Nemocné dítě samo doma
Od kolika let necháváte dítě při nemoci samo doma? Dávkuje si léky samo? Synovi je 10 a uvažuju o tom, samozřejmě záleží na tom, co mu bude. Naštěstí bývá nemocný cca 2x do roka.
FOTKU MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Celkem 55 komentářů
Dana V. (dája a kája) ID 67117, mimibazar.cz/dajaakaja (26.4.2014, 16:24)
Nenechala bych, dcerku 8 a čtvrt nechávám někdy i s mladší dcerkou samotné doma max. půl hodiny a jsme obě na telefonu, ale déle bych nenechala, natož při nemoci...jsou obě šikovné, mají dost léků stálých, starší dcerka ještě víc a myslí si na ně samy, kdybych jim to dovolila, daly by si je i samy, protože dávkování znají, ale nechci, aby si léky braly samy.
Mám nyní naštěstí práci takovou, že nepracuji každý, ale tak 2x do týdne a to se vždy s manželem u holčiček vystřídáme, v březnu jsem měla mladší dcerku doma 3 týdny a v práci jsem nechyběla, ale nyní starší dcerka byla hodně nemocná a v takovém stavu bych jí v nemocncici samotnou nenechala, tak jsem tam byla s ní a vzala jsem si ošetřovačku.
Nicméně jsem v tomhle opatrná a dítě samotné bych nenechala, ani kdybych musela být v práci denně, děti jsou u mě na 1. místě, ne práce. (F)

ODPOVĚDĚT
Markéta L. (Grétka) ID 14862, mimibazar.cz/margaretka (24.4.2014, 17:03)
13 let je doma běžně sám - pokud nemá horečky nebo mu není vysloveně zle - to samé osmiletý. Někdy zaskakuje babička s obědem, někdy je doma manžel (občas pracuje i z domova) když je jim hůř, jsou u babičky a když marodí, že je jim opravdu zle-zle - jsem s nimi doma já. Pokud mají antibiotika - dáváme časově tak, aby byl někdo doma. Jinak kontroluju (mp) (mp)

ODPOVĚDĚT
Soňa N. (fearold) ID 136975 (24.4.2014, 9:24)
Nechávám syna 8let, když tedy nemá horečku a nezvrací, či mu není jinak špatně. Zůstanu s ním zpočátku nemoci a když se mu už uleví, tak nechám. Antibiotika si bere v pohodě sám, má připravený ten jeden konkrétní prášek na talířku s hrnečkem na zapití. Voláme si, máme sousedku v důchodu, ke které může, pokud by se něco dělo. A kdyby bylo nejhůř za 7 minut jsem z práce u něho. Jsme moc velká rodina a on je rád sám, je introvert a hodiny a hodiny si staví z Lega, takže on si to užívá.

ODPOVĚDĚT
Kateřina V. (katkaValkova) ID 40922, mimibazar.cz/katkavalkova (24.4.2014, 8:19)
záleží v jakém stavu to dítě je....
Pokud my měli ANT, tak je tuším brali po 8mi hodinách, já šla do práce na 1/2 úvzaek, tudíž jsem dala před odchodem a pak už jsem byla doma.... na těch cca 5 hodin (co jsem byla v práci) jsem nechávala doma od první třídy, ale samozřejmě že už byli ve stavu - bez teplot, jen jim např. teklo z nosu a nebo kašlali..... to mi pak už opravdu přišlo zbytečné při nich doma sedět. S horečkou bych doma asi nenechala ani desetileté dítě. ale aby jim někdo aspoň v poledne došel ohřát oběd :-D

ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 99576 (24.4.2014, 7:01)
Vy ho znáte a víte, nakolik je samostatný, schopný zůstat doma a postarat se alespoň minimálně o sebe. V deseti letech už by mohl být, všechno mu nachystáte, i léky bych mu přidělila jen tu dávku, kterou potřebuje než přijdete z práce a na telefonu ho můžete kontrolovat. Tak ať je brzy zdravý. Já si myslím, že z horečky apod může omdlít i dospělý a se mnou taky doma nikdo není, když marodím. Jako sama za sebe po pravdě, asi bych zavolala babičku, aby těch 150 kilásků přijela a po dobu dítěte tady byla, asi mám podvědomou obavu, protože pracuji hodně daleko a kdyby se něco stalo, nejsem schopná se rychle přesunout domů. Taky bych to dítě pořád stresovala telefonáty jestli je v pořádku a to by nebylo dobré ani pro nej ani pro mě v práci. Nebo třeba požádat sousedku, která je doma alespoň občas nahlédnout na dítě.Tak zvažte. (F)

ODPOVĚDĚT
Kristina R. (Krůžička) ID 103532 (24.4.2014, 17:11)
Nemocný není a doufám, že dlouho nebude, ale na tuto myšlenku mě přivedla kolegyně, která takto doma nechala dcerku se zánětem stř.ucha-prostě musela. Chvilku předtím měla paragraf na mladší dítě, pracujeme v obchodě, další pokladní taky nemocná. Zbyla už jsem tam pak sama a táhla chvilku obě směny. Tak kolegyně prostě na další paragraf nešla a já od té doby uvažuju, jestli bych dítě nemocné samo nechala nebo ne.

Dělám 5-12 ranní, než by se vyspal, tak jsem za chvilku doma a 12-18 odpolední. Při odpolední by byl u mamky, která se vrací v 15h z práce.
Myslím si, že pokud nebude mít vysoké horečky, že by se to dalo zvládnout. Jako samoživitelka potřebuju každou korunu :-( a 60% při ošetřovačce je mizerný.

ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 99576 (24.4.2014, 19:00)
Kristino, mě je to úplně jasný, nedá se prostě nic dělat, určitě to syn zvládne. (F)

ODPOVĚDĚT
Alena B. (Auča) ID 22990, mimibazar.cz/auca (24.4.2014, 6:37)
To asi záleží na tom, jak se na dítě může maminka spolehnout. Starší dcerka je naprosto v pohodě, od devíti let sama doma kdykoliv je to nutné (a postarala se naprosto perfektně i o oba mladší sourozence) , mladší dcerka zrovna marodí, je jí 7, a včera jsem potřebovala odjet do Mostu pro synka, vyzvednout ho ze školy, nakoupit, atd, a taky zvládá v pohodě, a právě teď chystám synka, je mu také sedm, pojede sám autobusem do Mostu, a dojde si do školy. Dnes poprvé, tak jsem trochu nervéz ,-) Holky jsou tak jako víc v pohodě, mám dojem... nad klukem jak nestojim, tak hned něco vymyslí... ,-) a přesně tak, mají k dispozici telefon, pokud jsou sami doma. Mohou zavolat kdykoliv potřebují.

ODPOVĚDĚT
Helena Kovářová (Helouš) ID 40966 (23.4.2014, 22:45)
Já už nechám mého syna (8 let) půl dne doma samotného, má pro tyto účely telefon. Bohužel mně k tomu nutí i situace, kdy nemáme nikoho na hlídání. A myslím si, že dětem to prospěje být samostatnější, zodpovědnější a myslím že je i štastné, že mu dáte důvěru.
Samozřejmě pokud má třeba virozu, s horečkou bych ho samotného nenechala.

ODPOVĚDĚT
Karolína Š. (Kajda12) ID 6960, mimibazar.cz/kajda12 (24.4.2014, 9:09)
NAPROSTÝ SOUHLAS (Y) (Y) (Y) (Y)

ODPOVĚDĚT
Helena N. (BabickaH) ID 272338 (23.4.2014, 22:44)
Pokud napíše doktorka, že je nutné ošetřování, tak si můžete vzít § i na 15.leté dítě (F)

ODPOVĚDĚT
Alena B. (Auča) ID 22990, mimibazar.cz/auca (24.4.2014, 6:39)
No, to sice můžete, ale půjdete po výplatě s půlkou peněz. :-( To jsem nepoučena udělala jednou jedinkrát. Od té doby si beru dovolenou. Tenkrát jsem od Mladé fronty dostala půlku výplaty za desetidenní nepřítomnost ( samozřejmě) a peníze za paragraf mi přišly po sedmi týdnech a vysloveně pár korun.

ODPOVĚDĚT
Věra K. (vikina75) ID 204942, mimibazar.cz/vikina75 (24.4.2014, 5:35)
Paragraf může dostat i na dospělého, třeba na manžela. u nás ho měl manžel,když jsem bylo po operaci očí, myslím, že věkově to není omezené, rozhoduje lékař, jestli ho dostanete.
Jo a dětem je 11 a samotný nemocní doma nebývají, v horečkách nechat díte samotně mi přijde zatím ještě brzo. Stačí, když má horečku dospělý a je z toho mimo, natož dítě. (flower)

ODPOVĚDĚT
Gabriela M. (gabana) ID 20983, mimibazar.cz/gabana1 (23.4.2014, 22:33)
Zrovna včera mi říkala kolegyně z práce, jak nechala doma její maminka samotného 11letého bratra. Udělalo se mu špatně, omdlel a spadl hlavou na skříňku. Naštěstí bez vážného urazu,ale prý je nadosmrti poučená. Takže asi tak. :-(

ODPOVĚDĚT
Kristina R. (Krůžička) ID 103532 (24.4.2014, 4:47)
Tak to se stane i dospělému -taky se mi tuhle udělalo z ničeho nic zle a dala jsem si ranu doo hlavy o umyvadlo v koupelně. Zrovna jsem taky byla sama doma. A to je mi 32.

Syn bývá doma sám už od první třídy. Ze začátku po chvilkách. Nyní i celé dopoledne, když má prázdniny a já musím do práce. Jsem s ním sama, babička stále pracuje. Do 10h stejně většinou spí a v 12h už přicházím.

S tím až bude nemocný furt váhám, no stejně se asi rozhodnu až ta situace nastane.
Jinak díky všem za komentáře.

ODPOVĚDĚT
Gabriela M. (gabana) ID 20983, mimibazar.cz/gabana1 (25.4.2014, 17:12)
To sice ano, ale předpokládám, že ve vašem věku víte co se vám to stalo, případně jak se zachovat. Já mám desetiletého, sám doma bývá od první třídy, ale nemocného by mě to tedy zatím nenapadlo. Už vidím, jak se probere a uvědoměle si řekne, že to nic nebylo a že počká na mě, až se vrátím z práce. *-)

ODPOVĚDĚT
Radka M. (anenat) ID 358304 (23.4.2014, 23:13)
:-o To se může stát i v 16 letech . To s ním bude matka doma ?

ODPOVĚDĚT
Gabriela M. (gabana) ID 20983, mimibazar.cz/gabana1 (25.4.2014, 17:08)
Chcete na ni telefon? ,-)

ODPOVĚDĚT
Radka M. (anenat) ID 358304 (26.4.2014, 14:58)
*-)

ODPOVĚDĚT
Gabriela M. (gabana) ID 20983, mimibazar.cz/gabana1 (26.4.2014, 15:34)
Že by jste se mohla rovnou zeptat jestli s ním tedy bude doma nebo ne? Já vám na tu otázku asi neodpovím :-$ :-$ :-$

ODPOVĚDĚT
Klára B. (kakunka) ID 1199 (24.4.2014, 7:24)
Jenže v 16 letech, když se z omdlení probere, bude jeho reakce na nastalou situaci určitě klidnější a poučenější. Desetiletý kluk - samozřejmě podle povahy - může takovou situaci vnímat velmi traumaticky, být trochu v šoku... (F)
Jinak abyste mě špatně nepochopila, já sama určitě nejsem pro přehnané opečovávání, moji kluci od těch 10 let občas nemocní doma sami zůstali, ale určitě ne ty první dny, kdy mají horečku a ještě není jasné, co z toho bude. A léky bych jim taky nenechala dávkovat... Další dny doléčování pak už mohou sami zůstat, to chodím normálně do práce. (F)

ODPOVĚDĚT
Daniela W. (truelove23) ID 511661 (23.4.2014, 22:19)
ono je to tazke povedat..ja som ostavala sama doma aj s o rok mladsim bratom od 8.rokov a nikdy sme ziaden problem nemali :) aj ked si dodnes pamatam ako mi volala teta a ja som zrovna varila puding - to bola hysteria,ale nic sa nestalo,len ten puding sa nedal jest :D syn mojho priatela ma 14 a jeho byvala zena si nevie predstavit,ze by ten chlapec siel sam vlakom alebo ostal doma sam - je to chore,lebo chalan je sikovny a dostatocne inteligentny,aby prezil sam doma...

ODPOVĚDĚT
Daniela W. (truelove23) ID 511661 (23.4.2014, 22:23)
zalezi na tom co dietatu je - soplik a bolest krku je v pohode, s horuckou aj tak pol dna dieta prespi a telefon je stale k dispozicii,ale vy musite vediet ako na tom vase dieta je - ako chorobu preziva a podobne.. mne stacil caj,lieky som brala len ked bolo naozaj uplne nutne(len coldrex,pripadne nejaky sirup-lieky vseobecne odmietam) takze so mnou to bolo lahsie..brat ako chalan to prezival viac (a mama s nim) preto si brat nevie v 22 rokoch nadavkovat lieky sam,o ostatnych veciach,ktore nezvlada pomlcim..vsetkeho vela skodi,dieta sa musi ucit aj samostatnosti..

ODPOVĚDĚT
Dana H. (Dana D16) ID 8289, mimibazar.cz/danad (23.4.2014, 22:14)
starší byla schopná být sama cca 8-9 let,ale byla by i dřív pokud bych to dovolila...mladší je 6 a nebyla by sama doma ani když půjdu s košem ,-)

ODPOVĚDĚT
Petra K. (Oeren) ID 193759 (23.4.2014, 21:58)
Nase holky byvaly samy tak od 7-8 let, pokud nemely treba horecku. Leky jsem pripomnela telefonem, jidlo si ohraly. Mame doma velkeho psa tak se ani necitily samotne.
Je to urcite vhodna prilezitost jak vest dite k samostatnosti a odpovednosti
Petra

ODPOVĚDĚT
Radka M. (anenat) ID 358304 (23.4.2014, 23:13)
(Y)

ODPOVĚDĚT
Marcela Burešová (Marselus) ID 361783, mimibazar.cz/marselus (23.4.2014, 21:57)
http://zena-in.cz/clanek/kdy-nechat-dite-doma-samotne
http://zena.centrum.cz/deti/skolaci-a-pubertaci/clanek.phtml?id=768864

ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 451010 (23.4.2014, 21:26)
Já myslím, že se to přehání. Dneska děti nejsou vůbec samostatné. Pokud dítěti už není vyloženě zle, nechala bych ho bez problémů doma samotné. Já jsem bývala doma sama cca od 8 let. Máma mě kontrolovala telefonem, připravila léky a uvařila čaj do termosky. Jinak to nešlo, musela do práce.

ODPOVĚDĚT
Jitka D. (Ayra) ID 3251, mimibazar.cz/ayra (23.4.2014, 21:25)
Jak které dítě - starší dceru a syna určitě ne, ani ve vyšším věku, mladší dceru klidně - ale jen v případě nejvyšší nouze, není ráda sama doma.
A samozřejmě pouze v případě, že akutní fáze nemoci je už za námi a dítěti není zle a nemá horečky. Léky by si ale rozhodně nedávkovalo samo - připravila jsem jednotlivé dávky zvlášť a dítě si vzalo lék až ve chvíli, kdy jsem mu telefonem zavolala, že si má vzít.
Mám to v práci dobré, takže případně můžu mít spuštěný Skype s kamerou, tak můžu kontrolovat.

ODPOVĚDĚT
Vladimíra N. (wladka) ID 140634 (23.4.2014, 21:21)
ještě podotýkám, že jsem jí ráno nandala do kelímků léky, k tomu dala cedulky, v kolik si vzít a kontrolovala jsem telefonem

ODPOVĚDĚT
Vladimíra N. (wladka) ID 140634 (23.4.2014, 21:20)
dcera byla doma sama asi od 8. pokud teda neměla extra vysokou horečkua nebylo jí strašně špatně. několikrát denně jsem jí telefonem kontrolovala, musela se mi i hlásit. v době kdy si měla vzít nějaký lék, jsem jí volala a připomínala jí to. taky záleží jak je dítě samostatný. mě nic jinýho nezbývalo, musela jsem do práce. takže dcery byly hoděn samostatný už odmalička.

ODPOVĚDĚT
Karolína Š. (Kajda12) ID 6960, mimibazar.cz/kajda12 (23.4.2014, 21:18)
Ono je to těžké, protože ze zákona dostanete, pokud jste zaměstnaná, ošetřovačku na dítě pouze do 10 let věku. Každopádně podle mě záleží na tom, co dítěti je. Vzhledem k tomu, že jsem matka dvou dětí (9,5 a 2,5), chodím již do práce, asi bych to starší doma nechala, protože pak bude nemocné to mladší a to bych taky mohla být doma pořád. Ale jak říkám, záleží na tom, co by mu bylo.

ODPOVĚDĚT
Hanka B. (Hanka_Bohmova) ID 272761, mimibazar.cz/hanka-bohmova (upraveno 16.11.2018, 13:55)
.

ODPOVĚDĚT
Karolína Š. (Kajda12) ID 6960, mimibazar.cz/kajda12 (23.4.2014, 21:37)
(Y) (Y)

ODPOVĚDĚT
Júlia O. (julia.o) ID 186131 (23.4.2014, 21:18)
Pri chorobe ma dost so sebou robit aj dospelak (chripka), nie 10 rocne decko. Same ani nahodou. *-)

ODPOVĚDĚT
Radka M. (anenat) ID 358304 (23.4.2014, 22:01)
Jak už tady bylo psáno ,-), záleží na tom, co dítěti je (tudledudle)

ODPOVĚDĚT
Júlia O. (julia.o) ID 186131 (24.4.2014, 8:12)
Pani to do svojho dotazu neuviedla. Moja reakcia je na dotaz. Takze si ten dlhy nosik schovajte. (C)

ODPOVĚDĚT
Radka M. (anenat) ID 358304 (24.4.2014, 12:02)
Jistě, že to uvedla ! Cituji "samozřejmě záleží na tom, co mu bude". Podle mého s rýmou a kašlem bez teplot může být 10leté samo doma , samozřejmě na telefonu a zobat léky připravené maminkou ,-) ,-) ,-). Někdy to ani jinak nejde *-) *-) *-).

ODPOVĚDĚT
Júlia O. (julia.o) ID 186131 (24.4.2014, 12:35)
Tak inak "samozrejme zalezi na tom, co mu bude" vnimam ako, bud ma nieco infekcne, bakterialne, alebo zlomeninu. Ak ma dieta len kasel a rymu, na ktore potrebuje ATB kvapky a lieky, tak je to viroza, ktora sa ale kedykolvek moze prehupnut do skaredej anginy so zvracanim a bezvedomim, nakolko dieta trpi nechutestvom a stratou energie. Ak ma zlomenu ruku ci nohu, potrebuje podporu este aj na zachode. Na doliecenie, ked uz je dieta z najhorsieho vonku pri beznych chorobach - tam je to bez debaty - zalezi od povahy dietata a inych okolnosti - ale to uz si musi vediet urcit maminka sama. Nikto z nas jej dieta nepozna a neda zan ruku do ohna. A bohuzial za to, ze zijeme taky zivot, ze si nemozu byt rodicia s chorym dietatom doma, ale ze musi stacit kontrola po telefone, skype a pod.... To, ze je dieta sikovne a samostatne - vie sa vystrojit a odist si do skoly ci na kruzok, vie sa zbalit do tabora este nezmanena, ze si dokaze poradit v "necakanych" situaciach.

ODPOVĚDĚT
Marcela Burešová (Marselus) ID 361783, mimibazar.cz/marselus (24.4.2014, 13:34)
Souhlasím s vámi,samostatnost a nechat dítě o samotě delší dobu jsou dvě rozdílné věci,nehledě na to,že jsme za děti zodpovědní a kdyby se nedej bože něco stalo,tak to může být i zanedbání povinné péče (F)

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Radka M. (anenat) ID 358304 (24.4.2014, 12:49)
:-o :-o :-o :-o :-o :-o :-o

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Alena L. (adamito) ID 435804 (23.4.2014, 21:38)
myslím si to isté *-)

ODPOVĚDĚT
Martina B. (MaLuRa) ID 127511, mimibazar.cz/malura (23.4.2014, 21:16)
Nenechala bych svou dceru, které je 11 let doma samotnou ani kdyby byla zdravá (F) Ona by ani doma sama zůstat nechtěla...

ODPOVĚDĚT
Zuzana H. (THL11) ID 365674 (23.4.2014, 21:26)
No tak všeho moc škodí a nic se nemá přehánět

ODPOVĚDĚT
Marcela Burešová (Marselus) ID 361783, mimibazar.cz/marselus (23.4.2014, 21:37)
Mě to přehnané nepřipadá a vyloženě mě deptá,když někdo nechává hlídat starší sourozence ty mladší...pořád jsou to děti a nedokáží zareagovat na některé situace adekvátně. :^)

ODPOVĚDĚT
Soňa N. (fearold) ID 136975 (24.4.2014, 9:30)
Tak to já nechávám starší sourozence hlídat ty mladší naprosto bez výčitek svědomí. Těm starším je 26 a 21 let :-D.

ODPOVĚDĚT
Vladimíra N. (wladka) ID 140634 (23.4.2014, 22:13)
to si nemyslim, že by na tom bylo něco tak strašného. pokud to dětem nevadí. taky mám 2 dcery o 4 roky a ta starší tu mladší hlídala od cca 8 let.

ODPOVĚDĚT
Marcela Burešová (Marselus) ID 361783, mimibazar.cz/marselus (23.4.2014, 22:29)
.........Starší sourozenci bývají automaticky považováni za „chůvy“, které jsou v případě potřeby snadno po ruce. Ale obecně mladším školním dětem by taková role měla být svěřována jen výjimečně a na krátkou dobu. A těm předškolním raději vůbec ne. Snad každý zkušenější rodič může potvrdit, že i v těch nejroztomilejších dětských hlavičkách se občas zrodí kuriózní nápady, z jejichž možných důsledků nám občas běhá mráz po zádech...a navíc,za děti jste zodpovědná vy,pokud se něco stane,tudíž to pak může být považováno jako zanedbání péče,ale nemluvím o chvilce,ale třeba večeru (F)

ODPOVĚDĚT
Vladimíra N. (wladka) ID 140634 (23.4.2014, 22:34)
samozřejmě máte pravdu, u mě to nebylo automatické, nehlídala tu mladší pravidelně. prostě když bylo potřeba (chodily spolu do školy), když jsme třeba šli do kina, byly spolu doma..nebylo to vyloženě hlídání. znala jsem svoje dcery, věděla jsem co si můžu dovolit. starší byla rozumná, nebyly to ty děti, co vymýšlí blbosti, když jsou bez dozoru.

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Celkem: 23 (zobrazuje se 1-20)1, 2 další >>