Kapesné pro dceru
Maminky, blíží se konec prázdnin a zas doma řešíme kapesné... Jak je to u vás? Dceři bude v prosinci 15 a v září nastupuje do tercie na gymplu. Obědy, oblečení, školní výlety, potřeby do školy - prostě vše, co je nutné, platím já. + koment.
FOTKU MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Celkem 18 komentářů
Zuzana S. (zzuza4) ID 282529, mimibazar.cz/zzuza4 (24.8.2011, 22:17)
Zatím mám děti prcky (5, 2), ale kasičku mají každý svou, babičky a hlavně dědečkové čas od času vysypou z kapsy drobné. Syn(5) šetří a má dovoleno jednou za čas utratit peníze za co chce,první nákup byl zběsilý a já se musela držet,protože si naškudlil 1200,- a utratil vše za hrozný blbiny,teď se už poučil a cíleně si šetří na hračku a nebo časopis co jsem odmítla koupit.
Až půjde do 1. třídy plánuju malé kapesné každý týden,ať se učí hospodařit.

ODPOVĚDĚT
Eva K. (Avelka1) ID 238553 (24.8.2011, 22:44)
Zuzko, teda to je super, že je syn takhle zodpovědný. Dceři je o 10 let víc, ale pořád utrácí jak zběsilá. :´( Jen doufám, že se k něčemu takovému taky dopracujeme. Moc děkuji (F) (F) (F)

ODPOVĚDĚT
Šárka W. (šarik3) ID 165278 (24.8.2011, 18:05)
Dcera od patnácti,co je na gymplu,dostává 500 měsíčně. Veškeré věci,i svačiny,obědy,jízdné,paušál na mobil,akce ve škole,platíme my. (L) prozatím neremcá,ale je jediná slečna v naší rodině,šikoro daleko jsou samí kluci, 8o| tak toho umí opravdu využít,když podle ní potřebuje třeba značkové oblečení. ,-)

ODPOVĚDĚT
Darja P. (Darja70) ID 11158, mimibazar.cz/darja70 (24.8.2011, 17:18)
Syn jde od září do prváku a kapesné neplánuji. Vše mu koupím, obědy zaplaceny, svačiny z domu, kredit na mobil má. Když potřebuje na kino nebo jiné věci, přijde a dám mu. Sem tam mu nechám zbytek z obchodu, tak do 50,- Kč, někdy dostane 100,-, ale to není pravidelné. Peníze dostává od tety na narozeniny a Vánoce, babičky nemáme. Zatím si nestěžuje, i když má kamaráda, který dostává 1500 na měsíc jen tak. Přiznám, že 1000 i 500 Kč měsíčně se mi zdá moc. Dcera půjde do 5. třídy a také kapsené nedostává. (F)

ODPOVĚDĚT
Eva K. (Avelka1) ID 238553 (24.8.2011, 22:50)
Darjo, když dcera toho od příbuzných moc nedostane. Občas něco za vysvědčení nebo k narozkám, ale to bývá celkem tak 200-300, což v součtu za celý rok - nic moc. Chci aby se hlavně naučila šetřit. No, nevím, jestli se mi to povede :-) (F) (F) (F)

ODPOVĚDĚT
Lucie U. (Lucissia) ID 238884 (24.8.2011, 14:18)
Kolegyně má dvě děti na výšce, jednu v Praze, druhou slečnu v Olomouci a dostávají každá měsíčně 1500. Ale z toho si musí kupovat knížky do školy, telefon, a vše okolo, takže na útratu jim zbývá tak 500. A nikdy si nestěžovaly, snaží se chodit na brigádu.
Já jsem před patnácti lety na střední dostávala 200 měsičně, ale když jsem chtěla nějaké pěkné boty, oblečení nebo cokoliv navíc, tak jsem si to musela koupit z toho. A ještě jsem musela ušetřit na dárky na Vánoce. Byla jsem spokojená, kdybych měla teď doma druháka, tak bych mu taky dávala 100 týdně. Manžel nikdy kapesné nedostával, ale když si řekl, že potřebuje třeba na benzín do mopeda ,-) tak nějaké peníze dostal.
Můj názor je, že kapesné by dítě dostávat mělo, ať vidí, jak je těžké s ním vyjít, ale 1000 korun měsíčně nemají tady ani někteří rodiče sami pro sebe na útratu. :-$

ODPOVĚDĚT
Pavlína S. (svopa) ID 209783 (24.8.2011, 14:49)
Lucko..pokud ale středoškolák dostane 100 na týden...a bude chtít jít s kamarády do kina..tak jen lístek stojí 140 kaček ...v tom případě by si dítě muselo říct rodičům ..já dám 1000 na měsíc a s částkou ať hospodaří...ať jde do kina třeba 3x ..pokud by utratil všechno během dvou týdnů, tak do konce měsíce má pak smůlu ...ale kdyby měl jen 100 ..tak by si musel rozmyslet jestli si dá zmrzku nebo si našetří za další týden na kino..samozřejmě pokud těch 1000 korun je na rodinný rozpočet moc...tak to dětem dát nelze

ODPOVĚDĚT
Lucie U. (Lucissia) ID 238884 (25.8.2011, 9:03)
No a právě, takové šílené prachy vyhodit za hodinu a půl v kině? Neříkám jednou do měsíce, ale jednou týdně. +o( A k tomu samo cola, popcorn. Tohle mi přijde jako hodně předražená atrakce. A pokud ten středoškolák dostane i sem tam peníze třeba na narozky, od babiček a tak, tak ať si našetří, taky si určitě nemůžete zajet 3krát do roka na dovolenou, musíte šetřit. (F)

ODPOVĚDĚT
Pavlína S. (svopa) ID 209783 (25.8.2011, 10:26)
já s Vámi, Lucko, v podstatě souhlasím....to kino jsem dávala pouze jako příklad...ano je to drahé..ale co dneska drahé není?....věřte mi, že středoškolák se 100 na týden si nemůže dovolit v dnešní době nic moc...zvlášť v Praze....nemůže si jít posedět někam s kamarádama, nemůže si dovolit kino...když si koupí něco v pondělí k jídlu nebo pití..tak v pátek už nemůže....a nevím..ze stovky asi moc nenašetří, ..pokud mu rodiče pak ještě nedávají něco navíc nebo nedostává peníze k narozká a tak....samozřejmě každý má jiné možnosti, jiný názor, jiné finance...já dávám kapesné jaké dávám...syn si našetří na spoustu věcí... a obě strany jsou spokojené

ODPOVĚDĚT
Lucie U. (Lucissia) ID 238884 (25.8.2011, 11:20)
jasně, já si myslím, že si v podstatě rozumíme. Právě že já třeba nevím, jak to chodí v Praze a v jiných městech, v Rožnově stojí to kino za prd, takže si tam nikdo nechce za stovku přesedět zadek. ,-) U nás se děcka spíš hrabou v mopedech, jasně že na benzín dostanou, to je fakt na každém, zase chápu, že ve velkých městěch je to jiné, je to moc fajn, že Váš syn si našetří, to moc dětí nedělá, spíš hned utratí, co mají v kapse. Manžel je třeba zásadně proti kapesnému, ale to mi zase nepřijde rozumné, nedávat nic, no to bude ještě u nás asi boj, ale myslím, že i malé děti by měly mít svoji kasičku a tam si ukládat a spořit. (F)

ODPOVĚDĚT
Pavlína S. (svopa) ID 209783 (25.8.2011, 11:27)
jj..přesně..taky myslím, že i malé děcko by mělo mít kapesné, svojí kasičku...ať se učí hospodařit....určitě se shodneme v tom, že v každém koutě republiky jsou jiné finance, jiné ceny atd...podle toho se pak stanovuje kapesné..hlavně to záleží na fin.možnosti rodičů a na chování, přístupu každého dítěte....a co se týká těch mopedů...u nás to není jiné :-) ..právě dneska čekám na tel. od syna jestli udělal řidičák ,-) ..a on zatím nevolá a nevolá ..mějte se hezky (L)

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Markéta Hladíková (kazdice) ID 194654, mimibazar.cz/kazdice (24.8.2011, 18:58)
souhlasím s Vámi,ted když to tady čtu,tak to nechápu...mám sice dítě malé,ale beru to ze svého pohledu,bud je lepší dítěti dát 1000,- na měsíc,at se naučí hospodařit a vážně nic nedat,nebo dávat postupně..já budu jiná-už jsem ted a sama vím,co jsem potřebovala a co je třeba..kor v dnešní době.. (F) pokud rodina na to nemá,tak hold je to jiná věc,., (F)

ODPOVĚDĚT
Pavlína S. (svopa) ID 209783 (25.8.2011, 11:04)
ano Markét..přesně tak... pokud na to rodina nemá, tak je 1000 opravdu moc....ale pokud si to člověk může dovolit, tak na měsíc pro středoškoláka mi to nepřijde zase nějak moc přehnaná částka

ODPOVĚDĚT
Lucie U. (Lucissia) ID 238884 (25.8.2011, 8:57)
Dostala jsem se na počítač až teď. ,-) Já chápu, že je to málo, ale holky se snaží chodit na brigádu, takže nějaké penízky mají i odtud. Sama jsem koukala jak blázen, ale ony si opravdu nestěžují, jsou opravdu spokojené. Nevím, v čem to je, jestli ve skromnosti, nebo v něčem jiném. Snaží se hodně o sebe postarat samy, znají cenu peněz, jak se na ně rodiče nadřou, protože na tu brigádu chodí do stejné farbriky jako oni. Je to možná o lidech a o konkrétní situaci, co nestačí jednomu, stačí druhému nad hlavu. (F)

ODPOVĚDĚT
Svitlana H. (Svitlana_2010) ID 198470 (24.8.2011, 9:48)
Davám dceri 14.5 l. 200 kč.na měsíc,ted na prazdnínach 300 kč.,protože mně fakt hodně pomaha ,,vice jak manžel Svačíny a všechno ostatni já kupuji.Dřiv co dostala to vše utratílá ve školě za bramburky,pitíčka a bagety, a t.d.,přítom svačíny mělá z domu ,ted již šetrí par.měs. na novější telefon a dárky pro naší rodínu.Také dlouho to rěšílá že co dám ,to utratí za blbustky ve školě. (smich)

ODPOVĚDĚT
Zdenka P. (z721976) ID 318592, mimibazar.cz/z721976 (24.8.2011, 9:41)
13 letá dcera má 400 kč měsíčně od svého otce,já jí platím jízdné,svačiny,mobil,obědy,sladkosti,časopisy a když má nějaké vystoupení,soutěž nebo soustředění,tak jí dávám tak 100 -200,podle počtu dní,co je pryč. Z kapesného si platí dárky pro rodinu,některé nadstandartní oblečení a občas nějaké blbiny.

ODPOVĚDĚT
Taťána E. (peggybundova) ID 140003, mimibazar.cz/peggybundova (24.8.2011, 8:52)
(Z)už půjde do septimy, a žádné "paušální" kapesné mu nedávám *-) platím mu jízdné, paušál na mobil, obědy ve škole, svačiny včetně pití si nosí z domu. Plavání, lyžáky, taneční mu samozřejmě taky zaplatím, jako jiné školní akce-kina, výstavy, nemalá položka na gymplu jsou učebnice-což určitě víte.Pokud na něco peníze potřebuje-chce si koupit oblečení, boty, zajít s přítelkyní do čajovny nebo s klukama na fotbal, přijde, řekne, dostane. Jinak dostane někdy peníze "za něco" např. mi nařeže noviny na ruličky ,-) nebo k narozeninám, svátku...(žádné závratné částky) občas mu něco podstrčí babička nebo teta...teď přes prázdniny měl brigádu (sám si ji sehnal) tak si něco přivydělal...a hned průběžně utrácel ,-) (hello)

ODPOVĚDĚT
Eva K. (Avelka1) ID 238553 (24.8.2011, 22:56)
No právě, dcera taky chodí na gympl a tam to jen lítá. Teď zrovna jsme kupovala učebnici angličtiny. Sice v tercii mají nárok na bezplatnou, ale prý jim vystačí i na další rok a to už nárok nemají, tak ji rovnou musíme koupit my. S pracovním sešitem to vyjde na 800 (6) (6) a to nemluvím o jiných pomůckách. To jen lítá :-@ :-@ ale aspoň nějaké kapesné jí chci dát, pak jde někam s kámoškama a nemá ani na zmrzku. Sice neremcá, ale nechci, aby si připadala jak sociální případ :-$ :-$ (F) (F) (F)

ODPOVĚDĚT
Ivana J. (cipofka) ID 105292 (24.8.2011, 8:13)
Syn (16) půjde do druháku na SŠ. Je na internátě.
V neděli dostane na týden 200 Kč, z toho si platí jízdné (cca 70-80 korun včetně zpáteční) a zbytek je jeho... jasně, almužna, ale nikdy si nestěžoval, jídlo má na intru, když je hlad, tak si z toho něco koupí, ale vzhledem k tomu, že fakt neremcá, tak ani vyšší částku letos neplánuju.
Letos si našel v dubnu brigádu, chodil každou sobotu, teď o prázdninách celý měsíc, je to u stavební firmy, maká jak barevný, ráno v půl 5-5:30 odjede a vrací se tak v 17-18 hodin. Vydělal si nějaké peníze - kterých si váží, protože jsou JEHO, nakoupil si oblečení, boty... značkové, které mu já prostě nekoupím ,-)
Veškeré potřeby do školy, nebo běžné oblečení mu platíme my.

ODPOVĚDĚT
Pavlína S. (svopa) ID 209783 (24.8.2011, 7:59)
..já dávám synovi 16 od prvního ročníku SŠ měsíčně 1000,- ..má to vyloženě pro vlastní potřebu...svačiny si nosí z domova, obědvá taky doma, cestovné, školní věci a kredit do mobilu mu platíme...hodně našetří, moc neutrácí....takže pak jde a sám od sebe si koupí třeba džíny nebo boty, bundu....plus dostává od babičky a dědy třeba za vysvědčení, k narozkám a tak..dřív jsme mu ty peníze dávali na spoření, dneska s nima nakládá sám :-$

ODPOVĚDĚT
Eva K. (Avelka1) ID 238553 (24.8.2011, 22:57)
Pavli, to je super (Y) (Y) Jééé, já bych chtěla taky mít tak zodpovědného potomka :-) :-) (F) (F) (F)

ODPOVĚDĚT
Andrea T. (andy1989) ID 313242 (24.8.2011, 7:43)
Já měla 2000/ měsíc- byly to vlastně alimenty od mého otce, které mi mamina nechávala, ale platila jsem si z toho jízdné, svačiny jsem měla z domu, ale kolikrát jsem si je kupovala. Po zaplacení autobusu mi zbývalo asi 1000. A je fakt, že spoustu věcí, oblečení, které jsem chtěla- nutně nepotřebovala jsem si kupovala sama, nebo si aspoň přidala.

ODPOVĚDĚT
Petra M. (petˇka) ID 25637, mimibazar.cz/petkamatejkova (24.8.2011, 7:34)
Evi, já mám ještě děti malé, nyní do 1 třídy, takže zattím se mě to moc netýká, ale jelikož vedeme v naši velké partě toto téma také, tak mám troch přehled :-). Za mě si myslím, že 1000 je moc, v případě, že ji platíte toostatní a opravdu to má pro svoji potřebu, nechcete mě taky za dítko, že bych dostávala také 1000 :-D, to bych se měla ,-). Já jsem před 23l dostávala 20 kč na týden to byla pařba ,-).To se samozřejmě nedá srovnávat. Myslím si to samé, co píše maminka dole, dáte víc utratí, dáte méně vyjdou. Petra

ODPOVĚDĚT
Eva K. (Avelka1) ID 238553 (24.8.2011, 11:46)
Petruš, 1000 mi připadá taky strašně moc. Hlavně se bojím, že by to utratila za kraviny. Platíme jí všechno. I paušál na telefon. Ten má hodně výhodný - 300min zdarma a k tomu 200 smsek. A ona je schopná ty smsky přešvihnout - tak to mi pak musí zaplatit. :-) |:o) |:o)

ODPOVĚDĚT
Petra k. (petulisek) ID 125836 (24.8.2011, 9:29)
To měl můj syn ještě loni :-$Letos jde do 1. ročníku na střední, tak mu to zvednu, ale plánuju jak na 100 týdně, stejně vše ostatní platíme ny. A on nikdy neremcal, a ještě šetřil, i z toho, co dostal třeba k narozkám. :-$

ODPOVĚDĚT
Ivana P. (ivanap) ID 64, mimibazar.cz/ivana (24.8.2011, 7:07)
Syn skoro 18 donedávna dostával 250kč měsíčně,veškeré výdaje jídlo,oblečení,jízdné,kino atd mu platím ,takže tohle má jen na útratu mimo a stačilo mu to taky.Sem tam šel na brigádu a měl svoje peníze,od prváku si na praxi vydělává kolem 2500kč,takže už má jen svoje peníze a běžné výdaje mu hradím já.

ODPOVĚDĚT
Eliška Z. (Okurkaa) ID 50141, mimibazar.cz/okurkaa (24.8.2011, 1:07)
Já jsem před osmi lety maturovala a na střední jsem dostávala 400 měsíčně + 200 měsíčně na kredit, později paušál a když jsem provolala víc, musela jsem si našetřit. Nebylo to nic moc, ale aspoň jsem neměla za co rozhazovat a když jsem chtěla třeba něco na sebe nebo něco potřebného navíc (plavání, výlet s holkama,...), tak mi mamka vždycky ráda dala. Když má dítě svačiny z domu a obědy a vše okolo školy zaplacené, tak si myslím, že i dnes je 500 na měsíc + nějaký ten telefon naprosto dostačující (hello)

ODPOVĚDĚT
Marcela K. (marcela) ID 278, mimibazar.cz/marcela1 (24.8.2011, 0:00)
13 letý dostává stovku na týden...Z toho si musí ale kupovat svačiny, plus občas mu strhnu 10 Kč za neudělání dohodnutých věcí a za ztrátu učebnic atd...
Oblečení kupuju,ale jen standard..

ODPOVĚDĚT
Eva K. (Avelka1) ID 238553 (24.8.2011, 11:52)
Marcel, tak to, myslím, dostává dost. Dcera si tedy dělá svačinu sama, ale když je líná si ji udělat doma - je to její problém. Dřív jsem jí dělala sváču já, ona to pak většinou nesnědla a já pak našla několik svačin v aktovce (6) (6) takže jsme jí nějaký čas zakázala brát si svačiny a ono to pomohlo. :-) teď si jí udělá jen tehdy, když má hlad a (jidlo)

ODPOVĚDĚT
Eva K. (Avelka1) ID 238553 (24.8.2011, 11:54)
Jednou si vyvztekala lyžák (před tím byla samý průšvih, tak jsem jí nechtěla pustit), tak si musela půlku splatit ze svého. Peníze jsem si od ní vzala a uložila na její konto Beruška. Ona o tom ani neví... Šlo mi o to, aby pochopila, že nic není zadarmo (Y) (Y) (Y)

ODPOVĚDĚT
Marcela K. (marcela) ID 278, mimibazar.cz/marcela1 (24.8.2011, 12:12)
dík...taky si myslím,že má přiměřeně...Platím dětem vysoký školný, jazykový vzdělání, kurzy a kroužky,jaký si je přejou.Myslím, že nedat a nedávat jim pak vůbec žádný finanční vzdělání, v tom smyslu, aby věděly, že peníze neskáčou samy do klína a že lákadla a reklama jsou třeba brát s rezervou a rozumem ,-), je prostě blbost-a spíš medvědí služba...
Mám na to,abych dávala dětem kapesný, i mnohem vyšší. Ale nedám, záměrně ,a v 15 už vyrazí v létě na brigádku.... ,-)Aspoň teda manžel zjiš´toval a prý u nich ve firmě vezmou na dohodou a výpomoc už od 15, na brigádu... *-)

ODPOVĚDĚT
Eva K. (Avelka1) ID 238553 (24.8.2011, 22:52)
Marcel, tak jsem diskuzi ukázala manželovi a zopakujeme Váš model :-) kapesné zvedneme, ale nic není nárokové. To znamená, že pokud to rozfrcá hned nebo budou průšvihy a neplnění povinností, peníze zas půjdou dolů (N) Tak uvidím, jak to zabere (Y) (Y) Na brigádu se taky chystá, ale všude berou až od 15, tak snad se příští prázdniny něco zadaří, ať ví, jak se peníze vydělávají (Y) (F) (F) (F)

ODPOVĚDĚT
Pavlína S. (svopa) ID 209783 (25.8.2011, 10:53)
Evi,...to je dobré rozhodnutí (Y) ..uvidíte sama jak s penězi bude vycházet ....sama nakonec pozná co je pro ní lepší..jestli rozfrncat všechno hned a pak nemít nic...nebo hospodařit a plnit si povinnosti ...tak držím palce (L)

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Marcela K. (marcela) ID 278, mimibazar.cz/marcela1 (24.8.2011, 23:05)
Evo,
držím palce...Já vím, že se mnou nemusí každý souhlasit. Ale fakt si myslím, že na kapesný nemá "být nárok".Když vidím, že peníze potřebuje a umí s nim hospodařit, můžeme se na určité částce dohodnout. Nepodmiňuju kapesné známkama, ale vyžaduju určitý přístup . Zahlédla jsem tady nějaké námitky, ohledně strhávání drobných částek za "neustlání", ztrátu učebnic, taky to nepropaguju jako obecně platné pravidlo, ale u nás to funguje. Mám 13 letého puber´táka , odmlouvá, sám od sebe se rozhodně k žádné práci nežene a učebnice ztrácel častěji, než jsem je stíhala kupovat..
Takže jsme si určili pravidla-moc toho po něm nechci, ale trvám na tom,na čem jsme se domluvili. Minulý rok to bylo třeba to ranní stlaní (denně byla peřina na půl cesty do koupelny,pyžamo o celým baráku...), pondělní hlídání mladší sstry, kdy já jsem musela jet na plavání s prostedním, vystrčení

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 30149 (24.8.2011, 12:55)
klid,seš v normě +o( ,-)
http://www.novinky.cz/ekonomika/242459-temer-tretina-cechu-povazuje-kapesne-za-zbytecnost.html?ref=boxE

ODPOVĚDĚT
Alena K. (YILAN) ID 279703 (24.8.2011, 10:31)
takze vlasne zadne kapesne nedostava...dostava penize na svacinu a kdyz behem tydne neumyje nadobi, ztrati ucebnici, neco neudela, tak je od stredy hlady? :-|

ODPOVĚDĚT
Marcela K. (marcela) ID 278, mimibazar.cz/marcela1 (24.8.2011, 10:38)
,-)mají svačiny na gymlu za pět korun...Ale on je línej, musel by sejít tři poschodí, takže radši peníze buchne za hamburger v mekáči před školou...Když ztrat učebnici,má smůlu, objedná si ji přes internet, ale zacáluje sám.Když si neustele, 10 Kč dolů, dobře ví, že je to jedna z minima jeho povinností..Spíš mám chu´t mu to letos omezit, vyhazuje peníze za "enerdžáky", je vidět, že má pořád moc... +o(

ODPOVĚDĚT
Alena K. (YILAN) ID 279703 (24.8.2011, 10:50)
tak to joo ,-)za petikacku doma svacinu nikdo neudela +o( a v tech !jedech" co pije, bych ho taky nepodporovala!

ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 192164 (24.8.2011, 10:53)
za 5kč fakt ne,ale neříkejte mi,že za 5kč dostane plnohodnotnou svačinu!!! Ovoce,jogurt,obložený chléb....to bych ty svačiny ta 5kč chtěla vidět....určitě bych mu nedovolila si je kupovat!

ODPOVĚDĚT
Petra B. (bestpetruska) ID 271821, mimibazar.cz/bestpetruska (24.8.2011, 14:24)
Nikčo,asi snad raději budem mlčet ne? ,-) Jinak si depky přenesla na mě a dost velký jako :^) (H)

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Katka K. (Pekyska) ID 54353, mimibazar.cz/Pekyska (24.8.2011, 11:40)
Nininečko (kocka)
že Vy o tom určitě hodně víte, jak ty svačiny vypadají (smich) ,-)

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Marcela K. (marcela) ID 278, mimibazar.cz/marcela1 (24.8.2011, 10:58)
,-)to jsou svačiny státem dotovaný, ve škole, nikdy jsem svým dětem svačin y nakupovala, měly a mají to tak od první třídy..Loni šel na víceletej gympl a jsem ráda, že tam kupodivu svačiny taky dělají.. mají normálně chleby s pomazánkou,ovoce, jogurty..Ale tu puberťáci o to moc nestojí,jsou líní si pro ně i dojt, nežerou nic a pak se scházejí v mekáči nebo KFC před školou... +o(

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Iveta B. (ivetabubak) ID 211257, mimibazar.cz/ivetabubak (24.8.2011, 9:07)
Jestli pořídí svačiny na týden za stovku tak to před ním klobouk dolů ,já bych to nedokázala *-) nevím,ale je to hrozně málo při tom kolik co stojí

ODPOVĚDĚT
marie d. (maječka22) ID 116161, mimibazar.cz/majecka22 (24.8.2011, 8:24)
JEJDA TO MÁ JEN ! 20KČ NA SVAČINU NA DEN *-).PŘI DNEŠNÍCH CENÁCH TO OPRAVDU NENÍ MOC.PŘI PŘEDSTAVĚ ŽE BY SI MŮJ SYN MĚL KOUPIT SVÁČU ZA DVACKU-SVAČINA OBSAHUJE I PITÍ A OVOCE-TO VIDÍM REÁLNĚ.BYL BY O SUCHÉM ROHLÍKU JEN ABY MU ZBYLO NA ZMRZKU A NEDEJ BOŽE NA NĚJAKÉ STRHNUTÍ :-S :-S.

ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 201155 (24.8.2011, 14:24)
a jste si jistá,že si za ty peníze kupuje ovoce a zdravé pití??Já jsem pro svačiny z domu a sem tam vyjímečně když chce a jinak kapesné jen na nějakou zmrzku nebo podobně..Většinou si kupují na svačiny sladké sodovky a čokolády pizzy hamburgry no prostě to co doma moc nesmí +o( +o(

ODPOVĚDĚT
Marcela K. (marcela) ID 278, mimibazar.cz/marcela1 (24.8.2011, 10:39)
už jsem psala, mají na gymplu svačiny-i s pitím, za pět korun...Zbyde mu víc než dost.. +o(

ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 192164 (24.8.2011, 8:12)
ze stovky na týden si musí koupit svačiny a ještě mu strháváte 10kč,když neudělá např.nádobí??? :-o to je trochu moc si myslím...vždyť to ani nejde kupovat si ze stovky na týden sváču do školy....a když si chce koupit např.nanuk,nemůže....no nevím *-) :-S

ODPOVĚDĚT
Marcela K. (marcela) ID 278, mimibazar.cz/marcela1 (24.8.2011, 10:43)
je na gymlu, kde mají svačiny za pět korun....Stovka na týden je až moc, jelikož si neustále míst svačin kupuje hamburgery a "enerdžáky"... +o(
A 10 Kč strhávám a strhávat budu, je pěkně línej a tohle na něj docela platí... (smich)

ODPOVĚDĚT
Petra B. (bestpetruska) ID 271821, mimibazar.cz/bestpetruska (24.8.2011, 9:36)
to musí bejt jak lunt ,-)

ODPOVĚDĚT
Marcela K. (marcela) ID 278, mimibazar.cz/marcela1 (24.8.2011, 10:41)
bohužel, má nadváhu...Takže letos kapesný nejspíš omezim,aby byl nucenej seběhnout tři patra a koupit si ve škole za 5 Kč svačinu, jinak ho to nenutí a kupuje si "hambáč" v mekáči před školou..
Mně teda přijde 100 Kč na tejden až moc... +o(

ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 192164 (upraveno 24.8.2011, 13:24)
100kč na týden až moc???S tím tedy nesouhlasím,nesouhlasím celkově s tím,co píšete....a mimochodem, jestli je obézní,řešila bych to s nějakým výživovým poradcem,ne sama..

Pro paní Lenku dole-s kapesným soihlasím!!!

ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 201155 (24.8.2011, 14:21)
Ono je to těžké,každé dítě má jiné chutě a když vím,že můj syn si za kapesné kupuje různé anergi srajdy a sladkosti nebo tajně s kamarádama cigarety také si říkám,že když má každý den z domu svačinu naco ho podporovat v tom aby si kupoval takové sr.. (zip).a dávat mu na to velkou částku,myslím,že 500 na měsíc je až až A je to tak u většiny jeho kamarádů vím co si kupují ,ale něco mu dát musím,někdy si koupí pizzu nebo tak,ale na pití dojede domů ze skoro vypitou 2l flaškou od cocacoly a ví,že já je moc nekupuji a nesnáším když to do sebe lejea kdo ví za co to utrácí ještě ...Ve škole když se domluvíme,že nechce některej den sváču si koupí pařížák a k tomu 5 rohlíků..no není lepší z domu chleba se sýrem šunkou a zeleninou???...kdyby neměl tolik peněz tak to s ní a nic nekupuje takhle nevím jestli to někde nevyhodí a nejde si koupit hamburgra a čokoládu 8-|.Teda,ale strhnout synovi za neustlán

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Lenka D. (Lenka77) ID 16529, mimibazar.cz/lenka77 (24.8.2011, 12:44)
:^) :^) a co s žádným kapesným, to souhlasíte *-) *-)

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Pavlína S. (svopa) ID 209783 (24.8.2011, 11:56)
já tedy naopak s Marcelou souhlasím...můj syn ve 13 neměl kapesné žádné..dostal peníze, když potřeboval....takže 100 je podle mě adekvátní, zvlášť jestli mají dotované svačiny ..což je mimochodem super ....teď má náš kluk na měsíc 1000..jak už jsem psala výše...a někdy si říkám, že je to moc ..zřejmě si vezmu z paní Marcely příklad a za nesplnění povinností budu strhávat ..a ne jen 10 kaček....syn je totiž taky nesmírně línej.. ..

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Marcela K. (marcela) ID 278, mimibazar.cz/marcela1 (24.8.2011, 10:51)
,-)ale obézní není, jen není úplně nejštíhlejší, jí až moc..
Stovka týdně mi přijde absolutně přiměřená, nastávající druhák nedostává nic, ani hned tak nebude.Ae moje děti rozhdně nejsou chudáci,jen jaksi, musí vědět, že peníze nepadají zhora dolů. zadarmo...jak to půjde, vyrazí na brigádu...Hmotně nuzní fakt nejsme.., (smich)

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 201155 (upraveno 24.8.2011, 14:09)
Náš má 16 a dávám mu svačiny z domu na obědy nechodí jí doma,dávám mu na dopravu a k tomu má kapesné 500 na měsíc.Když chce jít na nějakou zábavu tak mu dám na vstup a něco málo, v kouření a pití ho nepodporuju stačí 200 na večer jezdí s kamošema taxíkem tak se skládají ....,to samé na oblečení,nebo když třeba chtěl jít do kina tak mu dám Myslím,že ta 500 což je cca stovka na týden aby si koupil sem tam sodovku nebo zmrzku, pizzu mu stačí.Je fakt,že letos chodil na brigádu tak má i svoje....sem tam nějaká stovka od babičky nebo otce(nežije s ním),ale jak to má hned to stejně utratí.Dáte 1000 utratí to dáte méně taky výjdou.Znám rodiče co dávají i přes 1000,ale že by jim děti byli vděčné a nebo se dle toho chovali se mi nezdá spíš mám pocit,že jsou to rozmlsaní fracci ,-)

ODPOVĚDĚT
Helena N. (BabickaH) ID 272338 (23.8.2011, 22:40)
Také synovi vše platíme (obědy, věci do školy, oblečení, svačiny má z domu, ....), takže kapesné má opravdu jen tak pro sebe a dostává 150 Kč na týden, v prosinci mu bude taky 15. Peníze si šetří a pak si platí turnaje v kartičkách a kupuje drobnosti k narozeninám, svátkům a vánocům rodině (Y)

ODPOVĚDĚT
Eva K. (Avelka1) ID 238553 (23.8.2011, 22:46)
Helen, problém právě je, že ona nic neušetří. Vždy se pro něco nadchne, tak jí řeknu, ať si našetří aspoň část a zbytek doplatím, ale vydrží jí to tak max měsíc. Ale faktem je, že ona moc peněz neměla. Občas dostala něco k narozkám a za vysvědčení a tak. Má svůj účet a kreditku, kam jí manžel kapesné posílá každý měsíc, ale dostávala 300, takže fakt nic moc. Třeba když bude dostávat víc, něco ušetří. Jéééé a to já jsem byla takový spořínek a to mi zůstalo :-) |:o) (F) (F) (F)

ODPOVĚDĚT
Eva K. (Avelka1) ID 238553 (23.8.2011, 22:36)
Chtěla bych jí naučit šetřit, ale zatím je to spíš katastrofa... Co má - to utratí. Třeba za dárky pro mladšího bráchu, ale utratí. Snažím se jí vysvětlit, že je sice hezké, že chce dělat radost, ale že taky musí myslet na zadní kolečka. Já taky nemůžu utratit vše a pak nemít na hypotéku... Ona to odkýve a za měsíc je to zas stejné. Co s tím? Kolik je optimální kapesné a jak ji motivovat?

ODPOVĚDĚT
Soňa N. (fearold) ID 136975 (23.8.2011, 22:35)
Syn má od začátku střední školy 1000,- měsíčně, ale pokud chce třeba nějaké lepší značkové oblečení - např. místo džín za 1200,- chce za 2500,- rozdíl si doplatí ze svého. Potřeby do školy, obědy, svačiny mu hradíme my. (F)

ODPOVĚDĚT
Petra B. (bestpetruska) ID 271821, mimibazar.cz/bestpetruska (23.8.2011, 22:42)
také jsem dostávala 1000,- ale bylo to málo ,-) ,-) ,-)

ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 201155 (23.8.2011, 23:56)
málo ???to já pro sebe jen tak na vyhození nemám ani v 36 každý měsíc.Mají jídlo z domu dostanou na oblečení na zábavu doma vše mají ,tak na co ještě tolik (N) ,-) ,-) ,-)

ODPOVĚDĚT
Petra B. (bestpetruska) ID 271821, mimibazar.cz/bestpetruska (24.8.2011, 9:34)
ono platit si legitku a obědy na soukromé škole+moje jediná neřest cigára....a 1x týdně diskotéka....nooo,za týden jsem neměla nic ,-) Záleží jaký máte děti,jak náročný,já moc nebyla,ale vše je prostě moc drahý,oběd 60,-,svačina kolem 40 i s pitím tj 100,- na den,je to děs :-@

ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 201155 (24.8.2011, 14:04)
no já píšu na hoře,že svačiny má z domu na obědy nechodí a na autobus dostává taky zvlášť ,tak pro mně je kapesné myšleno to co má dítě pro svou potřebu,ne na dopravu a obědy..jo a na cigára tak na ty mu právě nedám ať si kouří když bude blbej,ale až si na to vidělá v tom ho finančně nepodporuju a nehodlám ,-) ,-) ,-) (L)

ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 201155 (24.8.2011, 14:31)
no to právě neovlivním a proto mu dávám málo aby za takové kraviny neutrácel zbytečně moc,brambůrky cola atd proč ho v tom podporovat.....Jabko a nebo jogurt si za to určitě nekupuje,když někde vidí něco na sebe řekne a dám mu na to ...

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Petra B. (bestpetruska) ID 271821, mimibazar.cz/bestpetruska (24.8.2011, 14:23)
já vím,píši to podle sebe,když jste se divila že 1000,- na měsíc,vždyt mu dáváte 100,- co když si zrovna ty cigára koupí?

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Eva K. (Avelka1) ID 238553 (23.8.2011, 22:50)
Petruš, to já dostávala 40 týdně, ale je fakt, že už je to 20 let :-D :-D :-D A taky si pamatuji, že když jsem v 10letech odjížděla do ŠvP, dostala jsem dvacku a zbytek jsem měla dovézt domů :-D :-D |:o) |:o) |:o)

ODPOVĚDĚT
Eva K. (Avelka1) ID 238553 (23.8.2011, 22:40)
Soňo, jejda, teď mi málem vypadly oči na klávesnice. Jsem na mateřské a máme tak napnutý rozpočet, že tolik bych jí fakt dát nemohla. Ale stejně moc děkuji :-) (F) (F) (F)

ODPOVĚDĚT
Soňa N. (fearold) ID 136975 (23.8.2011, 22:43)
No, on je zrovna takovej šetřivej, takže si fakt koupí nějaký pěkný oblečení, nebo si to šetří - už si našetřil i na nový počítač, takže vím, že ty peníze nerozfrcá za kraviny. (F) ještě máme 10ti letého - ten má 50,- Kč týdně a remcá, že je chudák.

ODPOVĚDĚT
Eva K. (Avelka1) ID 238553 (23.8.2011, 22:49)
To je právě ten problém, že ona taky všechno rozfrcá. Pamatuji si, když jí byly 4 roky, našla 0,50 a hned běhala po krámě a hledala, co si za to honem koupí. Tenkrát jsem se tomu smála, teď je mi z toho spíš smutno...

ODPOVĚDĚT