Ježíšek
V kolika letech jste řekli dítěti o tom že vlastně Ježíšek není a že kupují dárky rodiče. Dceři je v prosinci 8 let - pořád věří, ale ve škole už lecos slyší a bojím se že bude zklamaná.
FOTKU MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Celkem 48 komentářů
Kristina R. (Krůžička) ID 103532 (25.11.2012, 19:38)
Já jsem to synovi vysvětlila než nastoupil do první třídy. Přesně jak píšete vy, aby nebyl zklamaný, až to nějaký chytrolín provalí. Ale věty typu Ježíšek donese, nezlob nebo Ježíšek nic nedonese,.....se používají dál. Vzal to normálně, jen se ptal, jestli je ještě víc takovýchto tajemství :-)

ODPOVĚDĚT
Dana K. (Danakes) ID 41410, mimibazar.cz/danakes (6.11.2012, 19:37)
tak my jsme zrovna dnes řekli synovi ( v září měl 9), že Ježíšek není,, že to dělají rodiče. Včera u nás zazvonili holky, že budou dělat Mikuláše atd. Syn se začal tak bát, že se v noci budil a měl špatné sny. Dneska o tom pořád mluvil, tak jsme to odpoledne nevydrželi a prozradili to velké tajemství. ˇže nejsou čerti, Mikuláši, andělé, Ježíšek ani Zoubková myška. Vzal to celkem v pohodě. Mladší 5let ale stále veří a doufám, že hlavně v čerty bude věřit dlouho, oproti staršímu je to malej ďáblík, starší je zlatíčko. ,-)

ODPOVĚDĚT
Petra O. (HunchiBunchi) ID 228714 (6.11.2012, 17:29)
Náš 10 letý syn stále věří. A 8 letá neteř stále odolává tlaku kolem http://www.mimibazar.cz/rodinne_foto.php?id=4222132 ,-) Já si například z dětství nepamatuju ten zlom, kdy jsem se dozvěděla, že dárky nosí vlastně rodiče. Ale pamatuji si tu dobu, kdy jsem netrpělivě se šimráním v břiše očekávala, co mi Ježíšek naloží, jestli viděl, že jsem byla hodná ,-) (andel) A to chci co nejdéle dopřát dětem. Až budou mít opravdu pochybnosti, tak jim vysvětlím, jak to doopravdy je. (banky) (darecek)

ODPOVĚDĚT
LUCIE K. (lUCIAŠEK1) ID 205177 (6.11.2012, 16:04)
U nas darky dává ježíšek a doufam že dlouho dávat bude ,-)u nas doma to tak také bylo asi v 9 letech jsem zjistila že ježíšek není a žadné trauma jsem stoho neměla *-)A když chtějí kluci opravdu moc dráhé darky a darky s kapkou fantazie živého gormita atd... tak řeknu že to dostavají opravdu hodné děti co poslouchají maminku a papají zeleninku což u nás nesplnitelné tak už se k tomu nevracejí ,-) (L)

ODPOVĚDĚT
Martina O. (matulina) ID 118480, mimibazar.cz/matulina (6.11.2012, 14:51)
U nás holky (6 a 3) na Ježíška samozřejmě věří. Ale také ví, že mu dáváme na ty dárečky penízky (spolu s dopisem od dětí, do obálky za okno). Takhle jsme jim to vysvětlili, když chtěly hromadu snad nejdražších hraček, které viděly v reklamě a ve výloze hračkářství :-$

ODPOVĚDĚT
Jana B. (mummi) ID 37423, mimibazar.cz/mummi (6.11.2012, 10:24)
Naší je šest a věří bytelně. Tuhle se dokonce strhla hádka v autobuse co sváží děti z vesnic do školy. Jedna holčička se tam do ostatních obula, že neexistuje a to by ste měli vidět , jak i starší děti zarytě bránily existenci ježíška.

ODPOVĚDĚT
mila m. (ukuk) ID 207372 (6.11.2012, 12:23)
asi to tak vypadá z pohledu dospělého,jenže dítě si chrání představu ,že je má někdo moc rád a toho pak brání hlava nehlava,

ODPOVĚDĚT
Jana Š. (jovi) ID 59332, mimibazar.cz/jovi (6.11.2012, 10:14)
synovi je osm let a na ježíška věří,ale loni přišel se školy, že ví jak to doopravdy je, že to kluci povídali..... tak jsme mu vysvětlili, že rodiče Ježíškovi pomáhá, že sám na všechny děti nestačí a že stejně ty největší přání plní Ježíšek..... a myslím, že s tím ještě nějakou dobu vydržíme :-)

ODPOVĚDĚT
Lucie Č. (kracmerka) ID 1453 (6.11.2012, 9:34)
máme kluky 8 a 6 a zatím si myslím že víc věří, i když pochybnosti jsou :-) :-) :-). loni nám naježili sousedi, když jsme všichny byli společně venku... tak jsme jim zamotali kebule... a letos se chceme pokusit zamotat jim kebule ještě víc :-) a když přijdou s tím, že ten říkal to a ten zas tohle... tak mi máme jasno... kdo věří tomu Ježíšek nějaký ten dárek přinese a ten kdo ne... musí si ho koupit sám... Navíc nám pomohl film "Polární expres" sice tam není Ježíšek, ale Santa... a jde o to slyšet rolničku, kdo ji slyší věří...my máme zvoneček a představte si... ZVONÍ

ODPOVĚDĚT
Renáta K. (Kudrnka) ID 440249 (6.11.2012, 9:09)
Moje dcera to zjistila uz ve skolce ve 4 letech. :-) Nebot tam su deti co maji starsi sourozence a tak to vedeli driv a vykecali to ve skolce.Holka s tim zamnou prisla co ji rikali a ponevac jsem ji nechtala lhat tak jsem ji rekla pravdu jen proto aby se ji pak ve skolce nesmali ze je blba ona kdyz tomu veri.Jsem ji rekla jo jezisek nosi darky mensim detem ty uz si velka slecna a tak ti darky kupuji rodice a babicky s dedou atd.Jen mi odpovedela: tak vidis uz su velka slecna (child9) (stromecek) :-)

ODPOVĚDĚT
Gabriela N. (gabisv) ID 43435 (6.11.2012, 8:55)
u nás se říká, že ježíšek všechno nestíhá a tak kupujeme dárky za něj ,-) a kdo chce věřit ať věří a kdo ne tak ať si to nechá pro sebe a nekazí to ostatním (Y)

ODPOVĚDĚT
Dana V. (dannella) ID 328889, mimibazar.cz/dannella (6.11.2012, 8:31)
My jsme to neřekli nikdy , děti samy pochopily - nebo vyslechly od spolužáku .
Ale do ted hrozím, že jim nic Ježíšek nedonese pokud budou zlobit ,-)

ODPOVĚDĚT
Petra K. (helša) ID 247002 (6.11.2012, 7:56)
Tak my jim to řekli dost brzo a to z toho důvodu,že ten mladší má docela bujnou fantazii a myslel si,že ježíšek je všemocný a co si v hlavě vymyslí mu donese. I když jsme se mu snažili vysvětlit,že ježíšek není zase tak všemocný nějak to nechápal a my byli v pasti kde sehnat draka dvacetihlavého, červeno-modrého , který plive oheň a jiné jeho vymyšlené příšery. Takže jsme raději šli s pravdou ven a dneska mají 10 a 12 let vyberou si co chtějí a ví,že jim to koupíme pokud na to jsou peníze. :-) Jinak zachováváme vše co k vánocům patří ..kouzlo vánoc prostě musí být.

ODPOVĚDĚT
Markéta Č. (pitipa) ID 183252 (6.11.2012, 7:51)
Jednou o tom povídali v rádiu, že se mají rodiče dítěte zeptat dřív než mu odpoví jak to je doopravdy: "A jak chceš TY,aby to bylo ?"
To se mi velice líbilo.

ODPOVĚDĚT
Veronika M. (venezia) ID 224056 (6.11.2012, 7:44)
Mám prcka (3roky), který samozřejmě věří a jsem za to ráda a sama mu to asi nikdy jako první neřeknu, ono se o to postarají spolužáci ze školky nebo školy a pak už to bohužel nezachráním, ale chci to kouzlo vánoc udržet co nejdéle to půjde.

ODPOVĚDĚT
Monika Ž. (ZabkaZacka) ID 159695, mimibazar.cz/zabkazacka (6.11.2012, 7:32)
já jsem nikdy nějak děti nešálila pověstma o ježíškovi....kluk 8 let ví, že si kupujeme dárky, protože se máme rádi, jen že se to tak "zaobaluje" do pověsti o ježíškovi, aby to bylo tajemnější....takže doma používáme slova jakože: ježíšek koupí, co si přeješ od ježíška, napiš ježíškovi dopis, takové "veřejné tajemství" - :-D ale kluk ví, že to se jen tak říká...a myslím, že o nic nepřišel (jakože by byl ochuzen o něco....) vůbec ne....
akorát tyhle typy dětí to pak trochu kazí vám...no ,-)

ODPOVĚDĚT
Monika Ž. (ZabkaZacka) ID 159695, mimibazar.cz/zabkazacka (6.11.2012, 7:38)
ještě dodatek: učila jsem jednu už skoro slečnu soukromě na flétnu. Bylo jí v té době asi 10-11. Něco jsem jí chtěla ukázat ze skříně, kde byly schované dárečky- už zabalené Byla to polsední lekce před Vánocema. Vypadly na mě dva balíčky, tak jsem jí řekla, že to nic, že to tady schovávám, aby to děti nenašly......holky byla trošku zaražená, ale maminka mi druhý den volala, že jsem jí to tímhle "zkazila", páč ještě věřila, že dárky opravdu nosí Ježíšek..... (H) a prej mohla ještě pár let v této "víře" zůstat..... (flower)

ODPOVĚDĚT
Petra k. (petulisek) ID 125836 (6.11.2012, 9:14)
U nás Ježíšek byl, je a bude, ale v tomto vĕku té holčiny je to hloupé. To ji chtĕli vodit za nos do 15? *-) Synovi je 17 let, Ježíšek je taková naše "hra", dokonce i psovi říkáme, že mu nic nenaježí, když bude zlobit ,-)syna Ježíškem vydírám (když mi neuvaříš čaj tak to uvidí Ježíšek a dostaneš prd ,-) a mladej jde a čaj uvaří a místo remcání se smĕje) K vánocům to patří, ale z dĕtí se nesmí dĕlat hlupáci. Pak jsou zklamaní, ale ne z neexistence Ježíška, spíš z lhaní rodičů, že je mají za malé, když oni jsou velcí a proč na nĕ hrají habaďůru. Kolem 7 -8 let je to až na hranĕ (F)

ODPOVĚDĚT
Monika Ž. (ZabkaZacka) ID 159695, mimibazar.cz/zabkazacka (6.11.2012, 9:17)
souhlasím

ODPOVĚDĚT
Renata P. (PtackovaRenata) ID 32065 (6.11.2012, 13:18)
Taky souhlasím, nám rodiče cca v 8-9 letech vysvětlili, že Ježíšek existuje (jsme věřící), ale protože se nám nezjevuje a je pro něho největším dárkem, když někomu uděláme radost, tak si dárky dáváme mezi sebou. Dodneška si vzpomínám jak jsem kupovala své první dárky, křiklavě zelené tílko pro maminku a teplé papuče důchodky pro tatínka ,-)

ODPOVĚDĚT
Iva R. (avynka) ID 8231 (6.11.2012, 7:14)
Já už mám děti hodně velké, dcera je dokonce už i dospělá. Samozřejmě, že léta na Ježíška nevěří, ale kouzlo vánoc se u nás pořád zachovává. Oba každoročně napíšou svá přání Ježíškovi, dopis dají na okno ...... (banky)..... Dlouho, dlouho jsme zdobili stromeček na Štědrý den ráno, ale poslední roky jsme to přesunuli na 23.12., abychom na ten Štědrý den měli už relativní pohodu. Prostě Ježíšek k vánocům patřil, patří a patřit bude vždy (andel). Samozřejmě, že tak okolo toho 8mého roku by se to děti měly dozvědět, jak to je, ale i až se to dozví, tak dál tu tradici Ježíška udržovat (kolednici).....

ODPOVĚDĚT
Šárka Šmídová (anabelka) ID 5344, mimibazar.cz/anabelka (6.11.2012, 7:02)
Dceři bude tento měsíc 10let.Vloni přišla s tím,že slyšela,že Ježíšek není.Řekla jsem jí,že kdo věří na Ježíška,tomu nosí dárky Ježíšek a kdo na Ježíška nevěří,ten si je musí kupovat.
Pravděpodobně ví,že dárky kupujeme my,nemluvíme o tom-dcera se neptá-ale zachováváme kouzlo Vánoc a to hlavní - jak se dárky dostanou pod stromeček :-$
Je to kouzlo Vánoc,které mám z dětství i já a bylo jedno,kdo dárky kupuje,ale "JAK SE TAM DOSTANOU" [A]

ODPOVĚDĚT
Jitka C. (Obchůdek pro radost) ID 83886, mimibazar.cz/Obchudekproradost (6.11.2012, 6:56)
Oběma mým synům jsme to řekli kolem 8 roku věku a u obou to bylo v pohodě. Ale nesouhlasím s níže uvedenými názory, že Ježíšek není, říkat ihned (resp. od mala). Není nic krásnějšího, když vidíte dítě stát u okna a sledovat jestli si vzal jeho dopis pro Ježíška, nebo když ho vyhlížejí na štědrý den a pak ta záře v jejich očích. Jestli je to realita nebo není, to neřeším, záleží jak se to dětem podá a jaký s nimi máte vztah. Jak říkám, u nás to bylo s uvedením do reality v pohodě. Je krásné věřit na Ježíška a to mi "nikdo" nevymluví (L)

ODPOVĚDĚT
mila m. (ukuk) ID 207372 (6.11.2012, 6:23)
nemám nic proti ježíškovi a vánocům,ale dodneška se pamatuju na to prázdno,kdy jsem zjistila,že ježíšek není a že to jsou rodiče,
na tohle pamatujte až budete muset s pravdou ven a čím pak vyplníte mezeru v představách dětí,kdo-ví jak těžko budete umět zastoupit masku ježíška-budou to čím dál víc nákladnější dárky a nebo věta,která už měla léta znít dávno o pravdě ježíška a vaší lásce k dítku (F)-nehledě na to,že dneska děti ví dřív všechno,než se dovtípíme my sami |:o) (F) a mají moc bujnou fantazii,která zamotává zbytečně jejich myšlenky

ODPOVĚDĚT
mila m. (ukuk) ID 207372 (6.11.2012, 6:15)
když si rodiče chtějí přidělávat starosti s touto otázkou ,tak zákonitě dojdou i ke zklamání sami,prostě jim dojde že se léta schovávají za masku ježíšk, aby udělali radost dětem, byť je to nádherná pohádka,nebo hlavně sobě *-),co když masku odendáte a od mala dětem budete dávat na jevo ,že jim dárečky dáváte vy sami,protože je máte moc rádi a přejete si aby byli šťastní a že ne jednou za rok na to ježíška nepotřebujete,protože je to pohádková postava a tak se k ní chovejte .A nebudete muset zažít pocit,prázdna až dítě zjistí,že ježíšek není,ochudíte se o vzájemnou reakci zpětné vazby ,kdy dítě vám rádo nějaký dárek chce dát taky ,ale jak to má udělat,když vy na ježíška už nevěříte a ono tak nemá žádnou masku jako jste měli léta vy,a bude zklamané ,protože nebude umět dát dárek vám a přijde mu to celé divné- zkuste se vžít do jeho pocitů a vašich odpovědí za ta léta (F)

ODPOVĚDĚT
Zuzana K. (KarpasovaZ) ID 65779, mimibazar.cz/karpasovaz (6.11.2012, 9:56)
Já nevím, ale když třeba řeknu svojí (X), že bude mít narozeniny a že od nás dostane dárečky, tak mi připadá, že se na ně netěší tolik, jako na dárečky od Ježíška ať už jsou jakékoli ,-)
A že by nám nemohla dát dáreček, protože mi na Ježíška nevěříme? To je přece hloupost. My vždycky Ježíškovi pomáháme a nějaké ty dárečky pro své blízké vyrobíme. A ty jsou teprve znamením toho, že je máme rádi :-$

ODPOVĚDĚT
mila m. (ukuk) ID 207372 (6.11.2012, 12:18)
narozeniny trvají jedno odpoledne a fuč,nic pak není,JEN BĚŽNÝ USPĚCHANÝ ŽIVOT,vánoce trvají víc dní a zajímá se o dárečky víc návštěv a tím i o dětskou osobu s dárečky víc lidí a děti jsou rády středem pozornosti a že by nemohly dát dáreček,že vy na ježíška nevěříte,jenom v jejich hlavinkách je divné,pochopit ,že najednou kupují dárky nebo je dělají a je to práce ,prostě chybí tam láska pro druhého,tu si nějak ježíšek odnesl,pokud na to rodiče zapomenou a schovávají se za ježíška dlouho (L)

ODPOVĚDĚT
Zuzana K. (KarpasovaZ) ID 65779, mimibazar.cz/karpasovaz (6.11.2012, 12:37)
Tak u nás se narozeniny slaví docela ve velkém. A to i narozeniny dospělých. Vždycky se nás sejde cca 15.
A naše děti vyrábějí dárky od svého asi 1 roku a moc je to baví, takže si nemyslím, že by si Ježíšek někam odnesl lásku.
u nás to funguje tak nějak, jak to psala paní níže. Nám nikdo v dětství neřekl, že Ježíšek neexistuje. Prostě jsme to od určitého věku věděli, že Ježíšek není, ale přesto k nám stále každý rok chodil a chodí. I když nám už bylo asi 15 a už jsme kupovaly dárky také. Vždycky ráno jsme dárky nanosily pod stromeček, dovezli je i babičkám, dali si polívku a šly jsme na procházku. A to už se do obýváku nesmělo, dokud se neukázalo zlaté prasátko a po večeři nezazvonil zvoneček. A bylo úplně jedno, že už jsme byli veliký a na Ježíška jsme dávno nevěřili. Prostě Ježíšek má pro nás své kouzlo doteď (F)

ODPOVĚDĚT
mila m. (ukuk) ID 207372 (6.11.2012, 18:59)
(L) (F)

ODPOVĚDĚT
Celkem: 26 (zobrazuje se 1-20)1, 2 další >>