

ODPOVĚDĚT
Šárka B. (Brblalka) ID 248206 (26.1.2018, 10:48)
Já Vám nevím, jestli doba. Je fakt, že my jsme neměli tolik lákadel. Nemůžu si na naší holku taky stěžovat. Možná je to o tom, co rodiče dokáží dětem v tom nižším věku nabídnout,jak je naučí trávit čas. U nás to byl sport. Žádné vysedavani před TV, u počítače. Teď na to není zvyklá, takže u TV tráví čas při nemocech. Mobil má taky a taky hraje hry, ale s aktivitami, které má na to nemá příliš času.

ODPOVĚDĚT
Jana P. (projani) ID 221034 (26.1.2018, 12:55)
Počkejte za rok, dva - bude hůř +o( Je to opravdu hodně trendem a dnešní dobou, všimněte si okolí, všichni pořád v ruce mobil. Já se s dcerou taky hodně kvůli tomu hádala, ale když to vidím u jejích kámošek co k nám přijdou nebo teď u jejího kluka tak je to snad ještě horší. Mimochodem celé dětství trávil na fotb. hřišti, minulý rok s tím skončil prý ho to už nebaví, je mu 19.Včera jsem byla s kamarádkou na kafču a vedle u stolku seděl dospělý pár a oba celou dobu ťukali do mobilu a spolu téměř nepromluvili, v buse, na zastávkách, v čekárnách to vidíte taky všichni na mobilu, opravdu to není problém jen u špatně vedených puberťáků :-(

ODPOVĚDĚT
Katka H. (babula) ID 38290, mimibazar.cz/babula (26.1.2018, 21:34)
ano, je to tak, šílená doba.. manžel tuhle řekl, že by se měly mobily zakázat (tedy samozřejmě kromě volání) tak jak alkohol do 18let.. že to děcka neumí korigovat.. a aspoň v těch 18ti mají snad trošku více rozumu, vždyť v dnešní době nejsou děti ani schopné jít za kamarádem a zazvonit na něj, jestli půjde ven.. musí se domluvit přes mobil, venku není na hřišti starší děti mimo těch nejmenších skoro není vidět - a to jsme na sídlišti plném dětí.. (možná na vesnici je to jiné), já děti na druhém stupni ZŠ registruji jen když jdou z obchodu s chipsama v ruce atd.. na kole to nejezdí,na brusláky to nechodí .. a myslím, že to nebude jen otázka peněz..

ODPOVĚDĚT
Katka H. (babula) ID 38290, mimibazar.cz/babula (26.1.2018, 11:09)
To je právě to, že člověk dokud se s tím nesetká , myslí si,, že možná je to tím a tím a tvrdit, že se mělo to a to atd..... v nižším věku dcera sportovala, podle všech byla talent, stačilo málo a byla špička, chodila 3-4xtýdně na trénink, ale pak to začalo,pomalu s výmluvami na to a ono,skončila úplně: ostatní nikam nechodí, mají volno, jsou na netu... já nemám čas... Jsme relativně aktivní rodina, manžela sport baví celý život, dcera měla a mohla mít podporu naprosto v čemkoli, nejen ve sportu, ale cokoli odmítá a asi má pocit, že když nebude na netu, tak jí něco uteče, bude mimo kolektiv? nevím..je to pouze a jen o samotné osobě toho dítěte, co má v hlavě, co chce..čemu dá přednost..samozřejmě jsou rodiny, které neřeší, kdy jde dítě spát , od mala děti usínají u televize, jen aby měli rodiče pokoj,ale i tam to ty děti mohou mít v hlavě srovnané a nemusí to třeba zneužívat..pokud si dítě myslí,

ODPOVĚDĚT
Šárka B. (Brblalka) ID 248206 (26.1.2018, 12:50)
Máte určitě pravdu, že je to i v samotném dítěti. Jedna věc je výchova a druhá věc je povaha. Dcera je po manželovi. Jde si za tím co chce a kamarády neřeší. Asi jsem zatím měla štěstí, že nemusím nic řešit zákazy a příkazy. Vidím to u kamarádek od dcery. Mají být na tréninku, ale místo toho jsou s partou kluků venku a trenér řve, kde jsou. Té mojí je 13, jim i 14 a prostě kašlou na vše. Nemůžu vědět, jak to bude s tou naší. Ví dobře, že kdyby nešla mimo trénink, bude mít se mnou vojnu. Každé pololetí se jí ptám, zda chce pokračovat či ne. Když zkoušela a že dneska bych nemusela, tak jí řeknu: Fajn. Omluv se z tréninku. Já omlouvám pouze nemoc či školní povinnosti. Říkám jí: Uvědom si, že ten trenér tam chodí kvůli vám, není Ti blbý nepřijit. Takže nakonec jde. Dcera má trénink 6x týdně a někdy i ranní.

ODPOVĚDĚT
Šárka B. (Brblalka) ID 248206 (26.1.2018, 12:51)
Ono je to těžký v tomhle věku je u toho udržet a někdy čekám, že řekne já na to kašlu. Ale dělat to chce a nejde to jen napůl. K tomu musí stihnout školu a na flákání nemá čas. Neříkám, že já to dělám dobře, jen to u nás takhle funguje, no. Navíc mám bohužel jedináčka a to je taky jiné než když je více dětí.

ODPOVĚDĚT
Katka H. (babula) ID 38290, mimibazar.cz/babula (26.1.2018, 21:25)
Tak s tréninky jsme to měli taky, nešla jen kvůli škole, nemoci, jenže pak začala, já se musím učit - dostala za 5, mě něco bolí, jsem unavená.... manžel ji nechal doma, aby nebylo svalové zranění, protože sám fotbalista nemohl otci zapomenout, že ho nechal trénovat v horečkách, s bolavými koleny atd.. no takže dcera toho začala zneužívat a už to "jelo". když jsme řekli, že se nebude povalovat, aťsi najde jiný koníček i nesportovní, bylo to k ničemu.... asi nejsme ti rodiče, kteří nestanoví "večerku" a nechají dítě padnout a jsou spokojení,je jim jedno, že děti nic nedělají. u nás je to bohužel vše do kopy - mobil - válení se u posteli celé odpoledne, špatný prospěch a celkově neustále mimo..

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Marcela L. (hvezdamodra) ID 38210, mimibazar.cz/hvezdamodra (26.1.2018, 5:32)
ve 14letech do pulnoci o víkendu,proč ne,ale at pomahá,hlída si svá data...........mám to doma s pubertákama,ale jinak sekají dobrotu.Škola bez problému,kroužky mají-na čerstvém vzduchu jsou...

ODPOVĚDĚT
Radka J. (radkajon) ID 225970 (26.1.2018, 1:36)
Mě osobně by vadilo, že mi bez dovolení vleze do mého mobilu. Dcery už mám velké, ale když si chtějí můj mobil půjčit, tak se i teď, v dospělosti ptají, zda mohou... Asi bych začala tím, že bych si jej zaheslovala a jí samozřejmě heslo neřekla, totéž manželův, aby neměla možnost se připojit sama... Jinak mluvit, mluvit, vysvětlovat a domlouvat se, pokud možno společně s ní, na pravidlech a hlavně je potom důsledně dodržovat a vyžadovat. Jinak tím, že jí do oněch pravidel zapojíte, budete společníci a nejenom rodiče vystupujíci z pozice síly a moci. I když uznávám, že jsou situace, kdy je to težké a je naopak nutné vystoupit z té pozice síly.. Není to legrace, ta puberta, ale nebojte stejně nakonec vyroste a pak to snad bude fajn.

ODPOVĚDĚT
Daniela Š. (danysi) ID 103512, mimibazar.cz/danysi (upraveno 26.1.2018, 17:14)
No, naše děti maji na všech zařízeních nainstalovanou aplikaci, kde je možno vše nastavit - zakázat či povolit aplikace, nastavit limit na den, nastavit bed time apod. Jiný režim mají na víkend.

mají nějaký základ a když je vše podle pravidel nemám problém jim limit prodloužit. Dětem je 12 a necelých 9.

ODPOVĚDĚT
Dana H. (deena) ID 4690, mimibazar.cz/deena (25.1.2018, 17:01)
Prosím pěkně, copak je to za appku???

ODPOVĚDĚT
Daniela Š. (danysi) ID 103512, mimibazar.cz/danysi (25.1.2018, 20:53)
Screen Time

ODPOVĚDĚT
Klára R. (Klara255) ID 585096 (25.1.2018, 19:45)
Také by mě zajímalo *-)

ODPOVĚDĚT
Daniela Š. (danysi) ID 103512, mimibazar.cz/danysi (25.1.2018, 20:55)
Screen Time

ODPOVĚDĚT
Andrea R. (Andreják) ID 160244 (26.1.2018, 10:21)
ježiš to jste mě potěšila, že něco takovýho existuje. Mě syn (9 let) dovádí s tím jeho věčným hraním her na telefonu k šílenství.

ODPOVĚDĚT
Irena H. (irik) ID 4999 (25.1.2018, 14:37)
pokud nema problemy s ucenim, dela, to co by mela, vcetne nejake pomoci doma, tak bych wifi neomezovala. Zalezi taky, zda ji pak 6-7hod spanek staci...

ODPOVĚDĚT
Klára R. (Klara255) ID 585096 (25.1.2018, 19:38)
Evidentně nestačí, vypadá ráno jako po flámu a nejradši by pila kafe každý den po probuzení, což jí nedovoluji. Říká mi, že si tedy koupí kafe ve škole, že jí to vždy probudí, tak jí neustále odpovídám, že je nevyspalá z nedostatku spánku a v tom jí kafe nepomůže. Naopak by se to na jejím zdravotním stavu mohlo nějak podepsat, děti musí mít plnohodnotný spánek..

ODPOVĚDĚT
Irena H. (irik) ID 4999 (25.1.2018, 21:27)
tezko ji presvedcite +o( kavu pit bych urcite nedovolila, obcas ano, ale nekazdy den..
nase 14leta (X) rychle na to prisla, kolik hodin potrebuje spanku, jinac je unavena, ospala...taky obcas zkousela byt dlouho vzhuru, ale nastesti rychle ji doslo, ze tak to nejde

ODPOVĚDĚT
Katka H. (babula) ID 38290, mimibazar.cz/babula (25.1.2018, 21:45)
a když zakážete a stejně si ji dělá, protože odjíždí dřív z domu? a nebo si ji stejně kupuje, jak se přizná? pak příjde ze školy a spí? a ztěžuje si jak je jí zle, jak ji bolí hlava? a další den, nebo tedy noc stejně..bohužel jde tvrdě hlavou proti zdi..

ODPOVĚDĚT
Irena H. (irik) ID 4999 (25.1.2018, 21:52)
asi nechat ji plavat, jak to pisi nektere maminky...
u nas bylo nejrohsi obdobi tak nejak mezi 11 a 12 r, urcite to nebyla puberta, ale byla na zabiti (zip).

ODPOVĚDĚT
Katka H. (babula) ID 38290, mimibazar.cz/babula (25.1.2018, 21:24)
Klári,to je jak od nás..vzpomínám si, jak jsem slyšela jak si sypala kafe do termohrnku...prý trošku- po odměření 3 apůl lžičky... lidi, pokud se s tím osobně nesetkají, nedokážou pochopit a pak mluví o důslednosti, pravidlech o tom, jak dítě nechat,aby se spálilo samo..ale u nás už to má docela vážné zdravotní důsledky, jak si myslí, že si může dělat co chce... se školou si to hlídá tak aby nepropadla,ale je to síla..učitelky jsou kr... naposledy jsem zírala, když se vztekala, že jí učitelka chce dát opravku na něco co ani ještě neví známku, "že má prý svá práva..."

ODPOVĚDĚT
Šárka B. (Brblalka) ID 248206 (25.1.2018, 13:51)
Mám 13 letou. U nás je vše podmíněno dobrými známkami ve škole a vykonáním domácích prací, které však nemá denně, ale dle možností, protože je denně na tréninku. Čas má vyplněný natolik, že večer si občas rejdí na mobilu, ale chodíme cca ve společnou dobu spát tj. okolo 22 hod. a často se stane, že spí i dříve než my. Mobil jí už přestal bavit. Večer jí občas cinkají zprávy z whatsappu, ale někdy ani nereaguje, protože si prý holky posílají kraviny. Takže zatím musím zaťukat, ale žádné problémy. Do moho mobilu by si nedovolila vlézt. Když potřebuje můj notebook, tak se vždy ptá a klidně volá, když ho potřebuje a já nejsem doma.Teď teda taky začala více číst. Posledně mi říkala, že to bylo napínavé, tak četla do 22,30 a že to už teda nebude. Ráda spí. O víkendu neřeším, jak je dlouho vzhůru.

ODPOVĚDĚT
Jana P. (projani) ID 221034 (25.1.2018, 13:49)
také doporučuji s puberťákem "nebojovat" , ony ty zákazy pak můžou způsobit naopak u dětí vzdor a je to spíš horší než lepší, lžou, podvádí atd. (F) mám syna 11 a dceru 18 a lepší je se na všem domluvit, vymyslet spolu kompromis, večerku už ve školním věku danou neměli, ale pokud vidím, že někdo z nich ponocuje, jdu se podívat co se děje a vysvětlím, že ráno budou nemožný. U nás je jediné pravidlo a to dodržujeme všichni děti, dospělí i návštěva - nesmí být mobil u stolu, protože to mě fakt vytáčelo. Pokud přinesou ze školy 4 nebo 5 tak mají o víkendu zaracha a nesmí ven s kámošema a měli by se učit. Máme jen tyto dvě pravidla, protože to mi vadilo nejvíc. Mobil, tablet atd. nezabavuji, je to jejich soukr. věc. Protože jsem měla hodně přísné rodiče a následkem toho opravdu hodně bouřlivou pubertu, protože se u nás bojovalo kdo z koho, včetně fyz. trestů a zbytečných naschválů, tak dnes ned

ODPOVĚDĚT
Jana P. (projani) ID 221034 (25.1.2018, 13:50)
nedělám dětem to, co by se nelíbilo mně. Beru je jako sobě rovné a zatím se mi to vyplatilo (hello)

ODPOVĚDĚT
Katka H. (babula) ID 38290, mimibazar.cz/babula (25.1.2018, 21:37)
bohužel to opravdu nejde u všech.. pokud není dítě dostatečně chytré, zneužívá toho.

ODPOVĚDĚT
Jana P. (projani) ID 221034 (26.1.2018, 9:03)
Taky jsme bojovali +o( Dcera šla v 15 v létě na brigádu, koupila si iphone za svoje vlastní peníze a to už se těžko zabavuje, wifinu jsem doma na noc vypínala, než jsem zjistila, že si sama došla zařídit za pár korun nějaký studentský balíček kde má data svoje, sama si to platila z kapesného, pak začala chodit na brigády i po škole, a s tím už taky nic neuděláte *-) Taky bylo období, kdy do sebe lila jedno kafe za druhým, naštěstí to brzy přešlo a vrátila se k čaji (C) Ale s odstupem času jsem zjistila, že zákazy to všechno jen zhoršují, stejně vás pak obejdou, lžou a zařídí si to po svém... lepší je se domluvit a pokud to jde řešit vše na kamarádské vlně (F)

ODPOVĚDĚT
Katka H. (babula) ID 38290, mimibazar.cz/babula (26.1.2018, 11:19)
tak v tom plně souhlasím..ona taky musela mít iphone za 19tis. , protože všihcni mají...a vydělala si na něj ve skladu a jezdila ve všední den domů o půlnoci...u nás rady a upozornění vypouští,ale pak za námi chodí, i nás neváhá vzbudit, jak jí bolí to či ono, je jí zle.... ale další dny zas na novo..

ODPOVĚDĚT
Klára R. (Klara255) ID 585096 (25.1.2018, 19:39)
Tak to buďte ráda, že dceru mobil přestává bavit, co já bych za to dala ,-)Také se snažím přistupovat k dětem jako kamarádka, ale dcera toho dosti zneužívá :-S

ODPOVĚDĚT
Radka H. (radkaaa) ID 95559 (25.1.2018, 12:24)
Bych o problémech s puberťačkou mohla napsat knihu ,-)
Ale po zkušenostech a všem co u nás doma bylo jsem spíš pro mírnější nastavení pravidel a jejich dodržování. Vždy jsem to řešila razantně - chtěla jsem dodržování pravidel, nikdy to nikam nevedlo - jen byla u nás dusná atmosféra, křik....
Co jsem "rezignovala" a jen dohlížím na to, aby to bylo tak nějak v kolejích, tak je to mnohem lepší. Zákazy jsou k ničemu. Prostě jen dát nějaká pravidla, nějak mírně donutit plnit nějaké povinnosti, spíš zaměstnat a potom nechat volnost. Pokud je dcera zvyklá, že měla volnost a až následně přišlo omezení, je problém a bude to problém vždy.

ODPOVĚDĚT
Klára R. (Klara255) ID 585096 (25.1.2018, 19:41)
sdílím váš názor, chce to hlavně důslednost, že co řeknu, tak to platí a dcera mě za žádných okolností neukecá, aby to bylo jinak. Bohužel tomu tak doposud bylo a kam to vedlo.... Teď jsem se rozhodla na sobě zapracovat a nepřehlížet to, že se mnou dcera oře....Tak snad se mi to povede :-)

ODPOVĚDĚT
Jarka S. (pupuša) ID 91897 (25.1.2018, 11:58)
Jsem bezcitná macecha (H) Vlézt mi potěr do mobilu tak zažije takovej fičák že mu bude v hlavě hučet ještě za týden.
Jinak platí - puboš si dovolí jen to co vy mu dovolíte. Což v překladu znamená, že kdyby dostala za porušení pravidel přes hubu, příště by si to rozmyslela.
Na druhou stranu - nikdy jsem žádný zákazy na TV, mobil, počítač atd nedávala. Ani nenastavovala večerku. Proč by proboha měl někdo chodit spát, kdy mu druhý nakáže? Mám dvě děti - dcera je netopýr co ožívá večer. Ve 22 hodin by neusnula ani kdybych se postavila na hlavu. Syn naopak ještě i na učňáku usínal kolem 21:30 a to kdekoli (u TV, u kámoše u her, na Silvestra, na vánoce... ,-) ,-) )
Mantinely jsou super věc - když je dokážete důsledně dodržovat. Jinak je to jen nesmyslný slovíčko k ničemu.

ODPOVĚDĚT
Klára R. (Klara255) ID 585096 (25.1.2018, 19:45)
Kdybych nenastavila večerku, dcera bude spát 2 h. za noc a ráno bude vypadat jako po flámu ,-) Začnu s tím, že dcera začne odevzdávat mobil v 21h. Vždyť je na něm, co jí skončí škola až do večerky, to si myslím, že je až moc. Je to závislost!!!
Hlavně být důsledná, abych vydržela, ale musím :-S

ODPOVĚDĚT
Eva D. (Evík28) ID 89452, mimibazar.cz/evik28 (25.1.2018, 21:22)
Na jednu stranu vam rozumim, na druhou stranu vzit ctrnactilete slecne mobil kazdy vecer v devet hodin a cekat, ze se vam odvdeci a zlepsi se vztah mezi vami... nevim nevim. Jsem mamka devatenactilete + ctrnactilete osmacky. Obe chodi spat v tydnu okolo 23h. To, ze vam vleze do mobilu je vec jina, to by mi vadilo hodne! Ale najednou, temer v patnacti nastavit vecerku na devatou mi prijde brzy, i kdyz si vzpomenu na sebe ,-) a to jsme nemeli ani pevnou ,-) . Nez prikazy a zakazy, jsem pro rozumny kompromis...

ODPOVĚDĚT
Jana P. (projani) ID 221034 (26.1.2018, 13:06)
souhlasím, mám stejnou zkušenost (F) zákazy a příkazy v tomto věku vztahy jen naruší a nic se nezlepší, spíš naopak :-( rozumný kompromis u nás taky funguje nejlíp, vysvětlovat, v klidu vše probrat... chce to pevný nervy a někdy je lepší to zbytečně nehrotit a slevit ze svých nároků, nechat je ať si na to časem přijdou sami a nebo z toho vyrostou ,-)

ODPOVĚDĚT
marie d. (maječka22) ID 116161, mimibazar.cz/majecka22 (25.1.2018, 11:52)
To je snad epidemie :-)...Taky s tím bojujeme.Bez mobilu už nešla ani na WC.Od ledna jsem zavedla novinky které se ji sice nelíbí ale ví že z nich neslevím.Ve 21h musí telefon odevzdat - má kolem toho tisíc výmluv-včetně toho že na něm má budíka :-)...Má i klasického-bude ji budit ten...Pak že ji zasahujeme do soukromí - bereme ji mobil :-)...No nebereme,jen na něj má daný určitý čas.Předtím se stalo že jsem ji načapala na mobilu i v 1 ráno..Při úkolech nesmí telefon u sebe mít.O víkendu může mít mobil déle - do 23h.Jednu dobu mě docela převážela- a já ji to žrala i s navijákem :-)...Na vánoce dostala nový mobil.O starém řekla že nenabíjí.Zkoušela jsem to i já a fakt nenabíjel.Tak jsem si oddychla že nový mobil přišel v pravou chvíli a už jsem to dál neřešila.Jenže ona pak zjistila že je jen vadná nabíječka a mobil šel.Takže nový mobil mi pokládala na stůl bez debat-a já bloud si myslela že je rozumná,a

ODPOVĚDĚT
marie d. (maječka22) ID 116161, mimibazar.cz/majecka22 (upraveno 25.1.2018, 12:49)
POKRAČOVÁNÍ -
surfovala na starém..Začla tedy odevzdávat oba-ale v noci,tajně si jeden brala.Nehádám se s ní,neřvu-v klidu jsem koupila malý trezorek na zámek - za 200kč a mobily se na noc zamykají .Z její strany už proběhla malá pomsta-zapla na nich buzení co hodinu,na celé dopoledne,prý abych tu měla veselo ,-).Začíná docela vystrkovat růžky,z puberty mám už docela hrůzu (H).U nás je problematičtější že se jedná o vnučku kterou máme v péči a občas padnou hlášky-ale taťka říkal...Mě nezajímá taťka,vychováváme tě my (H)...Zatím se nijak kvůli telefonům nevzpouzí.Naopak-od té doby co večer mobily odevzdává mám po večerní pohodě já - mám nachystanou v posteli nějakou hru a cca hodinku něco hrajeme a já povídáme si

ODPOVĚDĚT
Klára R. (Klara255) ID 585096 (25.1.2018, 19:20)
to mi tedy hodně připomíná situaci u nás doma. S tím trezorem je to super nápad, manžel ho měl také. Jak říkám, rodiče puberťáků by měli mít svatozář [A]

ODPOVĚDĚT
Renáta K. (Kudrnka) ID 440249 (25.1.2018, 11:18)
Ono opravdu záleží jak máte mantinely nadstavené.
Já jsem si vždy za Svým stála tak že co jsem řekla to platilo.
Ale kdybych s tím začala v pubertě asi bych měla problém.
Učila jsem jí od mala co se řeklo to platilo a výmluvy na mě neplatily.
Jsem důsledná a co řeknu platí bez ohledu na věku.
Jako Teenager měla Wifi do 22 hod pak se vypínal a mobil dala sama vždy do kuchyně na stůl a neměla s tím problém.
A kdyby ho vzala tajně atd. moc dobře věděla že ho na týden zabaví že nesmlouvám bud a nebo vyber si.
Jsem se moc rozepsala prostě co řeknu to platí a tečka vztek a pláč na mě neplatí.
Dcera bude mít 22 let ale poslouchat bude i když bude mít 50 (F) (smich) (hello)

ODPOVĚDĚT
Vladimíra N. (wladka) ID 140634 (25.1.2018, 14:10)
já si nedovedu představit, že bych požadovala po svých dospělých dcerách, aby mě poslouchaly. beru je jako sobě rovné už od dětství a respektuju odlišný názor.

ODPOVĚDĚT
Renáta K. (Kudrnka) ID 440249 (25.1.2018, 17:31)
Já požadují aby mě poslouchala co chci já a jak to chci já co se týče jen mě.
Jinak do jejího života už od 18 let nezasahují pouze poradím a záleží na ní
zda to příjme či si to udělá podle sebe.
Máme dobrý vztah a do jejího života nikdy nebudu kecat
nebot nechci si zkazit náš dobrý vztah budu pouze radit když o to požádá. (objimam) (F)

ODPOVĚDĚT
Zdenka D. (filidr) ID 250820 (25.1.2018, 11:57)
moc pěkné, souhlasím s vámi, děti mají mít respekt a řád, jinak je to džungle a nervy v kýblu.........

ODPOVĚDĚT
Renáta K. (Kudrnka) ID 440249 (25.1.2018, 12:45)
Napsala jsem jak to máme u nás nic víc.
Mám jen jednu dceru tak že jsem nechtěla aby jedináček byl rozmazlený.
Vše si musela zasloužit a poslouchá jak hodinky díky tomu že jsem důsledná.
Nikdy nebyla bitá vše jsem řešila domluvou.
Ale to víte také v teenagerském věku zkoušela jen bohužel nepochodila (L)

ODPOVĚDĚT
Klára R. (Klara255) ID 585096 (25.1.2018, 19:23)
Moc se mi líbí, jak to u vás chodí Vím, že mi chybí důslednost, ale zapracuji na tom *-)

ODPOVĚDĚT
Renáta K. (Kudrnka) ID 440249 (25.1.2018, 22:01)
Můj vzor je po mamce ta to má po babičce:
Ohýbej proutek dokud je mladý
neboť proutek ohýbat jde, prut už s námahou a strom neohnete. (L)

ODPOVĚDĚT
Veronika F. (frini) ID 280377, mimibazar.cz/frini (25.1.2018, 11:06)
U nás se spíš vyplatilo s dětmi " nebojovat". Kluci (teď 16 a 19) nikdy neměli pevně stanovený čas večerky, nikdy jsme jim nezabavovali mobily ani nevypínali wifi. Z vlastní zkušenosti vím, že pokud se mi v pubertě něco direktivně nařídilo, mělo to spíš opačný efekt. Samozřejmě, že kluci občas ponocovali s mobilem v ruce nebo na počítači, ale druhý den byli unavení a vyřízení a brzy sami přišli na to, že tudy cesta nevede. Snažíme se spoléhat a apelovat na jejich zdravý rozum. Sami musí vědět, co pro ně je a co není dobré. Jiná situace by nastala pouze v případě, pokud by jim ponocování ovlivňovalo školní výkony apod..
Na druhou stranu za určitou volnost vyžadujeme plnění jejich povinností jak ve škole, tak i doma. Nemají s tím problém a řekla bych, že máme super vztahy. I když jim samozřejmě taky občas lezeme na nervy, jako všichni rodiče svým pubertálním dětem.

ODPOVĚDĚT
Michala F. (misuuu5) ID 8296, mimibazar.cz/misuuu5 (26.1.2018, 0:21)
Máme to stejně (Y)

ODPOVĚDĚT
Jana O. (janulka007) ID 56386, mimibazar.cz/janulka007 (25.1.2018, 10:08)
Dcera 14,5 - večerku má ve 21.30 hod. (kolikrát i sama jde spát dříve), ráno vstává v 6 hodin, přístup na wifi neomezenou. Sama po 21 hodině přinese telefon do obýváku a do rána ho tam nechá na stole. Budík nepotřebuje, budím jí já.
O víkendu má režim volnější, ale s mobilem nespí ani o víkendu, opět nechává přes noc v obýváku na stole.

ODPOVĚDĚT
Klára R. (Klara255) ID 585096 (25.1.2018, 10:10)
No a dcera se vzteká, když jsem po ní chtěla mobil nechat v obýváku, když šla spát ve 22h...Počká si většinou, až usneme my a jde si tajně zapnout wifi a píše si bůhví do kolika :-@Musím být důsledná :-S

ODPOVĚDĚT
Katka H. (babula) ID 38290, mimibazar.cz/babula (25.1.2018, 10:31)
Tak u nás jsme byli také důslední,když jsme ponocování zjistili,ale museli jsme opravdu každý den kontrolovat, stačilo jedinkrát nezkontrolovat a hned porušila co jsme řekli..přišel trest - vždy následoval srdceryvný řev..brala mobil z kuchyně,když všichni spali atd.. padl trest (i za prospěch ve škole) - bez mobilu , no a tak to vyřešila tak, že si půjčila dlouhodobě mobil od kámoše, koupila si SIM u jiného operátora než má celá naše rodina a dokupuje si data.. je jí 17, problémy začaly už ve 14 a trvají dodnes.Aby měla na data, což mi neschvalujem, začala chodit na brigádu... Co přičichla k mobilu, šla ke dnu i škola, byla sportovně nadaná - skončila, ve škole na průmce má pětky, pozdní příchody.. needá se s ní domluvit, v dobré chvilce vše odsouhlasí,ale nemůže si pomoct.. s mobilem vstává, čistí si zuby,jde na záchod, šla by klidně i k jídlu..Prý ostatní můžou, jen my ji ničíme život..

ODPOVĚDĚT
Klára R. (Klara255) ID 585096 (25.1.2018, 19:31)
Káťo, to mě moc mrzí :´( Bohužel si musím přiznat, že se chování vaší dcery hodně shoduje s chováním té mé :-S Naštěstí dcera má v 8třídě vyznamenání, učí se dobře, ale bez mobilu neudělá ani ránu a štve mě s tím, že zapíná wifi i přes náš zákaz a leze nám do mobilu a zapíná data. Neustále odmlouvá. Je tedy pravda, že jsme jí vždy s manželem něco zakázali a po chvíli polevili, teď jsme se domluvili, že budeme důslední.Je to hrozná doba, co si děti dovolují ke svým rodičům, ničeho si neváží, za nic nejsou vděční, berou vše jako samozřejmost (6)Přeji pevné nervy...

ODPOVĚDĚT
Sylvie P. (pevna) ID 36376, mimibazar.cz/pevna (25.1.2018, 9:32)
Obě děti mají svojí Wifi, která se vypíná ve všední den v 20.00 a o víkendu o hodinu déle. Ráno se zapne v 8 hodin. My máme s manželem svoji Wifi zaheslovanou, takže po osmé mají smůlu. Do pokojů mají zákaz brát si na spaní mobily i tablety, vše musí být před spaním dáno na bar aby jsme na to viděli. Syn stává také brzo ráno a dojíždí na gympl, sportuje, tak potřebuji aby se vyspal. Museli jsme to takto zavést, protože byl schopný ještě ve dvě ráno do toho čumět a pak byl ve škole marnej. Je to asi o benevolenci rodičů, my jsem v tomto přísní.

ODPOVĚDĚT
Klára R. (Klara255) ID 585096 (25.1.2018, 9:50)
Silvi, mohu se zeptat, kolik dětem je? A jak se dá wifi zaheslovat?Líbí se mi váš postoj (clamp) (Y)

ODPOVĚDĚT
Sylvie P. (pevna) ID 36376, mimibazar.cz/pevna (25.1.2018, 13:46)
Je jim 13 a 10 let. Heslo je navolitelné v nastavení Wifi.

ODPOVĚDĚT
Lenka Křížová (Lenicka6) ID 93706, mimibazar.cz/lenicka6 (25.1.2018, 9:02)
(H) ....a bude hůř.Znám to, synovi je 16, už rok bojujem a prej mám vydržet ještě dva roky ,-) 8-| Držte se (F) (C) (D)
P.S.po ruce hodně vína a nezabíjet prosím

ODPOVĚDĚT
Miluše Ž. (mildík) ID 15565 (25.1.2018, 10:35)
Jakoze do dospelosti s tim, ze pak uz si bude uplne delat, co chce? (smich)

ODPOVĚDĚT
Alena V. (Aja10) ID 56958 (25.1.2018, 12:13)
Asi, že ho to přejde, ale v 18ti dost těžko, to je ještě moc brzo, náš starší se naučil včas chodit spát a včas vstávat až po vysoké, když začal chodit do práce. Předtím hrůza, na střední věčně stopoval autobus ,-)

ODPOVĚDĚT
Klára R. (Klara255) ID 585096 (25.1.2018, 9:51)
no to mi kamarádka také říká, obrň se trpělivostí a zkus to nějak přežít :-$ Je to šílené období a rodiče by měli mít svatozář [A]

ODPOVĚDĚT
Klára R. (Klara255) ID 585096 (25.1.2018, 8:57)
než tedy zjistím na svém mobilu, že je připojená.Ona data totiž na mobilu nemá.Nebo zapne tajně wifi(na noc vypínám)Takže jí seberu mobil a včera jsem zjistila, že si paří na tabletu, na který jsem zapomněla. Ráno je unavená, nevyspalá.Spí vaše děti s mobilem?Vymlouvá se, že ho potřebuje kvůli budíku, ale má normální budík,tak mobil nepotřebuje.Stěžuje si, že spolužáci jsou na mobilu klidně i do rána a já jí chci sebrat telefon už v 22h.V kolik hodin mají vaše(stejně staré )děti večerku? Myslím v týdnu, když chodí do školy....

ODPOVĚDĚT
Jitka D. (Ayra) ID 3251, mimibazar.cz/ayra (25.1.2018, 9:24)
No upřímně ve 22 hodin nemá večerku ani můj dvanáctiletý - to ale není žádné měřítko, on odmala není velký spavec. Já jsem v tomhle asi trochu laxní, ale moje děti nemají pevně stanovenou večerku, nicméně já jsem dala pravidlo, že po půlnoci už nechci nikoho vidět mimo jeho pokoj, což všichni dodržují - je ale pravda, že jsem zatím u nikoho nemusela řešit problém s únavou z nevyspání. Mám už dcery větší, ve 14 letech spaly s mobilem nejspíš obě, teď už jen ta mladší (16 let), starší už je dospělá a už dávno jí mobil zas tolik nebere. Kluk (12) s mobilem nespí, celkově ho používá jen v případě nutnosti a většinou zhasíná kolem půl jedenácté (vstává něco po páté).
Asi ale spíš než problém s nevyspáním je to u vás problém s nedodržováním pravidel - což taky dobře znám, zase v jiné oblasti - a je to boj a bohužel to vypadá, že ani pubertou to úplně nekončí.

ODPOVĚDĚT
Klára R. (Klara255) ID 585096 (25.1.2018, 10:09)
S tím nedodržováním pravidel máte bohužel pravdu.Byla jsem moc měkká, manžel chtěl být tvrdčí a já mu v tom bránila :-@ Teď jsme se domluvili, že budeme důslední a přísní, bohužel musíme...Dcera si zaheslovala mobil,i tablet a klidně má tu drzost, vlézt nám do našeho nezaheslovaného mobilu a připojit se přes naše data na svůj telefon :-@ Takže jsme řekli, ode dneška bude odevzdávat mobil v 20h.Nemá si s kým co psát po 22h.To je hrůza a týden zaracha, bude doma, žádné courání s kamarádkami.A musíme to tentokráte dodržet....No asi budeme ti nejhorší rodiče na světě ,-), ale jinak to bohužel nejde, dcera nám přerůstá přes hlavu :´(

ODPOVĚDĚT
Jitka D. (Ayra) ID 3251, mimibazar.cz/ayra (25.1.2018, 15:42)
Já se obávám, že na takovéto tresty je ve 14 letech pozdě. Nedokážu si představit takhle velkému dítěti omezovat přátele a držet ho doma, brát mu v osm mobil - zvlášť pokud dosud na nějaké omezování nebyla zvyklá.
Já jsem psala, že je to boj - ale přesněji řečeno je to boj hlavně pro mě sama se sebou. Bojovat s dítětem není dobré a obávám se, že ten boj může hodně pokazit.
Zkuste si spolu sednout a domluvit si pravidla, přičemž jí ale dejte dost volnosti, dost důvěry, můžete i zkusit, ať si sama stanoví postih... zkuste to nejdřív nenásilně - přece není cílem, aby byl vítěz a poražený, ale aby se nastavila rozumná pravidla a ta fungují mnohem lépe, když se stanoví vzájemnou dohodou. Třeba já bych neřešila, že si vleze na mobil po večerce (vy jste nic takového jako mladá nedělala?), pokud je jinak vše v pořádku.
Pokud už máte podezření na závislost, tak tam bych už mířila k odborníkům.

ODPOVĚDĚT
Miluše Ž. (mildík) ID 15565 (25.1.2018, 10:42)
Ta duslednost byla opravdu nutna driv. Ted uz to nedozenete. Naopak zakazy a prikazy budou v tomhle pripade nestastnym resenim.
Jinak ja detem dobu usinani nikdy nestanovila, chodi spat kolem pulnoci a rano bez problemu vstanou. Stejne tak je neomezuju ani co se netu tyka. Ale je pravda, ze oni te moji kamaradske vychovy nezneuzivaj.

ODPOVĚDĚT
Klára R. (Klara255) ID 585096 (25.1.2018, 19:35)
Přijde mi, že to graduje, až teď, to že si drze zapne wifi, i přes náš zákaz, vleze nám do mobilu. Mám s dcerou vztah kamarádský, ale zneužívá toho dost.Pořád věřím, že to zachránit jde, ale musím být důsledná.

ODPOVĚDĚT
Katka H. (babula) ID 38290, mimibazar.cz/babula (25.1.2018, 10:38)
U nás zákazy bohužel ničemu nepomohly, naopak zhoršily vztahy mezi námi, problémy trvají dlouhodobě . Bere to jako, že jí ubližujeme. Ale proč k tomu došlo, to už nebere..Ale řekla bych,že je to otázka chytrosti daného dítěte, někomu to dojde a někdo bude kopat pořád a ještě se litovat,jak mu ubližují. Vždycky jsem si myslela, že s každým dítětem se dá domluvit, vysvětlit, jít příkladem.. Že dítě žije tak jak vidí v rodině, ale u nás to v ždáném případě pravda není..

ODPOVĚDĚT