Maminky, malá osobní anketa:-)
Zajímalo by mě, maminky, které jste se rozhodly mít "jen"jedno dítě, z jakých důvodů? Vyjma těch,kt.má v rukou Bůh - zdravotních..
FOTKU MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Celkem 139 komentářů
Veronika D. (lexxa) ID 29301, mimibazar.cz/lexxa (20.12.2013, 9:58)
Já mám jedno a na druhé se necítím, už mám skoro 40 a jsem ve vedoucí pozici, nedovedu si představit, že bych byla těhotná a šla na MD.. už jsem prostě zpohodlněla... s dcerou si moc rozumíme, je to o to lehčí, že od malička netouží po sourozenci... stačí ji bratranec - taky jedináček.. možná si to budu vyčítat.. nevím... já jsem byla dítě, na které nikdo neměl čas.. můj manžel také... malé se maximálně věnujeme... vadí mně jen otázky a cítím v tom i pohrdání od některých lidí, proč máme jen jedno dítě... myslím, že by každý měl respektovat druhého a nevysmívat se nebo odsuzovat kvůli počtu dětí... ještě k tomu názoru - je lepší mít druhé, pokud se jednomu dítěti něco stane.. babičce umřeli oba syni ( do 30 let ) a znám bohužel v okolí případy, kdy přišly o obě děti...

ODPOVĚDĚT
Kateřina S. (Ktt2007) ID 308489 (20.12.2013, 0:13)
Manžel je jedináček a chtěl dvě děti. Tak máme 2 (X), jsou 22 měsíců od sebe. Bydlíme ve 2+1 a spíme všichni v ložnici ,-). Snad se nám podaří se brzy přesunout do většího. Občas přemýšlím, jestli nejít ještě do jednoho. Mám z toho ale strach, obě těhu byly riziková, mám srdeční vadu, druhý porod byl překotný a navíc mám zvýšenou pravděpodobnost na dvojčata... Navíc, kdyby to šlo podle plánu, tak bych se pokoušela otěhotnět v 39. Manžel třetí nechce, tvrdí, že když máme 2 zdravé děti, tak už to nebudeme pokoušet a zvyšovat pravděpodobnost, že prcek nebude v pořádku.

ODPOVĚDĚT
Pavlína F. (anilvap2) ID 126004, mimibazar.cz/anilvap2 (19.12.2013, 19:29)
Nejdříve jsem nechtěla druhé, protože jsem na to neměla sílu a energii. Syn byl dost náročný, uplakánek, pořád na mně visel. A když už by chuť a energie byla, nebyl zase vhodný tatínek. Takže mám jen jedno. :-(

ODPOVĚDĚT
Maria Š. (secrecy) ID 268382 (19.12.2013, 17:08)
ja mam 3surodencov,moje dieta je jedinacik,nerozmaznavany podotykam,asi aj vztahy v mojej pov.rodine zavazili,ze som nikdy viac deti nechcela,navyse som ju mala dost pozde,je to tak,ako ma byt,dcera sa nikdy nepytala,preco nema surodenca,,velke rodiny ma desia,tie vztahy byvaju niekedy ok,niekedy len povrchne,sme spolahliva trojka a mne to tak vyhovuje

ODPOVĚDĚT
Jitka Ř. (rezacovaji) ID 127714 (19.12.2013, 15:55)
Jen k předchozí diskusi, měly jsem první dítě, to hodně plakalo, druhé bylo hodně klidné - v starším věku si to úplně vyměnily. Je dobré zvážit věk a své síly, finanční možnosti... Jedna kamarádka se prostě rozhodla mít jednoho syna, aby mu ohli vše dopřát, nejsou bohatí. Já jsem ráda, že mám dvě děti, hrají si spolu

ODPOVĚDĚT
Radka H. (radkaaa) ID 95559 (19.12.2013, 15:35)
Lucko, napíšu svůj příběh......... otěhotněla jsem v 21 letech, začali jsme opravovat starý dům a celé těhotenství jsem měla problémy, do toho finanční problémy ohledně stavby a já si říkala, že budu mít jen jedno dítě. Chtěla jsem si užívat, jezdit k moři, na hory.....s jedním dítětem to byla pohoda. Líbilo se mi to, vyhovovalo mi to .........manžel chtěl min. 3 děti, po 7mi letech jsem začala toužit po druhém dítěti, prostě jsem k tomu dospěla...... do roka od touhy mít další dítě se mi narodila druhá dcera. A můžu říct, že to bylo nejkrásnější období - starší měla 8 let, takže s semnou prožívala celé těhotenství, chodila s semnou do poradny na ultrazvuk, pak s mimčem k doktorce..... bylo to strašně fajn. Obě rozhodnutí mají svá pro i proti..... a každá žena musí vědět co chce....... rozhodně nedávat na řeči okolí, já si též vyslechla hodně........ ale dvou dětí nelituji

ODPOVĚDĚT
Michaela M. (MisaMakocova) ID 125781, mimibazar.cz/misamakocova (19.12.2013, 14:43)
Já jsem také byla rozhodnutá mít jen 1 dítě. Mám krásnou 6tiletou holčičku, ale do 2 let nechodila, od narození se hodně vztekala, já jí pořád musela nosit na rukou, v těch skoro 2 letech už se vážně pronesla. Když jsem viděla, jak ostatní děti už běhají, bylo mi to strašně líto, navíc manžel je hodně na cestách, takže jsem byla na většinu výchovy hodně sama. Tak jsem na druhé dítě ani nepomyslela a ve 3 letech šla nadšeně do práce. No a pak se to nějak zvrtlo, asi zapracovaly biologické hodiny a 22.10. se nám narodila Adélka, okolí se hodně divilo, ale já jsem teď strašně spokojená a druhé dítě si užívám daleko více, než první. Navíc jak mám i starší, odpadá "nudná" mateřská, protože pořád někde lítám, do školky, zpátky, na kroužky. Ať jsou Vaše důvody jakékoliv a na 2.dítě se necítíte, nelámejte to přes koleno. Třeba se to časem změní.

ODPOVĚDĚT
Lucie H. (Sluníčko) ID 456437, mimibazar.cz/lucieexnerova (19.12.2013, 14:59)
Děkuji :-) já se na druhé dítě právě cítím a hrozně ráda bych, možná můj dotaz vyzněl opačně, ale je to tak, že někteří lidé, hlavně manžela maminka, se mi snaží namluvit, jak by byl život s více dětmi složitý. Určitě se jí řídit nechci a nebudu, díky mému dotazu rozšířím řadu svých argumentů, proč mít děti dvě :-) a taky mě to hodně zajímalo, co vede lidi k rozhodnutí mít dítko jen jedno. Myslím, že každé rozhodnutí je správné, pokud je jen a jen Vaše a manžela a neřídíte se jen názory a požadavky širší rodiny a okolí. Jsem mile překvapena, ptž jsem si myslela, jak mi tady všechny maminky, jichž se to týká, budou psát jen a jen o financích...protože jakkoliv je výchova dvou a více dětí jistě finančně náročná, pokud jsme průměrná rodina a rozumní lidé, víme, kde máme fin.rezervy, kde se dá ušetřit a tak.

ODPOVĚDĚT
Michaela M. (MisaMakocova) ID 125781, mimibazar.cz/misamakocova (19.12.2013, 15:06)
Lucko, určitě nedejte na okolí a rozhodněte se jen a jen podle Vás a manžela. Já tedy nelituji, že jsem do toho šla, mám nakonec holčičky 2, je to k nezaplacení. Když zvládnete jedno dítě, zvládnete i druhé, ve finále je to veselejší. Samozřejmě brát ohled na finanční situaci je rozumné, ale myslím si, že každý rozumný člověk prostě přehodnotí své výdaje a jak říkala moje babička, kde se nají 3, nají se i 4 :-)

ODPOVĚDĚT
Lucie H. (Sluníčko) ID 456437, mimibazar.cz/lucieexnerova (19.12.2013, 15:02)
Totiž slyšela jsem i názor, že dáma nemůže mít ted dítě, ptž ještě nemá novou sedačku

ODPOVĚDĚT
Veronika V. (veronika) ID 236199 (19.12.2013, 15:19)
já zase říkala manželovi že si další dítě musíme pořídit dokud nám nábytek i sedačka ještě slouží.děti vše upatlají.počmárají...
no ale asi na tu sedačku nikdy nedojde ted se vytelila myčka :-)

ODPOVĚDĚT
Eva Z. (zemankae) ID 508322 (19.12.2013, 14:08)
Máme jednoho syna (2) a tak to asi taky zůstane, o druhém bych uvažovala jedině, kdyby malému bylo aspoň 4- 5let a já byla mladší , ale nikdo nemládneme, prostě už se na další těhotenství fyzicky necítím.

ODPOVĚDĚT
Alena K. (YILAN) ID 279703 (19.12.2013, 13:52)
zatim mame jednu (X) a druhe ani moc neplanujeme, hlavni duvod je ten financni :-| Mame malou z IVF a na dalsi pokus nejsou penize, proste 30 tisic z rodicaku nenasetrim, ani kdyby co bylo +o( +o(

ODPOVĚDĚT
Věra M. (veramarysa) ID 163349 (19.12.2013, 16:08)
třeba to půjde samo (Y) já mám taky kluka po IVF a druhý přišel sám....nikoho se neptal...držím palce (clamp)

ODPOVĚDĚT
Alena K. (YILAN) ID 279703 (19.12.2013, 18:56)
ja vim, tohle mi rikal i muj gynekolog, ale u nas je tech problemu vic, takze tomu moc neverim :´( Mala ma skoro tri roky, nechranime se, pozor si taky nedavame a stejne zadne (child7) na ceste :´( :´(

ODPOVĚDĚT
Lenka M. (Leamm) ID 179407 (19.12.2013, 12:44)
U nás to vlastně rozhodl přítel. On má dvě děti ( 15, 11) z předchozího manželství a spolu máme pětiletého rošťáka. On už prostě čtvrté dítě nechce. Ne že by na to nebyly peníze nebo místo, všechno máme, ale prostě se už na mimino necítí. Bylo mu 45 let a chce si konečně trochu užít života, protože jak říká, má celý život malé děti :-D Já jeho přání respektuju. Někdy si říkám, že bych do toho ještě šla, ale zjišťuju, že už jsem zpohodlněla - malý už je velký, nemusím se o něho pořád starat i na dovolenou se dá jet celkem bez problémů a hlavně je zdravý, což je nejdůležitější.

ODPOVĚDĚT
Žaneta Č. (Zazinka) ID 33128, mimibazar.cz/zazinka (19.12.2013, 12:22)
Tak jsem to Lucko pročetla a musím se přiznat , že já mám jedno a strašně váhám jestli jít do druhého. Na MD se mi vůbec, ale vůbec nechce vím že to zní hrozně dceru 7 let miluju to je jasný ale představa být opět 3 roky doma je pro mně šílená. Navíc dcera a to nekecám od narození 3/4 roku vůbec nespala stále plakala, objížděli jsme všechny možné doktory a všude říkali, že je zdravá, že prostě jen pláče. Ale ta doba pro mně byla strašně krutá i pro manžela . Přišel do práce a za pochodu usínal, opřel se o stůl a spadla mu hlava protože v tom řevu se usnout nedalo ani v jiné místnosti. A já se děsím že s druhým to může být to samé ne-li horší. Na jednu stranu si řikám aby tu jednou nebyla sama , ale v rodině a příbuzenstvu je tolik sourozenců co si opravdu nemůžou přijít na jméno v dospělosti , že to jako důvod prostě neberu. Takže tu pročítám a pořád uvažuji jít do druhého , nebo nejít.

ODPOVĚDĚT
Marcela K. (mysimysi) ID 52468 (19.12.2013, 12:34)
My při prvním dítěti nespaly něco přes rok. Pořád řval, nechat ho vyřvat nebylo možné, protože by se raději udusil, než aby přestal. Neřval jen když jsme ho nosili. a běda jak jsme si s ním sedli. U druhého jsem si do porodnice nebrala ani časopis, byla jsem připravená na to samé a ejhle, já se tam nudila. Druhé dítě prospalo celou noc už tam. Přes den jsem ho musela po 6ti hodinách budit, aby se vůbec najedl. Takže za mě do toho jděte. Taky u druhého už není člověk tak nervozní a dítě to vycítí a je také víc v klidu. Já se chystám ještě na třetí a jestli se to bude střídat, tak mě teď čekájí další probdělé noci, ale ta touha po miminku je tak velká, že to risknu :-)

ODPOVĚDĚT
Žaneta Č. (Zazinka) ID 33128, mimibazar.cz/zazinka (19.12.2013, 12:47)
No ona 3/4 roku řvala non stop, kdo nevěřil přijel se podívat a už pak dlouho nepřijel ,-) ale tak 12x za noc se budila cca do dvou let . Uvidím si řikám že tomu nechám volný průběh do 38 let , antiko jsem nikdy nebrala tak uvidíme necháme to osudu. Vím že otěhotnět tak to řešit nebudu asi by to pro mně bylo snažší postavit mně před hotovou věc

ODPOVĚDĚT
Marcela K. (mysimysi) ID 52468 (19.12.2013, 13:34)
Jj, nonstop. Když jsem spala,bylo jen max. hodinu a půl v kuse (to zrovna nosil manžel) a pak chtěl stejně jíst a řval a řval a řval. Ještě když mu byly přes dva roky a měli jsme doma druhého, tak jsem v noci vstávala k tomu prvnímu ,-). Ale jak to tak čtu, tak vy už jste stejně rozhodnutá, jen potřebujete postrčit a slyšet argumenty proč do toho jít, že jo (H)

ODPOVĚDĚT
Silvie S. (sieta) ID 247864, mimibazar.cz/sieta (19.12.2013, 13:17)
Já myslím, že pravděpodobnost toho, že dvě děti budou stejné je mizivá, buďte ráda, že jste si vybrala zlobivce u 1.dítěte, druhé by bylo určitě jenom lepší ,-), jinak čím dýl budete odkládat, tím hůř se vám na mateřskou bude chtít jít (F)

ODPOVĚDĚT
Žaneta Č. (Zazinka) ID 33128, mimibazar.cz/zazinka (19.12.2013, 13:31)
Silvi právě že já vím, že dvě stejný nebudou , tak se bojím aby nebylo ještě horší. ,-) A právě mněli jsme do toho skočit hned jak byli malé 3 roky , ale to jsme neměli sílu a teď už jsme zpohodlněli asi.

ODPOVĚDĚT
Žaneta Č. (Zazinka) ID 33128, mimibazar.cz/zazinka (19.12.2013, 12:26)
Kdyby aspoň prosila, že chce sourozence, ale nic ,-). Ale zase u kamarádek, kde jsou dvě děti a víc tak neznají sednout si a hrát jen tak spolu hry, protože děti si většinou vystačí sami . Tak to zase u nás jsou hry , čtení apod. opravdu každý den zasednem a hrajem i s manželem.

ODPOVĚDĚT
Veronika B. (Veverečka) ID 63101, mimibazar.cz/alwine2007 (19.12.2013, 13:55)
my taky čteme denně a hrajeme hry, nějak nechápu jak s tím souvisí počet dětí ,-)

ODPOVĚDĚT
Žaneta Č. (Zazinka) ID 33128, mimibazar.cz/zazinka (19.12.2013, 17:00)
No protože já Veroniko od kamarádek , které mají dvě a více dětí pořád slyším to já si s nima nehraju na to nemám čas , ale to neznáš když máš jenom jedno , tak proto jsem to napsala protože jim to věřím, že pak už toho času asi není tolik .

ODPOVĚDĚT
Anna L. (Lanna1) ID 177468 (19.12.2013, 18:29)
*-) to ale že nemá čas asi nesouvisí s počtem dětí, ale už s přístupem k nim, zřejmě by si ten čas nedokázala najít ani s jedním

ODPOVĚDĚT
Veronika B. (Veverečka) ID 63101, mimibazar.cz/alwine2007 (19.12.2013, 18:22)
To nevím, stačí zaskočit tady na MMB do diskuze Knížky a zajímavé hry a sama byste zjistila, že většina tam má více dětí a s dětmi si hrají i čtou..ono je to o prioritách, ale opravdu dvě děti se naprosto v pohodě zvládnout dají..podotýkám, že moje starší dítko je navíc opožděné s diagnozou, potřebuje navíc mnoho úkonů než běžné dítě v jeho věku..s druhým synem jsem do jeho roku cvičila Vojtovku a poté Bobatha, protože se narodil s VVV..
Navíc teda ještě osobně si myslím, že pokud má někdo dvě hodné děti, tak když má pak někdo jedno dítě náročné, hyperaktivní, vyjde to naprosto na stejno (F)
Možná je to teda i tím, že jsem relativně na dnešní dobu, "mladá" matka, druhý syn se mi narodil ve 28 letech.

ODPOVĚDĚT
Veronika V. (veronika) ID 236199 (19.12.2013, 12:17)
čtu komentáře a směju se když maminky řeší místo v bytě,nemyslím ted nic zlého.já bych taky řešila ale bydlíme RD. dcera i kluci každý má svůj pokoj a stejně se všichni mačkáme v obyváku nebo v kuchyni i s hračkama.tak si říkám nač máme dům?nebo to je jinde jinak?
taky sem se bála že nebudu umět rozdělit lásku mezi 3 děti-nedělím ta je stejná ke všem.víc přemýšlím abych se víc nevěnovala třeba jen jednomu.dvojčata se chtějí mazlit ve stejnou dobu jako ségra.a hrát když se učíme a naopak.
holka byla 6 let jedináček ale ted je za bráchy ráda..ona už má své záliby a maminka za zadkem taky už není to pravé.
víc mě trápí že se nikam nedostanu.sama s holkou sem si všude chodila a jezdila ale ted 3 děti s kočárem se nikam nevejdu.v obchodu 2 košíky neuvezu.na návštěvy nechodím kluci chodí ale každý na jinou stranu..než je oblíknu sem splavená jak myš,ale brzo to už bude lepší..těším se

ODPOVĚDĚT
Eva D. (Evík28) ID 89452, mimibazar.cz/evik28 (19.12.2013, 12:16)
Já mám dvě a tak jsem to chtěla. Ale kamarádka jedináček už od školy říkala, že chce velkou rodinu, aby to dítě nebylo samo jako ona. Tak má tří holky - nejstarší 18 a nejmladší 4....a je hrozně spokojená (F) . Sousedka od vedle měla 2 syny a mladší se jí v 16cti utopil. Nyní už se dočkala i vnoučete, ale staršímu bude téměř 40let, tak si taky počkala a vždycky říklala mamce, jak jí závidí, že už vnoučátka má....tak asi tak. Kažký si to musí rozhodnout podle sebe a nesoudím ani ty, co prostě dítě nechtějí.... (L)

ODPOVĚDĚT
Věra V. (Lucitta) ID 114317, mimibazar.cz/lucitta (19.12.2013, 11:31)
Nejsou spermie :-) :-) :-) tedy stručně řečeno není s kým ,-)

ODPOVĚDĚT
Eva F. (Adélka+Terezka) ID 24072 (19.12.2013, 11:07)
ještě jsem si vzpoměla na případ známé mojí mamky, nechci to uvádět jako důvod, že 2 jsou lepší, ale té známé v 18 ti letech zastřelili na ulici syna, umřel, je to neskutečně fajn ženská i její manžel, ale říkala mi až po letech, že lituje, že měla jen jedno dítě, vidí kolem sebe kamarádky, které jsou babičkami, můžou něoc dětem koupit a jí je to líto (F)
Musí to být hrozné přijít o jedno jediné dítě a najednou zůstat sám :´(

ODPOVĚDĚT
Zuzana S. (chrobacik 13) ID 456817 (19.12.2013, 11:21)
přesně pro tento důvod si nedávno kamarádka pořídila druhé dítě a mě to přišlo divné..když to ale vidím takto napsané,má to něco do sebe [A]

ODPOVĚDĚT
Monika S. (Mendik) ID 482330 (19.12.2013, 10:57)
Chtěla jsem jedno z finančních důvodů a abych se mu mohla věnovat. Nakonec mám dvě, ale staršímu je 14 a mladšímu rok a půl, takže mám vlastně dva jedináčky. Větší už mě nepotřebuje a mladšímu se můžu věnovat. A mají se moc rádi, navíc ten starší mi s mladším pomáhá, hlídá, hrajou si a všichni jsme rádi, že toho malého máme. Nakonec i ta finanční stránka se za ta léta trochu zlepšila a druhé dítě jsem stihla v 38 letech. A jsem tak nějak víc v klidu.

ODPOVĚDĚT
Eva F. (Adélka+Terezka) ID 24072 (19.12.2013, 10:44)
chtěli jsme jedno, pak straší dceři byli 3 roky a já zatoužila po druhém, tak máme doma 2 (X) (child6) a jsme moc šťastný, že jsme nezůstaly jen u jednoho dítka, dcera má ve školce kamarádky, které jsou bez sourozenců a jak naší dceři závidí,
když příjdu s mladší dcerkou do školky, hned se na ní holčičky vrhnou, vezmou jí do třídy, udělají kolem ní hlouček a chtějí si s ní hrát, takže já razím heslo, jedno dítě je málo, dvě je akorát (Y) sama vidím na straší dceři, jak je ráda, že má doma ségru, že si spolu můžou hrát, dělat bejkárny ,-)

ODPOVĚDĚT
Andrea H. (andina75) ID 235622, mimibazar.cz/andina75 (19.12.2013, 10:48)
Tak to máme přesně tak ,-) Ve školce hned malého tahají a ten starší ho ochraňuje a každému říká: to je můj bráška, musíš na něj opatrně, on je ještě maličký :-)
A doma to jsou lumpárny neskutečné a ten smích obou, to je to nejkrásnější ,-) (Y)

ODPOVĚDĚT
Eva F. (Adélka+Terezka) ID 24072 (19.12.2013, 10:56)
přesně tak, ségra jí ve školce chrání, bere si jí pro sebe a doma se rasí o 106 ,-)

ODPOVĚDĚT
Hanka B. (Hanka_Bohmova) ID 272761, mimibazar.cz/hanka-bohmova (upraveno 16.11.2018, 16:11)
.

ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 99576 (19.12.2013, 17:12)
Je strašně moc důvodů proč lidi nechtějí děti anebo mají třeba toho jedináčka. Nemyslím si, že zvažování zda jsou životní podmínky a finanční situace rodiny dobré pro více dětí, by byla špatná. My jsme měli školství, zdravotnictví zdrma, chodili jsme si hrát kam jsme chtěli, dnes se za všechno platí, nároky doby jsou jiné a navíc jsou rodiny zadlužené, to je další zátěž. jsou matky, které vůbec děti mít nechtějí, protože to tak cítí a jsou matky, kterým jedno dítě stačí jsou rády že ho mají a jsou spokojené, že taky můžou dělat práci která je baví atd. Nechápu, proč my jsme pořád takový národ zaprděnců (tím nemyslím Hanko Vás ale některé dámy pod sebou), kterési myslí, že žít nelze jinak než tak, jak žijí ony a jedině tak je to správně. *-)

ODPOVĚDĚT
Hanka B. (Hanka_Bohmova) ID 272761, mimibazar.cz/hanka-bohmova (upraveno 16.11.2018, 16:11)
.

ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 99576 (19.12.2013, 17:47)
Jenže důvody, proč žena dítě nebo děti mít nechce jen její věc a mělo být přijímáno jako její právo a to, že není, mi vadí. A ono je fuk, jestli je to z ekonom. důvodů (každý má hranici fin. možností pro výchovu dětí posunutou jinde) anebo z důvodu jiného. Jde jen o ten fakt, že my nejsme schopni akceptovat svobodnou volbu nejen toho, že ženská nechce děti nebo chce jen jedno. Přitom je to jen její volba stejně jako to, že si zvolí jiný model auta nebo jiný gauč do obýváku než ostatní. Jedináček se dá zmršit stejně jako děti z vícečetných rodin, důležité je to správně vybalancovat a to už je o osobě matky potažmo rodičů. (F)

ODPOVĚDĚT
Hanka B. (Hanka_Bohmova) ID 272761, mimibazar.cz/hanka-bohmova (upraveno 16.11.2018, 16:11)
.

ODPOVĚDĚT
Hanka B. (Hanka_Bohmova) ID 272761, mimibazar.cz/hanka-bohmova (upraveno 16.11.2018, 16:12)
.

ODPOVĚDĚT
Anna L. (Lanna1) ID 177468 (19.12.2013, 18:35)
(smich) cochcárna ,-) ,-) to je krásné slovo (Y) sice jsem musela číst dvakrát než jsem si přeložila co znamená ,-) ale moc se mi líbí (smich) (smich)

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 99576 (19.12.2013, 18:16)
Věci jsou příliš složité a každé hodnocení je příliš subjektivní. Taky nebudu eticky hodnoti, že jste se přiklonila ke křesťanství, o kterém mám svoje mínění, protože to je prostě vaše věc a v tomto duchu budete vychovávat i svoje děti. Je to dobře? Špatně? Všechno má víc pohledů, zdaleka ne jen dvě stránky. Děti vám až vyrostou můžou vyčíst x věcí o kterých jste si myslela, že jsou správné ale věřím tomu, že člověk by neměl nalhávat sám sobě a měl by žít v maximálním souladu sám se sebou a svým přesvědčením a to se týká i dětí. (F)

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Hanka B. (Hanka_Bohmova) ID 272761, mimibazar.cz/hanka-bohmova (upraveno 16.11.2018, 16:12)
.

ODPOVĚDĚT
Taťána E. (peggybundova) ID 140003, mimibazar.cz/peggybundova (19.12.2013, 11:36)
Taaak (Y) výborně řečeno, mám ve svém okolí několik příkladů toho, že je to pravda (Y)

ODPOVĚDĚT
Veronika B. (Veverečka) ID 63101, mimibazar.cz/alwine2007 (19.12.2013, 11:20)
S tímto naprosto souhlasím (F)

ODPOVĚDĚT
Andrea H. (andina75) ID 235622, mimibazar.cz/andina75 (19.12.2013, 10:30)
Neskutečné Hani, jak vy to vždy přesně trefíte (Y) (Y) S tou nebezpečností naprosto souhlasím (Y)

ODPOVĚDĚT
Petra Š. (petrasafr) ID 146547, mimibazar.cz/petrasafr (19.12.2013, 10:20)
Hani, miluju vaše komentáře, jsou tak krásně trefné, jako byste mi mluvila z duše (Y) (Y) (Y)

ODPOVĚDĚT
Radka P. (polir) ID 281789 (19.12.2013, 10:18)
(clamp) (clamp) moc se mi líbí jak jste to napsala (hello)

ODPOVĚDĚT
Veronika K. (Engalore) ID 374788, mimibazar.cz/engalore (19.12.2013, 10:11)
Hanko, vy mě vždycky dostanete svými komentáři, jak o sobě mluvíte a jaká jste. Hezky jste to vyjádřila, jednoduše a přímočaře, úplně s vámi souhlasím.

ODPOVĚDĚT
Daniela B. (Dallien) ID 65006, mimibazar.cz/danielabasna (19.12.2013, 10:08)
Já to považuji za velmi nebezpečné. Spousta jedináčků se považuje za střed vesmíru a běda, jak není po jejich!

ODPOVĚDĚT
Hanka B. (Hanka_Bohmova) ID 272761, mimibazar.cz/hanka-bohmova (upraveno 16.11.2018, 16:12)
.

ODPOVĚDĚT
Libuše H. (libusHlad) ID 350942 (19.12.2013, 11:07)
Přesně s vámi souhlasím. Když mají rodiče jen jedno dítě, většinou jsou na ně tlaky, aby bylo ve všem nejlepší - škola, sport. Nejlépe výjimečné. Vidím to i kolem. A mnohdy i to, že dítě má větišnou po materíální stránce všechno a předem ví, že jednou i všechno po rodičích zdědí, i když se nebude třeba v dospělosti chovat "slušně"taky není dle mě moc výchovné. No a z pozice toho dítěte, sice se nemusí s nikým dělit, ale taky se mu může stát, že jednou zůstane samo. Mám dvě kamarádky, které už v 30 neměli rodiče. Prostě jim umřeli v tak mladém věku. Jedna dokonce kvůli zdravotním problémům nemá ani děti. Ale říká, že naštěstí má bráchu a pomáhá mu s jeho dětma. Tak by byla úplně sama.

ODPOVĚDĚT
Petra k. (petulisek) ID 125836 (19.12.2013, 16:11)
No mám jedináčka, ale vždy jsem byla líný rodič a pro nedoatatek peněz měl syn jen omezené množství všeho, navíc jsem šetrná skrblice, takže co šlo, to zdědil po bratrancích. Na druhou stranu byl rozmazlebý v tom, že jel na sovolenou k moři se švagrovou atp., neb na nás, rosiče, už penízky nezbyl a v době jeho "moře" jsme doma rekonstruovali... A mě taky nepřijde moc výchovné, když je mezi sourozenci jakýsi "boj" o dědictví, ono nemusí záležet na tom, kdo se chová dobře, ale třeba na tom, kdo je vyčůranější...a nebo ten, kdo se chová dobře a stará se a je obdarován, tak upadne v nemilost u ostatních a tak jako tak je na světě sám. Vždy je to o lidech, každý to má nastaveno jinak.

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Jitka D. (Ayra) ID 3251, mimibazar.cz/ayra (19.12.2013, 10:23)
Přesně tak (F)

ODPOVĚDĚT
Libuše H. (libusHlad) ID 350942 (20.12.2013, 9:02)
Odpovídám Petře, ale už tam není nit. S tím dědictvím jsem to nemyslela tak, jestli se stará nebo nestará o rodiče, ale že znám případ kdy jediný syn byl alkoholik, hrál automaty a jen v podstatě čekal až zdědí dům po rodičích, aby to zase prohrál a propil. A jeho rodiče, kdyby to radši dali třeba na charitu tak by asi udělali prospěšněší věc, ale oni dle nich "chudáčka" jen pořád omlouvali a opečovávali a nebyli soudní v tom jak žije.

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Markéta T. (Marketom) ID 246244, mimibazar.cz/marketom (19.12.2013, 10:08)
(Y) (Y) (Y)

ODPOVĚDĚT
Lenka D. (Lencika) ID 284124 (19.12.2013, 9:30)
Příbuzná má jedno - z důvodu financí. Ale znáte to .... Prostě se lpí na věcech, které k životu nejsou nezbytně nutné. Rozhodně nouzí netrpí.
Já jsem jedináček a musím říct, že mi to začalo vadit až v dospělosti. Prostě mi někdo chybí (F)

ODPOVĚDĚT
Markéta H. (Zamie) ID 88816 (19.12.2013, 9:36)
Cítím to úplně stejně, až v dopspělosti je člověk najednou sám....

ODPOVĚDĚT
Radomíra R. (Brůs) ID 146328, mimibazar.cz/Rakuska (19.12.2013, 9:35)
vy jste jedináček? A co ta sestra, o které píšete? ,-)

ODPOVĚDĚT
Lenka D. (Lencika) ID 284124 (19.12.2013, 9:43)
To je nevlastní, můj táta si vzal vdovu se třemi dětmi a právě u nich vidím, co mi chybí. Sice se vídáme, ale je znát, že jsem s nimi nevyrůstala.

ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 99576 (19.12.2013, 9:29)
Já jsem chtěla jedno dítě a to mám. Dítěti jsem se vždy měla čas a klid věnovat, nezažívali jsme stresy, křik jak to znám z rodin jiných. Rádi cestujeme, rádi se věnujeme tomu co nás baví a já cítím, že nejsem taková matka kvočna pro víc dětí.. S dcerou máme hezký vztah, blízký, sourozence nežádá, hodně se stýká s dětmi jinde. Oprotoi mnohým jiným dětem z vícečetných rodin je klidná, hodná a má mnoho zájmů. Vy dítě chcete, jen hledáte správné načasování. Mě naši vedli k samostantosti, takže bych ve vaší situaci další dítě zvládla, sama jsem vychovala dítě, psa a dvě kočky 150 km daleko od rodičů ale chápu vás.

ODPOVĚDĚT
Veronika B. (Veverečka) ID 63101, mimibazar.cz/alwine2007 (19.12.2013, 11:22)
Míšo, ještě bych ráda dodala, že to že je vaše holčička klidná a hodná opravdu není tím, že máte jen jedno dítě.. (F)

ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 99576 (19.12.2013, 16:10)
Verčo a další ženy, mě je opravdu jedno, kdo má kolik dětí, i já jich mám tolik kolik chci mít a opravdu nevím, co mám odpovědět dceři když se ptá, proč jsou na sebe sourozenci ve škole zlí, proč na sebe ječí...nedivím se, že sourozence nechce. Když vidím utrmácené matky které vláčí kočár za ním ještě jedno nebo dvě děti, pořád je peskuje, krotí, děti divočí...dejte mi svátek. Každý ať si život zařídí po svém. (L)

ODPOVĚDĚT
Veronika B. (Veverečka) ID 63101, mimibazar.cz/alwine2007 (19.12.2013, 18:16)
Pardon teda, já nejsem ani utrmácená, nic nevláčím, kočár vozím..syn taky chodí do školky a právě momentálně řešíme, že naše děti z vícečetných rodin tam šikanuje jeden jediný jedináček / snad polovina třídy má jizvy/..nicméně pokud byste toto nenapsala, ani bych to sem nepsala, upřímně to vidím jako selhání maminky, která tuto věc naprosto odmítá řešit a za to, že někoho zbušil mu donese bonbony a ne jako to, že když je někdo jedináček, je to automatický, že někoho neustále šikanuje..s nikým jiným tam problém není...vy píšete, že žena má mít možnost si vybrat, ale neustále a zejména tímto příspěvkem děláte z vícematek neschopná schvácená stvoření, s jejímiž nevychovanými zlými dětmi vaše dcera chodí do školky..

ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 99576 (19.12.2013, 19:32)
Já nežiju v přesvědčení, že s dětmi nic z toho nejde a jistě jste z mých příspěvků zjistila, že si dělám legraci ze zevšeobecňování. Dítě je hodné nebo hajzlík a je už jen to, že lidé poukazují na jedináčka nebo hodně dětí v rodině je to předsudek. Je třeba hodnotit individuálně podle rodinné historie, povahy dítěte, rodičů atd. Můžete mít tři děti a cestovat, studovat a taky mít fajn placenou práci ale tohle může omezené procento rodin. Je několikanásobně víc rodin s více dětmi, které žijí od výplaty k výplatě a o výletech se jim jenom zdá. Taky opomíjíte fakt, že já prostě patřím k určitému procentu žen, které zkrátka po třech dětech fakt netouží a nelze to hodnotit jestli je to dobře nebo špatně, zkrátka to tak je a ze všech těch příspěvků vidím, jak moc bychom se měli učit toleranci, třeba o Vánocích... (H)

ODPOVĚDĚT
Veronika B. (Veverečka) ID 63101, mimibazar.cz/alwine2007 (19.12.2013, 20:00)
Možná byste si měla přečíst můj původní příspěvek..více se k tomu vyjadřovat nebudu..
A s těmi Vánoci nesouhlasím..lidi se k sobě maj chovat stejně celej rok, ne si na něco hrát kvůli tomu, že jsou Vánoce..

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 99576 (19.12.2013, 19:02)
Vy jste naprosto stejně zaujatá, taky sdílíte předsudky, jen to sama na sobě nevidíte. Nikdy neplatí, že 100% rodin s více dětmi jsou ti dobří a slušní a dětem to prospívá a nikdy neplatí, že všichni jedináčci jsou rozmazlení a že jim tohle uspořádání škodí. Každý je jedinečný, já jsem šťastná, že mám dítě jaké mám, které je ve skupince cca 6 dětí v první třídě, které umí pozdravit, omluvit se a poděkovat. To je pro mě hlavní a je mě přitom putna, jestli to hodné nebo zlé dítě je jedináček nebo z více dětí, proto je celý tento dotaz paní úplně pitomý. Pro dítě je důležitá spokojená matka a jestli je spokojená v houfu dětí anebo s jedním když si může cestovat, studovat a vybírat si práci , je to jen její věc, protože každá jsme jiná a to je dobře. (L)

ODPOVĚDĚT
Alice H. (Nasima) ID 38623 (19.12.2013, 20:54)
Michaelo,nedá mi to nenapsat krátký koment...souhlas s tím,že pro dítě je spokojená matka nejdůležitější a naprostý nesouhlas s tím,že jen matky s jedním dítětem mohou cestovat,studovat a vybírat si práci....jak jste na to proboha přišla??!!! Mám kolem sebe houf dětí,které miluju nadevšechno na světě, cestujeme každým rokem, jak v létě, tak v zimě , vystudovala jsem VŠ, práci mám myslím snad také dobrou - učím ve škole....tak nějak nevím,proč by to nemělo jít a proč na jednu stranu mluvítě o jedinečnosti a jak je vám vše putna,kolik kdo má dětí a na druhou stranu jasně vymezujete,že s jedním se cestuje,studuje a vybírá práce...jde to i při 6ti dětech, to mi věřte a vím o čem mluvím.. (F) (F) (F)

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Veronika B. (Veverečka) ID 63101, mimibazar.cz/alwine2007 (19.12.2013, 19:21)
Mišo nezlobte se, ale proč žijete v tom, že s více dětmi nemůžete dělat nic jen být u těch dětí? proč byste nemohla studovat a cestovat? Moje kamarádka má tři kluky, když byly dvojčata roční, dodělala si titul inženýrky..Pravda, já dál studovat netoužím, už jsem studovala dost..ale měsíčně přečtu minimálně 4 knihy a cestujeme s dětmi naprosto běžně, zrovna za týden odjíždíme.. / odjíždíme takto každý rok na týden po svátcích/..V létě jsme byli v Maďarsku, na konci října v mmj v Německu..žijeme naprosto stejně jako jsme žili s jedním dítětem, jen je nás víc a holt musíme objednat rodinný pokoj, resp. my vždy bydlíme v apartmánu a bylo to tak i s jedním dítětem ,-)

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 99576 (19.12.2013, 18:46)
To je strašně laciné co píšete Veroniko. Já vás přitáhnu k nám do školy a ukážu vám pět největších hajzlíků, děti co mají jednoho nebo dva sourozence. To, jestli je někdo jedináček nebo ne vůbec nerozhoduje o tom, jaké bude, to by bylo příliš jednoduché. Když svoje děti zvládáte, uživíte je a chcete takto žít, je to dobře. nemám ráda matky, které mají dvě tři děti které jí přerůstají přes hlavu nebo pro ně někde žebrá oblečení nebo hračky. Nebojte, jsem vcelku normální a mí přátelé i známí mají mnozí více dětí a vím, že buď to v rodině funguje a těch je víc anebo nefunguje. Ale to naopak vy a vám podobné dělají z těch ostatních matek divné, že nesdílí váš názor ohedně počtu dětí. Já také nevytýkám, že se se zasloužilou matkou nemám o čem bavit, protože žije jen světem plínek a bobků... (L)

ODPOVĚDĚT
Veronika B. (Veverečka) ID 63101, mimibazar.cz/alwine2007 (19.12.2013, 18:54)
Vy jste opravdu neskutečně zaujatá, já opravdu nežiju světem plínek a bobků, opět další předsudek proti matkám co mají více dětí..Vy si strašně protiřečíte, jednou napíšete, že vaše dcera je hodná a klidná, protože je jedináček, pak zas píšete, že to že je někdo jedináček,nerozhoduje o tom, jaký bude, tak jak to teda je??
Mě je zcela upřímně jedno, kolik kdo dětí má, jen jsem reagovala na to, že to, že je vaše holčička hodná, za to opravdu nemůže to, že je jedináček, což jaksi nedokážete přijmout..

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Andrea H. (andina75) ID 235622, mimibazar.cz/andina75 (19.12.2013, 10:33)
Mám 2 kluky, hodné a klidné-jen jsou to prostě kluci, stresy jsme nezažívali zatím ani při jednom. Jen ta těhotenství byla nervák ,-) Hezký vztah máme spolu také. Tak že to jde i s více dětma ,-) (Y)

ODPOVĚDĚT
Lenka T. (Trója) ID 48991 (19.12.2013, 10:27)
Jj, klidná a hodná ,-) přítel má v péči dceru a po přistěhování ke mně a mým chlapečkům je v šoku, jak se jeho hodná a klidná holčička mohla proměnit v takovou dračici, že i kluci nestíhají ,-)

ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 99576 (19.12.2013, 16:39)
No chlapečky jsem zvlášť nikdy nechtěla. :-D

ODPOVĚDĚT
Lucie H. (Sluníčko) ID 456437, mimibazar.cz/lucieexnerova (19.12.2013, 19:57)
(N)

ODPOVĚDĚT
Celkem: 37 (zobrazuje se 1-20)1, 2 další >>