Nucení do jídla ve školce
Maminky,nutí Vaše děti ve školce do jídla,které dítě nemá rádo?Jakou máte zkušenost?
FOTKU MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Celkem 84 komentářů
Eva P. (skm) ID 63364, mimibazar.cz/skm (20.2.2014, 19:45)
Nikdy si nenechte děti nutit do jídla a ani samy své děti nenuťte do toho, co nemají rády. Do loňska jsem si myslela, že pokud dceru donutím aspoň kousek neoblíbeného jídla sníst, dělám pro její výchovu dobře. Od mala si vybírala a vloni po mém "nucení" do kousku kachny, skončila na JIP v Brně s diagnózou atypická mentální anorexie. ..v deseti letech. Přestala jíst a pít úplně všechno. Naštěstí ji z toho dostali a od té doby si sama řídí, co bude nebo nebude jíst.

ODPOVĚDĚT
Michaela P. (Jezecek2007) ID 194019 (20.2.2014, 17:43)
Zkušenost špatná.Obě dcery jsou žrouti a sní téměř vše,ale nechutná jim ředkvička,kedluben.P. učitelka je "pozitivně" motivovala-když to sníš,dostaneš bonbón nebo budeš moc ležet při spaní vedle své oblíbené kamarádky atd.Dcera to do sebe narvala a doma mi poblila půl obýváku.O rok později ji táž učitelka nutila tak do jídla, že dcera skončila s počínající anorexií u psychologa,měla hrůzu ze školky.

ODPOVĚDĚT
Simona V. (EmilyV) ID 203672, mimibazar.cz/emilyv (21.2.2014, 9:00)
Moje dcera je také žrout,není vybíravá,není z těch,že u každého jídla ohrnuje nos,ale jsou asi 3 věci,které nejí,ve školce jí to dají,ona je "trouba" a ze strachu to sní,ale zatím se nikdy nepozvracela.Nejvíc mě ale štve to,že když je její neoblíbené jídlo,tak kolikrát brečí,že nepůjde do školky.Má trochu komplikovanou povahu,z toho důvodu chodíme i k dětské psycholožce a pak mi je líto,že se takto naprosto zbytečně stresuje.Upozorňovala jsem,že se mi to nelíbí,ale bez odezvy.Nejsem z těch,kdo vše hned rázně vyřeší,ale zřejmě mi nic jiného nezbývá. :-@

ODPOVĚDĚT
Michaela P. (Jezecek2007) ID 194019 (20.2.2014, 17:45)
A to do té doby opravdu byla poctivý jedlík,jako my všichni doma .Takže až důrazný pohovor s dotyčnou p. učitelkou a ředitelkou školky to napravil. naštěstí je už p. učitelka pryč a tu druhou je nutné občas usměrnit.A je po problémech.Ale ten loňský rok byl strašný.

ODPOVĚDĚT
Petra M. (pett*) ID 81, mimibazar.cz/pett (20.2.2014, 2:07)
když jsem u toho jídla, má někdo ve školce taky takový přiblblý pravidlo, že děti smí jíst příborem až od 5ti let ??? máme smíšené třídy, ale malé děti musí jíst striktně lžící až do 5ti let. Moje starší si pomalu stříhaly metr, teď je tam nejmladší a myslím si, že špatně jí právě proto, že doma je zvyklá jíst příborem. Jsou jí necelé čtyři. Maso si sama ještě nerozkrájí, ale přistrkovat nožem na vidličku zvládá celkem dobře. Nechápu to :_(( asi mají málo příborů, nebo si to nedovedu vysvětlit. Na něco proč ne, ale některý jídlo snad ani lžící nelze jíst, navíc z mělkého talíře :_((

ODPOVĚDĚT
Marcela K. (marcela) ID 278, mimibazar.cz/marcela1 (19.2.2014, 20:33)
bohužel neexistuje jídlo který by moje děti neměly rády (smich), takže je fakt nikdo nikdy nutit nemusel. A co vím, tak po dětech chtějí, aby aspoň ochutnaly, jinak je nikod nenutí..

ODPOVĚDĚT
Martina K. (pikolka) ID 90880, mimibazar.cz/pikolka (19.2.2014, 20:31)
trvala jsem na tom,aby ho nenutili,přinutili,zvracel ,-),kecy,ž emá jít příkladem menším,mě nezajímá.

ODPOVĚDĚT
Martina J. (Cilla) ID 192695 (19.2.2014, 20:34)
tak šel příkladem ne ,-)

ODPOVĚDĚT
Martina K. (pikolka) ID 90880, mimibazar.cz/pikolka (20.2.2014, 19:26)
ne,po 3.měsících nechutenství....zápal plic ,-)

ODPOVĚDĚT
Lenka P. (elfivila P.) ID 382913 (19.2.2014, 20:28)
to bylo první na co sem ve školce upozorňovala, že si nepřeji....dcera nemá problém s jídlem jí málo ale je jen pár věcí co nemusí....dodnes si pamatuji jak nám říkali jen ochutnej a doteď nesnáším buchtičky s krémem které sem asi 20x vyzvracela....takže za mě prostě nenutit ani neochutnávat

ODPOVĚDĚT
Simona H. (simonakl) ID 196494, mimibazar.cz/simonakl (19.2.2014, 20:07)
musí alespoň ochutnat a mají dovoleno, třeba maso nechat, proste můžou si vybrat jednu věc z obědu, kterou nejí

ODPOVĚDĚT
Jana C. (cajac) ID 358924 (19.2.2014, 20:02)
Sice pracuji ve SJ,ale musim souhlasit s pani učitelkou nize....Jsou deti,ktere snedi snad všechno a jsou deti,ktere nejedi ani knedlik s omackou. Je to strasna skoda,kdyz dite prinese obed a ja se zeptam jestli ochutnal a ono odpovi,ze nemá cas,protoze povida s kamaradem *-) *-)Poslední dobou se u nas rozmaha jidlo "bez masa" a "jidlo bez omacky". To nemluvim o zelenine. Deti by chteli jen to co jim chutna,ale to prece nejde-musíme dodrozovat spotrebni kos. Nicmene deti do jidla nenutime-ani ty v pripravce (N)

ODPOVĚDĚT
Martina J. (Cilla) ID 192695 (19.2.2014, 20:36)
Jistě musíte dodržovat spotřební koš..tzn. uvařit a nandat na talíř a předložit dítěti, ale to zda to dítě "spotřebuje" je už jen čistě na dítěti a rodičích *-)

ODPOVĚDĚT
Hana O. (hadeva) ID 357276, mimibazar.cz/hadeva (19.2.2014, 19:14)
Holky mi ve školce do jídla přímo nenutí,ale učitelky je zkouší nejdřív nakrmit a zabavit,aby to zkusili sníst.Pokud přesto to jídlo nechtějí,tak je nenutí,aby je neodradili. (F)

ODPOVĚDĚT
Jana N. (Aaurinko) ID 346587 (19.2.2014, 18:45)
U nás doma neexistovalo, že by se nesnědlo, co se dá na stůl. Neměla jsem pak problém jíst i mimo domov. (Y)

ODPOVĚDĚT
Jaroslava P. (jpencik) ID 360397 (19.2.2014, 20:02)
Přesně tak učím holky. Teď se tady diskutuje školková strava. Ale později může být problém se stravováním v době, kdy je dítko dlouho mimo domov. Nemocnice, tábor.... A navíc třeba i zdravotní problémy způsobené právě nezdravými stravovacími návyky. Dokážu pochopit, že někdo něco nejí, ale nesníst nic z obědu?

ODPOVĚDĚT
Jaroslava P. (jpencik) ID 360397 (19.2.2014, 20:02)
Přesně tak učím holky. Teď se tady diskutuje školková strava. Ale později může být problém se stravováním v době, kdy je dítko dlouho mimo domov. Nemocnice, tábor.... A navíc třeba i zdravotní problémy způsobené právě nezdravými stravovacími návyky. Dokážu pochopit, že někdo něco nejí, ale nesníst nic z obědu?

ODPOVĚDĚT
Jana N. (Aaurinko) ID 346587 (19.2.2014, 20:33)
(L)

ODPOVĚDĚT
Lenka M. (LenkaMateju) ID 40762 (19.2.2014, 18:26)
No dneska se bohuzel nenuti do jidla ani ve skolce ani ve skole a me to prijde lito. Kdyz vim ze kluk sni jen knedliky a omacku a polevku s masem vyhodi, tak pak samozrejme nema plnohodnotnou stravu... Nas ucitele nutili a nijak nam to neublizilo, ja bych byla pro, aby se deti opet alespon trochu nutily do jidla

ODPOVĚDĚT
Martina J. (Cilla) ID 192695 (19.2.2014, 18:21)
Ve školce si k dětem dovolí podle mého názoru to, proti čemu se neozvou rodiče. Své děti jsem poučila, že ve školce vaří paní kuchařky, že některá jídla jim nemusí chutnat, nebo je nikdy nejedli, ale je třeba je alespoň ochutnat. A pokud je potom, co ochutnají, nebudou chtít jíst nikdo, je nebude nutit, ale musí počítat s tím, že nic jiného nedostanou a budou prostě hlady..jako doma ,-)
S paními učitelkami problém nebyl nikdy, pokud by byl okamžitě bych si šla situaci osobně vyříkat. Ale klukům ve školce chutná a jedí pěkně a i si přidávají. Ani jeden nepije mléko, s tím nic neudělám, takže o tom paní učitelky ví a "nenutí" je ani ochutnávat, prostě mají čaj. Starší nejí vajíčka, netuším proč :-$, ale prostě mi je nejí ani doma. Takže když jsou vajíčka je třeba jen o chlebu.S tím jsem jako rodič srozuměna a vůbec mi to nevadí. Jídlo si platím já a zodpovědnost za to zda dít

ODPOVĚDĚT
Martina J. (Cilla) ID 192695 (19.2.2014, 18:22)
tě bude jíst nebo bude hlady protože nejí to co se zrovna ve školce uvaří nesu také já (L)

ODPOVĚDĚT
Markéta K. (Mmargarita) ID 4829, mimibazar.cz/mmargarita (19.2.2014, 17:36)
MŠ musí naplňovat spotřební koše - chodí kontroly.Strava pestrá, vyvážená,...A také to znamená,že dítě musí dostat na talíři vše,co má zaplaceno.Ne: suchý rohlík, bez masa,...
A další věc, rodič čte dítěti jídelníček a říká "... a špenát - to nejíš, omáčka - to nejíš, rybí pomazánka- pomazánky nejíš,...." KDEPAK JE TEN ZAKOPANÝ PES? Já sama mám opět nejmladší děti,ale můžu říct,že tak mlsný děti, co jsou letos,to jsem nezažila!Snažím se je namotivovat,aby alespoň ochutnaly, jejich důvěra je pro mne důležitá,vždyť já tam jsem za jejich rodiče a chci,aby mi věřily!Zkouším nabrat dibíček a mám velikou radost i z toho dibíku,co dítě ochutná. Nemá smysl dítě nutit, vypěstovat odpor, dávicí reflex,... Ale fakt nechápu,co ty děti doma jedí? Podle všeho to vypadá,že suchý rohlík, těstoviny s kečupem,nebo samotné a kopu sladkostí, chipsy (N)

ODPOVĚDĚT
Jitka S. (Vanny1) ID 21636, mimibazar.cz/vanny1 (20.2.2014, 7:22)
souhlasím, člověk který neviděl jak probíhá oběd a svačinky ve školce může jen soudit.
děti opravdu mívají špatné návyky.
a s tím jídelníčkem máte velikou pravdu.slyším to denně a i děti mi říkají že maminka říkala tohle a tohle a hned je důvod proč to nejíst.

ODPOVĚDĚT
Petra M. (pett*) ID 81, mimibazar.cz/pett (20.2.2014, 1:59)
Markét a vy to tak děláte ?? myslím to čtení jídelníčku :-) já tedy ne, naopak u všeho říkám mńááám, já s tebou chci chodit do školky, vy tu máte samé dobré papání a holka mi poskakuje radostí v šatně, jakou bude mít druhý den mňaminu, přestože moc dobře vím, že to asi dobře nedopadne :-)
co se týče těch chlebů atp. u nás mají na svačinku chlebíky namazané, ale pár i nenamazaných právě pro případ, že některé děti tu konkrétní pomazánku nejí. Koš nekoš, co je lepší, dát dítěti chleba nebo rohlík suchý, aby snědlo aspoň něco nebo raděj nic jen aby mělo nabídnuto to co má zaplaceno ??? toto je složité téma a nedá se vyřešit zde :-( Mně jako dítěti nucení vadilo, ve školce si dost často někdo nablil do talíře :_( právě proto že to úči s nucením přeháněly a ve škole i když nás úča od okýnka vrátila, vždy jsme si skulinku našly a stejně vrátily :-)

ODPOVĚDĚT
Markéta K. (Mmargarita) ID 4829, mimibazar.cz/mmargarita (20.2.2014, 8:52)
Já to tak nedělám, nedělala jsem a nebudu. Nemáte pravdu,že děti mají dostat suchý rohlík,...to je právě ten spotřební koš a přijde kontrola: jaktože mají děti suché rohlíky?A hned je malér.Děti se mají naučit jíst pestrou stravu,ne jednotvárnou.Nechceš - nejez, hlad budeš mít ty.

ODPOVĚDĚT
Petra M. (pett*) ID 81, mimibazar.cz/pett (20.2.2014, 23:41)
vaše dítě = vaše věc, já osobně jsem raději, když za ty peníze které zaplatím sní z předloženého alespoň to suché pečivo, než kdyby se za stejné peníze vyhodila celá svačina, kvůli hnusný pomazánce. Byla bych mnohem raději, kdyby místo pochybných pomazánek a obyčejné raženky za korunu padesát, dostaly vícezrnné pečivo s čerstvou zeleninou.

ODPOVĚDĚT
Markéta K. (Mmargarita) ID 4829, mimibazar.cz/mmargarita (21.2.2014, 16:14)
Pardon - hnusná pomazánka? Jestli mluvíte takto o jídle,pak je ztráta času Vám tu jakkoli odpovídat.Pěkný den .

ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 99576 (19.2.2014, 17:59)
Je to pravda, ve školce mají děti pestrou stravu, doma mají rodiče tendenci dávat a vařit jen to, co děti jedí a to není dobře. Člověk by mohl být rád, že za tu symbolickou cenu kterou platí se jeho dítě může dobře najíst, alespoň u nás vaří velmi dobře a dodávají i pro ZŠ, takže jsou děti spokojené a to je hlavní. (F)

ODPOVĚDĚT
Jana Š. (janistepi) ID 117931, mimibazar.cz/janistepi (19.2.2014, 16:52)
v naší školce nenutíme (hello)

ODPOVĚDĚT
Vladimíra K. (vladka1plz) ID 383654, mimibazar.cz/vladka1plz (19.2.2014, 16:23)
U nás děti nenutí - naštěstí. Syn zvrací, když je nucen +o(

ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 99576 (19.2.2014, 15:20)
Já si myslím, že děti jsou vybíravé dost, protože každý je doma zvyklý jíst jinak, něco jiného a při vaření to rodiče zohledňují ale ve školkovém nebo školním stravování to prostě nejde. U nás nikoho nenutili ale dceru jsem vždycky učila aby vždycky ochutnala a pak se rozhodla. Často jim doma od rodičů nechutná ale ve školce ano, u nás to tak bylo u několika jídel. Vyloženě nutit do jídla asi není dobré ale pak nesmí rodiče lamentovat když je holt dítě hladový. (F)

ODPOVĚDĚT
Jaroslava P. (jpencik) ID 360397 (19.2.2014, 19:58)
Napsala jste to dobře.

ODPOVĚDĚT
Irena Č. (Anerinkaa) ID 284192, mimibazar.cz/anerinkaa (19.2.2014, 17:02)
Přesně tak. (Y)

ODPOVĚDĚT
Lenka H. (lososak1) ID 92466 (19.2.2014, 14:41)
Oběd hradíte vy. Jsou to Vaše peníze, Vaše peníze = Vaše přání. Trvala bych na tom, že si přeji, aby dítě nebylo nuceno a to ani "ochutnávat". I ochutnávání něčeno, co nemůžu ani vidět, je nucení do jídla.

ODPOVĚDĚT
Kateřina K. (BMW85078) ID 194159, mimibazar.cz/bmw85078 (19.2.2014, 15:07)
(clamp)ano to jsou přesně má SLOVA (Y)
ONI ASAI CHTĚJÍ ZNECHUTIT DOCHÁZKU !! nebo co? no já bych jim dala (6)ty by koukali děvčata :-o ani náhodou si toto nesmí dovolit!!!!!! (hello)držíme vám palečky a držte se zlatíčka (hello) (hello) (hello) (Y)

ODPOVĚDĚT
Mirka J. (miriskaja) ID 161047, mimibazar.cz/miriskaja (19.2.2014, 14:21)
Nevím, ale myslím, že snad nenutí. I když u našeho malého jsem žádala, aby aspoň něco snědl (není to o tom, že by neměl chuť nebo mu nechutnalo, ale on u jídla dokáže sedět i 3 hodiny, pokud by to bylo možné), takže pokud jí a chutná mu, tak jsem žádala, aby jen trochu připomínali ať nezapomíná dát lžičku do pusy. :-) Ale teď už má 6, tak myslím, že to zvládá sám.
Jinak ale absolutně nesouhlasím s tím děti do něčeho nutit. Já sama mám velmi špatné vzpomínky, jako paní níže, kdy mi ve školce nutili nudle s mákem. Musela jsem sedět, dokud jsem to nesnědla a dlouho ve mě stejně v závěru nezůstali. (N) Od té doby nemůžu nudle s mákem nebo šišky s mákem ani cítit, natož pozřít. +o( A to mi přitom mák v jiné kombinaci (buchta) nevadí, stejně tak jako třeba nudle s cukrem.... Ale od zásahu školky NUDLE S MÁKEM kdyby mi dávali 1 000 000,- tak je nesním.... (F)

ODPOVĚDĚT
Jitka S. (Vanny1) ID 21636, mimibazar.cz/vanny1 (19.2.2014, 12:38)
nenutí, sem kuchařka v MŠ, ale chceme aby aspoň lžičku ochutnali.
a během pár dní většinou jí i to co doma nejí :-)
ale např naše dcerka ve školce nejí ani to so doma by jedla. holt co dítě to unikát.

ODPOVĚDĚT
Pavlína F. (anilvap2) ID 126004, mimibazar.cz/anilvap2 (19.2.2014, 12:38)
Nám říkaly pančelky, hlavně v té první třídě, že nenutí, že jen chtějí, aby děti alespoň ochutnaly. Ale párkrát jsem viděla přijít dítě z jídelny pozvracené.
A jedna holčička si na ,,oběd" vypěstovala normálně fobii. Maminka vyprávěla, že o víkendu řekne, je oběd, tak holka začne brečet. Tak jí pak přeřadila do jiné školky. Pak v těch starších třídách už to takové nebylo.

ODPOVĚDĚT
Celkem: 50 (zobrazuje se 1-20)1, 2, 3 další >>