Souhlas ošetřením dítěte
Prosím o radu a zkušenosti! Dcera přinesla ze školy domů k podpisu souhlas s ošetřením dítěte i v případě, že ošetření může podstatným způsobem negativně ovlivnit další zdravotní stav pacienta nebo kvalitu jeho života - více v komentu
FOTKU MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Celkem 4 komentáře
Michaela H. (Lumpajda1) ID 442658, mimibazar.cz/lumpajda1 (6.9.2012, 11:41)
A take ma vyjit uprava zakonu. Kazdopadne vzdy budete neco podobneho podepisovat. Pokud nepodepisete, skola dite nikam nevezme. V pripade opravdu vazneho urazu, nemoci atd. i dospely podepisuje pred napr. operaci neco podobneho. Je to proto, ze rodice kolikrat i zapomenou nahlasit alergie deti, jine nemoci, kde by napriklad narkoza udelala sve. Pokud jde o bezny uraz, skola v 99 procentech pripadu vola. Nekdy ale telefon, vyjma pouhe informace muze akorat zdrzet minuty, kdy je clovek potreba jinde. Skoly se brani napriklad pred pripady, kdy je dite zraneno, v nemocnici udelaji chybu a rodice pak honi po soudech skolu, ktera v te chvili pro zachranu mohla udelat jen to, ze udelala to same, co by meli moznost udelat rodice. Podpisem samozrejme nesnimate odpovednost ze zdravotniku za napriklad zpackanou operaci

ODPOVĚDĚT
Dana W. (emi3) ID 75756 (6.9.2012, 9:40)
My jsme toto řešili loni.Byl to velký poprask a nikdo to nechtěl podepsat.Kopíruju část zprávy kde nám pan ředitel vysvětluje,že je autentické znení zákona:
3) Souhlas zákonného zástupce je bezpodmínečně nutný tehdy, jestliže lékaři poskytovaná zdravotní služba může podstatným způsobem negativně ovlivnit další zdravotní stav pacienta nebo kvalitu jeho života. U některých z vás vyvolal text tiskopisu, který vám škola nabídla k podpisu, úsměv a byl považován za zkomoleninu. Abychom dokázali, že je správný, přinášíme na tomto místě jeho autentické znění ze zákona:

§ 35 odst.2: Jde-li o nezletilého pacienta, a) jehož zákonnými zástupci jsou rodiče, vyžaduje se /.../ souhlas obou rodičů, a to k poskytnutí zdravotních služeb, které mohou podstatným způsobem negativně ovlivnit další zdravotní stav pacienta nebo kvalitu jeho života...

ODPOVĚDĚT
Jana V. (greengate) ID 263452, mimibazar.cz/greengate (6.9.2012, 9:58)
A jak to nakonec dopadlo?

ODPOVĚDĚT
Dana W. (emi3) ID 75756 (6.9.2012, 10:42)
Nakonec jsme papír podepsali.Kdybychom nepodepsali,tak by děti nemohli odjet na lyžák a školu v přírodě :-( Někteří rodiče škrkali právě tuto větu,ale i tak jim to nijak nepomohlo.Ředitel operoval pořád s tím,že znění zákona je takové a vlastně i napsal na stránky školy,že to podepisovat nemusíme ,ale....
Mám zkušenost,že se dětem ve škole stal úraz a okamžitě volali.Takže moc nevím co vám poradit jestli podepsat nebo ne.Já jsem dlouho váhala.Pan ředitel končil tím a to tedy kopíruji text
Závěrem bychom chtěli dodat, že k zákonu se jistě v nejbližší době objeví řada právních výkladů, jelikož je především v lékařských kruzích považován za značně kontroverzní, a už dnes se hovoří o tom, že na
podzim má dojít k jeho novele. Objeví-li se v této oblasti něco nového, ihned vás budeme informovat.

ODPOVĚDĚT
Dana W. (emi3) ID 75756 (6.9.2012, 10:58)
Teď jsem ještě našla,že tento papír spíš opravdu slouží k tomu když dítě není ve škole a účastní se nějaké akce:
Pro školy, podle stanoviska právníků, je tento souhlas zákonných zástupců v několika ohledech důležitý. Škola jej musí mít ve chvíli, kdy zabezpečuje výjezd dětí mimo školu a trvalé bydliště, tedy např. při výjezdech do školy v přírodě, na lyžařský výcvikový kurz, na školní výlety, exkurze apod., tedy vždy, kdy zákonní zástupci nejsou v případě vážného úrazu dítěte přímo k dispozici.

ODPOVĚDĚT
Lenka B. (kunhutaB) ID 123073 (6.9.2012, 9:16)
Také bych nepodepsala, ani jsem se s tím nikdy nesetkala... Podle mého názoru, pokud nastane nějaký menší problém (odřenina apod.), můžou to ošetřit i bez souhlasu a pokud by bylo něco vážnějšího (zlomenina, ošklivý pád apod.), stejně musí okamžitě kontaktovat zákonného zástupce a takové věci stejně ošetřují lékaři, kteří se při ošetřování hodně akutního stavu musí rozhodovat okamžitě a pokud je to věc, která počká na zákonného zástupce, musí rozhodnout on a ne učitel nebo ředitel školy...
Zvláštní... Já bych to každopádně nepodepsala a chtěla vysvětlení..

ODPOVĚDĚT
Jana V. (greengate) ID 263452, mimibazar.cz/greengate (6.9.2012, 8:58)
... a to s odvoláním na zákon č. 372/2011 Sb. Na netu jsem našla, že takové potvrzení vůbec není potřeba a vydává se pouze ke konkrétnímu lékařskému zákroku a v případě nějaké události je škola stejně povinna zajistit dítěti lékařskou péči. Setkali jste se s tím? Podepsali jste? Předem děkuji za odpovědi.

ODPOVĚDĚT
Katka H. (mmarch2712) ID 361337 (6.9.2012, 9:08)
sice jsem se s tím nesetkala ale asi bych nepodepsala... jak říkáte - škola je povinna zajistit lékařskou péči v případě potřeby a když jde do tuhého, tak se vás lékaři stejně neptají jestli vám můžou udělat např. díru do hrudníku, aby vám zachránili život, prostě konají....

ODPOVĚDĚT
Eva H. (EvaHrky) ID 226048 (6.9.2012, 9:06)
Tak to bych opravdu nepodepsala :-o
Při závažné situaci - úraz, náhlá nemoc musí zdravotníci dítě ošetřit i bez vašeho souhlasu a nevidím důvod, proč by škola měla mít právo dítě např. očkovat apod (6)

ODPOVĚDĚT