Podnikání / zaměstnání - Prosím o Váš názor
Hezký den, chtěla bych znát Váš názor na to zda být zaměstnána nebo přejít na podnikání. Už delší dobu podnikám na vedlejšák a v poslední době přemýšlím, že se podnikání budu věnovat na plno. V komentu více.
FOTKU MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Celkem 18 komentářů
Vera N. (Vera N) ID 136348 (3.1.2014, 12:44)
Zaměstnání bych se v žádném případě nevzdala. Už mnoho let mám zaměstnání i podnikám a když doma nestíhám, rodina musí pomoci. Odvody OSVČ jsou dle mého mínění nehorázné a proto se držím zaměstnání zuby nehty.

ODPOVĚDĚT
Eva S. (jimo) ID 288160 (2.1.2014, 19:31)
Všem moc děkuji za Vaše názory. Vše jsem již dávno propočítala a právě z toho mám obavy. Již jsem přemýšlela, že to zkusím při zaměstnání, ale opravdu nestíhám. Domů z práce a nákupů přijdu až kolem šesté hodině, pak běžné domácí práce a je devět hodin. Takto bych mohla šít i v obchůdku při prodeji. Mám prodej na internetu na SBazar a Aukro, chtěla bych šít hlavně soupravy do postýlek, povlečení i velké a dekorační polštářky, deky ubrusy a jiné. Tady v okolí nic podobného není, jen prodejna dětského a ty jejich ceny šílené. Měsíčně si zatím vydělám průměrně 5000Kč čistého a to je prodej na netu a přes kamarádky. Mám možnost obchůdku i s dílnou do nájmu za velmi přijatelnou cenu. Jen jsem přemýšlela vzít si to k práci a vzít na prodej důchodkyni, ale nevím jaký se dává plat. Jenže zase nemám čas na šití, sotva stíhám pokrývat objednávky. Je to opravdu šílené dilema. Manžel

ODPOVĚDĚT
mila m. (ukuk) ID 207372 (2.1.2014, 16:26)
ne , raději si hledejte práci jinou ve svém oboru a buďte ráda,že máte měsíční příjem a po večerech si spočítejte výdaje za soukromé podnikání-nájem dílničky ,člověka pro všechno ,protože sama zjistíte,že jako soukromá osoba musíte víc věcí zajišťovat a nezbyde vám čas na svůj koníček ručních prací -den má jenom 18 hodin a vy jeden pár rukou a 6 hodin je nutné spát -jinak se zblázníte časem únavou apřetížením organismu, ne tím,že vás práce nebaví a uvaříte si kafe -jako třeba teď v práci.Není třeba snít je nový rok a ten se musí přežít

ODPOVĚDĚT
Eva S. (jimo) ID 288160 (2.1.2014, 19:35)
Jo, sehnat práci tady není možné. To jsem kdysi po mateřské hledala dva roky a nic. Tuhle práci mi zajistil kamarádky manžel, i když hledali se strojním zaměřením přeci mě tam dostal ,-)

ODPOVĚDĚT
mila m. (ukuk) ID 207372 (3.1.2014, 9:30)
:-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) vidíte,jak jste šikovná, já bych svého koníčka posunula na pozdější věk a třeba studovala strojařinu-splácnete dvě mouchy jednou ranou-děti uvidí,že se musíte učit taky a nebudete je muset nutit do učení a vy ještě zjistíte,že ruční práce nepřinesou tolik potřebných peněz ,jako strojařina u stolu s pořítačem a občas čas i na (C),za šicím strojem zjistíte,že si nedojdete ani na záchod. (child1) ^o) :-|Prostě máte už jiného koníčka -děti a jejich potřeby k zajištění vzdělanosti a jejich koníčky-proč to píšu-invalidní důchod není jistota.Jistota je zdraví a vzdělání-a to dejte vašim dětem a sama sobě-na váš koníček přijde čas ve správnou chvíli.

ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 170347 (2.1.2014, 14:57)
Evi, pro chod domácnosti je důležitý pravidelný měsíční příjem, v dnešní době
je těžké práci najít, ale lehké jí ztratit, určitě by hodně maminek zde mohlo vykládat
z vlastní zkušenosti. Proto si to dobře rozmyslete a spočítejte, je to důležité rozhodnutí. Zvlášť když jste jako rodina závislá i na vašem příjmu.
Držím palce!!!!!

ODPOVĚDĚT
Petra M. (petoos) ID 75364, mimibazar.cz/petoos (2.1.2014, 14:54)
Kromě toho, že jsou obrovské náklady na pojištění, daně, náklady na provoz tak také nezapomeňte na to, že pokud si nebudete připlácet na zdravko, tak v případě nemoci nebo paragrafu nedostanete nic, týden dovolené Vás bude stát 1/4 měsíčního obratu atd. V "mrtvých měsících" počítejte také s nižším ziskem...Kdybyste napsala, že máte zaběhnutý krámek se ziskem, tak možná ano, ale píšete, že to řešíte zatím po kamarádkách,.... Rozjeďte si Váš sen při zaměstnání a zjistíte, jestli Vás uživí. Ale závěr je jen a jen na Vás. Hodně štěstí. (F)

ODPOVĚDĚT
Kateřina M. (3boys) ID 49148 (2.1.2014, 14:41)
Když jste původně ekonomka, zkuste si spočítat, kolik peněz by jste musela vydělat, aby vás to uživilo. Kolik toho musíte vyrobil, kolik na tom utržíte po odečtení nákladů.... Nájem prodejny a k tomu elektřina, plyn, voda. Dále budete v prodejně od rána do večera sama nebo budete muset platit další sílu? Jako OSVČ si musíte platit minimální zdravotní a sociální pojištění. Něco bude stát i vybavení prodejny....Zvažte to a uvidíte. Není to jednoduchá věc - podnikat. Zkuste nejprve na vedlejší činnost a třeba přes internet nebo kamarádkám.

ODPOVĚDĚT
Radomíra R. (Brůs) ID 146328, mimibazar.cz/Rakuska (2.1.2014, 14:37)
vemte si papír a sepište si pro a proti. A nezapomeňte, že vás bude čekat placení nájmu, soc poji., zdrav. poj. ,..... vyděláte na to všechno? Uživí vás to?

ODPOVĚDĚT
Eva S. (jimo) ID 288160 (2.1.2014, 19:38)
To už mám dávno spočítané, ale mám obavy v dnešní době o prodeji. Zatím se všichni zákaznice diví, že už dávno nemám obchůdek, se zbožím jsou spokojené (aspoň to tvrdí i cizí zákaznice). Opravdu jsem na velkých vahách *-)

ODPOVĚDĚT
Jitka Ř. (rezacovaji) ID 127714 (2.1.2014, 14:35)
Je to otázka, jde o to, s čím byste podnikala, na jak velkém městě bydlíte, jaký byste měla odbyt, zda byste zapojila i internetový prodej. Známá prodává botky a oblečení, sama si založila a rozjela obchod a uživí to ji i děti, je šikovná. Pokud o tom vážně uvažujete a chcete to zkusit, šla bych na to částečně - zatím pracovala, ale při tom zkusila rozjet to podnikání, nemohl by vám třeba v krámku prodávat manžel nebo babička, abyste to mohla rozjet? Chce to udělat si průzkum, popř. vymyslet sortiment tak, aby Vás to uživilo. Jak by obchůdek začal vynášet, tak byste dala výpověď a věnovala se jemu. Kdyby ne, tak zůstanete v zaměstnání. Přeju hodně zdaru!

ODPOVĚDĚT
Eva S. (jimo) ID 288160 (2.1.2014, 19:43)
Šiji, pletu, háčkuji bytový textil ( různé polštářky, deky, soupravy do postýlek a jiné), oděvní doplňky a pak k tomu přibrat něco s tím související. (F) (F)

ODPOVĚDĚT
Zdenka R. (babule53) ID 349815 (2.1.2014, 14:28)
Kdo nezažil neuvěří ..... Zkuste to a uvidíte sama ..... Stát na vlastních nohou ,-má svoje klady i zápory ,ale to se musí zažít .... Nejdříve si vše promyslete ,co se financí týče ,započítejte všechny výdaje ,pojištění ,nájem atd .,ale co vám to povídám ,to už asi máte ošéfované ..... ,-) Mno -sranda to není ,to mi věřte ,ale pokud do toho půjdete ,držím palce ! Ať se daří !!! (Y)

ODPOVĚDĚT
Zuzana K. (lucasilek) ID 320877, mimibazar.cz/lucasilek (2.1.2014, 14:22)
Chápu, že se vás perou pocity. Já nyní hledám práci, která u nás fakt není. Co bych dala za 12 tis, musela bych si prostě zvyknout. Je to těžké, ale v dnešní době jde prostě o prachy. Podnikání bych zkusila více rozjet, viděla byste, jestli se vám vrátí peníze, co jste do toho dala. A pokud už to rozjeté máte, spočtěte náklady na provoz, nájem a td i s tím, jaká je nyní ochota lidí nakupovat.... Asi bych v této situaci zůstala u jistého, tedy tak, jak to teď máte. Každopádně držím pěsti!!!!!! (Y)

ODPOVĚDĚT
Eva S. (jimo) ID 288160 (2.1.2014, 14:13)
Hezký den, chtěla bych znát Váš názor na to zda být zaměstnána nebo přejít na podnikání. Už delší dobu podnikám na vedlejšák a v poslední době přemýšlím, že se podnikání budu věnovat na plno - mám velkou chuť. V zaměstnání mám čistý příjem kolem 12000Kč, ale práce mne absolutně nebaví. Jsem původně ekonomka a teď dělám už 4rokem v automobilovém průmyslu, je pravda že sedím u PC a pracuji s technickou dokumentaci - nic moc ni to neříká a tak se v tom tak trochu plácám. Bohu dík, že to nějak kamufluji. Jinak se v podnikání věnuji ručním prácem, ale jen po kamarádkách. Moc času na to nezbývá a to mne mrzí. Dost vážně o tom přemýšlím a mám chuť si otevřít malý krámek s dílničkou. Také jde o to, že jsem závislá na výši příjmu ( vydělaná částka mám zatím stačí), manžel pobírá invalid.důchod. Prosím o Váš názor. Díky (L)

ODPOVĚDĚT
Soňa N. (fearold) ID 136975 (2.1.2014, 14:21)
Evi, já bych se podnikání v oblasti drobných dárečků a ručních prací bála. Myslím, že to není na uživení. V dnešní době mají lidé málo peněz a za drobnosti pro radost je vydávají jen nahodile. Je to asi nudná práce u PC, ale zase je to jistý příjem každý měsíc. Pokud byste podnikala, musíte si vyřídit spoustu papírování kolem a dělat si účetnictví, nebo najmout účetní, která by taky něco stála. Nechci Vám brát elán, ale v dnešní době, kdy je nouze o práci bych se do toho nepouštěla. Dělala bych si to pro radost, tak jako děláte dosud, ale jistou práci bych neopouštěla, zvlášť, když Vás manžel z ID neuživí. (F) (F)

ODPOVĚDĚT
Anna K. (Aniška) ID 186075, mimibazar.cz/aniska (2.1.2014, 14:17)
není lepší třeba práce na zkrácený úvazek + k tomu ty ruční práce?Aby jste měla základ kdyby byl nějaký měsíc bez výdělků...Myslím že ten trh s ručními pracemi je přeplněný,nešla bych do to na plno *-)

ODPOVĚDĚT
Eva S. (jimo) ID 288160 (2.1.2014, 19:45)
Hmm, to je právě problém na zkrácený úvazek tu nic není, s prací je to i v okolí bída s nouzí. Sehnat seriózní práci ( jen obchoďáci a realitky) prakticky nemyslitelné.

ODPOVĚDĚT