Mulčovací textilie
Mám prosbičku, když z trávníku zakládám záhon, musím drny trávy vyrýt, nebo stačí překrýt textilii a na to kuru a kamínky a ta tráva se pod textilii udusí a neporoste? Děkuji :)
FOTKU MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Celkem 12 komentářů
Lucie R. (lucieryd) ID 290884, mimibazar.cz/lucieryd (13.6.2013, 22:05)
Tak jsem asi jediná, ale já vždy poseču trávu úplně na krátko a natáhnu textilii na to. Zasadím keře, kytky a zavezu buď kačírkem či kůrou. Tráva neprorostla a zahubila se. Kdybych měla odstraňovat drny, dělám to doteď :-D

ODPOVĚDĚT
Alena M. (a74) ID 400427 (13.6.2013, 7:15)
My to vždy děláme tak, že postříkáme trávu Rundapem, necháme pár dní působit a pak natáhneme folii. Chce to ale trochu kvalitnější a pevnější. Máme zkušenost, že ty obyčejné netkané, jsou časem k ničemu, protože se rozpadnou a potrhají. Dáváme tuto agrotextilii http://www.zahradkarskepotreby.cz/amma/eshop/14-1-Tkana-textilie Pak se vyříznou díry pro stromky, kytky , keře a sázet. Nikdy jsme půdu pod tím neryli, ani zahradník s tím neměl problém...

ODPOVĚDĚT
Monika Č. (medvidek di) ID 317646 (13.6.2013, 6:49)
Také jsme dělali a fakt se na to musí vzít trocha "lidského sádla" lopata a rýč a dát pryč , my s manželem jsme trávník jakoby "sloupávali"ale máme hodně hustý a kvalitní , drny šly do kompostu , dala se textílie (přikolíkovala se )máme psa a dřív jí tahal -do ní rostliny a zamulčovat , během 14 dní nikdo nepoznal že tam byl trávník (F) (F)

ODPOVĚDĚT
Zdenka S. (zs-odevy) ID 85740, mimibazar.cz/zsodevy (13.6.2013, 6:38)
Dobrý den Ilonko,také děláme něco podobného-předzahrádku a byl tam už hrozný trávník , tak jsme to poryli a vydrnovali a jak nám příští týden kovář dá brány a zábradlí , tak se pustíme do tvoření.Určitě to nepolívat totálem, to mi řekla zahradnice, když tam pak jdou různé keře a rostlinky (L). Ať se dílo daří (F).Přeji krásný den.Zdenka (pusa) (L) (hello) (hello)

ODPOVĚDĚT
lucka d. (duomat) ID 445369 (13.6.2013, 0:38)
také jsme dělali zahrádku... musel se nejprve odstranit trávní bohužel.. 8-|

ODPOVĚDĚT
Barbora Š. (Atherlian) ID 452471 (12.6.2013, 23:35)
A já bych to postříkala selektivním herbicidem! Když už.. Totál rozhodně ne, pokud tam plánujete nějakou výsadbu

ODPOVĚDĚT
Jana P. (JanaPas) ID 433039 (12.6.2013, 23:45)
proč ne ? My , když jsme zakládali zahradu, tak byla taky postříkaná Roundapem. Byly tady bodláky, pampelišky a jiné svinstvo. 14 dní se počkalo, strhlo se to uschlé dolů a tvořili se trávníky - natáhla se folie, do ní se vyřezaly díry, zasadily se rostliny a navezla se kůra či kamínky.
Selektivní vyhubí třeby ty pampelišky, ale zůstanou trsy trávy a to si nedovedu představit, jak do toho sázím.

ODPOVĚDĚT
Barbora Š. (Atherlian) ID 452471 (upraveno 13.6.2013, 0:35)
Protože některé rostliny, jsou náročné na půdu. Každá rostlina vám neporoste kde se vám zrovna zamane. Postříkejte si to čím uznáte za vhodné, ale já bych použila herbicid přímo na trávu (jednoděložné plevele). Například Gallant super. Ano, herbicidy se z půdy odbourají, ale nikdy ne zcela. Pokud máte vybrané dřeviny kterým nic nevadí, polejte si to čím chcete. Já bych totál nepoužila.

ODPOVĚDĚT
Barbora Š. (Atherlian) ID 452471 (13.6.2013, 0:39)
A taky proto, ze kdyz to polejete totalem, vychcipa vam vsechno v okruhu nekolika metru od mista aplikace! Tudiz i okolni vysadba.

ODPOVĚDĚT
Romana K. (BABYMANIE) ID 2546 (12.7.2013, 20:34)
S tím také nesouhlasím. Pokud se aplikuje jak má, tak je účinný přesně tam, kde chceme. Běžně používáme Roundup a nikdy nebyl žádný problém.

ODPOVĚDĚT
Jana P. (JanaPas) ID 433039 (13.6.2013, 10:01)
nesouhlasím. Roundup a jemu podobné vstřebává rostlina výhradně zelenou částí. Pokud se postříká či dotkne (gel) výhradně listu, tak i když jsou dvě rostliny vedle sebe, tak se té "kulturní" nic nestane. Používám gel ve skalce, plevel nejde ručně mazi kameny vythnout a ostatní kytky prospívají výtečně. Mám jich na zahradě 1400ks a asi 130 druhů trvalek,stromů a keřů. Nestalo se nikomu nic. Uhynuly mi od realizace zahrady dvě rostliny. Zahrada se dělala okolo novostavby,zahradníci to postříkali,po cca 10 dnech se začalo s výsadbami. Prtotože zahrada je veliká, tak na jedné části se plevele objevily znovu, stříkalo se výhradně jen jedno konkrétní místo a s cháničem na postřikovači a žádné kytce se neublížilo.Jak to roste se můžete podívat do fotek

ODPOVĚDĚT
Barbora Š. (Atherlian) ID 452471 (12.6.2013, 23:34)
Moc nerozumím jaký záhon chcete dělat? Pokud folii zasypete kamínky?? To budete jako sázet rostliny do folie a kamínků? Pokud chcete záhon, nebo štěrkový záhon, normálně odryjte trávu a potom přijde folie (uděláte normálně díru nožem) a zasadíte rostliny. Potom můžete mulčovat.

ODPOVĚDĚT
ILONA S. (ilona) ID 273, mimibazar.cz/ilonas (12.6.2013, 23:41)
Myslím záhon jako okrasné keře a tak. Já vím, jak ho založit, jde mi spíš o to jestli musím vyrýt po celé ploše tu hnusnou trávu co tam ted roste nebo jestli ji ta textilie udusí a vrstvou kamenu na to potom. Chci udelat lem kolem plotu celé zahrady.

ODPOVĚDĚT
Barbora Š. (Atherlian) ID 452471 (12.6.2013, 23:47)
Takže ne záhon ale výsadbu dřevin? Výsadba se vždy dělá tak, že se odstraní trávník. Bez toho to prostě nejde. Ani byste tu folii nevypnula dobře. Klouzala by vám. Pokud chcete, postříkejte trávu nejdřív selektivním herbicidem. Ale nestříkejte na to totál, protože byste musela čekat s výsadbou až se odbourá z půdy. Trávu musíte odstranit i s kořeny. Pak to dorovnejte substrátem so rovna a půžete pokládat folii. Ale bez vytržení trávníku si budete nadávat, věřte mi. Sice je to víc práce, ale také víc užitku.

ODPOVĚDĚT
Jana P. (JanaPas) ID 433039 (12.6.2013, 23:33)
doporučuji postříkat totálním herbicidem - Kaput, Roundap. Tráva je potvora, ta prorazí všude.

ODPOVĚDĚT