Máte někdo zkušennosti se školou 1.stup.Montessori
minulý týden jsem viděla reportáž na Nově ve Víkendu o škole montessori a začala jsem zvažovat, jestli malýho tam nezkusit dát. Ale nemáte někdo zkušennost s přechodem pak na vyšší stupeň, případně na stř.školu? To musí být pecka mezi oči....
FOTKU MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Celkem 14 komentářů
Veronika R. (Jejeja) ID 45580, mimibazar.cz/jejeja (9.10.2013, 8:59)
... pokračování 5 .. se jděte podívat na vyučování (nevím odkud jste, ale u nás to bylo normálně možné) a popřemýšlejte, zda to pro Vaše dítě bude fajn. A přechodem se netrapte... už v Mont. nám učitelky říkaly, že rodiče to řeší mnohem víc (a mají větší strach) než děti.. měly pravdu. My viděli katastrofické scénáře, děti to zvládly v pohodě. [A] ... Snad jsem Vám trochu Mont. přiblížila... omlouvám se, že to nešlo stručněji (L)

ODPOVĚDĚT
Monika G. (tygrik) ID 75173, mimibazar.cz/tygrik (9.10.2013, 13:37)
díky moc, právě proto sháním info kde se dá. Mám bohužel nebo bohudík...teď nevím......z obou stran i pro i proti, takže pořád jsem na vážkách. Dneska jdeme do přípravky a možná se tam dozvím, že se tam vůbec nedostane, tak to pak řešit ani nebudu, ale asi to zkkusím......uvidím, co mi řeknou.....

ještě jednou moc děkuji (L)

ODPOVĚDĚT
Veronika R. (Jejeja) ID 45580, mimibazar.cz/jejeja (9.10.2013, 8:56)
pokračování 4 ... Pokud bych to měla shrnout... Montessori vzdělávání je prostě jiné, ne lepší, ne horší. Jiné. Z Mont. neodchází nevychovaní, drzí lemplové, ty si rodiče vytvářejí doma, tak jako rodiče dětí z klasické třídy. Mont. mi přijde super pro děti cílevědomé, které si jdou za výkonem, kterým vyhovuje jejich vlastní tempo výuky - ať to rychlejší, že se toho mohou naučit mnohem více, nebo to pomalejší, že nejsou stresováni srovnáním s ostatními. Pro děti, které potřebují vedení a jasně slyšet, teď čteme máma, si myslím, že je vhodnější klasická škola. Prostě každé má své pro a proti. Jako rodič jsem tedy velmi oceňovala komunikaci škola - rodiče, učitelé velmi vítali zpětnou vazbu z rodin, vždy byli velmi vstřícní k jakýmkoliv individuálním potřebám dětí (různá dietní opatření, fyzické handicapy...). Pokud přemýšlíte o Montessori... najděte si co nejvíce informací, ideáln

ODPOVĚDĚT
Darina V. (Darrrka) ID 47895 (9.10.2013, 12:37)
Verčo, napsala jste to krásně! (Y) (Y) (Y) Taky jsem měla holčičku v Montessori (školce).

ODPOVĚDĚT
Veronika R. (Jejeja) ID 45580, mimibazar.cz/jejeja (9.10.2013, 8:48)
pokračování 3 ... Ale to se srovnalo velmi rychle. ... Hodně jsem se během let setkala s názorem, že děti z Montes. (resp. z jakékoliv alternativy) jsou rozmazlené, nevychované, drzé, dělají si co chtějí.... to je nesmysl, takové děti se najdou napříč všemi školami, v Monts. se nikdy netolerovala drzost nebo agresivita, děti - i když si mohou vybrat, co budou dělat, tak dělat samozřejmě musejí. Rozdíl je samozřejmě i v tom, že MOnt. nemá známkování, každé pololetí jsme dostali hustě popsané dvě A4, na kterých bylo podrobně vypsáno, co se děti za toho půl roku naučily, co jim šlo, v čem mají přidat... za mě super, děti jednoznačně preferují známky (a to nejsou premianti ,-) )....

ODPOVĚDĚT
Veronika R. (Jejeja) ID 45580, mimibazar.cz/jejeja (9.10.2013, 8:40)
pokračování 2... Na druhou stranu dodnes bojujeme s diktátama, protože ty v Mont. prostě nejsou a děti měly problém stíhat. Jinak se v Mont. hodně pracuje formou projektů, děti jsou hodně vedeny k samostatnosti, ale i k týmové práci, k diskusi (což může u některých "klasických" učitelů být problém), ale já to vidím jako velký přínos pro život, nebojí se promluvit, nebojí se dospělých. A opět na druhou stranu, loni (to jsme přecházeli) nosily děti (no spíš syn - on je dost flegmouš ,-) ) poznámky kvůli zapomenutí něčeho, termíny jsme taky moc neznali.

ODPOVĚDĚT
Šárka K. (Skipi) ID 3074 (9.10.2013, 8:49)
Dobrý den Veroniko děkuji vám ze jste napsala tolik poznatku ze skoly montessori :-) koukali jsme ze jste z Kladna ja bydlím u Kladna a jestli by vám to nevadilo do jake základní skoly jste chodili? Klidně mi to napište do vzkazu. Vím ze na kladné ze montessori školka i škola ale jsou státní a bohužel uz do školky odmítají děti mají plno takže jsme musela najít jinou školku. Nicméně budeme pak řešit skolu tak se ptám. Moc vám dekuji (F) (F) (F) (F) hezky den Šárka

ODPOVĚDĚT
Veronika R. (Jejeja) ID 45580, mimibazar.cz/jejeja (9.10.2013, 9:03)
Šárko, taky jsme z Kladna ... syn odchodil v Montessori i celý první stupeň, dcera 1. a 2. třídu. Teď chodí oba na "starou Amálku". Kdybyste ještě chtěla něco vědět, klidně se zeptejte.

ODPOVĚDĚT
Marcela K. (marcela) ID 278, mimibazar.cz/marcela1 (9.10.2013, 8:52)
Šárko, tady je paní,která měla dcera v Montessori, v Kladně.
http://www.mimibazar.cz/bazar.php?user=4999
Pokud vím, dcera se přímo těšila do jiné školy.
A za mě-školka klidně, škola určitě ne.Metody Montessori se mi líbí, svoje děti byhc tam ale určitě nedala. Ani byhc nemohla, kluci jsou hyperaktivní a v takovém případě se Montessori ani nedoporučuje ,-) Dalším důvodem je, že počítám u svých dětí s víceletým gymnáziem, Montessori pak není vhodné...

ODPOVĚDĚT
Veronika R. (Jejeja) ID 45580, mimibazar.cz/jejeja (9.10.2013, 9:05)
Marcel, já úplně chápu, že někdo Montessori ano, někdo ne... jen na doplnění k víceletým gymnáziím... když jsme u syna řešili přechod, resp. druhý stupeň (na Kladně je jen první), tak velká část dětí šla právě na osmiletý gympl, všichni udělali přijímačky. Ale byly to přesně ty "studijní" typy (to nemyslím nijak zle) (L)

ODPOVĚDĚT
Marcela K. (marcela) ID 278, mimibazar.cz/marcela1 (9.10.2013, 9:18)
ale já tomu věřím, jenže takhle dopadne právě jen pár těch "studjních typů", já nemám nici proti Montessori, u nás ve školce i škole se například některý metody a pomůcky využívají. Jen to vyžaduje větší sebedisciplinu dětí a tu spousta dětí nemá.Navíc strašně záleží na aplikaci Montessori v praxi, u nás to zas tak moc učitelů a škol neumí, Montesori prostě nemá takovou tradici.
Někomu ale může bejt Montessori šitá na míru, každý dítě je jiný.. (F)

ODPOVĚDĚT
Veronika R. (Jejeja) ID 45580, mimibazar.cz/jejeja (9.10.2013, 9:20)
Naprostý souhlas (F)

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Šárka K. (Skipi) ID 3074 (9.10.2013, 9:00)
Dobrý den marcelko děkuji moc za tip :-) ja s vami naprosto souhlasím ze ne kazdemu dítěti to muže vyhovvat stejně tak ne kazdemu vyhovuje běžná školka ale napsat ze z děti z montessori jsoubfrackove , nerespektují autority atd je naprostý nesmysl :-) my chodíme a michalkovi moc vyhovuje prosla jsme kurzem respektovat a byt respektován a moc se mi líbil ten jejich přístup k dětem ale i k lidem mezi sebou protože dost často sami dospěli se k sobě neumějí chovat slusne :-) tak hlavně at vám vezmou na gymnázium a jste tam spokojeni :-)

ODPOVĚDĚT
Veronika R. (Jejeja) ID 45580, mimibazar.cz/jejeja (9.10.2013, 8:32)
pokračování... dítě zrovna "nastavené" na určitou činnost, má se jí věnovat (třeba týden v kuse), protože se jí naučí mnohem rychleji a snadněji, než když to bude dělat na povel. Na druhou stranu... rámec toho, co musí děti v Montessori umět po prvním stupni, je naprosto shodný s klasickou ZŠ, takže nehrozí, že by nadšený a nadaný matematik neuměl vyjmenovaná slova, prostě proto, že ho čeština nebaví. Po přechodu na běžnou ZŠ byly děti v něčem lehce napřed, v něčem jsme lehce doháněli, ale opravdu to bylo víceméně stejné. Napřed bývají děti z Mont. v matematice, ta se učí hodně jinak, děti si ji umí představit a tím i lépe chápou. Syn už léta počítá z hlavy mnohem rychleji než já, protože to prostě vidí ,-)

ODPOVĚDĚT
Monika G. (tygrik) ID 75173, mimibazar.cz/tygrik (9.10.2013, 13:31)
no jo, jenže my do montessori školky nechodili......jde o to,že by z obyč.školky šel právě do 1.třídy. On má odklad - v pedag.psychol.poradně mu řekli, že je ještě strašně hravý a nevyzrálý (pochopila jsem z toho, že je prostě pomalej ,-) ), tak právě proto jsem si říkala, jestli třeba to montessori by pro něj nebylo lepší, ale zas aby pak nebyl pozadu než doleze na druhý stupeň......no mám z toho hlavu jak stodolu :-D

díky za postřeh. Monča

ODPOVĚDĚT
Veronika R. (Jejeja) ID 45580, mimibazar.cz/jejeja (9.10.2013, 8:27)
Zdravím Moniko,
moje děti mají za sebou školku a první stupeň Montessori.. resp. syn celý první stupeň, dcera první a druhou třídu. U nás je jen první stupeň, takže jsme pak řešili kam se synem a šla tedy rovnou i dcera, aby byli na stejné škole. Za mě ... školka super, hodně se tam děti vedou k toleranci k ostatním, k vnímání potřeb a pocitů ostatních, k respektu. Navíc děti uměly spoustu věcí ještě před první třídou... písmena, hláskování, skládání slov, základní sčítání.. aniž by k tomu ale byly nuceny. První třída pak v podstatě navázala na školku... ve smyslu, že pokud už dítě umělo číst, nemuselo znovu začínat u a, o, máma, ale pokračovalo v tom, co už umělo. Základka je opravdu jiná než klasická škola. Nechci říkat lepší nebo horší, prostě jiná. Děti si mohou vybrat co se právě budou učit... jestli se budou věnovat češtině nebo matematice, hodně se vychází z toho, že pokud je

ODPOVĚDĚT
Šárka K. (Skipi) ID 3074 (9.10.2013, 8:19)
Dobrý den Monika ja se nikdy do diskuzi a komentářů ne zapojují ale tentokrat udělám výjimku protože když tady čtu ty příspěvky neda mi to :-) montessori systém není o tom ze je pro výjimečně nebo odlišné děti je to proste jen jiný systém přístupu k dětem a jestli z dítěte vyroste fracek je o tom jak bude vychován rodiči :-) ze děti z montessori neuznávají autority??? Další nesmysl a ukázka neznalosti o teto metodě. I podle montessori metody je nutné dětem postavit hranice oni je potrebuji a je jedno jestli je vedete montessori přístupem nebo jiným. Montessori metoda je jen jiný zpusob jak můžete svoje díte vest životem ale neznamená to ze si děti dělají co chtějí nerespektují hranice, ostatní atd. Přístup k dětem je " respektovat a byt respektován" ze děti nebiji na t om nevidím nic špatného naopak vychovat díte bez křiku a pohlavku je podle mne úžasné a ja sama jdu tímto směrem. Myslím si ze díte při pře

ODPOVĚDĚT
Darina V. (Darrrka) ID 47895 (9.10.2013, 12:35)
Naprosto souhlasím se vším, co píšete. Holku jsem měla ve školce Montessori a vím, jak skvěle tam ty děti vedli k respektu a toleranci vůči potřebám jiných, a základní školy vzkazují každoročně této školce, že ty děti z Montessori se prostě krásně poznají, mají všeobecný rozhled, umí si po sobě automaticky uklízet, a mnoho dalšího. Ta odezva je obrovská! (Y) (Y) (Y) (Y) (Y)

ODPOVĚDĚT
Nada B. (Nadys) ID 192716 (9.10.2013, 0:34)
Ano ,kdybych měla tu možnost dala bych svoje dítě klidně do téhle školy a byla bych za to ráda.Jednu dobu jsem se o to dost zajímala a mrzí mě že tady nemám nic dostupné.

ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 18727 (9.10.2013, 0:02)
běžný život..myslíte,že se s vámi někdo zabývá? je o boj o přežití, asi bych raději své mládě na ten boj dobře připravila,tak

ODPOVĚDĚT
Hana N. (HankaN) ID 50703 (8.10.2013, 22:28)
Napsat důvody by bylo na dlouho, ale: viděla jsem několik alternativních škol a nikdy bych tam dítě nedala (byť celkově spíš jdu proti proudu). Vlastně dala - pokud bych měla dítě mentálně postižené. Mají hezký přístup k dětem, berou odlišnosti apod.... ale "většinové" dítě bych tam nedala.

Jé - máte přezdívku na mmb Tygřík - to je přezdívka mé dcery ve skautu :-)

ODPOVĚDĚT
Eva J. (Evule11) ID 38082 (8.10.2013, 21:40)
Zdravím, docela mě to jednu dobu zajímalo, tak jsem k tomu hledala informace, hlavně jestli existuje nějaké studie, nebo výzkum, zda jsou ty děti potom úspěšné v dalším studiu životě atd, nebo co jim to celkově přinese. Pamatuju si, že jsem zjistila, že moc toho opravdu není, ale dohledala jsem nějaký výzkum, kde porovnávali úspěšnost 2 tříd ze stejné školy (jedna montesorri, druhá normální) a zjistili, že výsledky byli zhruba stejné. Tj. žáci z třídy montesorri nebyli nijak výrazně úspěšnější, ale bylo to zhruba nastejno (ve vědomostech atd) tak nějak si to pamatuji. Pak jsem se tím už nezabývala.

ODPOVĚDĚT
Monika G. (tygrik) ID 75173, mimibazar.cz/tygrik (8.10.2013, 21:48)
no to ani nečekám, že by byli úspěšnější, spíš mi jde o zařazení pak ve vyšších třídách, jestli jsou schopni......

díky za postřeh (L)

ODPOVĚDĚT
Simona V. (Baboon) ID 3978, mimibazar.cz/baboon (8.10.2013, 21:05)
znám pár případů ve svém okolí a není to bohužel žádná sláva.....tyto děti se pak neumí začlenit do " normální " společnosti a v dospělosti mají problém být někomu podřízené, protože prostě vyrůstaly jako květinka ve skleníku a stále slýchaly, jaká jsou individualita......netýká se to určitě všech dětí, ale i já bohužel pár fracků, jak vy píšete, znám a znám i 2 mladé dospělé, které ohrnují nos nad dle mne výborným zaměstnáním proto, že jak už jsem psala výše, neumějí se nikomu podřídit :-$....např. moji kluci by neobstáli, protože jsou to prostě zlobidla a potřebují řád a pevnou ruku

ODPOVĚDĚT
Monika G. (tygrik) ID 75173, mimibazar.cz/tygrik (8.10.2013, 21:49)
díky moc za postřeh, právě to je ono.....z čeho mám strach..... *-)

ODPOVĚDĚT
Pavlína F. (anilvap2) ID 126004, mimibazar.cz/anilvap2 (8.10.2013, 21:03)
Sama zkušenosti nemám, nicméně si dovolím se k tomu vyjádřit. Četla jsem jeden článek na toto téma, bohužel už nevím kde, že děti z těchto alternativních forem studií, kde opravdu platí škola hrou, se pak na vyšších školách špatně vzdělávají, v podstatě se neumí normálně učit.
Určitě to je fajn, také by mě to určitě víc bavilo, chodit do školy, kde nemusím sedět u lavice a učit se. Ale jestli ono to nemá náhodou taky něco do sebe, děti prostě nějaký řád potřebují. Ale určitě to nesoudím a nezavrhuji.

ODPOVĚDĚT
Monika G. (tygrik) ID 75173, mimibazar.cz/tygrik (8.10.2013, 21:47)
no právě z tohoto mám strach.......zítra jdu na schůzku pro prvňáky a uvidím......i když počítám, že tam mě to vychválí donebes.....

díky

ODPOVĚDĚT
Monika G. (tygrik) ID 75173, mimibazar.cz/tygrik (8.10.2013, 20:35)
nestanou se z dětí "rozmazlení frackové", jak jsem bohužel už i takové ohlasy slyšela? Mám hlavně strach z toho přestupu na vyšší stupeň, že se pak neodkáží adaptovat na "klasickou" školu.....vím, že program montessori je asi bezvadný a děti to určo baví, ale co pak dál.....

díky za každý postřeh (L)

ODPOVĚDĚT