zedník nebo automechanik?
Moc prosím o radu.Syn byl přijat na obory zedník a automechanik.Leč neví jak se rozhodnout.Můžete dát své tipy i od chlapů co by ste dali raději co je třeba i více žádané?prostě radu .Děkuji
FOTKU MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Celkem 21 komentářů
Karla B. (domuska) ID 85521, mimibazar.cz/domuska (2.4.2013, 17:55)
Tak můj názor je takový, že zedník se uplatní daleko více. Hlavně v dnešní době, kde je vše řízeno elektronicky, takže bez techniky (drahé) se neopraví téměř nic. Zedníků je sice spoustu, ale opravdu šikovných velmi málo. Rekonstruovali jsme dům, takže mám i nějaké zkušenosti. (F)

ODPOVĚDĚT
Marcela V. (marvonka) ID 281848, mimibazar.cz/marvonka (2.4.2013, 18:43)
(L)

ODPOVĚDĚT
Dana Z. (Danafrance) ID 400918 (2.4.2013, 17:28)
Zedník,když bude chtít jen sám na sebe nepotřebuje k tomu nic než zednickou lžicu a šikovné ruce..Jako soukromý automechanik-prostory,nářadí,zvedáky na auto atd...A pokud bude zedník šikovný bude si práci vybírat,tak že i v zimě může dělat na interiérech a nebude zmrzat...Jsem zastánce toho raději řemeslo které mě uživý než milion škol po kterých nemám uplatnění

ODPOVĚDĚT
Marcela V. (marvonka) ID 281848, mimibazar.cz/marvonka (2.4.2013, 17:49)
(Y) (L)

ODPOVĚDĚT
Blanka M. (Nibell) ID 133775, mimibazar.cz/nibell (2.4.2013, 13:44)
Zedničit zvládne každý, kdo jen trochu chce. Počítejte s tím, že je celodenně na venku- zima, vedro, zdravotně po 30 letech pěkně v háji, neustále tahá těžké věci. U automechanika zase musí stále přemýšlet, zdokonalovat se, školit se, a myslet hlavou. A co třeba truhlář, nástrojař? (hello)

ODPOVĚDĚT
Lucie O. (Lucka O) ID 226493, mimibazar.cz/luckaotrubova (2.4.2013, 17:43)
Blani,zedničit zvládne opravdu téměř každý,ale opravdu dobrých zedníků je poskromnu. 8o| +o(
Vím o čem mluvím.opravovali jsme již byt a teď dům a co zedník to děs a hrůza!!

ODPOVĚDĚT
Blanka M. (Nibell) ID 133775, mimibazar.cz/nibell (3.4.2013, 18:45)
Souhlasím na 100%. Ono sehnat jakéhokoliv dobrého řemeslníka je těžké. Mám v rodině 3 zedníky a všichni hledají jinou práci ze zdravotních důvodů. Lopatostřelci se nadřou jako koně :-S

ODPOVĚDĚT
Andrea Š. (Ajasek28) ID 156305 (2.4.2013, 12:20)
Můj otec a oba bráchové jsou zedníci-velká výhoda při stavbě našeho rodinného domečku ^o) ,-) brácha má navíc stavební firmu,myslím si,že Váš syn si v dnešní době příjde na lepší peníze jako zedník než mechanik!Kdyby chtěl pak pracovat sám na sebe,přece jenom jako zedník stačí pak mít po vyučení šikovné ruce,živnost.list...ale zařídit si mechanic.dílnu-to stojí balík!!
Manžel je autolakýrník!Auta se bourají pořád,takže práce nad hlavu!Po učních na autolakýrníka se slehla zem!Říkal,že každý druhý kluk se hlásí na mechanika...na druhou stranu kdo by se divil!Auta jsou pro kluky magnet ,-)
Ač tak či tak,hlavně ať to syna baví (Y)

ODPOVĚDĚT
Marcela V. (marvonka) ID 281848, mimibazar.cz/marvonka (2.4.2013, 12:47)
No taky tíhnu k zedníkovy.Táta je zedník i tchán ale stárnou a tak trochu myslím i na nás. ,-) Zedníka si vybral jako první ale můj tatínek mu to rozmluvil tak chtěl na mechanika .Jenže jako máma vím že ho to moc nebere se vrtat m motorech nevydrží u toho.Chtěli jsme řemeslo třeba kominík ,instalatér ale syn odmítal na internát.Autolakýrník super ale ten obor ani netuším kde je :^) Tady v okrese je automechaniků mraky a zedník zase si myslím ,že se nestratí. ,-)No on je taková manekýnka a fotbalista k tomu ,nic ho moc netáhne je nevyměřenej.No tak uvidíme.Bojím se ,aby i zvládl učivo a tak.No uvidíme ale Vašich názorů si cením a určitě mu i trochu pomohou se dobře rozhodnout. (L) (L) (Y) (hello)

ODPOVĚDĚT
Kamila G. (Wiktorie) ID 73298, mimibazar.cz/wiktorie (2.4.2013, 10:27)
Já bych syna dala na zedníka.Dneska už neplatí, že přes zimu nedělají. Známý pracuje i v zimě, to se přesouvají na akce do bytů, domů atd.
Mimochodem, můj syn ve 2.třídě chce být myslivec :-) :-) :-) Pořád si říkám, aby mu do doby než se z něj stane, nějaké lesy byly (Y) (Y)

ODPOVĚDĚT
Lenka P. (elfivila P.) ID 382913 (2.4.2013, 11:49)
jéé to sem taky chtěla být od 2 třídy, naštěstí mi to vydrželou, ale bouhužel v dnešní době kdy jde jen o peníze bych se tím profesionálně živit nechtěla.

ODPOVĚDĚT
Marcela V. (marvonka) ID 281848, mimibazar.cz/marvonka (2.4.2013, 10:51)
(L)

ODPOVĚDĚT
Jarka S. (pupuša) ID 91897 (2.4.2013, 9:31)
Hana R. (naso85) ID 139028 (2.4.2013, 9:22) DNES Hani, dolů už nejde reagovat:
To už dávno neplatí. Dnes jsou materiály uzpůsobené i nepříznivému počasí takže když si zadavatel postaví hlavu a chce fasádu v prosinci, bude ji mít v prosinci.
Ale samozřejmě je rozdíl pokud je člověk u malého podnikatele nebo pod živnostníkem a nebo u větší firmy. Záleží jak dokáže zaměstnavatel sehnat práci...
Můžu říct, že tady přes zimu nebyl ze zedníků doma nikdo - ani živnostníci. Jediní co měli odpočinek tak byli kluci co dělají v Německu. Ti končili v prosinci a nastupovali zpět v březnu.
Chlap už loni seknul s melouchama (jde fakt jenom ke známým) protože padal na hubu. A to jezdil melouchařit od nás (karlovarsko) do Kladna, Prahy, Klatov...

ODPOVĚDĚT
Hana R. (naso85) ID 139028 (2.4.2013, 12:35)
Máte pravdu,manžel pracuje u jedné firmy cca 8 let,v loni ji ovšem převzal nový majitel a od té doby je to na prd. Má hlavně zakázky na venkovních pracech a domluva s ním není zrovna jednoduchá. Většinu zaměstnanců bere na dobu určitou od dubna do prosince. V prosinci tvrdil,že zakázek je dost a začne se nejpozději v půlce ledna,ale nakonec byl manžel doma až do března. Jsme z jihomoravského kraje a tady je poslední dva roky situace ve stavebnictví hodně špatná,krachuje tu jedna firma za druhou. Stavební boom je dávno pryč a lidé se bojí začít stavět.

ODPOVĚDĚT
Marcela V. (marvonka) ID 281848, mimibazar.cz/marvonka (2.4.2013, 12:50)
Ono dnes je to špatné všude a se vším.Já jako máma od tří dětí a teď ještě po mateřské taky moc šancí nemám.Ono je to taky co kraj to s prací jinak.Myslím že se ale zase vše vrátí.Dnes každý studovat a pryč :-(

ODPOVĚDĚT
Jarka S. (pupuša) ID 91897 (2.4.2013, 12:46)
Medvěd taky dělal u malýho podnikatele - pravidelně týden před výplatou nakráčel s tím, že nemají vyděláno a on chudák zase musí sehnat někde peníze na jejich výplatu (H) No a pak chlapi zjistili, že za večer zmákne šéfík prohrát desítky tisíc v kartách - jo jo chudáci šéfové.
Jinak tady je taky vidět stavební útlum ( problémy s dotacema, tunelování atd.). Ale jak říkám, i živnostníci makali celou zimu. Je ale pravda, že nikdo na zimu nepřibírá. K medvědovi chodí zájemci o práci, ale od šéfa má stop stav, takže nepřibírá.
Výjimkou snad bude v létě náš synek, protože bych byla ráda, kdyby se dostal právě k chlapovi na firmu. Výplata je včas (což zdaleka není všude pravidlem), práci mají, dost by se tam naučil a zná úplně všechny - od přidavačů, přes svářeče, zedníky.... až po šéfa.

ODPOVĚDĚT
Petra K. (ronynek) ID 62631, mimibazar.cz/ronynek (2.4.2013, 11:00)
Jarko máte pravdu, záleží na tom, jak je schopný zaměstnavatel a jak umí sehnat zakázky, manžel dělá zedníka a přes zimu opravdu doma není, naopak, mají práce, že neví kam skočit a naopak u druhé firmy kluci nemají do čeho píchnout, jelikož mají zaměstnavatele, který na to kašle.

ODPOVĚDĚT
Marcela V. (marvonka) ID 281848, mimibazar.cz/marvonka (2.4.2013, 10:51)
(L)

ODPOVĚDĚT
ILONA H. (ilonka72) ID 186165 (2.4.2013, 9:30)
ono dnes je každý automechanik-znám jednoho mladého kluka-šikovný, co dělá většinou na černo,bez smlouvy-už si dělal i svářečáky a chtěl jít na kamion...vždycky po pár měsících ho propustí jak je mín práce......to samé v pneuservisu-po pár měsících ho propustili.Myslím že kvalitní zedník se dneska cení-není pravda že stavět může každý-dneska se staví domky s různými vychytávkami a to chce odborníka-jinak máte barák sprasený a když se naučí třeba obkládat-tak má práci i přes zimu |:o)

ODPOVĚDĚT
Marcela V. (marvonka) ID 281848, mimibazar.cz/marvonka (2.4.2013, 10:51)
(L)

ODPOVĚDĚT
Iva R. (avynka) ID 8231 (2.4.2013, 9:17)
Můj syn vloni nastoupil na maturitní obor autotronik (je to něco jako diagnostika vozidel). Bohužel učit se mu nechce a tak to dotáhnul na takové známky, že jsme raději požádali o ukončení tohoto studia a o přestup pouze na učební obor automechanik. +o( |-) Já to ale moc perspektivně nevidím.....podle mě kdysi byli automechanici PÁNI, ale dnes a v budoucnu ? *-) ..... u nás je spoustu malých servisů zrušených, jsou jen ty značkové a tam nemůžou vzít každého. A na to, aby si doma otevřel nějaký vybavený servis, na to nebude mít prostředky a spravovat to někde "na dvoře" - to k němu nikdo nepojede |-) ..... Podle mě je to s automechanikama jako kdysi s oprávářema televizorů. Kdysi to byli nějací PÁNI a dnes po nich není vidu ani slechu.....televize se nekazí a auta se nebudou kazit taky :´( ...... velmi ráda bych se mýlila, ale nevím....nevím....moc perspektivně to nevidím :´(

ODPOVĚDĚT
Marcela V. (marvonka) ID 281848, mimibazar.cz/marvonka (2.4.2013, 10:52)
:^) (L)

ODPOVĚDĚT
Monika Č. (medvidek di) ID 317646 (2.4.2013, 7:28)
Tak já vám poradím trochu z vlastní zkušenosti manžel je vyučený zedník a každou zimu je bez práce .Nyní byl na pohovoru u 3 !!!!! stavebních firem a všude mu řekli že naberou jedině jak se oteplí -což letos asi potrvá.Plat nabízejí od 10-12 tis. oficiálně a zbytek pokud se osvědčí, pokud bude makač tak co si vydělá , je to všude jak přes kopírák takže závěr , jestli je kluk aspoň trochu učenlivý (automechaničina bývá těžší na učení-bratranec je automechanik 3 roky po vyučení tak vím své) tak ROZHODNĚ RADŠI AUTOMECHANIK!!!Berte to s ohledem na budoucnost jeho i možné rodiny, dneska stavařina je v propadu a ty dlouhé zimy jsou čím dál horší a fakt dobře placenou práci zedník shání horko těžko -aspoň teda tady na Kolínsku .Takhle by měl práci celý rok a nemusí dělat za každého počasí venku nebo na stavbě a tahat materiál, maltu....atd.Zrovna minulý týden jsem při hádce s manželem říkala proč neše

ODPOVĚDĚT
Monika Č. (medvidek di) ID 317646 (2.4.2013, 7:30)
nešel radši na automechanika odpověď není publikovatelná , takže rozhodně za mně automechanik!!

ODPOVĚDĚT
Marcela V. (marvonka) ID 281848, mimibazar.cz/marvonka (2.4.2013, 10:52)
(L)

ODPOVĚDĚT
Jarka S. (pupuša) ID 91897 (2.4.2013, 7:41)
Moni, chlap je vyučený zedník. NIKDY nebyl ani minutu v evidenci na pracáku, NIKDY nebyl ani hodinu bez práce. Bez ohledu na roční období. V únoru to bylo 10 let co nastoupil k firmě, kde dělá. Má víc jak 20 let praxe, má certifikáty z různých školení, seminářů atd. kde si doplňuje informace o nových materiálech, stavebních postupech, výrobcích.
Kdyby dělal i melouchy, tak je v práci 24 hodin denně (H)
Kluk je ve třeťáku, obor zedník ,-) každý rok má brigádu na stavbě, má praxi při škole (ne na školních stavbách, ale u firem), kdy o víkendech nebo po vyučování chodí na stavby, a pokud udělá závěrečky, má nabídku od 4 firem kam může nastoupit. (F)

ODPOVĚDĚT
Veronika R. (VeronikaVi) ID 99791, mimibazar.cz/veronikavi (2.4.2013, 8:32)
A odkud jste?Protože můj táta je zedník a s prací teda hrůza a to je teda fakt šikovnej,spolehlivej a dříč

ODPOVĚDĚT
Marcela V. (marvonka) ID 281848, mimibazar.cz/marvonka (2.4.2013, 12:51)
Západní čechy a německo za humny ,-)

ODPOVĚDĚT
Jarka S. (pupuša) ID 91897 (2.4.2013, 8:52)
Karlovarský kraj. Já neznám Vašeho tatínka - ale neznám šikovnýho, spolehlivýho zedníka, který by byl bez práce. A to jsem mezi zedníkama, sádrokartonářema, obkladačema atd. dnes a denně.
Je to nějaký ten týden zpátky co medvěd vyprávěl, že přišel na stavbu chlap a že by chtěl práci, zedničinu umí... Tak ho postavil ke zdi dal mu nářadí a materiál a řekl mu co má dělat. Chlápek se chvíli drbal na hlavě, pak se pustil do díla a za hodinu se medvěd zeptal jestli má hotovo - prý ano. Medvěd mrkl okem a oznámil mu, že právě zkur.il materiál za 2000,- a nevydělal si ani na suchý chleba. Kde že dělal?
No 2 měsíce dělal na nějaké stavbě. A před tím? No to byl na pracáku! A je vyučený zedník? Ne! Na co? Vždyť zedničinu umí (H) (H) (H) Strašně se divil co to po něm chtějí.... ,-)

ODPOVĚDĚT
Marcela V. (marvonka) ID 281848, mimibazar.cz/marvonka (2.4.2013, 10:54)
,-) (L)

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Hana R. (naso85) ID 139028 (2.4.2013, 9:22)
No ono to není zas tak jednoduché s prací přes zimu,hodně záleží na tom u které firmy pracuje.Protože pokud se daná firma specializuje spíše na venkovní práce(zateplení fasád,...) tak tu práci v zimě určitě mít nebude.V tomto to není o šikovnosti.Ten kdo pracuje ve firmě,kde realizují vnitřní rekonstrukce a staveb. práce tak o práci v zimě nouzi nemá. :-$ :-$ :-$

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Jana N. (Aaurinko) ID 346587 (2.4.2013, 6:46)
Je mi bližší stavařina, zedníků je málo, automechaniků mnohem víc. Vůbec není pravdou, že zedníka může dělat každý a už vůbec není pravdou, že to může dělat kuchař-číšník. Takové ty svépomocné stavby vlasního domu a jiné šolíchačky, pokud to staví lidé oborem nepolíbení-prosím, staví to sobě a nesou si za to odpovědnost sami. Ale na větší stavbě díky tomuto názoru slyšíte stále častěji ukrajinštinu a navíc ještě od lidí nevyučených a stavby podle toho vypadají. O vyučeného zedníka se stavební firmy poperou, protože kdo dnes viděl stavební výkresy, tak musí uznat, že je potřeba se v nich naučit vyznat.

ODPOVĚDĚT
Marcela V. (marvonka) ID 281848, mimibazar.cz/marvonka (2.4.2013, 10:55)
(L)

ODPOVĚDĚT
Jarka S. (pupuša) ID 91897 (2.4.2013, 6:46)
Vybírat bych začala podle úplně jiného klíče než je psáno níž. Předpokládám, že na tyto obory se hlásil s ne zrovna ideálním prospěchem. Tudíž bych přihlížela k tomu jak dalece učivo zvládne. Automechanik je určitě těžší, má více předmětů než zedník. Zmákne to? Dodělá školu? Během školy: má možnost brigády v oboru o kterém uvažuje? Má možnost praxe mimo školu?
Když už školu udělá - máte finance na vlastní dílnu (servis), nebo je někdo v rodině, kdo by ho pod sebe vzal?
Co ho baví víc? Má představu co obory obnáší?
Jasně, může se vyučit a obor nemusí vůbec dělat, protože si najde úplně jinou práci, ale s tím se dopředu moc kalkulovat nedá. Tohle všechno bych zvažovala já.

ODPOVĚDĚT
Marcela V. (marvonka) ID 281848, mimibazar.cz/marvonka (2.4.2013, 10:55)
(Y) (H) (L)

ODPOVĚDĚT
Valérie K. (Visnery) ID 85813, mimibazar.cz/visnery (2.4.2013, 7:18)
(clamp) (clamp) přesně otázky a úvahy, které napadly i mě...

ODPOVĚDĚT
Marcela V. (marvonka) ID 281848, mimibazar.cz/marvonka (2.4.2013, 10:56)
(L)

ODPOVĚDĚT
Gabriela N. (gab.nov) ID 477418 (2.4.2013, 6:46)
Tady není o čem se rozhodovat, zedník je fyzický náročné, nevděčné a i docela nebezpečné (lešení...) povolání.

ODPOVĚDĚT
Marcela V. (marvonka) ID 281848, mimibazar.cz/marvonka (2.4.2013, 10:56)
*-) (L)

ODPOVĚDĚT
Jaroslava V. (koubeska) ID 51136, mimibazar.cz/koubeska (2.4.2013, 0:18)
Vybrala bych automechanika, protože pořád je tam to slovo "mechanik" a je to technický obor. Jeslti ho baví počítače, tak dneska už to není jen o montování a pořád má možnost to vzdělání rozvíjet. Zedníka může dělat každý kuchař-číšník, co vím ,-). A zedník bude pořád jen zedník, možná obkladač, ale těžko projektant nebo architekt. Pořád se na to vzdělání dívám ze zkušeností, kdy si najednou kluci po založení rodiny uvědomili, že potřebují líp placenou práci, chtěli by i dál studovat, ale nemají třeba maturitu a jsou v pasti. Bohužel v dnešní době, kdy i na nejobyčejnější manuální práci, se stojí fronty, rozhoduje v první řadě třeba vyučení v oboru a praxe nebo bohužel ta maturita. Takže dostane přednost třeba kuchař-číšník s maturitou před zedníkem bez maturity. A to věřte, že mluvím z praxe.

ODPOVĚDĚT
Marcela V. (marvonka) ID 281848, mimibazar.cz/marvonka (2.4.2013, 10:57)
*-) (L)

ODPOVĚDĚT
Lucie Š. (Lucianka05) ID 249118, mimibazar.cz/lucianka05 (2.4.2013, 7:43)
to myslíte vážně? že zedníka může dělat i kuchař? tak bych vám přála aby vám někdo takovej postavil barák.
Já mám manžela zedníka. dělal si učňák i maturitu, je mistr v oboru a stále se musí zajímat o nové materiály, postupy a tak. kdyby to pár let nedělal tak už se nechytí ani když je vyučený.
A kdyby si dodělal další školy tak z něj může být i projektant, stavitel a tak.

ODPOVĚDĚT
Jaroslava V. (koubeska) ID 51136, mimibazar.cz/koubeska (2.4.2013, 14:08)
Myslím (F) a dokonce 4 takové, kteří se zedničinou už nějaký ten rok úspěšně živí, znám. Ono je taky rozdíl PAN zedník (což je asi Váš manžel) a zedník. Při rekonstrukci našeho domu jsem měla možnost sekat se s několika desítkami zedníků, od živnostníků počínaje a u velké firmy v rámci Zelená úsporám konče, takže bych mohla vyprávět. Jestli z nich byla vyučená třetina, tak to je hodně. A trochu paradox - náš PAN zedník, machr, který postaví barák sám od základů, vyučený je, ale dal přednost jiné práci v dílně, aby ho rodina vůbec viděla a dělá jen melouchy. Takže doma stejně není. :-) Já si prostě jen myslím, že zedničina se dá docela dobře odkoukat, naučit za běhu.

ODPOVĚDĚT
Jarka S. (pupuša) ID 91897 (2.4.2013, 8:11)
Lucko, jasně že zedníka může dělat každý.... (H) Cihlu k cihle, těsto do díže.. a barák je na světě. A pak tihle rádoby stavaři volají těm blbým a drahým zedníkům aby tu jejich prasárnu přišli opravit.
Jinak - přesně jak píšete - materiály a postupy jdou tak dopředu, že kdyby se o obor nějakou dobu nezajímal, tak je v háji.

ODPOVĚDĚT
Kateřina K. (katka031074) ID 436832, mimibazar.cz/katka031074 (1.4.2013, 23:24)
(Z) (Z) (Z) Dobrý večer, také teď řešíme podobně, jestli má jít syn na elektromechanika pro digitální techniku nebo strojírenství - počítačová grafika a animace, jeden je tříletý, druhý čtyřletý, ale já nemám absolutně pojem o co jde. Přijat byl na oba obory. U nás vím, že automechanika neotevírají pro nedostatek zájemců, zkuste kouknout na stránky školy, myslím, že řemeslo bude za chvíli velmi ceněno, a to jak automechanik, tak i zedník. Asi jsem moc nepomohla, ale přeji ať vyberete dobře. (hello) (hello) (hello) (hello) (mamca)

ODPOVĚDĚT
Jana N. (Aaurinko) ID 346587 (2.4.2013, 6:41)
Dnes jsou velmi hodnotné strojírenské a elektrotechnické obory. Každý druhý studuje speciální pedagogiku, filozofii, sociologii a podobné a pořádné odborné zaměření aby pohledal. Osobně bych po zkušenostech s trhem práce u nás vybrala elektromechanika, protože grafiku dnes dělají i lidé, kteří k tomu vzdělání nepotřebují, kdežto elektromechaniku bez vyučení může dělat málokdo. Myslím, že pokračování na VŠ by bylo zbytečné, protože pokud je elektromechanik šikovný a, může se před doporučení spokojených zákazníků dostat na lepší mzdové ohodnocení.

ODPOVĚDĚT
Jaroslava V. (koubeska) ID 51136, mimibazar.cz/koubeska (2.4.2013, 0:08)
Perfektní volba obojí, osobně bych vybrala spíš tu grafiku a animaci. Jako šikovný elektromechanik se v praxi uchytí kdekoli, ta grafika je trošku vyšší level, kreativní obor s možností kariéry, ale předpokládala bych i následné studium na VŠ. U toho elektromechanika bez maturity aby taky neskončil jako opravář televizorů, že? Tak záleží, co by ho bavilo víc a taky si nechat zadní vrátka s tou VŠ, až třeba dostane kluk rozum a uvědomí si, jak je vzdělání důležité ,-), najde zalíbení v oboru a uvědomí si, že peníze jsou potřeba (H)

ODPOVĚDĚT
Marcela V. (marvonka) ID 281848, mimibazar.cz/marvonka (1.4.2013, 23:46)
je to hrozné neboť většina dětí vůbec netuší.Je pravda ,že my sme taky netušili.Dnes je ale divná doba ,kde vlastě nikdo nic neví.Je taky problém ,že oni vidí jen počítač.No holt máme starosti a snad opravdu dobře vyberou *-) (L)

ODPOVĚDĚT
Veronika H. (Wewa) ID 16754, mimibazar.cz/wewa (1.4.2013, 23:10)
Já bych dala (Z) (Z) na automechanika. Zedník je většinou v zimě bez práce, automechanik může opravovat auta celoročně. Navíc teď, co jsou auta spíš jako pojízdné počítače, si doma už málo kdo zvládně auto opravit sám. Zeď postaví i naprostý laik... Za mě tedy jednoznačně automechanik. (L)

ODPOVĚDĚT
Marcela V. (marvonka) ID 281848, mimibazar.cz/marvonka (2.4.2013, 10:56)
(L)

ODPOVĚDĚT
Marcela K. (marcela) ID 278, mimibazar.cz/marcela1 (1.4.2013, 23:05)
možná to neumím posoudit ale mně přijde, že na automechanika chodí hlavně kluci. kteří se o auta apod zajímají hodně už od dětství..Špatnej automechanik je naprd
Ale to špatnej zedník asi taky ,-) Pořádně bych to probrala se synem, zvážila bych i možnosti,který by mohl mít po vyučení-známosti, kontakty, uplatnění, atd...

ODPOVĚDĚT
Simona H. (simonakl) ID 196494, mimibazar.cz/simonakl (1.4.2013, 22:50)
taky bych spíš doporučila automechanika, pokud je šikovný může di jednou otevřít svojí autodílnu, zedničinu se může naučit kdykoliv, oboje je a bude žádané, ale zedník dělá v jakémkoliv počasí a né každý v tomto oboru má přes zimu dost práce, takže bych šla na trochu jistější obor a tou je mechanik, nehledě na tom, že může dělat auta známým, rodině atd., takže si vydělá i bokem a navíc ušetří za autoservis, manžel není vyučený v oboru, ale dělá mechanika u MKD, brácha je vyučený autoklempíř, dělá v oboru a práci mají opravdu stále, v zimě teda nejvíc, ale vydělá si pěkný kč a nenadře se jako zedník, ale chybu neudělá ani jedním oborem, záleží taky jak se učí, zedničina bude mít asi jednodušší předměty jak mechanik (L)

ODPOVĚDĚT
Marcela V. (marvonka) ID 281848, mimibazar.cz/marvonka (1.4.2013, 23:01)
děkuji více méně všem za odpověď (L)Jsem bezradná a on taky.Je to fotbalista a celkem bez jiných zájmů.U ničeho moc nevydrží :-S.No a v rodině já bych brala zedníka ,protože se něco naučí a postará se pak o sebe.Můj tatínek je zedník a rozmlouvá mu to.Takže jsme taky na dvě půlky. 8-| Jde mi o to ,že se něco naučí ,stejnak kdo dělá to čím se vyučil ale fakt sme na dvě strany *-) Jo a druhý syn se učí opravářem zemědělských strojů ale ten si vybral co ho bavilo.

ODPOVĚDĚT
Simona H. (simonakl) ID 196494, mimibazar.cz/simonakl (2.4.2013, 13:26)
jj, bráchy taky bavil hlavně fotbal a to do dnešního dne, nic jinýho ho nebralo, ale řekl si, že k autům má blíž a navíc chtěl řidičák, stejně tak i něco o autě vědět a umět, protože si chtěl svoje pořídit, nyní dělá v dílně a je více méně spokojený (L) jak jse psala, záleží taky jak se učí, zedník bude určitě lehčí než automechanik (L)

ODPOVĚDĚT
Helena Č. (Helena3) ID 46903, mimibazar.cz/helena3 (1.4.2013, 22:33)
Lepší bude automechanik (F)
Zedníci se více nadřou a v každém počasí venku, fyzicky jsou dříve vyčerpaní :-o

ODPOVĚDĚT
Marcela V. (marvonka) ID 281848, mimibazar.cz/marvonka (2.4.2013, 10:58)
(L)

ODPOVĚDĚT
Helena P. (HELČULE) ID 12474 (1.4.2013, 22:30)
Taky si myslím,že neudělá chybu, ať se rozhodne pro kteroukoli variantu (F)

ODPOVĚDĚT
Marcela V. (marvonka) ID 281848, mimibazar.cz/marvonka (2.4.2013, 10:58)
(L)

ODPOVĚDĚT
Iveta N. (Ivetane) ID 338923, mimibazar.cz/ivetane (1.4.2013, 22:26)
Myslím, že třeba je obou profesí a ať si syn vybere tu či onu, neudělá chybu (I) Když je řemeslník šikovný a poctivý, nemá o práci nouzi (Y)

ODPOVĚDĚT
Celkem: 21 (zobrazuje se 1-20)1, 2 další >>