Jak by jste se zachovaly?
Jdu si k vám pro radu:-) Loni na jaře se přistěhovali noví přessousedé. Mají skoro stejně starou holku jak náš syn. Holčička vždy příjde zezadu zahrady a pověsí se na náš plot, nepozdraví a nezeptá se, zda může za děckama. pokračování v komentu
FOTKU MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Celkem 29 komentářů
Lenka T. (marektu73) ID 292507, mimibazar.cz/marektu73 (27.2.2016, 22:13)
Vzpomněla jsem si na svoje dětství na dědině...byla nás grupa asi 15 dětí a měli jsme zakázáno courat po domech a zahradách, scházeli jsme se zásadně na trávnících před zahradami či na hřišti. V létě, zimě, za deště. Prostě přes práh domu cizí dítě samo tj. bez rodiče nesmělo. Jako děcka jsme se rozčilovali a mnohdy byli naštvaní, teď to chápu...sama bych nesnesla, kdyby dcera přivedla svou "partičku". Ale to je můj postoj. Já nemám ráda neohlášené návštěvy, pocit, že v naší domácnosti nejsem svou paní apod...takže jak zaznělo mnohdy, ano, chudák holka za rodiče nemůže, ale v 6-ti letech (mám stejně starou dceru) už má rozumu hodně a prostě VÁŠ dům VAŠE pravidla.

ODPOVĚDĚT
Hana H. (hercz) ID 412242 (27.2.2016, 21:46)
No to je hrozné. Přesně tak, něco se stane a pak aby to bylo na Vás. Nevíte, jak by zareagovali její rodiče. Prostě svým dětem bych řekla, že nemám ráda holčičky, co nezdraví a neposlouchají a nedodržují pravidla. A jí bych řekla, ať se nezlobí,ale že dnes na ni nemáte čas. a bylo by. Je to nepříjemná záležitost.

ODPOVĚDĚT
Alena p. (pitronka) ID 240383 (27.2.2016, 21:30)
Děkuji za reakce (F) (F), jsem rozhodnuta, že pokud si s ní budou děti chtít hrát,tak jedině za zahradou, ale k nám nepůjde. Je to fakt o strach,kdyby se jí něco přihodilo. Loni mi pořád lezla pod trampolínu, když děcka skákali, tak jsem jí vysvětlila, že se to nedělá a co myslíte, že udělala následující den? Zařvala jsem na ní a vyjela od nás jak namydlený blesk a druhý den už stála u branky a zkoušela, zda není odemčeno.
Co se týče pozdravu, je to pro mě slušnost a když nezdraví mě, může zabučet aspoň na děcka. Slovíčko můžu, prosím a děkuji jsem od ní nikdy neslyšela.Nebudu se stresovat a hezky si užiji krásné slunečné dny
(F) (L)

ODPOVĚDĚT
Lenka K. (Lenca77) ID 11377, mimibazar.cz/lenca77 (27.2.2016, 21:18)
jak píše paní níže, pokud nerespektuje pravidla ,která platí u vas tak "nechat viset na plote". Ja v techto případech rikam takto starým detem, at prijdou s maminkou a že se s ní domluvím .

ODPOVĚDĚT
Nada B. (Nadys) ID 192716 (27.2.2016, 20:33)
Nějak jste neuvedla , kolik že je té holčičce let??

ODPOVĚDĚT
Alena p. (pitronka) ID 240383 (27.2.2016, 21:08)
Je jí 6let (X)

ODPOVĚDĚT
Lucie Z. (Lucy33) ID 221460, mimibazar.cz/lucy33 (27.2.2016, 20:23)
blbá situace, dítě za rodiče nemůže - ale na mou povahu, sorry, já bych si takové dítě "neadoptovovala" - moje dvě adoptované mi stačí ,-) kamarádů a kamarádek k nám chodí spousta , ale se všema OK -u všech dobře vycházíme s rodiči a všichni se chovají slušně... (jasně že občas řádí jak tornáda :-D ) ale vy jste se ptala na jiné věci.. nejste povinna vychovávat a živit dítě, které vás včetně jeho famílie ani nepozdraví (hello)

ODPOVĚDĚT
dana n. (danca60) ID 403468 (27.2.2016, 19:28)
Já vyrůstala podobně. Chodila k nám sousedka od naproti, byla u nás víc jak doma. Máma se nestarala, nic ji nenaučiilal... +o( sotva uvařila oběd - spíš ohřála nějaký párek... a hlavně sobě kafe a cígo 8-| tak byla u nás - bylo nás 5 sourozenců, tak jsme si vyhráli... ze začátku to také nebylo jednoduché, chodili špinaví - tak jsme je dali do "pucu", protože se jí ostatní smáli... časem jsme byli fakt dobré kamarádky... rodiče nepředěláte, ale děti jsou tvárné... asi bych si s ní vážně promluvila - určila pravidla,. aby věděla, co si u vás může dovolit. Pokud by tato pravidla porušovala, poslala bych s vysvětlením domů a hotovo. Buď k vám přestane chodit sama, nebo se srovná :-$

ODPOVĚDĚT
Lenka M. (lilikaspi) ID 3743 (27.2.2016, 20:01)
nedávno jsem se o tom s Lídou bavila a říkala že nebýt nás ,kde by byla...asi v děcáku,sociálku tam měli co chvili.to jsem ani nevěděla

ODPOVĚDĚT
dana n. (danca60) ID 403468 (28.2.2016, 9:37)
To já taky nevěděla, ale je to dost logické... když viděli kolikrát Hedviku ve "škole"... +o( nemohlo to být ani jinak... A Lída měla holt štěstí - paní "místostarostová" (smich)

ODPOVĚDĚT
Jarka S. (pupuša) ID 91897 (27.2.2016, 18:15)
Tohle jsem nikdy neřešila. Když přišli děcka za našima, musela bych zakázat přístup půlce z nich, protože nezdraví, mají jiný návyky než naši, chovají se jinak...
Jsou to děcka a každé je jiné. Nač to hrotit.
Jestli tam tu malou nechcete, pak to řekněte rovnou. Je to Váš barák, Vaše pravidla.
A jestli máti té holčiny nezdraví - no a co? To potřebujete něčí "dobrý den"? ,-) ,-) No tak ať nezdraví, je to její vizitka.

ODPOVĚDĚT
Andrea K. (Sabinne) ID 7978 (27.2.2016, 18:41)
...a ja treba ten dobry den v takovem pripade potrebuji - ze by sousedu dite travilo u nas cas a pani by pri setkani nedokazala ani otevrit pusu, tak to by me taky vytacelo. Beru automaticky za povinnost a za projev slusnosti, kdyz potkam rodice synovych kamaradu, ze se pozdravime a prohodime par slov, kdyz je cas..

ODPOVĚDĚT
Jarka S. (pupuša) ID 91897 (27.2.2016, 22:05)
To k vám fakt smí jen dětičky jejichž rodiče při setkání s Vámi smeknou klobouk a uctivě pozdraví? ,-) ,-) ,-) ,-)
Vy berete pozdrav jako povinnost? Já jako slušnost - ale s tím, že když někdo nepozdraví, svět se mi z toho nezhroutí.
Chodil k nám klučina co netušil proč by si měl před jídlem umývat ruce (doma to nepraktikovali), kluk, který kouřil už na prvním stupni základky (doma hulili první ligu jak rodiče tak starší sourozenci) - přesto to byli fajn děcka co se kamarádili s celou vesnickou bandou.

ODPOVĚDĚT
Lucie Z. (Lucy33) ID 221460, mimibazar.cz/lucy33 (27.2.2016, 20:24)
(Y) 100% souhlas

ODPOVĚDĚT
Kateřina M. (3boys) ID 49148 (27.2.2016, 18:02)
Chápu Vás, je to těžké. Byla jsem v podobné situaci, nemá smysl to všechno popisovat. Chvíli se to dá snést, také jsem děti litovala za nezájem rodičů. Potom mi začalo vadit, že se chovají "jako doma". Samy si berou jídlo a pití z lednice a podobně. Zničily některé věci ( např. trampolínu), chlubily se lepší televizí než máme my atd. Přitom vím, že nezaplatili školku, jídlo ve škole, kouří jednu cigaretu za druhou.... Došla jsem do stádia nastavení mantinelů. Řekla jsem tak takhle ne, budete se chovat tak a tak. Některé se změnily, jiné už k nám nechodí. Je opravdu důležité nelitovat cizí děti, nebo se z toho zblázníte a stejně nic nezměníte. A hlavně trvat na pravidlech!

ODPOVĚDĚT
jarmila š. (jarla) ID 263223 (27.2.2016, 18:00)
Přijde mi to jednoduché.....můj dům-moje pravidla, neposloucháš-odejdi, přece nebudete řešit případné pokousání, co se týká pití, tam nevidím problém, co jídla jednou, dvakrát, třikrát...proč ne, ale nesmělo by se to stát pravidlem,to by se mi nelíbilo, poslala bych jí domů s tím, že teď jdeme jíst a je jedno, jestli děti po jídle jsou ještě na zahradě, pokud by k nám chtěla jít, řekla bych jí, že někdy jindy, tohle jsou malé věci.....ale toho zlobení psa, toho bych se bála, to bych vyřešila ze všeho nejdříve, pes může být hodný, zlatý, ale nikdy nevíte

ODPOVĚDĚT
Petra M. (petoos) ID 75364, mimibazar.cz/petoos (27.2.2016, 19:33)
Přesně tohle mě taky napadlo jako první. Pes náhodou kousne a Vás pak rodiče holčičky budou popotahovat po soudech. Myslím si to samé, co většina maminek zde. Buď bude holčička dodržovat Vaše pravidla, pak bych neměla problém jí "namazat chleba". Ale pokud přijde a nepozdraví, tak bych ji vrátila, že na něco zapomněla a až bude vědět co, ať přijde, stejně tak ostatní Vaše nastavené mantinely.Také zde padlo, že se holčička pod Vaším vedením polepší - no a nebo se Vaše děti naučí některé "pěkné" věci od sousedů. Vyberte si. Každopádně držím palce (F)

ODPOVĚDĚT
Jana M. (Any M.) ID 509338, mimibazar.cz/anym (28.2.2016, 19:14)
Jé já si při tom vzpomněla na babičku - jak nás a potažmo celou vesnici cepovala a to mnohdy i včetně dospělých - je zvláštní že to od ní vždy lidi brali ... asi proto že po ní často něco chtěli ...

ODPOVĚDĚT
Andrea K. (Sabinne) ID 7978 (27.2.2016, 17:16)
Ja na svoji povahu vim, ze by mi takove chovani vadilo, takze bych ji k nam nepoustela.. Kdyz byl syn mensi a sel nekdo z jeho kamaradu k nam nebo on k nim,tak jsem v prvni rade byla vzdycky domluvena s rodici. Navic nemam rada situace, kdy se z neceho stane zvyk - abyste pak nehlidala malou denne.

ODPOVĚDĚT
Alena p. (pitronka) ID 240383 (27.2.2016, 17:32)
Přesně tak, pokud chtějí naše děti někam jít domluvím se s rodiči a pokud jsou někde v blízkosti, zajdu se zeptat, zda nezlobí a apod..... Zato její máti si sedne k plotu, dá si kávičku, zapálí cigárko a přes díru v plotě a sousedovu zahradu čumí k nám a je v klidu.
A taky mám strach, aby se jí něco nestalo- na trampolíně nebo zda nevyprovokuje psa. Mám tři děti a starostí dost..........

ODPOVĚDĚT
Katka K. (katka78) ID 42810, mimibazar.cz/katka78 (27.2.2016, 18:13)
Jéé,švagorvá ma kluka taky na háku.Kluk je věkově mezi našima klukama,je u nás pečený vařený,přijde před obědem a odchází večer pokud teda někam nejdeme.Takže mu dám oběd,večeři,pže doma říká,že nedostane nic,pak nám tu brečí,že se mu doma nelíbí a že by chtěl bydlet s námi.Třeba to má holčička doma podobně,asi bych se jí na to zeptala úměrně k jejímu věku.Švagrová vše samozřejmě zapřela,ale když jdou kluci tam,tak jsou za chvíli zpět,že se jim tam nelíbí,ani pití jim nedá a ví,že její kluk tu jí a vlastně se o něj starám,teď mi došla trpělivost,pže jsem mladšímu před týdnem objevila vši,manžel jí hned ráno informoval,ať malýmu prohlédne hlavu a ona odpověděla,že je mají už týden,málem mě kleplo a sprdla jsem jí na tři doby.Byl tu každý den,tahal sem plyšáky atd.,ty nervy co jsem měla,to bych nikomu nepřála a tý práce..měla ho držet doma a říct nám to a ne dělat mrtvýho brouk

ODPOVĚDĚT
Katka K. (katka78) ID 42810, mimibazar.cz/katka78 (27.2.2016, 18:15)
brouka.Od té doby má zákaz sem chodit a bude ho mít asi ještě dlouho,nemůžu to zkousnout..i když on za to nemůže,sice to mohl říct sám,ale bůhví,co mu řekla.Mám ještě pořád strašnej vztek.Nechápu jí (6)

ODPOVĚDĚT
Anna L. (Lanna1) ID 177468 (27.2.2016, 18:18)
:-( chudák kluk, ještě že má alespoň vás. Chápu, že vás tohle chování štve, taky bych byla (6) na druhou stranu u vás je to váš synovec, tak tam jsou ty vztahy ještě krapet složitější než u cizího dítěte (F)

ODPOVĚDĚT
Anna L. (Lanna1) ID 177468 (upraveno 27.2.2016, 17:19)
Nevím jak bych se zachovala, pokud si s vašimi dětmi rozumí a dětem nevadí, že k vám chodí ,nechala bych ji k vám chodit. Dítě za své rodiče a za výchovu nemůže, takže pokud ji nenaučili pozdravit, zeptat a jiné věci, nemůžete se divit, že to nedělá a vinit z toho ji. V létě pokud je horko a rodiče by se nezepatli, nemám probém dát vodu, nejsou to litry a nestojí to majlant ,-) co se týče svačin, tam už bych byla opatrnější a holčičce prostě řekla, že se jde u nás jíst, at jde domů posvačit a příjde až po svačině. Děti zahnala domů a bylo by. Co se týče psa a jiných jak píšete, je zřejmě jen na vás jaké pravidla stanovíte a jak je bude holčička respektovat. Nebudeš respektovat, nebudeš chodit, jednoduché. Co se týče zdravení matky, tak to je věc, která je mi úplně jedno, je mi jedno kdo mě pozdraví a kdo ne. Pozdrav je něco co se nedá nutit, ano je to slušnost, ale aby mě někdo zdravil jen ze slušno

ODPOVĚDĚT
Alena p. (pitronka) ID 240383 (27.2.2016, 17:27)
Právě že jde o to nerespektování pravidel. řeknu at nechá psa na pokoji, že se mu to nelíbí a jakmile se vzdálím, už jej zas provokuje. S pitím i jídlem by nebyl problém ale jde mi princip, jsem asi konzerva. Naposled pohár trpělivosti přetekl, kfdyž si u nás několik hodin hrála, jen jsem zašla do domu a byla fuč. Prostě se sbalila a šla , ani jsem nevěděla, zda domů nebo do rušné ulice za velkýho provozu.
Děcka s ní hrají, ale že by z ní byly na větvi, to zas ne. Kdyby nevisela na plotě, tak si jí ani nevšimnou.
S pozdravem máte pravdu, špatně jsem to napsala. Mě je jedno, že její máti nezdraví, ale kdyby ta malá aspoň zabučela na naše děcka. At nemusím vysvětlovat, proč ta holčička co k nám chodila dělá, že je ani nevidí.

Manžel tvrdí, že to moc řeším, ale já pravdu nestojím o to hlídat cizí dítě, co prostě neumí poslouchat.

ODPOVĚDĚT
Petra k. (petulisek) ID 125836 (27.2.2016, 22:38)
Ja bych s ní jednala jako s vlastním dítětem, tedy napomenu jednou, podruhé durazne nebo i zarvu a potřetí vlastní dítě plesknu, cizí poslu domů. O jídlo a pití nejde, o zdravení už vůbec ne, ale klidně bych řekla vlastním dětem, ať ji pozdravi jako první, pokud neodpovídá, podruhé ať se na to vybodnou, je to jen na nich. Sama bych holku na ulici pozdravila a oslovila jménem, nic to nestojí a možná ji to trkne, když se to párkrát zopakuje. A jinak bych to neřešila. Není přeci problém ji poslat domů, nebo nechat viset na plotě.
Ale ja už mám dítě dávno dospělé, takže dnes jsou moje výchovný metody asi zastaralejsi ,-)

ODPOVĚDĚT
Anna L. (Lanna1) ID 177468 (27.2.2016, 17:58)
Chápu ten váš určitý pocit zodpovědnosti, mám to taky takhle a jsem celá nesvá,když jsou u nás cizí děti, že se jim něco stane. To je, ale případ, kdy rodiče o tom ví, že jsou děti u nás v podstatě je nám svěřují, u vás je to něco jiného. Holčička přichází a odchází sama bez vědomí rodičů, vy za ni nemáte žádnou zodpovědnost, ta je na rodičích. Dala bych jasné časové hranice, jak dlouho u nás může holčička být a ty bych dodržovala. Holčičku s nimi seznámila, že u nás může být třeba hodinu, ale bude se chovat dle vašich pravidel, ne protože je to nějaký váš rozmar, ale protože o ni máte strach a kdyby ji pes pokousal, bylo by velmi zle. Tohle je opravdu jen na vás jak to holce vysvětlíte a nastavíte pravidla provozu u vás a taky na tom jak je budete dodržovat. Pokud nedodrží pravidlo, bez pardonu slušně poslat domů a vysvětlit proč. Myslím, že zdravení dětí je taky možné vyřešit a prostě hol

ODPOVĚDĚT
Anna L. (Lanna1) ID 177468 (27.2.2016, 18:00)
a prostě holčičce vysvětlit, že u vás se zdraví. Nepozdraví, vůbec na ni nereagovat, myslím, že velmi rychle pochopí ,-). Pokud jste, ale pevně rozhodnutá, že holčičku k vám nechcete pouštět za žádných okolností, udělejte to hned a zbytečně to neprotahujte (F)

ODPOVĚDĚT
Zuzana M. (ZuzaM) ID 37334, mimibazar.cz/zuzam (27.2.2016, 17:26)
Naprosto souhlasím, možná je ta holčička chudák. Nemám problém dát cizímu dítěti napít a kousek jídla. A pokud si hraje s vašimi dětmi a nezlobí je, tak proč by si nemohla s nimi přijít pohrát? Prostě jen nastavte mantinely, klidně jí řekněte, u nás se zdraví, děkuje a pes se nezlobí, pokud to nebude dodržovat, pošlete jí domů.

ODPOVĚDĚT
Monika K. (minak) ID 13382, mimibazar.cz/minak (27.2.2016, 16:59)
No tak jestli nereaguje ani na to, když jí napomenete, ať,nechá psa na pokoji, neumí pozdravit a vadí vám x dalších věcí, tak bych jí taky nechala viset na plotě ,-).

ODPOVĚDĚT
Jana S. (českolipačka) ID 559236 (27.2.2016, 16:59)
nepouštět, ať si na plotě visí jako starý gatě...ono jí to přejde a najde si jinou "zábavu"

ODPOVĚDĚT
Alena p. (pitronka) ID 240383 (27.2.2016, 16:52)
Jinak výřečná je.Byla u nás i několik hodin a za celou dobu se nikdyy její rodiče, kteří sedí u plotu a pálí jednu za druhou nepřišli ani zeptat, zda nemá žízeň v těch vedrech co byli apod. Nachystám dětem svačinu a na se do toho pustí ani se nezeptá, pořád dráždí psa i když jí napomenu, at to nedělá a plno jiných věcí. Letos jsem se rozhodla, že jí k nám prostě nepustím, at si visí na plotě jak chce. Od září máme mimčo a mám plno starostí, než mít odpovědnost za cizí dítě. A taky se potkáváme cestou do školky, ještě ani jednou mě její matka ani ona nepozdravila. Jak by ste to řešili vy?

ODPOVĚDĚT
Zuzana T. (princeznaK) ID 203820, mimibazar.cz/princeznak (27.2.2016, 19:46)
Takové děti nepustíte a stejně si k Vám cestu najdou, vyhodíte oknem vrátí se dveřmi, vyhodíte dveřmi vrátí se oknem , dcera má takovou kamarádku na léto, 1.7.se přesune k nám k plotu a do srpna se nehne, jestli jí, pije nikoho nezajímá :-S jediné co zabralo byl můj řev,to se asi 2 dny neobjevila

ODPOVĚDĚT
Pavlína K. (pavla123) ID 140826 (27.2.2016, 19:03)
Holčička jen kopíruje chování svých rodičů (nezdraví, dráždí psa), nic jiného nezná. Bud u vás bude jako doma a vychováte ji jako vlastní (to bych udělala já) nebo zamknete branku a žádné návštěvy. Bude se toulat kolem, kolem silnic a až se jí něco stane, bude vás to mrzet. K nám chodí na zahradu taky holčička od vedle. Všechno ničí, otrhává květy kytek a stromů, šlape po záhonech apod. a to všechno schválně, aby si jí někdo všiml, když rodiče na ni kašlou.

ODPOVĚDĚT
Maria V. (Archeoložka) ID 324621 (27.2.2016, 17:19)
Nepouštěla moje děti když byli malé byl plny barák sousedovic dětí ,vnoučata si začala vodit a dopadlo to hrozně mladí makaj /mají 3 děti/ kluk řekl mužu jablko snacha našim koupila 3 banány on si vzal místo jablka banán.Další si chodil sám pro jogurty do ledničky taky další sám i když vnuk nebyl doma si šel do sklepa pro koloběžku na buchty se k nam chodili i s rodiči .Na zahrádce pěstuji pro vnoučata skoro všechno ovoce přišli na jahody ,hrozny tak jsem se /omluva/ nasrala řekla dětem kamarátte venku na hřišti když k nam šli děcka naše zakázali a je konečně klid jo a to odnášeli hračky v kapsach.Jednou taky před objedem přišla holčička že má hlad tak jsem ji řekla i ze snachou at se jde dom naobjedvat .Nejsem HROZNÁ jako děti moje mamka taky dala ale tohle už namě moc mám57 let.ZÁKAZ ZAKAZ NIKOHO NEVODTE /TAKY MI TO BYLO BLBÉ / (hello) (hello)

ODPOVĚDĚT