Jak postupovat u vrácení nevyžádaného balíčku?
Prosím o radu, manželovi volal někdo přes telefon a nabízel na zkoušku nějaké holicí strojky, že prý může balíček vrátit, jen zaplatit pošt.140,-. Až to položil, tak si uvědomil, že udělal blbost, ale bohužel na číslo se nelze dovolat. Pokrač.v kom.
FOTKU MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Celkem 12 komentářů
Lenka K. (limet) ID 93059 (20.9.2013, 13:39)
já bych to nepřevzala a bylo by vyřešeno. Na to nárok má. (F)

ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 99576 (19.9.2013, 19:39)
No jasně, vždyť ho nemusí vůbec přebrat. (F)

ODPOVĚDĚT
Jana B. (hotelka) ID 458868 (19.9.2013, 19:19)
Tak něco podobného se mně stalo u DORMEA a zpětný telefon nefungoval mají ho pouze pro svou potřebu a tou je co nejvíce prodat zboží.Tak že jsem balíček nepřevzala a je vystaráno.Nový způsob ŠMEJDŮ. (6) (6) (6)

ODPOVĚDĚT
Vladimíra N. (wladka) ID 140634 (19.9.2013, 18:34)
prostě a´t ho na poště nepřebírá. oni ho tam chvíli nechají a pak ho vrátí.

ODPOVĚDĚT
Ivana Ř. (sedmi) ID 29605, mimibazar.cz/sedmi (19.9.2013, 16:22)
Nic bych si z toho nedělala, balíček bych nepřevzala a ať to pošta vrátí nazpět. Vzhledem k tomu, že si to manžel mohl rozmyslet a odstoupit od ústní smlouvy a nikdo mu to na druhé straně nezvedl....netrápila bych se. Je spousta firem, co na toto hřeší. Mě se stalo, že jsem takto kývla na nějaké doručování balíčků za 129 kč pro dítě, vždy fikaně složenka uvnitř, nikde jsem nepodepsala převzetí balíčku a když jsem je urgovala písemně, nic se nevyřešilo...Tak jsem balíčky nechávala na poště s tím, že jsem si nic neobjednala a byl klid.

ODPOVĚDĚT
Hanka B. (Hanka_Bohmova) ID 272761, mimibazar.cz/hanka-bohmova (19.9.2013, 15:53)
Vzhledem k tomu, že kupní smlouvu můžete uzavřít po telefonu, tak bych se starala o to, jestli on jasně vyjdářil, že s koupí souhlasí, a jestli to bylo nahráváno (tj. oni mohou podat důkaz o uzavření smlouvy). Myslím, že kdyby to nahrávali bez upozornění, že se to snad nedá použít, takže tam by bylo asi možno se tvářit, že nic neproběhlo (svědci by k tomu asi nebyli použitelní).

Pokud smlouvu uzavřel, tak odstoupení ve 14denní lhůtě, podobně jako když vracíte věc koupenou na netu.

ODPOVĚDĚT
Sona H. (Sona80) ID 469555 (19.9.2013, 15:51)
nepřevzít, vyřešeno... žádný problém mít nemůže, nevím z čeho.. v rychlosti a nerozvážnosti po telefonu někdo něco odsouhlasí a prodejci to vědí... pak nastoupí strach a dotyčný zásilku raději převezme (to také dobře ví)... a to je chyba.. Paní Kamila to píše naprosto správně .. (F)

ODPOVĚDĚT
Eva D. (Evík28) ID 89452, mimibazar.cz/evik28 (19.9.2013, 15:47)
http://www.mimibazar.cz/prispevky.php?id=17084078 (F)

ODPOVĚDĚT
Pavla V. (krasajda) ID 59152 (upraveno 19.9.2013, 19:20)
jak postupovat nevím.....ale já jednou tuhle nabídku přijala a za sebe můžu říct, že to docela šlo ( teda jednorázový nákup žiletek byl dražší, ale vydrželo nám to s dcerou několik let ) - pak jsem se musela nějak odhlásit...
bylo to tohle
http://www.flexifront.com/cz/stella/info.asp
-přečtěte si poslední větu...

ODPOVĚDĚT
Jarmila J. (JarJak) ID 279130, mimibazar.cz/jarjak (19.9.2013, 15:07)
Může pak balíček nepřevzít? Nebo raději převzít a pak zrušit (doufám, jen že to pak půjde... (6) :-@ Děkuji.

ODPOVĚDĚT
Kamila Č. (Piňďová) ID 94842 (19.9.2013, 15:06)
Až přijde tak si jej nepřebere a je to vyřízené (F) a pošta ho odešle zpět

ODPOVĚDĚT
Jarmila J. (JarJak) ID 279130, mimibazar.cz/jarjak (19.9.2013, 15:08)
No mám obavu, aby z toho pak nebyly potíže, že si něco "objednal" a pak nepřevzal... 8o|

ODPOVĚDĚT
Kamila Č. (Piňďová) ID 94842 (19.9.2013, 15:13)
Nevím jaké potíže by mohl mít-nepodepsal žádnou smlouvu.............k ničemu se nezavázal -prostě změnil názor (stejné by to bylo kdyby nebyl doma zastižen a doručovatelka by mu nedala lístek do schránky) tak to taky po nějaké době zašlou nazpět) já bych to nepřevzala (F)

ODPOVĚDĚT
Hanka B. (Hanka_Bohmova) ID 272761, mimibazar.cz/hanka-bohmova (19.9.2013, 15:50)
Smlouva může být uzavřena i po telefonu... ale je tam samozřejmě možnost odstoupení, jako u nákupu přes net.

ODPOVĚDĚT
Sona H. (Sona80) ID 469555 (upraveno 19.9.2013, 16:47)
Již nebylo místo...tohle není závazně uzavřená smlouva po telefonu.. pracovala jsem v AK.. zde paní může argumentovat: to se na to číslo nelze dovolat zpět? Co je to za společnost, že jí nemůžete kontaktovat??? Zde není co řešit. Navíc srovnáváte nesrovnatelné... když objednám šaty, mám na prodejce KONTAKT, rohlík nebudu komentovat... praxe je jiná a tyto společnosti to ví (chyba je převzít) ... právník by je rozcupoval na kousky.. mluvím z praxe

ODPOVĚDĚT
Sona H. (Sona80) ID 469555 (19.9.2013, 16:50)
Zase není místo.. Hanko, vím, co je v zákoně.. jen prokazatelné závazky plynoucí ze smluv uzavřených po telefonu... není to tak jednoduché.. (vždy je nutné prokazování a hlavně dokazování... o tom zde nemůže být řeč..)
PS: jinak Hanko, vím, že tady hodně pomáháte a vždy si ráda přečtu to, co píšete, jste neskutečná (a to myslim jen v tom dobrém slova smyslu)

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Hanka B. (Hanka_Bohmova) ID 272761, mimibazar.cz/hanka-bohmova (19.9.2013, 16:46)
Já bych jen ráda vyvrátila názor, že platná smlouva = podepsaný papír.

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Sona H. (Sona80) ID 469555 (upraveno 19.9.2013, 16:19)
Hani, ano, to máte pravdu... nicméně je to určitý druh smluv (většinou promtní obchody), kdy je závazek napevno uzavřený po telefonu - jedná se např.o devizové obchody (uzavíráte v T čase), kdy už ale máte smlouvu se společností uzavřenou.. toto je jen marketing... nic jiného.. ještě bych doplnila: nahrávaný telefon a ověření dotyčného .. takhle to mohl být kdokoliv na druhém drátě a potvrdit pouze jméno a adresu.. smlouva uzavřená po telefonu toto určitě není..

ODPOVĚDĚT
Hanka B. (Hanka_Bohmova) ID 272761, mimibazar.cz/hanka-bohmova (19.9.2013, 16:19)
Rozhodně nesouhlasím, že telefonicky může vzniknout kupní smlouva jen v případě, že už je uzavřena nejdříve obecně smlouva se společností.

Úkon ověření prodejce - přece není nutná podmínka. V pekárně přece nežádáte prodavačku o občanku, v e-shopu nevyžadujete elektronický podpis. Když si koupím šaty a nebudou se mi líbit, těžko napadnu kupní smlouvu s tím, že jsem předem neprovedla úkon ověření prodejce v ržp (samozřejmě pokud tam je).

Kopíruju z webu ČOI
POZOR! Někdy se však stává, že spotřebitel je osloven s nabídkou zboží po telefonu (případně e-mailem). Když na tento telefonát (e-mail) reaguje kladně a zboží si objedná, nejde už o nevyžádanou zásilku! V takovém případě musí spotřebitel zboží buď zaplatit, nebo má právo zboží do 14 dnů odesilateli vrátit bez udání důvodu.

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
jana b. (maršmeloun) ID 406290 (19.9.2013, 15:05)
Jarmil,něco podobného řeší paní ted v poradně,ta už má balíček se strojkem doma,jukněte do poradny(chápete chování některých lidí).

ODPOVĚDĚT
Jarmila J. (JarJak) ID 279130, mimibazar.cz/jarjak (19.9.2013, 15:17)
Nemůžu ten dotaz dohledat *-)

ODPOVĚDĚT
jana b. (maršmeloun) ID 406290 (19.9.2013, 15:25)
je to v sekci PORADNA chápete to chování některých lidí,dotaz tam je dán v 14.20hod,to musíte určitě najít. (dance)

ODPOVĚDĚT
Nada B. (Nadys) ID 192716 (20.9.2013, 0:29)
to ale není Poradna ,ale Diskuse..

ODPOVĚDĚT
jana b. (maršmeloun) ID 406290 (20.9.2013, 8:30)
jééé Nadi no vidíte,jak jsem stará tak jsem blbá ,-) ,-)jak chodím pořád do PORADNY,tak jsem to napsala špatně,ale v hlavě jsem měla pořád DISKUZI +o( +o( +o(.

ODPOVĚDĚT
Jarmila J. (JarJak) ID 279130, mimibazar.cz/jarjak (19.9.2013, 15:43)
Možná je smazán, hledám podle názvu i času, ale nic.. :^)

ODPOVĚDĚT
jana b. (maršmeloun) ID 406290 (19.9.2013, 15:48)
http://www.mimibazar.cz/novy_diskusni_prispevek.php?id=17084078 je tam :-)))

ODPOVĚDĚT