Vysokoškolský titul Ba.
Je tento titul u nás uznávaný? Dcera studuje soukr. VŠ a kvůli změně akreditace jim sdělili, že nebudou mít titul Bc., nýbrž Ba. a při pokračování ve studiu místo Mgr. budou mít MA.
FOTKU MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Celkem 7 komentářů
Martina P. (M.*) ID 315528 (21.8.2013, 11:16)
Dobrý den, kolegyně z práce má vystudovanou soukr. VŠ ( v Dubnici) a právě titul MA. Hledá po přestěhování práci, zatím neúspěšně, i když je jí téměř 50 let a má i dlouholetou praxi.. Dle jejích slov jípři výběrovém řízení několikrát naznačili či přímo řekli, že by preferovali raději státní VŠ před soukromou VŠ...Já mám státní VŠ ( UP Olomouc), jsem 14 let po promoci a když si někdy vzpomenu, co mi přišlo ze soukromých VŠ do ordinace na praxi, bylo to o strach *-)

ODPOVĚDĚT
Karla B. (domuska) ID 85521, mimibazar.cz/domuska (21.8.2013, 8:11)
Není akreditovaný, tudíž neuznaný. V EU v podstatě na nic. (F)

ODPOVĚDĚT
Kateřina M. (jujatko) ID 31191, mimibazar.cz/jujatko (21.8.2013, 7:23)
Tak obecně by se dalo říci, že ani tak nezáleží v tomto případě na tiulu, ale na soukromé škole, kterou dcera studuje. V ČR jich zase není tolik, které by byly opravdu uznávané.

ODPOVĚDĚT
Jana N. (Aaurinko) ID 346587 (20.8.2013, 22:06)
B.A. je Bachelor of Arts, M.A. je Master of Arts. Tedy titul pro humanitně vzdělané osoby. U bakaláře se mi ten titul líbí víc, protože se tak můžou přehledně a jednoznačně oddělit bakaláři techničtí od humanitních.
Stejně nakonec nejde o titul, ale o znalosti a zkušenosti.

ODPOVĚDĚT
Jana P. (JanaPas) ID 433039 (20.8.2013, 23:11)
*-) on je ekonom. To moc humanitní není. Neplatí to i pro jiné obory ?

ODPOVĚDĚT
Marie S. (sesemka) ID 278823 (20.8.2013, 23:46)
http://cs.wikipedia.org/wiki/Akademick%C3%BD_titul

ODPOVĚDĚT
Jana N. (Aaurinko) ID 346587 (20.8.2013, 23:43)
V tom je právě ten rozdíl, každý stát to má jinak. I v Anglii to je jinak, tam jsou i ekonomové BA (bez teček) http://cs.wikipedia.org/wiki/BA_%28Hons%29
Stejně tak, jako u nás inženýr není na stejné úrovni, jako inženýr v jiné zemi.
I když i u nás není titul inženýr udělený po stejně dlouhé délce studia...

ODPOVĚDĚT
Jana P. (JanaPas) ID 433039 (21.8.2013, 19:53)
jo, tak on má ještě to "Hons" tedy BA (Hons)

ODPOVĚDĚT
Jana P. (JanaPas) ID 433039 (20.8.2013, 20:51)
titul BA (bachelor) má např. kolegův syn, studoval v Anglii a tam i promoval. Ale jak je to na české škole to nevím, ale asi to bude stejné. Třeba má ta soukromá škola zahraniční zřizovatele a pak přebírá i jejich tituly.

ODPOVĚDĚT
Veronika Ř. (XveraX) ID 332648 (20.8.2013, 20:51)
Ano, je to Magistr umění, znám lidi s tímto titulem. Ale Ba. neznám, zřejmě "Bakalář umění" :) ?

ODPOVĚDĚT
Jana R. (u-avynky) ID 490940, mimibazar.cz/u-avynky (20.8.2013, 20:55)
Veru, napsala jsem to špatně, už je to opravené. Ne MgA., ale MA, pardon (F)

ODPOVĚDĚT
Veronika Ř. (XveraX) ID 332648 (20.8.2013, 20:57)
Tak MBA je zahraniční titul, v Česku jsem se s tím nesetkala.

ODPOVĚDĚT
Soňa D. (sonimila) ID 5364, mimibazar.cz/sonimila (20.8.2013, 21:46)
no, já ho např. mám (L) obtížnost státnic jako u ing. programu, ale akreditace školy byla zahraniční - takže mám manažerský titul a po další mateřské už šéfuju jen (Z) (Z) (Z)a (&) - protože jsem OSVČ :-)

ODPOVĚDĚT
Petra V. (tegina) ID 155688, mimibazar.cz/tegina (20.8.2013, 20:46)
Tento titul neznám a tím si myslím, že k němu takhle bude nahlíženo...ale budu ráda, když se spletu...přijde mi, že už samotný BC. u nás nic neznamená..

ODPOVĚDĚT
Jarmila K. (kojal) ID 55683, mimibazar.cz/kojal (20.8.2013, 21:21)
Peti, máte pravdu, zvlášť z mladých má Bc. už pomalu každý druhý. Ale dle naší legislativy je to uznané jako vysokoškolské vzdělání. V našem státě neznamená 20 let praxe v oboru NIC, ale Bc. a 0 let praxe, jó, to už něco je. Podle toho to tady také tak vypadá.

ODPOVĚDĚT
Karla B. (domuska) ID 85521, mimibazar.cz/domuska (21.8.2013, 8:10)
Tak to se pletete. Rozhodně praxe znamená víc než samotný titul. (F)

ODPOVĚDĚT
Jana N. (Aaurinko) ID 346587 (20.8.2013, 22:02)
Zatím jsem se setkala s úplně opačnou situací, než jakou popisujete vy. Tedy že větší šanci na práci má osoba s praxí a klidně i bez titulu. Což je pochopitelné, ale těžko se ta praxe shání. Měla jsem štěstí, že jsem narazila na mizerně placenou práci při škole (30 Kč/h), ale s možností se něco naučit.

ODPOVĚDĚT
Marcela K. (marcela) ID 278, mimibazar.cz/marcela1 (20.8.2013, 22:09)
souhlasím...

ODPOVĚDĚT
Jarmila K. (kojal) ID 55683, mimibazar.cz/kojal (21.8.2013, 22:53)
(N) Já teda nesouhlasím. Například ve státní sféře je na určitá místa jako třeba sociální pracovnice, potřeba VŠ titul, jinak nemáte šanci. U mě víc jak 20 let praxe a bohužel dle zákona 108/ 2006 bych letěla, tak jsem si musela školu dodělat, když jsem nechtěla přijít o místo.

ODPOVĚDĚT