Neuznaná reklamace
... podání rozporu formou znaleckého posudku, máte někdo zkušenost s postupem, prosím? Více v komentu
FOTKU MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Celkem 5 komentářů
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 56811 (12.4.2019, 19:42)
Co je to za značku? O tom, zda bude opraveno záručně nebo ne nerozhoduje Alza jako prodejce, ale autorizovaný servis, kam Alza zařízení pošle k vyřízení reklamace. Pokud autorizovaný servis (resp. výrobce) rozhodl, že záruka nebude uznána, tak vám to Alza platit nebude, pokud jste si nepřikoupili pojistku na mechanické poškození. To asi nejde, aby prodejce platil každý rozbitý displej ze svého, když záruku výrobce neuzná.

ODPOVĚDĚT
Kamila M. (Camilla) ID 5867, mimibazar.cz/camilla (9.4.2019, 20:29)
Řešila bych to tímto:
https://www.coi.cz/informace-o-adr/

ODPOVĚDĚT
Andrea P. (AndreaP.) ID 162496 (10.4.2019, 10:44)
Děkuji moc za odkaz.

ODPOVĚDĚT
Zdenka K. (hacmont) ID 148170, mimibazar.cz/hacmont (9.4.2019, 14:44)
Taky nám Alza neuznala vadu na monitoru, obal při převzetí nepoškozen, monitor rozbalen a zprovozněn po několika hodinách. Smetli nám to ze stolu, že dle záznamu na telefonní lince jsme vadu nenahlásily hned po převzetí. Vypadalo to, že vadný monitor ve výrobě někdo zabalil a poslal do světa. K soudu jsme nešly.

ODPOVĚDĚT
Andrea P. (AndreaP.) ID 162496 (10.4.2019, 10:45)
No je vidět, že ten bordel je fakt všude a prostě čekají, že zákazník se na to vykašle :-|

ODPOVĚDĚT
Michaela P. (míšaptáčková) ID 469967 (upraveno 10.4.2019, 10:00)
Měla jsem zase s displejem na hodinkách, opalovala jsem se a on popraskal (sama jsem to viděla a trhlinky jen vlásečnicové, takže viditelně bez nárazu), také záruka nauznána, ptala jsem se přímo na ČOI a tam mi řekli, že nemusí akceptovat znalecký posudek a pak všechno jedině k soudu. Také jsem koupila na ALZE.

ODPOVĚDĚT
Andrea P. (AndreaP.) ID 162496 (10.4.2019, 10:48)
Ano, také jsem viděla, jak to prasklo, leželo to na stole, nikdo na to ani nesahal, nebylo to v dosahu tepla, nic. Ale oni prostě trvají na tom, že mi to spadlo. Mají to nastaveno tak, že pokud je prasklina, okamžitě se reklamace zamítá, neb se jedná o mechanické poškození. Přímo v servisu mi řekli, že oni nezkoumají mechanismus prasknutí, je to prostě nezajímá, což v tomto konkrétním případě je ale základ problému.

ODPOVĚDĚT
Andrea P. (AndreaP.) ID 162496 (9.4.2019, 14:05)
U společnosti ALZA jsem zakoupila tablet k vánocům, od začátku se choval netypicky (samovolně se vypínal i zapínal v době nečinnosti) a vše vyvrcholilo tím, že samovolně praskl displej. Reklamace smetena ze stolu s tím, že jde o mechanické poškození a mám si opravdu zaplatit. Máte někdo zkušenost, jak postupovat v případě oslovení soudního znalce za účelem vypracování posudku? Jak se dále bránit? Děkuji.

ODPOVĚDĚT
Alena V. (Aja10) ID 56958 (10.4.2019, 6:49)
Za mě...tablet bych nechala opravit a u Alzy už nikdy nic nekoupila. Po pravdě já mám nějaký levnější tablet Lenovo, který jsem dostala od banky k hypo úvěru, už několikrát mi spadl na zem a je naprosto v pohodě. Takže je téměř jisté, že tablet byl už z výroby nějaká špatná jakost. Ale u soudu je výsledek značně nejistý a znalce si musíte zaplatit, za ty nervy by mi to nestálo. Jinak varování ohledně Alzy se tu objevují s železnou pravidelností.

ODPOVĚDĚT
Andrea P. (AndreaP.) ID 162496 (10.4.2019, 10:44)
Děkuji. Tady ten stál právě 6 tisíc a opravu mi vyčíslili na 6 tisíc, což mě u tabletu "starého" 3 měsíce opravdu nazvedlo ze židle 8-|

ODPOVĚDĚT
Alena V. (Aja10) ID 56958 (10.4.2019, 12:24)
:-o No, tak to je hrozné teda. Ale fakt se vám těžko bude u soudu dokazovat, kdo za to může. Zkuste se ještě poptat toho znalce předběžně, jestli by to stálo za to. Ale jsem v tomto skeptik, bohužel.

ODPOVĚDĚT
Jitka D. (Ayra) ID 3251, mimibazar.cz/ayra (9.4.2019, 17:15)
Můžete se zkusit poradit třeba tady https://www.dtest.cz/soudni-znalci .
Jinak postupuje se normálně - oslovíte soudního znalce z daného oboru a on vám vypracuje posudek - ten posudek něco bude stát, i když vyzní ve váš prospěch, pro prodejce není závazný (a může mít klidně posudek svého znalce, který bude říkat něco jiného) - spor pak může vyšešit jedině soud. Takže je na zvážení, jakou cenu tablet má, jestli to stojí za ty nervy a případně i za peníze, protože v případě prasklého displeje je výsledek dost nejistý. Tam se totiž takřka vždycky jedná o následek mechanického poškození - pokud byl používán, nikdy nemůžete přísahat na to, že se s ním nekleplo, že ho někdo víc neprohnul..., mohl utrpět nějaký náraz s následnou mikrotrhlinou už při manipulaci ve výrobě, na cestě na prodejnu, k zákazníkovi.... prokázat kdy k poškození došlo je skoro nemožné.

ODPOVĚDĚT
Andrea P. (AndreaP.) ID 162496 (10.4.2019, 10:50)
Děkuji. Je mi jasné, že přesně s tím oni počítají. Na první pohled musí vidět, že tablet nespadl, to by fakt vypadal jinak, ale prostě vedou si svou. Šlo mi hlavně o princip, s tím, že Alza u mě skončila, to je více než jasné.

ODPOVĚDĚT
Jitka D. (Ayra) ID 3251, mimibazar.cz/ayra (10.4.2019, 14:48)
Na mikrotrhlinku nepotřebujete velký pád ani jiné viditelné poškození - dlouho nemusí být vůbec nic vidět a pak stačí minimální podnět, klidně třeba jen změna teploty, malé prohnutí.... - mně takhle jednou zničehonic začal praskat displej mobilu přímo před očima, ležel jen na stole, nikdo se ho ani nedotknul.
Prodejce v tom může být úplně nevině - ani on neví přesně, co se s tím mobilem dělo, než ho dostali na prodejnu. A na druhou stranu, kdybyste byla prodejce vy, asi byste taky nadšeně neuznávala reklamace úplně každému, kdo by přišel s rozbitým displejem. Tohle by byl problém asi u každého prodejce, Alza obvykle řeší reklamace celkem seriózně, mnohem horší zkušenosti mám u Kasa, tam už nekoupím fakt ani smeták.
Dnes už spousta prodejců nabízí pojištění, které tohle poškození kryje - stojí pár korun a zvlášť u dražšího přístroje se určitě vyplatí.

ODPOVĚDĚT