Azobarviva v potahovanych dortech
Holky dortarky, ted jsem videla a dost porad o azobarvivech v dortech a uplne mi je z toho zle, jaka to jsou svinstva. Barvy bez azobarviv moc nebarvi. Jak to resite? Uz nechci azobarviva pouzivat na dorty pro deti.
FOTKU MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Celkem 56 komentářů
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 99576 (18.3.2014, 19:14)
Tak naše děti sezobou za rok tak metrák barviv ve sladkostech, jogurtech, limonádách a dalších produktech, takže dort jednou za rok bych fakt neřešila. ,-)

ODPOVĚDĚT
Lenka M. (LenkaMateju) ID 40762 (19.3.2014, 7:43)
A to vam nevadi ze deti ji ty barviva v tech vyrobcich, co jste jmenovala? Ja bych jim je proste nedala. A dort u nas neni jednou za rok, mame 4 deti a to mate kazdemu na narozeniny a svatek, to uz jsme na 8 a kdyz jeste dort babicce, dedovi, manzelovi... Tak proto hledam variantu bez azobarviv

ODPOVĚDĚT
Michaela B. (bizi) ID 125081 (18.3.2014, 17:32)
Já dělám dort tak, že podklad je vždy bílý a na to pár ozdob, které natřu štětečkem jen povrchu, takže barvy je tam minimum (Y).

ODPOVĚDĚT
Lenka M. (LenkaMateju) ID 40762 (18.3.2014, 18:24)
dekuji za tip, to by slo udělat bílý podklad a narch barevou figurku (F)

ODPOVĚDĚT
Zuzana M. (ZuzaM) ID 37334, mimibazar.cz/zuzam (18.3.2014, 13:43)
Jak často má dítě potahovaný dort? 2x ročně? A toho barviva je tam minimum. Spíš se dívejte na složení různých bonbonů. lízátek, "čokoládiček". Ono i složení chleba nebo rohlíku kupovaného v obchodě je opravdu zajímavé počtení.

ODPOVĚDĚT
Lenka M. (LenkaMateju) ID 40762 (18.3.2014, 17:18)
jenže já mám děti 4 a každému když upeču dort k narozeninám a ke svátku a k tomu ještě dort babičce, manželovi, dědovi.... tak jich je ročně hodně... jinak složení kupovaných potravin sleduje a jen tak něco dětem nedávám :-$

ODPOVĚDĚT
Leona Z. (azaleia) ID 172133, mimibazar.cz/azaleia (18.3.2014, 15:02)
Souhlasím,kvůli potahovanému dortu bych se nehroutila,spíš bych se dívala na pitíčka,bonbony a také oblečení,protože i z něj se azobarviva uvolňují,z rukavic...to by se člověk musel zbláznit...dort dělám jednou ročně a syn sní tenký plátek a většinou jen ten piškot ,marcipán moc nechce....minule jsem někde četla článek ,že nad Evropou proletí denně 30 tisíc letadel a těch sajrajtů co pustí na zem a pak mi to sníme v těch našich brambůrkách pěstovaných na našem políčku,z ovzduší bych měla větší strach a z toho co pijeme.... :-(

ODPOVĚDĚT
Lenka M. (LenkaMateju) ID 40762 (19.3.2014, 7:47)
No to ja mam celkove ztrach z toho jak to dneska vypada, co jime, co dychame, co si oblekame... No hruza v cem to zijeme *-). Rika se ze clovek je jediny zivy tvor ktery sam sobe skodi....je to smutne (Y)

ODPOVĚDĚT
Daniela B. (Dallien) ID 65006, mimibazar.cz/danielabasna (18.3.2014, 12:39)
Nezkoušela jsem, jen někde četla...
žlutá - kurkuma
červená/růžová/fialová - šťáva z červené řepy, borůvek
zelená - rozdrcená chlorella
hnědá - kakao
černá - živočišné uhlí

Jinak zajímavý člámek (jsou tam i ty barviva)
http://skramlikova.wordpress.com/category/ecka-v-potravinach/

Nejlepší dort je harlekýn :O)

ODPOVĚDĚT
Lenka M. (LenkaMateju) ID 40762 (18.3.2014, 12:46)
Dekuji moc, urcite vyzkousim a za ten odkaz take dekuji, urcite si tio prectu.

ODPOVĚDĚT
Ivana H. (roznik) ID 69169, mimibazar.cz/roznik (18.3.2014, 12:23)
Docela mě zaráží tato diskuze o dortech, které má malé dítě většinou jednou do roka. Ale spousta maminek klidně dává pití do pet lahviček, které nejsou doporučované pro opakované plnění, tak nevím *-) *-) *-)

ODPOVĚDĚT
Andrea L. (nachosi) ID 439636 (18.3.2014, 12:35)
Petky jsou kapitola sama o sobě. To mě víc zaráží, když někdo začne, že petky nejsou nezávadné, ale 90% misek a krabiček na svačiny, které mají doma a do kterých dávají dětem jídlo mají složení PP. Jedno z nejhorších. V některých zemích se z toho dokonce nesmí vyrábět věci určené pro děti.
Líbí se mi jak má většina ten dvojí metr a řídí se jen podle toho, co kde slyšeli nebo viděli.

ODPOVĚDĚT
Iveta B. (Iveta21) ID 96930 (18.3.2014, 13:22)
nemáte k tomu nějaký článek ? když byl syn miminko měl skleněnou lahev sice se savičkou... ale teď na výletě nevím z čeho by měl pít, doma pije od roka ze skleničky nebo hrnečku, ale na výletě.... Jaké lahve jsou nezávadné ?
Třeba u babičky měl voděnku od tupperware a zplesnivěla. Takže netuším, soda stream další plast...
Ráda si nechám poradit něco nezávadného. (F)

ODPOVĚDĚT
Andrea L. (nachosi) ID 439636 (18.3.2014, 13:39)
Používám tuhle, máme jí už rok a super.
Není tedy nejlevnější, ale když si vezmu kolik jsem utratila za různé lahve, tak tahle se vyplatila.
http://www.flaska.eu/flaska-lady-2?fb_action_ids=4397338008864&fb_action_types=og.likes&fb_source=aggregation&fb_aggregation_id=288381481237582

ODPOVĚDĚT
Iveta B. (Iveta21) ID 96930 (18.3.2014, 14:37)
díky (F)

ODPOVĚDĚT
Iveta B. (Iveta21) ID 96930 (18.3.2014, 13:53)
A spadla někdy vašemu dítěti na zem ? Vypadá skvěle, jen aby se nám hned nerozbila. (F)

ODPOVĚDĚT
Ivana H. (roznik) ID 69169, mimibazar.cz/roznik (18.3.2014, 13:39)
Tak to koukám, já mám voděnku Tupperware 2 roky a super. Co jste s ní dělali ? Pokud je prázdná , tak se má uchovávat otevřená, nechápu jak může zplesnivět.
Tupperware má snad nějaký atest, že jejich plasty jsou nezávadné a nevyrábějí se v Číně.

ODPOVĚDĚT
Iveta B. (Iveta21) ID 96930 (18.3.2014, 13:52)
to já nevím, měl ji u babičky, ale důvěru už k tomu nemám ,-) ikdyž je dost možný, že babička zapomněla.

ODPOVĚDĚT
Lenka M. (LenkaMateju) ID 40762 (18.3.2014, 12:57)
Andreo muzu poprosit jestli mate nejake informace o PP, tak jestli nevite co znamena PP-C a PP-R? Nasla jsem to doma na necem. Diky

ODPOVĚDĚT
Andrea L. (nachosi) ID 439636 (18.3.2014, 13:33)
PP je polypropylen, který je ve všem, v obalech na potraviny, nádobí, apod. Uvolňují se z něho látky, které jsou pro dospělého je neškodné, ale u dětí můžou narušit obranyschopnost organismu a dítě může být náchylnější k alergiím. Je levný.
PP-C je kopolymer polypropylen, je to kvalitnější a zdravotně nezávadný plast a dražší.
PP-R je random kopolymer, vyrábí se z něho hlavně průmyslové výrobky, jako potrubí, izolace, apod., ale je také zdravotně nezávadný.

ODPOVĚDĚT
Lenka M. (LenkaMateju) ID 40762 (18.3.2014, 17:23)
děkuji moc

ODPOVĚDĚT
Lenka M. (LenkaMateju) ID 40762 (18.3.2014, 12:47)
Je to hrozny, jsem v dobe plastove . Ja se snazim plasty hoodne eliminovat, ale ne vzdy to jde..... Driv se bez nich preci take lide obesli a dneska jsou na kazdem kroku....

ODPOVĚDĚT
Lenka M. (LenkaMateju) ID 40762 (18.3.2014, 12:31)
My mame 4 deti a kdyz jim upecu dort k svatku a k narozeninam tak uz je to 8x za rok a k tomu nejaka ta babicka, teta, deda, manzel....jinak ty petky take nechapu. Porad to tu je v diskusich a skoro vsechny maminky je detem davaji. Ja kdyz jsem se ozvala, ze bych je detem nedala, tak me malem ukamenovali :-o. Co davate detem vy prosim? Ja zdravou lahev a nyni premyslim o vodence od tupperware *-)

ODPOVĚDĚT
Ivana H. (roznik) ID 69169, mimibazar.cz/roznik (18.3.2014, 14:22)
my právě máme několik let voděnky Tupperware, dávám je do myčky a nic jim není, navíc máte doživotní záruku na výrobní vady, takže myslím, že poměr cena x kvalita je ok

ODPOVĚDĚT
Iveta B. (Iveta21) ID 96930 (18.3.2014, 13:24)
ty petky taky řeším (a víc než dort, dělám posyp z oříšků nebo kokosu a nahoru koupím 2 postavičky a jednou za rok to neřeším, ale my nemáme 4 děti jako Vy (F))
Jedlý papír bude asi to samý, že ? (F)

ODPOVĚDĚT
Lenka M. (LenkaMateju) ID 40762 (18.3.2014, 17:23)
Ivi děkuji za tip, jak jednoduché a mě to nenapadlo, udělat jakýkoliv dort a navrch nějakou tu postavičku a je to |:o)

ODPOVĚDĚT
Iveta B. (Iveta21) ID 96930 (18.3.2014, 19:52)
(F) syn si teď oblíbil jedlý papír, ale asi to jednou za rok řešit nebudu (F)

ODPOVĚDĚT
Marcela Burešová (Marselus) ID 361783, mimibazar.cz/marselus (18.3.2014, 12:15)
Je tolik možností jak udělat dort bez barev,je to módní hit,dělat barevné dorty,hlavně s potahovkou a upřímně,chuťově bývají nic moc a je to jen vesměs pastva pro oko.Letos jsem tedy dítěti nechala dělat s potahovkou,ale když to čtu,tak naposledy,radši upeču doma (F)

ODPOVĚDĚT
Lenka M. (LenkaMateju) ID 40762 (18.3.2014, 12:21)
Jak pisete nic moc chutove, tak to jsou prave ty ruzne prodavane potahovky, ktere jsou mam dojem jen na efekt, dobre se z nich dela, jsou krasne bile ... Ale chutove nic moc a slozeni to uz vubec nikdo neresi *-). Ja kupuji u nas v cukrarne mandlovku a ta je alespon chutove vytecna i kdyz slozeni také nevim, ale opravdu chutna a neni z toho citit umelotina. No popravde asi jsem take s potahovanyma dortama zkoncila, nebudu do deti cpat dalsi svinstva *-)

ODPOVĚDĚT
Michaela Z. (misulka113) ID 316794 (18.3.2014, 11:36)
jsem tak trošku z oboru a takvé to věci, jsou opravdu velmi, ale velmi nebezpečné, barviva , emulgátory, stabilizátory... je to o ceně, ale vždyt nění nad to , si úpect něco domácího..... snad to někteří nekuují malým dětem :-| :-@

ODPOVĚDĚT
Lenka M. (LenkaMateju) ID 40762 (18.3.2014, 11:42)
Miso, ja prave detem dorty pecu doma, ale v potrav. Barvach jsou azobarviva a kdyz delate barevny dort, tak jich tam je nekolik a to uz pak urcite muze skodit. Zkousela jse barvy bez azobarviv, ale skoro to nebarvi. Detem se moje dorty libi, ale nechci je krmit takovymi hnusy

ODPOVĚDĚT
Michaela Z. (misulka113) ID 316794 (18.3.2014, 12:13)
přiznám se, že jsem nezkoumala potravinářské barvy , protože větsinou udělám jen nějaký moučník ,-) , každopádně, je to nějaké množství, které by něměo ublížit, když si dáte jednou za čas obarvený dortík, ono třeba takový parádní éčko obsaují i nějaký pudinky (myslím v sáčku, na domácí přípravu), tady jde spíš o směs těch "umělin " , které vyvolávají uplně jiné reakce

ODPOVĚDĚT
Daniela G. (Ikika) ID 261148 (18.3.2014, 11:23)
Když dělám dort, používám barvila wilton maximálně do potahovky. A ta se v nejhorším nemusí jíst. Myslím si že v domácích dortech ten bordel není. Dává se poctivé máslo ( pokud je z výroby poctivé ? ) atd., jenže v dnešní době každý jen kouká na cenu a hodně lidí jde spíš za levným dortem do cukráren, tak ať se pak nediví. Dort který váží 2 kg nemůže stát 250 korun pokud má být poctivý.
Moje zkušenost asi před týdnem, jeden člověk za mnou přišel, že chce dort podle mého už jednou dělaného dortu - 3 patra - cca 10 kg. a divil se moc že se nevejdu do 1000 Kč. :-D :-D :-D :-D

ODPOVĚDĚT
Renata K. (renka1) ID 36860, mimibazar.cz/renka1 (18.3.2014, 12:38)
ti lidi jsou úžasní, já tak sladké už přestala dělat, dělala jsem jen slané dorty, ale taky už jsem skončila, dvoupatrové dorty, toho másla co tam šlo, suroviny za 600Kč , ozdoba zdarma z domácí zeleniny a za práci jsem si vzala za celou dortu 200Kč a ještě se jim to zdálo drahé :-p, tak za polovic by se jim to líbilo, to určitě :-D

ODPOVĚDĚT
Lenka M. (LenkaMateju) ID 40762 (18.3.2014, 12:49)
Je to strasne, kazdy bych chtel super nacancany dort z nejlepsich surovin a aby byl za smesnou cenu :-o

ODPOVĚDĚT
Lenka M. (LenkaMateju) ID 40762 (18.3.2014, 12:06)
Danco, ja prave take pouzivala barvy wilton, ale pak jsem chtela delat detem dorty bez azobarviv a tak si koupila barvicky jine, ale ty temer nebarvi. Do jednoho dortu se da kolik barvicek a tomuz je pak pekny koktejl na to male detske telicko, tak jsem z toho spatna a vymyslim jak to vyresit *-). Jinak to s tema cenama je to hrozne, lide si mysli, ze dort kde jsou suroviny za nekolik stovek a k tomu prace nekolik hodin, ze bude stat 500 8o|

ODPOVĚDĚT
Eva F. (Adélka+Terezka) ID 24072 (18.3.2014, 11:22)
já takové dorty ani nekupuji, dělám holkám k narozeninám harlekýn, jen těsto a šlehačka, myslím, že v dortech by éčka ani být nemusela, čím víc barev a "klumpů" na dortu, tím víc éček (F)
zase pokud je to 1x za rok, tak bych to tak nehrotila, nejhorší je, že to nejsou jenom dorty, ale x dalších potravin, které běžně konzumujeme

ODPOVĚDĚT
Lenka M. (LenkaMateju) ID 40762 (18.3.2014, 12:07)
Evi na toho harlekyna asi u nas taky dojde. Mame totiz 4 deti a jinak jsme i hodne rozvetvena rodina a kdyz nekolikrat do roka upecu dort s azobarvivy, tak kdo vi, co to s nami jednou udela *-)

ODPOVĚDĚT
Andrea L. (nachosi) ID 439636 (18.3.2014, 11:22)
když budete všechno takhle řešit, nebudete za chvíli jíst ani obyčejný rohlík

ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 30149 (18.3.2014, 11:40)
To ano,ne všemu se lze vyhnout,ale pokud něco ovlivnit mohu,vyhnout se něčemu,nevidím důvod,proč to neudělat a naopak konečně lidi začínají nad žvancem uvažovat celkově.

ODPOVĚDĚT
Veronika K. (Engalore) ID 374788, mimibazar.cz/engalore (18.3.2014, 11:31)
A když vy o tom nebudete přemýšlet, budete konzumovat jedy a chemii, kupovat to, tak jen tiše souhlasíte s tím, kam jsme to s potravinářským průmyslem dospěli.

ODPOVĚDĚT
Andrea L. (nachosi) ID 439636 (18.3.2014, 11:39)
To se pletete, dávám velký pozor z čeho vařím a co kupuji, zvláště pro dítě. Dávám si pozor na uzeniny, jogurty, maso, zeleninu, apod, to jsou dle mého mnohem zásadnější věci než jsou barviva na potahované dorty, kterým se dá v pohodě vyhnout.

ODPOVĚDĚT
Veronika K. (Engalore) ID 374788, mimibazar.cz/engalore (19.3.2014, 8:33)
Já se nepletu. Vy tady říkáte, že když to bude řešit, tak si nedá ani rohlík a já na to reaguji nesouhlasem, protože toto se řešit má. Co vy jíte, je mi úplně jedno.

ODPOVĚDĚT
Soňa N. (fearold) ID 136975 (18.3.2014, 11:24)
To si nemyslím. Jasně, jíme, dýcháme a dostáváme do sebe sajrajtů dost a dost denně. Ale proč k tomu přidávat i něco, co není vůbec nutné? Rohlík si prostě koupím, to je jasný, ale proč když chci mít dort, musím ho mít se spoustou chemie, když stačí naprosto vanilkový krém (z vanilkového lusku) a kakao?

ODPOVĚDĚT
Andrea L. (nachosi) ID 439636 (18.3.2014, 11:33)
Nemusíte, můžete si ho udělat doma a máte alespoň přibližnou představu co v tom je. Rohlík jsem napsala záměrně, protože ani ten není bez přísad. Přidává se do těsta směs, ze které by se vám zježily chlupy, kdybyste četla složení. A tak je to se vším. Kupujete dětem žvýkačky? Medvídky? Oplatky? Paštiky? Marmelády? Šťávy? Víte čím se ošetřuje a hnojí zelenina?Ve švem najdete něco, co je škodlivého.

ODPOVĚDĚT
Jana O. (unity) ID 508931 (18.3.2014, 12:56)
jj.je to hnus čím se snaží nás krmit.Mám velké štěstí,že máme hospodářství,takže většina potravin pochází od nás.Zelenina,ovoce,maso,vejce,mléko beru od kamaráda z bio farmy,a z něj jogurty,sýr.....,sbíram bylinky,marmelády,kompoty,sirupy dělám také domácí,peču buchty ,chystám se i na chleba.Kupuji toho málo/hlavně manželovi,ten to pořád musí mít všechno v obalu +o(/ale dětičky,babička i dědeček to pěkně baští.Dětem vysvětuji,že už ta krásná barva je podezřelá,a tak nějak to chápou.Neříkám,že nikdy nedostanou bonbon,nebo oplatek,ale málo.Já odpoledne nakrájím misku zeleniny,ovoce.a do večera je prázdná.Chystám morčatům zeleninu,a děti mi to berou z pod ruk.Ale jak říkáte,vždycky se něco najde,a vdnešní době se tomu nevyhnete. (jablka) (flower)

ODPOVĚDĚT
Lenka M. (LenkaMateju) ID 40762 (upraveno 18.3.2014, 13:04)
Ja prave dorty doma delam, takze vim, co tam je a vadi mi ty azobarviva. Tak poradte cim je nahradit? O to mi jde. Pisete, ze se tomu da lehce vyhnout. Jinak marmelady, stavy, pastiky, sunku, ovoce a zeleninu , maso, vajicka....mame vlastni a o peceni kvaskoveho chleba se uz take zajimam. Medvidky a zvykacky a kdesi cosi dostavaji deti je od babicky a to jeste musim schvalit slozeni.... Proc jsou asi rakoviny? Prave proto, ze do sebe ladujeme prumyslove vyrobene sajrajty. Uz vubec nejde v potravinarskem prumyslu o vareni, peceni.... Ale vsechno je to dnes chemicka laborator a namichaji kde co, jen aby to vypadalo a ze to skodi uz je nezajima.... Hruza kam se to spolecnost hrabe 8o|

ODPOVĚDĚT
Andrea L. (nachosi) ID 439636 (18.3.2014, 12:30)
Myslela jsem to tak, že prostě nebarvit. Ne nadarmo se říká, že čím barevnější, tím horší. Nedávno jsem koukala na práškové barvy v TETĚ a stačí otočit pytlík a přečtete si, že to obsahuje látku, která u dětí způsobuje hyperaktivitu. Pokud chcete mít sytě barevné dorty, nezbude vám nic jiného, než to dál barvit stejně, ale pokud zvítězí zdraví nad vzhledem, zkuste třeba barvit přírodně, pomocí jahod, borůvek, apod.

ODPOVĚDĚT
Lenka M. (LenkaMateju) ID 40762 (18.3.2014, 12:33)
Prave proto ze to vim, ze azobarviva jsou skodliva, tak jsem simkoupila potr. Barvy bez nich a nejsem spokojena s vysledkem, takze nakonec asi budu delat dorty slehackove a bude |:o)

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Soňa N. (fearold) ID 136975 (18.3.2014, 11:37)
Jj, to je mi jasný a neumírám hrůzou při představě, co že to musíme zase jíst. Ale prostě jen zdravým selským rozumem se snažím eliminovat. Dort udělám sama - je výborný a vím, co tam dávám. U mě je to ještě jinak - já si peču pečivo sama, mě to baví. Dělám si sama co se dá. Takže - marmelády, šťávy, oplatky, paštiky - to máme domácí a tak když koupím dítěti medvídky, nešílím, protože vím, že pořád víc mají toho bez humusů.

ODPOVĚDĚT
Jana O. (unity) ID 508931 (18.3.2014, 22:28)
(L) (hello)

ODPOVĚDĚT
Jana O. (unity) ID 508931 (18.3.2014, 14:06)
Jj,kdo poznal pravou chuť,tak má problém ledasco pozřít.Tuhle mi kolega vychvaloval jednu zmrzlinu,na kterou mě uprosili děti,tak jsem mu řekla,že u nás jí děti samy vyhodily že tam něco smrdí.Nebo čaj,já kupovaný prostě nevypiju,jedině nějaký lepší zelený.Toho času taky moc není chodím denně na noční,máme zvířata,ale dá se to,když se chce.jenže spoustě lidí se nechce a pak si stěžují (hello).Tak a já jdu ven za zvířectvem..... (@) (&)

ODPOVĚDĚT
Soňa N. (fearold) ID 136975 (18.3.2014, 14:14)
(hello) Mám radost, že je nás čím dál víc, které baví připravovat jídlo s láskou pro svou rodinu. Tak ať se Vám moc daří (F).

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Jana O. (unity) ID 508931 (18.3.2014, 13:06)
Tak tak selský rozum,taky dělám většinu potravin sama,i pěstujeme a chováme.A občas nějaký pamlsek přežiju.Jde o to to dětem od mala vysvětlovat,že ty krásné barvy jsou vlastně nezdravé, i ta velmi nápadná vůně ,a ukázat,že i když domácí příprava toho či onoho sice zabere nějaký čas,ale pak ta potravina chutná úplně jinak,a když děti zapojíte do procesu,tak takovou potravinu budou vnínat úplně jinak,navíc je to příjemně strávený čas. (hello) (jablka)

ODPOVĚDĚT
Soňa N. (fearold) ID 136975 (18.3.2014, 13:17)
Přesně tak. Moje děti, jak jsou zvyklé na chuť domácích potravin, tak už jim to umělý ani moc nechutná. Tuhle si mi stěžovala paní uč.ze školky, že holčina nechce veku s nutelou a prý - vždyť je to tak dobrý a sladký, všechny děti to milují. Ale my si děláme nutelu z lískáčů doma a to je fakt úplně jiná chuť. Tak jí ty chemický dvoubarevný krémy prostě ani nechutnaj. Když máte srovnání, tak tu chemii už poznáte. Já mám štěstí, že mě to opravdu baví. Taky chodím do práce, dětí mám hodně, ale jak píšete, pomáhají a mají i sami radost, že si něco vytvoří sami. A teď jsem našla recept na domácí turecký med - vypadá to taky super, tak na ten vlítnem o víkendu, už se těšíme (zajic)

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Lenka M. (LenkaMateju) ID 40762 (18.3.2014, 12:09)
(clamp)

ODPOVĚDĚT