Rodinné finance
mamči prosím o radu jak máte doma rozdělené finance s manželem nebo partnerem ...viz.koment
FOTKU MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Celkem 78 komentářů
Ivana J. (ivkajel) ID 184396 (9.9.2013, 23:34)
Od začátku máme finance společné,výplata nám chodí na jeden účet, z kterého hradím vše.O všechny platby a poplatky se starám já.Každý si koupíme co potřebujeme nebo chceme, rozhodně nemusím manželovi zdůvodňovat, co a proč jsem si koupila.O větších věcech samozřejmě rozhodujeme oba .
Manžel spravuje firemní účet- peníze,ty nemají ale nic společného s naším soukromým účtem, z těch financuje chod firmy a platy zaměstnanců.

ODPOVĚDĚT
Michaela H. (pipinkam) ID 121019 (9.9.2013, 22:43)
Nemáme je rozdelene nijak. Obe vyplaty nam chodi na manzeluv ucet, ke kteremu ja mam podpisove pravo a manzel mi od nej dal kartu i pristup na internetove bankovnictvi. Takze manzel nema k uctu pristup nijak, pokud mu nedam kartu. Oboum nam to tak vyhovuje. Jsme 24 hodin spolu, takze se nestane, ze by nekam jel sam a neco potreboval zaplatit a nemel z ceho. On jezdi nakupovat max do penny a to kdyz mu napisu seznam a dam kartu. A kdyz jede, tak to vime dopredu a dam mu kartu a on mi prinese uctenku.

ODPOVĚDĚT
Kateřina S. (Ktt2007) ID 308489 (9.9.2013, 22:18)
Máme oddělené finance. Manžel platí bydlení, auto, pojistky, spoření. Já dostávám peníze na holky a na domácnost. Vedu si účetnicvtí a jakmile mi peníze od manžela nestačí na jídlo, drogérii, plíny a děti, tak mi navýší měsíční částku. Musím to ale zdůvodnit a prokázat, že neutrácím za kraviny. Posledně jsme navyšovali v lednu. Jednorázové výdaje (očkování, kroužky, můj doktor, moje cvičení, nábytek) platí manžel.

ODPOVĚDĚT
Jana K. (bobule825) ID 493909 (10.9.2013, 11:43)
Také si myslím, že to takto jde.Hlavně když popisujete, že vám partner pravidelně přidává pokud peníze nestačí.Jenomže já jsem popisovala vztah z mého okolí a tam je problém v tom, že i přes to že žena nevyjde, tak muž ji prostě nepřidá.Už několik let je částka stejná (10 000 ,-)a je jedno že to nestačí, ještě si musí poslouchat, že se musí uskromnit a že neví co s těmi penězi dělá.Podotýkám, že z nich platí úplně celý chod domácnosti,úvěr, všechny pojistky a výdaje na děti, které dělají v současné době 18 000,- bez jídla.Živí je naši rodiče, protože by to pro sestru znamenalo osobní bankrot, nebo přerušení školy u sesbe nebo u dcery :-$

ODPOVĚDĚT
Kateřina S. (Ktt2007) ID 308489 (10.9.2013, 12:39)
Je fakt, že my neplatíme žádné školné ani úvěr. Vaší sestře bych doporučila psát si výdaje, ideálně to dát dohromady zpětně podle výpisu z banky a pak si sednout s partnerem a probrat příjmy versus výdaje a domluvit se s ním. Z rozpisu uvidí jestli se dá někde něco ušetřit nebo ne. Pokud manžel má peníze, tak by měl přispívat víc. Já mám výdaje na jídlo (2dosp+2děti) a drogerii 10 tis (jsou v tom plínky a umělé mléko). Zbytek táhnu z rodičáku.
Jestli chcete, pošlu Vám pro inspiraci svoji excelovskou tabulku na výdaje.

ODPOVĚDĚT
Jana S. (Jasninka) ID 394061 (10.9.2013, 19:07)
Dobrý den, četla jsem Vači odpověd v této debatě a je mi sympatická. Mohla bych vás též požádat o Vaši tabulku. Jedem s přítelem skoro stejně a připadá mi to fér. Díky

Jana jjanniee@seznam.cz

ODPOVĚDĚT
Petra k. (petulisek) ID 125836 (9.9.2013, 22:01)
No my máme to každý svoje společné. Každý máme svoje, já platím jídlo, oblečení, drogerii, svůj a synův mobil, tramvajrnky, učebnice.. popř stavebko... atd, on bydlení, energie a vše kolem a ještě mi přidá na ty "moje" výdaje na domácnost, zbytek si nechá (telefon, nafta, svačina, cigarety...) a šetří, já pak jen řeknu co by se mělo pořídit a jsme dohodnuti ,-) Nesypem to na společnou hromadu, každý má svou, ale ta je stejně společná, jen se každý o to svý stará. A občas mě překvapí a donese nějaký výhodný nákup, co cestou v práci potká (čajík můj oblíbený, 25 kg brambor za super cenu, 15 kg meruněk prodávali hned vedle, no nekuptomamko...)Já jsem zas skrblík a šetřím a nerada utrácím. Vyhovuje nám to takto a nemám pocit nedůvěry, jsme spolu 20 let.

ODPOVĚDĚT
Jana K. (bobule825) ID 493909 (10.9.2013, 11:39)
Je to rozdělené, ale zároveň společné a tak je to správně.Nemusíte se bát co bude za měsíc, protože partner Vás v tom nenechá. (F)

ODPOVĚDĚT
Petra O. (HunchiBunchi) ID 228714 (9.9.2013, 21:55)
nemáme je rozdělené

ODPOVĚDĚT
Jana K. (bobule825) ID 493909 (10.9.2013, 11:37)
Tak by to mělo podle mého názoru být.Nevím jestli jste četla celou diskuzi, ale tento názor naprosto převládá, takže nejsem blázen ani já a ani moje sestra která má tak sobeckého partnera, který se domnívá, že dávat ženě měsíčně pár korun a pak ji nechat ať se postará jak umí, je naprosto normální.Děkuju za názor (F)

ODPOVĚDĚT
Veronika M. (MiTiMa) ID 9170, mimibazar.cz/mitima (9.9.2013, 21:44)
Máme každý svůj účet, ale i tak peníze společné, kdo z nás dvou zrovna má tak platí co je potřeba ,-)

ODPOVĚDĚT
Jana K. (bobule825) ID 493909 (10.9.2013, 11:29)
Veroniko tak by to mělo být, ale ne vždycky se tak děje.Ač vlastní účty, tak by druhá strana měla mít přehled o tom jak na tom jsou oba dva a oba by se měli podílet také podle toho jak moc vydělávají, protože když má žena mateřskou a chlap skoro 30 000,- je to asi rozdíl a nemohou se tudíž podílet stejnou částkou na chodu domácnosti.Za mě by ale mělo být vše společné už od začátkua to i přes to že máte třeba dítě z předchozího vztahu.Pokud spolu totiž lidé chtějí být tak by to mělo být v tom dobrém ale hlavně být si oporou když je zle a to není případ který jsem tady popisovala ... bohužel! :-$

ODPOVĚDĚT
Katarína B. (bertica) ID 35541, mimibazar.cz/bertica (9.9.2013, 18:29)
ja jsem doma.vyděláva jenom manžel.máme jeden učet,celé hospodáření domácnosti je na mne.

ODPOVĚDĚT
Jana K. (bobule825) ID 493909 (10.9.2013, 11:23)
Pěkný den přeji,
tuto diskuzi jsem potřebovala proto, abych otevřela sestře oči.Nejsou sice oddáni, ale mají společnou dcerku.Do vztahu vztupovali tak že sestra vlastní dům a její partner zase auto.Jinak koupil do domácnosti ledničku, pračku, televizi a DVD a počítač.Pokud jsou na domě větší výdaje platí je sestra(třeba výměna oken)On přispěl za celou dobu na pár věcí jako dveře, nebo stolek do obýváku, jinak neustále řeší co stojí auto a že si to ona nedovede představit.Auto má jinak sestra jenom jaksi půjčené, jezdit v něm smí,ale každý den poslouchá že neumí řídit nebo že přes retardér se nejezdí 20km v hod.že zničí auto On má 2 zaměstnání, s toho 2 nikdo netuší kolik vydělává, ale neustále slyší, že se on dře pro rodinu a tudíž jí nemůže doma s ničím pomoct, má přece 2 zaměstnání takže domácnost je na ní.Za poslední rok zhubla 5kg a začala chodit k psychiatrovi.

ODPOVĚDĚT
Radomíra R. (Brůs) ID 146328, mimibazar.cz/Rakuska (9.9.2013, 18:01)
on vydělává, já utrácím

ODPOVĚDĚT
Jana K. (bobule825) ID 493909 (10.9.2013, 11:22)
Tak to je ideální chlap ,-)

ODPOVĚDĚT
Mirka J. (miriskaja) ID 161047, mimibazar.cz/miriskaja (9.9.2013, 19:23)
Tak nějak to máme i my, i když já tedy taky vydělávám. ,-)

ODPOVĚDĚT
Simona E. (borstice) ID 73296, mimibazar.cz/borstice (9.9.2013, 18:48)
To je super (Y) (Y) (Y)

ODPOVĚDĚT
Pavla M. (Pami) ID 145730 (9.9.2013, 18:28)
A to se vyplatí. (Y)

ODPOVĚDĚT
Katarína B. (bertica) ID 35541, mimibazar.cz/bertica (9.9.2013, 18:28)
:-D :-D u nás stejně

ODPOVĚDĚT
Kamila P. (Kamis1) ID 218404 (9.9.2013, 18:00)
Já mám výplatu pro sebe a syna a přítel vydělává a penízky posílá na účet, ze kterého čerpu kačky na nákupy atd. :-)

ODPOVĚDĚT
Jana K. (bobule825) ID 493909 (10.9.2013, 11:21)
Tak k tomu není co dodat, máte doma rozumného chlapa, který si své ženy umí vážit.Pak je radost o něj pečevat, ale když zjistíte že se chlap chová jako sobec a myslí jenom na sebe, pak už není chuť o něj pečovat, dělat mu zázemí, protože se cítíte jako rohožka o kterou si jenom otírá boty.A tak to má bohužel moje sestra :-$

ODPOVĚDĚT
Jana P. (JANALU) ID 46729, mimibazar.cz/janalu (9.9.2013, 17:19)
Máme každý svůj účet, ale peníze jsou všechny moje :-D
Manžel se o to nestará všechno platím já, on jen přijde a vezme si v mojí peněžence co potřebuje. Jsme spolu 13 let a funguje to na obě strany (Y)

ODPOVĚDĚT
Jana K. (bobule825) ID 493909 (10.9.2013, 11:19)
No tak to je nedostižitelný ideál :-)kdyby měl ještě dvojče tak ho nabrnknu svojí sestře.Chlap má být opora a má ženu občas rozmazlovat, ale hlavně má být na něj spolehnutí a to tady není ani omylem.

ODPOVĚDĚT
Jana P. (JANALU) ID 46729, mimibazar.cz/janalu (10.9.2013, 15:31)
Tak ať se ho rychle zbaví určitě najde lepšího, ten můj má jen sestru ,-) pa J

ODPOVĚDĚT
Veronika Ř. (XveraX) ID 332648 (9.9.2013, 17:03)
Máme to rozdělené - přítel vydělává, já utrácím :-D
Ne, dělám si srandu, máme jeden účet, přítel ale vydělá více než dvakrát tolik, co já, na druhou stranu více projede, platí úvěry z prvního manželství a alimenty. Nakupovat chodím já, přítel neumí, vyúčtování mu nedávám. Nikdy jsme se kvůli penězům nehádali.

ODPOVĚDĚT
Jana K. (bobule825) ID 493909 (10.9.2013, 11:16)
Tak tohle se asi mojí sestře nikdy nestane.Myslím, že ženy potřebují partnera aby jim byl oporou a zázemím a ne koulí na noze.U nich jsou hádky kvůli penězům na denním pořádku.Ségra je nemocná a ví že co se týče práce nebude to žádná sláva, ale on ji nepodporuje v ničem.Dokonce jí schazuje i kvůli škole kterou dělá a že když ji chtěla dělat, tak si na ni také musí opatřit peníze.Nějak mu nedošlo že tu školu dělá taky proto, aby se do budoucna měli jako rodina lépe.Sestra už skončila v péči psychologa protože je na dně a má to myslím všechno jenom z toho jak se k ní on chová :-$

ODPOVĚDĚT
Andrea H. (andina75) ID 235622, mimibazar.cz/andina75 (9.9.2013, 17:10)
Ten úvod máme stejný (Y) :-D ,-) |:o) (clamp)

ODPOVĚDĚT
Andrea H. (andina75) ID 235622, mimibazar.cz/andina75 (9.9.2013, 16:35)
I když máme každý svůj účet-ještě z dob kdy jsme nebyli manželé - máme vše dohromady. Ještě za chození chtěl manžel platit úvěr na můj byt, tak platil.Teď jsem na druhém rodičáku, vždy nejdřív ze svého účtu vše poplatím co jde, pak se jde na jeho účet. Prostě peníze neřešíme. Potřebuji, řeknu mu nebo mi půjčí svoji kartu a vyberu kolik je potřeba. Sám nemá moc přehled co se kde platí a za co, tak je to na mě. Vše pořizujeme společně. On nabyl před manželstvím auto, já byt a hotovo. Ale vše spolu užíváme :-))

ODPOVĚDĚT
Jana K. (bobule825) ID 493909 (10.9.2013, 11:12)
Andreo napsala jste to hezky a vlastně je to dost podobně.Sestra vlastní dům a její partner má auto, přesto by ho ani omylem nenapadlo se podílet na platbě za dům, vždyť je to přece úvěr mé sestry ne?Jenže on si s ní pořídil dítě a ona se kvůli tomu vzdala dobře placeného místa.Je tedy jasné že pokud si pořídím rodinu, měl bych se o ni umět postarat a ne se zachovat jako srab a nebo jako děcko.Pořád má plnou pusu toho jak vydělává pro rodinu a má 2 zaměstnání(v tom jednom kolem 26 000 čistého)v tom druhém nikdo neví ....tomu já říkám sobec a omezenec ...

ODPOVĚDĚT
Andrea H. (andina75) ID 235622, mimibazar.cz/andina75 (10.9.2013, 11:18)
Ono je to těžké, každý je jiný, každý to bere jinak atd. Já třeba komukoliv řeknu, že jsme s manželem chodili snad 14 dní a on přišel s tím, že mi bude platit úvěr a to bez jediného potvrzení, nechápou *-) Před tím jsem měla přítele, který si nechal zaplatit i šroubek, když tady něco dělal ,-) Prostě každý to má jinak, záleží co kdo a do jaké míry toleruje a na čem se ti 2, nejlépe za včas, domluví.

ODPOVĚDĚT
Jana K. (bobule825) ID 493909 (10.9.2013, 11:33)
Máte pravdu je potřeba mít ve všem jasno, hned od začátku a to tady nebylo.Navíc ho asi fakt dost rozmazlila a on se od začátku nemusel na ničem podílet ...teď je to pro něj naprosto nepochopitelné, že by to po něm někdo mohl chtít.Ale stejně, když mě by někdo 4 roky živil, myslím, že bych se snažila mu to v budoucnu nějak oplatit a hlavně měla by to být samozřejmost, že se na sebe moho partneři spolehnout (F)

ODPOVĚDĚT
Andrea H. (andina75) ID 235622, mimibazar.cz/andina75 (10.9.2013, 11:40)
Takhle já si rozmazlila toho předešlého přítele, tak už jsem pak věděla co a jak bude, když přijde další chlap ,-) Trošku to manžel odnesl, ale vydržel a to je hlavní. Byl to vlastně první chlap, který rozmazloval a rozmazluje mě :-) (Y)

ODPOVĚDĚT
Jana K. (bobule825) ID 493909 (10.9.2013, 11:47)
Takže bych tomu řekla zásah osudu, protože jste si prostě užila svoje, srovnala si v hlavě co chcete a hlavně co už nechcete a ten pravý pak doopravdy přišel :-)To je hezký konec a moc Vám to přeju (F)

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Sabina V. (bluezuu) ID 317012 (9.9.2013, 16:35)
Máme jeden učet a z toho si hospodaříme.. majitel účtu jsem já, manžel má k učtu dispozice, oba mame kartu, platby většinou dělám já, protože on se k tomu nehlásí ,-) nedělíme a nikdy sme nedělili na moje a tvoje... takhle sme jeli i před svatbou a vyhovuje nám to (F) když si něco přivyděláme, tak buď se dohodneme, že si ten onen něco koupí, nebo to sežere domácnost.. dražší věci kupujeme spolu nebo se na tom domluvíme, nikdy nám to nečinilo problém (F)

ODPOVĚDĚT
Jana K. (bobule825) ID 493909 (10.9.2013, 11:07)
Tak by to myslím mělo být a je to správné.Sestra neví kolik mu jde na účet, jaké účty vlastně má, co na nich je.Nevlastní od nich kartu.Nepřijde mi to normální a pořád se u nich řeší kdo co zaplatí a z čeho.Včera jí řekl, že jí nikdy nedůvěřoval, když mu řekla o tom že asi všude jinde to mají jinak.Tak jsem jí poradila ať se zeptá v čem jí nedůvěřoval, když ho první 4 roky živila a to mi přijde jako docela sprosťárna nechat se vydržovat ženskou.Kdyby neměl příjem tak to chápu ale on v té době vydělával víc než ona (F)

ODPOVĚDĚT
Sabina V. (bluezuu) ID 317012 (10.9.2013, 15:21)
tak to si ani nedokážu představit, že bych nevěděla kolik bere...on si může klidně ulejvat prachy a ona se bojí koupit rohlík navíc ne +o( a pokud ho živila 4 roky, tak je to vubec sprosťárna... my máme prostě peníze společný, ikdyž sem byla bez práce nebo teď sem na rodičáku, tak se to tu neřeší, co je moje a co je jeho... a nevím, proč by vaše sestra měla jet každej měsíc na nulu a on si žít jako pán, jenže na tohle neměla nikdy přistoupit a udělat dusno hned,jak tohle vymyslel,teď mu těžko bude vysvětlovat, že je to takhle špatně,když si zvykl +o(

ODPOVĚDĚT
Natali R. (NataR) ID 131699, mimibazar.cz/natar (9.9.2013, 16:54)
tak to je jak přes kopirak náše domacnost ,-)

ODPOVĚDĚT
Iveta N. (Atevi) ID 2833 (9.9.2013, 22:48)
I naše. (Y)

ODPOVĚDĚT
Michaela Š. (Misanera) ID 437536 (9.9.2013, 16:20)
Dohromady ani náhodou...jak k tomu pak přijde ten co například vydělává víc..to mi přijde nefér..a znak nedůvěry..to, že má s vámi dítě a vzal si vás, tím chcete říct, že je znak nedůvěry?.. :-)
Od začátku vztahu u nás bylo vše napůl. Každý svůj účet, nebo účty, Přišla výplata, zaplatili jsme nájem a výdaje napůl, jídlo-jednou platil on, podruhé já atd.
Pak když jsme měli lepší fin. situaci, dohodli jsem se, že každý týden dáme určitou částku na spořící účet a se všim se jelo stále napůl..když se něco kupovalo navíc..třeba něco do bytu, nebo tak, tak jsem se dohodli, nebo dali napůl. Oblečení každý ze svého, nebo jednou zaplatil on, pak zase já.
Od doby co jsem byla těhotná a než jsem si vyřídila přídavky, tak se jelo z úspor. Od doby co máme syna a jsem na rodičovském, tak z přídavku celé sipo a poplatky co máme, mám já na účtu a jeli jsme napůl, ale vždy mi dal něco navíc ab

ODPOVĚDĚT
Jana K. (bobule825) ID 493909 (10.9.2013, 10:59)
Děkuji za názor, ale pořád je to u Vás férové jednání....když jste byla na rodičáku a bylo potřeba něco navíc partner Vám to poskytnul a dáváte si stranou do společných úspor.Tady platí sestra vše jenom z peněz svých a pak to co jí dává on(10 000 ,-)Pokud je potřeba něco do domu tak on se angažuje pouze v případě drobností(třeba žárovky ,-)) a jinak je to přece barák mojí sestry.Že se on rozhodl v tom domě žít už ho nezajímá a pokud by byl někde v nájmu, tak bude asi také hradit spoustu položek navíc i když byt není jeho.Mě vadí ten přístup.On se neangažuje doma ani na zahradě(občas poseče trávník)nebo omeje nádobí, ale jinak je sestra služka a on přece vydělává pro rodinu.Je pryč od rána do večera a z druhé práce nikdo neví kolik vydělává(ségra ale dostane jenom těch 10 000)Pokud přijde doplatek na plyn nebo el. strhne se to z jejího účtu ...

ODPOVĚDĚT
Michaela Š. (Misanera) ID 437536 (10.9.2013, 11:56)
jen vás opravím,ne do společných úspor,úspory si děláme každý zvlášť(samozřejmě když je potřeba na ně sáhnout,vždy si to povíme,nebo se dohodneme,teřba jako když chce manžel někomu půjčit peníze,tak se mne zeptá,jestli má..a akorát vždy dostane vynadáno,proč se mě ptá..jsou to jeho peníze ,-) )
Každopádně..případ vaší sestry..chlapa má opravdu zvláštního..takto by se mi to nelíbilo,ale opět,když je někde chyba,není to pouze chyba jedné osoby..takže by jsi měla doma udělat pořádek,očividně takto nefungují krátkou dobu-
Každopádně být vámi je nechám ať si to vyřeší..já se snažila rodině vždy pomoct,a i když jsem pak z toho vyšla jako nejhorší člověk na světe,dlouho mi trvalo se poučit a zjistit,že se do toho nemám plést..Jsou dospělí,musí si poradit sami,nemůže je při každé krizi někdo držet za ručičku.To je život.
Navíc,stále by situace mohla být horší,podle mě je dobře,

ODPOVĚDĚT
Jana K. (bobule825) ID 493909 (10.9.2013, 11:03)
a on jí to možná časem dá ... a také jí to okamžitě vyčte.To že by se chlap měl o ženu na mateřské postarat, pokud s ní chtěl mít dítě už jde asi mimo něho...za celou dobu co je na mateřské jí nevzal do kina, na oběd nebo na dovolenou a do porodnice ji nedonesl ani kytku.Za mě je to omezený sobec :-$

ODPOVĚDĚT
Eva N. (evča10) ID 48486 (9.9.2013, 16:36)
no ale stejné by to bylo i kdyby jste měly společné učty :-D :-D :-D

ODPOVĚDĚT
Michaela Š. (Misanera) ID 437536 (9.9.2013, 16:45)
Momentálně asi ano,že,když nevydělávám,mě jde o celou tu dobu co jsme spolu,to se tu řeší,jak to lidi mají.Tak nevím co je vám k smíchu ,-)
Dejme tomu kdybych měla příjmy,měli jsme společný účet,a brali by jsme z něj každý jak by jsme chtěli,tak to rozhodně není dobré!
A to celou dobu jde..s tímto obdobím jsme počítali,stále mám naspořeno,takže bych neměla problém,ale je naprosto zbytečný vyházet úspory,na tom se s manželem též shodneme.Až budu i já vydělávat..a kéž se mi podaří najít shodnou práci jako má manžel,tak by to byla pohoda a i kdyby jsme každý vydělávali dejme tomu 70tis/měsíc,stále bych nešla do společeného účtu..ani při 12tis/měsíčně.. (hello)

ODPOVĚDĚT
Markéta Š. (Auško) ID 323262 (9.9.2013, 16:11)
Nemyslím si, že to, že máme rozděloeno "kasu" je známka nedůvěry ... ale záleží jak se pak partneři podílejí na financování ....

My máme každý svůj BÚ, máme rozděleno co kdo platí, pokud chceme něco navíc platí přítel (má vyšší plat) nebo vybereme ze spořícího účtu .... přesto mu věřím, když náhodou nevyjdu tak mi vybere nebo přepošle .... kdybychom měli společný účet, tak všechno utratím :) ,-)

ODPOVĚDĚT
Jana K. (bobule825) ID 493909 (10.9.2013, 10:53)
No jenže takto to u nich není, vy i když máte každý vlastní účet, tak Váš partner když vydělává víc přispěje ze svého a nenechá Vás na holičkách.U nich je to jinak, sestra je navíc nemocná a nejspíše teď přijde o práci po mateřské a pak bude na všechno sama.On jí dá pouze těch 10 tisíc a pak platí obědy dceři ve školce a tím to končí.I když nebude mít sestra peníze on ji žádné další nedá.Čili v nejhorších časech ji na všechno nechává samotnou a tomu já neříkám partner do života ...

ODPOVĚDĚT
Markéta Š. (Auško) ID 323262 (10.9.2013, 20:07)
určitě souhlasím s Vámi, že model Vaší sestry není v pořádku, jen jsem chtěla říct, že to že dva nemají společný účet není znakem nedůvěry .... obdivuji Vaší sestru, že toto toleruje .....

ODPOVĚDĚT
KAROLÍNA VEČEŘOVÁ (KODLINA) ID 215243, mimibazar.cz/kodlina (9.9.2013, 15:56)
my máme finance rozdělené, na dva účty, sice prakticky co partner vydělá, jde na hypo , spoření, školku a poplatky. Zbude mu cca dva tisíce. Ty má na benzín, a zbytek pro sebe. Je nenáročný ,-) já platím jídlo (již pracuji, tak je to lepší , než na md) a zbytek jako oblečení, zábavu atd. Jinak kdyby mu zbývalo víc, tak by mi to stejně všechno nedal, protože já neudržím korunu v ruce. Příjmy máme cca stejné plus mínus. Kdyby vydělával o dvacet a víc tisíc než já, tak udělá při výplatě stojku , nebo bych šla od něj, to už zavání sobectvím (F)

ODPOVĚDĚT
Jana K. (bobule825) ID 493909 (10.9.2013, 10:49)
Díky za odpověď naprosto s Vámi souhlasím (F)

ODPOVĚDĚT
Markéta Š. (Auško) ID 323262 (9.9.2013, 16:28)
nápodobně :)

ODPOVĚDĚT
Petra Š. (petula02) ID 306862, mimibazar.cz/petula02 (9.9.2013, 15:49)
Možná by si mohla sestra vést jeden měsíc podrobné účetnictví - veškeré příjmy a výdaje za měsíc. Pak si s manželem sednout nad tím sednout a promluvit si o tom.
Jedni naši známí platí ze svých příjmů určitá procenta na společný účet, z toho se pak hradí společné náklady (bydlení, jídlo, výlety, dovolená, potřeby pro děti) a co jim zbyde mají pro svou potřebu.
Jinak si myslím, že by příjmy měly být společné.

ODPOVĚDĚT
Jana K. (bobule825) ID 493909 (10.9.2013, 10:48)
Podrobné účetnictví mu předkládala několikrát a pokaždé se dozví, kde na to on má chudák krást a že jinde se také musejí uskromnit a že je spousta rodin, kde se žije s 10ti tisíc.Tak myslím, že má asi na mysli sociálně slabé nebo už nevím ...normální lidé podle mě takto nežijí :-$

ODPOVĚDĚT
Alžběta B. (Bethena88) ID 325769, mimibazar.cz/bethena88 (9.9.2013, 15:44)
Ačkoliv máme s manželem každý svůj účet, tak jsme nikdy (ani když jsme spolu jen chodili) nerozdělovali peníze na MOJE a TVOJE. Když jsme se ještě jako studenti sestěhovali dohromady, platilo se od manži z účtu všechny poplatky, ode mě jídlo a zábava. Benzín jak to zrovna vyšlo. Ták to v podstatě zůstalo i teď, když už oba vyděláváme. Brzy se nám to trochu změní, protože nám přibyde hypo a ta se bude platit z mého účtu, takže mi manža bude na účet posílat nějaké peníze, abychom mohli fungovat stejně, jako doteď. Pokud někde jsme a platíme hotově, tak platí ten, kdo má zrovna hotovost (L)

ODPOVĚDĚT
Jana K. (bobule825) ID 493909 (10.9.2013, 9:13)
Tohle u nich nikdy myslím už nenastane, nic se nezměnilo ani s narozením jejich dcerky.Moje a tvoje je tam na denním pořádku a on už se myslím nikdy nezmění, pokud to neudělal po narození dcery.navíc ji neustále připlble šikanuje s půjčováním auta a neustálým komentářem kolik auto stojí a tak ... sestra platí dvoje školné, věci na sebe pro děti jejich pojistky, protože podle něho je všechno tohle asi zbytečné ...

ODPOVĚDĚT
Jitka P. (jav) ID 143247 (9.9.2013, 15:41)
Jani se bojím že pokud pochopí sestra, tak nepochopí její partner. Kdyby chtěl žít normálně (tj společné finance) už by to udělal. Tohle je smutné, ale někteří muži prostě nedospějí do toho - společného života. Držím sestře palce.

ODPOVĚDĚT
Jana K. (bobule825) ID 493909 (10.9.2013, 9:10)
Napsala jste to přesně, on ještě nedospěl a už se to myslím nikdy nestane.Nás naši rodiče naučili štědrosti a tak to je až takový extrém, že sestra svého partnera první 4 roky živila (sice s ní ještě nebydlel)ale byl u ní každý den, protože doma jak tvrdil, jeho maminka neměla v lednici nikdy nic(hlavně ale že měla na lyžování třeba v Alpách)a navíc se po něm pořád něco chtělo.Sestra byla naprosto pitomá, protože mu věřila jaký je vlastně chudák a tak ho 4 roky živila a chodil si k ní více méně odpočinout :-$

ODPOVĚDĚT
Dagmar M. (dagram) ID 102277, mimibazar.cz/dagram (9.9.2013, 15:33)
jsme spolu 28let počítám od svatby a kasa společná ani jeden z nás nikdy neuvažoval dělit na moje a tvoje. S chlapem který by mě dal příděl a z toho vše zaplat a vše dětem a sám měl to samé pro sebe nooo to bych nechtěla. Dům máme společný, domácnost taky děti máme spolu tak společná kasa je přece normální.

ODPOVĚDĚT
Jana K. (bobule825) ID 493909 (10.9.2013, 9:07)
Oni nemají společný dům, ten je sestry a on vlastní zase auto, ale třeba naši rodiče to mají roky taky tak a nikdy je nenapadlo, že by jeden nepřispíval automaticky i na to ostatní.Máma sice nevlastní dům(je psaný na tátu)ale celé roky je to jejich společné a na všem se společně podílejí, ale tady je to o tom že on od začátku nastavil tohle a sestra si to nechala líbit :-$

ODPOVĚDĚT
Celkem: 26 (zobrazuje se 1-20)1, 2 další >>